Sida 11 av 55 FörstaFörsta ... 91011121321 ... SistaSista
Visar resultat 301 till 330 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #301
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Vill inte verka helt bakom flötet, men har ytterligare någon fråga.

    Nu verkar det inte fungera alls, abgx får "autofix failed, stealh is still unverified" och när jag trycker auto-fix på mulleter så står det "game not found in database or ini file could not be loaded".

    Har det med att databasen är nere? eftersom samma iso gick att fixa igår.

  2. #302
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Jag förstår inte hur jag ska få det där att funka i abgx p_son77.

    Jag har lagt dom i StealthFiles (inte UserStealthFiles vad nu det är..?), men när man ska kontrollera ett spel så står det ändå alltid:

    Verifying this game against the online database...
    Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
    Verification failed
    Jag antar för att det är för att databasen är nere. Men borde inte programmet kolla vad som finns på hårdisken då?

    edit: har följt guiden på första sidan. level 3 autofix samt kolla online databas först och sen local.
    Last edited by Zoomink; 2008-11-27 at 16:12.

  3. #303
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Zoomink Visa Inlägg
    Jag förstår inte hur jag ska få det där att funka i abgx p_son77.

    Jag har lagt dom i StealthFiles (inte UserStealthFiles vad nu det är..?), men när man ska kontrollera ett spel så står det ändå alltid:



    Jag antar för att det är för att databasen är nere. Men borde inte programmet kolla vad som finns på hårdisken då?

    edit: har följt guiden på första sidan. level 3 autofix samt kolla online databas först och sen local.
    Vilket spel är det du försöker verifiera?

  4. #304
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Är likadant oavsett vilket spel jag försöker verifiera.. kolla här:

  5. #305
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Det funkar för mig, bytte namn på den riktiga stealth katalogen och gjorde så att katalogen med rarfilerna blev "Stealth Files". Körde Rock Band 2 och det funkade!

    Men jag har i och för sig "In local first... then DB" när jag ändrade till "In DB first... then local" så funkade det inte.

    Så prova med att ändra till "Local first"
    Last edited by p_son77; 2008-11-27 at 16:59.

  6. #306
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    lägg filerna i C:\Documents and Settings\ANVÄNDARE\Application Data\abgx360\StealthFiles om ni inte får det att fungera med katalogerna i mappen där ni har programmet.

  7. #307
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Fan va irriterande att databasen ska vara nere hela tiden

    nu står det såhär:
    Verifying this game against the online database...
    Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
    Verification failed

    Starting AutoFix
    Failed to find a verified ini file for this Xex
    AutoFix Failed, Stealth is still unverified

  8. #308
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Fan va irriterande att databasen ska vara nere hela tiden

    nu står det såhär:

    lja, de är tydligen lite struligt med den. synd de inte har backup site så man bara ändrar adressen var den ska kika. har du laddat hem rar filen p_son77 länkade till? den är för idag innan databasen gick ner, kanske är ditt spel med i den.. vilket spel gäller det?

  9. #309
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    lja, de är tydligen lite struligt med den. synd de inte har backup site så man bara ändrar adressen var den ska kika. har du laddat hem rar filen p_son77 länkade till? den är för idag innan databasen gick ner, kanske är ditt spel med i den.. vilket spel gäller det?
    fortfarande det där förbannade tomb raider
    Men jag är lite skeptisk till att ändra databas själv, kan jag påverka och förstöra det på något sätt? läste på torrentleechforumet att man skulle vara försiktig med databaser och stealth-filer från andra källor eftersom de kan vara fel och orsaka bann.

    är väl bara orolig, men här fick man sån utomordentlig hjälp så lika bra att fråga.

  10. #310
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    lägg filerna i C:\Documents and Settings\ANVÄNDARE\Application Data\abgx360\StealthFiles om ni inte får det att fungera med katalogerna i mappen där ni har programmet.
    Detta fungerade kanon!

  11. #311
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    fortfarande det där förbannade tomb raider
    Men jag är lite skeptisk till att ändra databas själv, kan jag påverka och förstöra det på något sätt? läste på torrentleechforumet att man skulle vara försiktig med databaser och stealth-filer från andra källor eftersom de kan vara fel och orsaka bann.

    är väl bara orolig, men här fick man sån utomordentlig hjälp så lika bra att fråga.
    nu är det ju så att det är de som hanterar databasen som lagt ut den pga att online är nere...

    fixade du det inte igår?
    Last edited by int21; 2008-11-27 at 20:44.

  12. #312
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    *felpost*

  13. #313
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nu är det ju så att det är de som hanterar databasen som lagt ut den pga att online är nere...

    fixade du det inte igår?
    aha, då försöker jag med den databasen sålänge då.

    Och jo jag fixade det igår, men bara på min macbook. På min PC som jag använder för bränning så hann jag inte göra det förren databasen dog tidigare idag. Jag har samma iso fil på min PC men lyckas inte verifiera även med den nedladdade databasen

    Visserligen insåg jag nu att jag kanske bara kan bränna ut den, eftersom allt abgx gör är att kolla om den är okej? Stämmer det? (isåfall har jag inget att orora mig över)

  14. #314
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    aha, då försöker jag med den databasen sålänge då.

    Och jo jag fixade det igår, men bara på min macbook. På min PC som jag använder för bränning så hann jag inte göra det förren databasen dog tidigare idag. Jag har samma iso fil på min PC men lyckas inte verifiera även med den nedladdade databasen

    Visserligen insåg jag nu att jag kanske bara kan bränna ut den, eftersom allt abgx gör är att kolla om den är okej? Stämmer det? (isåfall har jag inget att orora mig över)
    nej, det fixar den om den inte är okej. tex den på din macbook är fixad och inte likadan som på din pc. det ser du här:

    verification failed

    Starting AutoFix
    Attempting to get 'Xex_C4BE4B75.ini' from the online verified database
    Downloading Xex_C4BE4B75.ini
    100% [================================>] 18 17.6 KB/s ETA 00:00

    'Xex_C4BE4B75.ini' contains 2 SS CRCs, randomly picked #2
    Attempting to get 'C073DF2DC4BE4B75.ini' from the online verified database
    Downloading C073DF2DC4BE4B75.ini
    100% [================================>] 353 344.7 KB/s ETA 00:00

    Using 'C073DF2DC4BE4B75.ini' (353 bytes)
    Attempting to get 'SS_C073DF2D.bin' from the online verified database
    Downloading SS_C073DF2D.bin
    100% [================================>] 2,048 1000.0 KB/s ETA 00:00

    Verifying SS_C073DF2D.bin is valid before using it for AutoFix
    jämför du stealth från din pc imagfil och din mac imagefil så kommer de skilja sig.. kolla så får du se... för över imagefilen från din macbook till din pc och bränn om du nu inte kan verifiera den eller fixa den från din pc.

  15. #315
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Återigen Tack. Jag testar att bränna på min macbook i något program jag hittade. så det ska nog fungera...

    Tack för all hjälp, jag lär återkomma om jag har fler frågor.

  16. #316
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    en snäll fågel har laddat upp gårdagens databas på en annan site samma fågel har sedan patchat abgx360 att hämta infon från den siten istället brevbäraren packade sedan ihop allt och lade upp det för nerladdning här. kan va bra att ha om db'n går ner som den gjort det senaste. räkna inte med att denna kommer uppdateras, detta är för nödfall. packa upp och börja verifiera, kommer fungera så länge site'n i andra änden inte stänger kontot.. psxcare exclusive...

  17. #317
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    en snäll fågel har laddat upp gårdagens databas på en annan site samma fågel har sedan patchat abgx360 att hämta infon från den siten istället brevbäraren packade sedan ihop allt och lade upp det för nerladdning här. kan va bra att ha om db'n går ner som den gjort det senaste. räkna inte med att denna kommer uppdateras, detta är för nödfall. packa upp och börja verifiera, kommer fungera så länge site'n i andra änden inte stänger kontot.. psxcare exclusive...
    Tack, ska använda den istället för den som länkades till tidigare i tråden?

  18. #318
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Tack, ska använda den istället för den som länkades till tidigare i tråden?
    om du vill, detta är en patchad version av abgx360 som hämtar databasen från annat håll, den uppdateras inte men allt som fanns i databasen fram till igår finns med i den. packa upp och kör. använd den i lägen då den vanliga databasen inte fungerar. prova att fixa tomb raider

  19. #319
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    kolla här om stealth finns med.. sätt in dem och testa igen.. laddade upp fifa pal stealth åt dig här, fungerar bra med Fifa_09_PAL_XBOX360-STRANGE men borde vara likadant för alla pal releaser.
    Hittade ingen info om NHL 09 i någon av kategorierna. Finns fortfarande inte i databasen heller.

    Någon som hört något om NHL_09-XBOX360-PAL-DAGGER? Spelet har ju ändå varit ute i ett ganska bra tag nu.

  20. #320
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Jag kör då på NHL09 Dagger online och osv många timmar i veckan så den verkar säker.

    Men jag vill spela NFSU.Allstars och Mortal kombat Uncut releasen. Men dom finns inte i databasen ännu >.<

    Någon som har fått dom matchade?

  21. #321
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Jag kör då på NHL09 Dagger online och osv många timmar i veckan så den verkar säker.

    Men jag vill spela NFSU.Allstars och Mortal kombat Uncut releasen. Men dom finns inte i databasen ännu >.<

    Någon som har fått dom matchade?
    verkar säker.. hehe... den har knappt varit ute 3 månader.. men konstigt den inte är uppladdat för verifiering än, borde ju vara ett poppis spel.. well, det ger sig.

    ang. nfsu nej, Mortal.Kombat.vs.DC.Universe.UNCUT.XBOX360-VATOS går att verifiera, kör denna innan...
    Last edited by int21; 2008-11-30 at 18:18.

  22. #322
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Jag kör då på NHL09 Dagger online och osv många timmar i veckan så den verkar säker.

    Men jag vill spela NFSU.Allstars och Mortal kombat Uncut releasen. Men dom finns inte i databasen ännu >.<

    Någon som har fått dom matchade?
    Jag körde SPeed undercover iaf och det funkade bra på live. Testa den i Mulleter och tryck på autofix även om den säger Stealth checked out Perfectly! :P

  23. #323
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Jag körde SPeed undercover iaf och det funkade bra på live. Testa den i Mulleter och tryck på autofix även om den säger Stealth checked out Perfectly! :P
    nfsu allstars? knappast. den enda utlagda stealthen för den är den på 360 patches och den matchar inte allstars releasen, att sedan gamedata xex binären skiljer sig från original är lite som gör mig fundersam... hur du lyckades med detta får du förklara närmare...


    Checking Game
    ISO: "G:\GAME\XBOX360\all-nfsuc.iso"

    XEX CRC = 3087E787

    Game CRC = 8C42EE94
    [9C01454E85BBC057]
    SS=9C01454E
    RawSS=DE66989B
    PFI=A4CFB59C
    DMI=AE99C7BE
    RegionFlags=00FF0000
    V0=81DF6964
    V1=E47F6A94
    Video=91410773
    Game=FBA13705
    XexHash=85BBC057
    MediaID=2C14A66CB9DC6095794677AB-5385D1C9
    DiscSource=Retail Disc
    GameName=Need For Speed:Undercover
    GamerTag=Ryo1974
    DriveName=SH-D162D
    DriveFW=1.00
    Notes=Retail PAL ONLY Rip. Verified And Uploaded To Database [abgx360 v0.9.4]

  24. #324
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    19
    Försöker köra Scene_It_Box_Office_Smash_USA_RF_XBOX360-ZRY men får inte den till att fungera i abgx.
    Hur länge har spelet funnits ute nu?
    Vågar man köra realesen int om man drar nätverkskabeln som du brukar göra?

  25. #325
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
    Försöker köra Scene_It_Box_Office_Smash_USA_RF_XBOX360-ZRY men får inte den till att fungera i abgx.
    Hur länge har spelet funnits ute nu?
    Scene_It_Box_Office_Smash_USA_RF_XBOX360-ZRY 2008-10-29

    Citat Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
    Vågar man köra realesen int om man drar nätverkskabeln som du brukar göra?
    läst guiden? där har du infon du söker, jag kan inte svara för dig.

  26. #326
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Hej igen alla.

    Hur är det med Gears of War, COD5 och Farcry 2 nu? Var ju rykten om att de va dessa spel man blev bannad av. Finns det några säkra releaser ute nu?

    Är otroligt sugen på att lira men har hållt mig just pga bann-varningen.

    Men nu kanske det är relativt lugnt... eller?

  27. #327
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Hej igen alla.

    Hur är det med Gears of War, COD5 och Farcry 2 nu? Var ju rykten om att de va dessa spel man blev bannad av. Finns det några säkra releaser ute nu?

    Är otroligt sugen på att lira men har hållt mig just pga bann-varningen.

    Men nu kanske det är relativt lugnt... eller?
    verifera dem mot onlinedatabasen och kolla själv, där har du svaret. alla de du nämner går att verifiera / fixa.

  28. #328
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    verifera dem mot onlinedatabasen och kolla själv, där har du svaret. alla de du nämner går att verifiera / fixa.
    De gick att fixa med autofix. Men inga releaser kan bli verifierade utan att fixas innan... får liksom ingen kontakt med databasen och felkod 404. Varför är det så hela tiden? Någon port som måste öppnas i min router eller så?

  29. #329
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    De gick att fixa med autofix. Men inga releaser kan bli verifierade utan att fixas innan... får liksom ingen kontakt med databasen och felkod 404. Varför är det så hela tiden? Någon port som måste öppnas i min router eller så?
    kommer du åt denna länk via webläsaren så är det något som blockar ditt program. kolla din brandvägg, säkert den som blockar abgx360 eller xdvdmulleter. visst kan de bli verifierade utan att fixas innan, saken är den att är de inte okej så fixas dem.. du har väl ant. bara testat spel som inte varit ok.. makes sense..

    *edit*
    kör du autofix så borde du ha kontakt med databasen om den hämtar hem nya filer.. att du får 404 på overifierade spel kan bero på att de inte är inlagda i databasen tex. eller så är det så enkelt att när du tar autofix och inte hittar ini fil som bygger på stealth av spelet du testar, så kollar den efter xex värdet istället och hämtar en ini fil för den. om den hittas så hämtar den rätt ss för den och på så sätt kan den sedan sätta in rätt stealth för att sedan verifera mot en ini fil som bygger på det nya stealth värdet din backup nu har. alltså kan autofix bygga ihop rätt stealth utifrån vilket värde din xex binär har etc. istället för att hämta hem en ini fil och hämta alla värden från den. i slutändan kommer den kunna hämta hem en ini fil som innehåller alla värden och matcha mot den om autofix lyckades. detta kanske låter rörigt.. så jag gör ett lätt exempel här under.

    exempel...

    http://www.devilsps3.centelia.net/36...4E85BBC057.ini

    [9C01454E85BBC057]
    SS=9C01454E
    RawSS=D3BC54FA
    PFI=A4CFB59C
    DMI=AE99C7BE
    RegionFlags=00FF0000
    V0=81DF6964
    V1=E47F6A94
    Video=91410773
    Game=FBA13705
    XexHash=85BBC057
    MediaID=2C14A66CB9DC6095794677AB-5385D1C9
    DiscSource=Retail
    GameName=Need For Speed:Undercover
    GamerTag=Ryo1974
    DriveName=Unknown
    DriveFW=1.00
    Notes=Retail PAL ONLY Rip. Verified And Uploaded To Database [abgx360 v0.9.4]
    http://www.devilsps3.centelia.net/36...x_85BBC057.ini
    9C01454E
    http://www.devilsps3.centelia.net/36...S_9C01454E.bin

    it all makes sense, right?

    btw.. nej ni kan inte fixa allstars releasen med denna för att gamedata skiljer sig och xex.. denna fix är inte för den engelska nfsu.. om den vore det hade den hittat fixen pga av att xex värdet hade matchat..
    Last edited by int21; 2008-12-01 at 01:22.

  30. #330
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Det är ju helkonstigt att ett så relativt populärt spel som NFSU inte finns ute en bra version på ännu.

Sida 11 av 55 FörstaFörsta ... 91011121321 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •