Sida 13 av 55 FörstaFörsta ... 3111213141523 ... SistaSista
Visar resultat 361 till 390 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #361
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av look2 Visa Inlägg
    Lyckas inte riktigt hitta nått svar på det jag funderar på.
    Jag har en av de första xboxarna som kom med en Benq dvd. Tror att det iextreme 1.41 i den, men inte helt säker.

    Jag har aldrig haft boxen kopplad mot live, jo, en gång, för att ladda ner divx stödet. Men jag har aldrig spelat på live, bara offline. Har ingen hårddisk, men ett minneskort. Har aldrig direkt brytt mig om spelen varit stealth patchade och sådant, utan bara stoppat i dem och spelat. Om jag nu skulle hitta ett spel, som jag skulle vilja spela på live, kollar så att den releasan är ok enl de tips som finns tidigare i tråden. Kan jag stöta på problem då? Alltså kan jag bli bannad? Om jag skulle köra en köpt orginal skiva då? Är det någon skillnad då? Kan de gamla spelen som inte varit patchade ställa till problem?
    Nej, det är alltid en risk om man kör flashat/chippat.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #362
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Nej, det är alltid en risk om man kör flashat/chippat.
    jo, klart att det alltid är en risk...
    Men är det en hög eller låg risk?
    Är det säkrare med en ny xbox som alltid varit flashad jämfört med så som jag har gjort? Blir det nån skillnad om det är en orginal skiva ?

  3. #363
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av look2 Visa Inlägg
    jo, klart att det alltid är en risk...
    Men är det en hög eller låg risk?
    Är det säkrare med en ny xbox som alltid varit flashad jämfört med så som jag har gjort? Blir det nån skillnad om det är en orginal skiva ?
    En xbox som aldrig varit flashad med något annat än 1.4 (1.4.1 för benq) och som INTE är eller har varit spoofad så kan man säga att i dagsläget så verkar den vara livesäker då ingen blivit bannad när dom spelat bra releaser.

    Men vi vet ju inte vad M$ hittar på härnäst, som pendragon sa i en annan post så finns det rykten om att M$ har koll på alla men bannar inte alla för att skapa en merförsäljning.
    Men rykten är bara rykten tills att dom blir bekräftade.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  4. #364
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    om man har en relle som har haft felaktigt vinkelvärde, är den då "safe" att köra efter man kört autofix i abgx360?
    läst guiden? dumt att förklara det en gång till när det redan är förklarats rätt bra innan. svaret börjar på.. j

  5. #365
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    XP: Documents and Settings\$USER$\Application Data
    Vista: Users\$USER$\AppData\Roaming

    Det funkar fortfarande inte. Skumt. Är Allstar releasen av dessa spel OK, eller borde jag fortsätta spela de offline? (de har i.o.f.s enbart enspelarlägen)

    EDIT: Jag glömde bort att säga att det var en bränd DVD jag kollade, inte en ISO. När jag kollade ISO med Mulleter och abgx funkar autofixen.
    alla spelen du nämner måste autofixas om du vill vara säker på live, annars får du hålla dig offline med dem.

    Mirrors.Edge.PAL.X360-Allstars
    Tomb.Raider.Underworld.X360-Allstars
    Prince.Of.Persia.X360-Allstars

    prova att sök efter abgx360.dat under userskatalogen så kanske du hittar var abgx360 lägger datan, lägg sedan ini filen där.

    du kan inte autofixa en bränd skiva av rätt enkla skäl, därav dina problem kanske.

  6. #366
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    alla spelen du nämner måste autofixas om du vill vara säker på live, annars får du hålla dig offline med dem.

    Mirrors.Edge.PAL.X360-Allstars
    Tomb.Raider.Underworld.X360-Allstars
    Prince.Of.Persia.X360-Allstars

    prova att sök efter abgx360.dat under userskatalogen så kanske du hittar var abgx360 lägger datan, lägg sedan ini filen där.

    du kan inte autofixa en bränd skiva av rätt enkla skäl, därav dina problem kanske.
    Tack för hjälpen i alla fall int21. Jag spelar nog dessa spel offline och autofixar alla framtida spel istället.

    En till fråga dock: Desto längre tid man har en dålig patchad disk i läsaren, desto större risk att bli bannad eller hur? Det sker väl inte direkt?

  7. #367
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Tack för hjälpen i alla fall int21. Jag spelar nog dessa spel offline och autofixar alla framtida spel istället.

    En till fråga dock: Desto längre tid man har en dålig patchad disk i läsaren, desto större risk att bli bannad eller hur? Det sker väl inte direkt?
    menar du för offlinespel är svaret nej, uppkopplad mot live, ja. läs guiden igen.

  8. #368
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    läst guiden? dumt att förklara det en gång till när det redan är förklarats rätt bra innan. svaret börjar på.. j
    Jävlar? Järnspikar, Jesus, Johannes, Jungfru maria *Darn, lyssnat för mycket på Jullåtar "Tack Preem o er jävla gratis julskiva".... Tankarna börjar vandra om vad som egentligen hände när jesus blev till, var Maria otrogen o Josef en dum snickare * Jag känner några pantade snickare så det kan nog stämma *

    Med en flashad box är det större risk att bli bannad ja!
    Gör man fel "Inte kontrollerar skivor" är det som att åka med sommardäck på isväg, en tidsfråga innan man åker ut.
    Jämför en flashad/chippad box med en Chipptrimmad bil, risken finns att du kör för fort o får böter om du har tur eller failar o singlar av vägen.
    Eller om du kör med sommardäck på vinterväglag och ödet bestämmer att du skall faila,
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #369
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jävlar? Järnspikar, Jesus, Johannes, Jungfru maria *Darn, lyssnat för mycket på Jullåtar
    jag tänkte på Ja, motsatsen till nej. man brukar inte svara jävlar på en ja och nej fråga.. men du är ju lite som du är pendragon.

  10. #370
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    du kan inte autofixa en bränd skiva av rätt enkla skäl, därav dina problem kanske.
    Varför säger mulleter att det går då? Jag har bara autofixat brända skivor, aldrig img-filen.

  11. #371
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Safir Visa Inlägg
    Varför säger mulleter att det går då? Jag har bara autofixat brända skivor, aldrig img-filen.
    den säger inte alls att det går, antagligen har du haft korrekt stealth. hur ska xdvdmulleter lägga in de nya filerna på skivan? ska det bränna in dem på en låst skiva? tänk lite... verifiera skivorna med abgx360 så får du lite översikt av det hela.

  12. #372
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Är inte den mest tekniskt lagda så jag trodde att det var fullt möjligt att mulleter kunde lägga till och ändra filer på skivan.

    Då måste det betyda att alla skivor som blivit verifierade av autofixen är ok eftersom den då bara kollat databasen och sett att det stämmer...

  13. #373
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    59
    Respekt
    18
    Är det någon som kunnat verifiera NFS undercover och prince of persia??

    Får hela tilden felkod 404 i slutet, på dessa, men som sagt så kan jag verifiera massor av andra lir så det verkar inte vara ngt fel med min brandvägg eller dylikt.

  14. #374
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
    Är det någon som kunnat verifiera NFS undercover och prince of persia??

    Får hela tilden felkod 404 i slutet, på dessa, men som sagt så kan jag verifiera massor av andra lir så det verkar inte vara ngt fel med min brandvägg eller dylikt.
    Har du gjort detta som står på första sidan:

    Citat Original inlägg av int21
    Databasen flyttad! (12/2008)

    Med ABGX360 så laddar du hem den uppdaterade .ini filen som innehåller adressen till den flyttade databasen. Lägg ini filen i ABGX360's programkatalog och ersätt den gamla. Får ni fortfarande 404 fel efter det så lägg den i C:\Dokument och Inställningar\Användare\Application Data\abgx360.

    Med XDVDMulleter så går du in i settings och klickar på OnlineDB fliken, suddar ut allt i översta rutan och skriver:
    http://www.abgx360.net/Apps/verified i nedersta rutan ändrar ni till http://www.abgx360.net/Apps/StealthFiles

  15. #375
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
    Är det någon som kunnat verifiera NFS undercover och prince of persia??
    prince of persia går att verifiera, se även inlägget ovan.

  16. #376
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    59
    Respekt
    18
    Jag testar och hoppas på underverk . Jag lade nog bara inifilen i programmappen inte
    C:\Dokument och Inställningar\Användare\Application Data\abgx360.
    det är väl därför gamla lir funkar.

  17. #377
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
    Jag testar och hoppas på underverk . Jag lade nog bara inifilen i programmappen inte
    C:\Dokument och Inställningar\Användare\Application Data\abgx360.
    det är väl därför gamla lir funkar.
    japp, du har nog redan listat ut att Användare är den usern du är inloggad på.

  18. #378
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    japp, du har nog redan listat ut att Användare är den usern du är inloggad på.
    För tydlighetens skull brukar jag markera sånt med "ANVÄNDARNAMN" så brukar folk oftast förstå hehe xD
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  19. #379
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    För tydlighetens skull brukar jag markera sånt med "ANVÄNDARNAMN" så brukar folk oftast förstå hehe xD
    i guiden är det understruket, dock inte när det blir citerat.

  20. #380
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    i guiden är det understruket, dock inte när det blir citerat.
    Ah, då borde folk fatta
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  21. #381
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jag har följt dina senaste order om databasen nu int21 men jag förstår mig inte på killarna som har hand om databasen. Det går redan att verifiera Prince of Persia alltså, hur tänker dom? Jag har 5 stora overifierbara titlar som jag sitter och dreglar över och har väntat länge på att få starta i boxen.

    Fable 2, FIFA 09, NHL 09, Banjo-Kazooie och Saints Row 2.

    Jag är tacksam över det jobb dom gör men jag ifrågasätter deras prioriteringar.

  22. #382
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Vissa rellar som gick att verifiera mot gamla källan går inte att verifiera med den nya.. konstigt.

  23. #383
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Safir Visa Inlägg
    Jag har följt dina senaste order om databasen nu int21 men jag förstår mig inte på killarna som har hand om databasen. Det går redan att verifiera Prince of Persia alltså, hur tänker dom? Jag har 5 stora overifierbara titlar som jag sitter och dreglar över och har väntat länge på att få starta i boxen.

    Fable 2, FIFA 09, NHL 09, Banjo-Kazooie och Saints Row 2.

    Jag är tacksam över det jobb dom gör men jag ifrågasätter deras prioriteringar.
    nu är det ju så att de som laddar upp stealths antagligen inte har eller kommer över alla spel, att prioritera vissa spel före andra sker nog inte. man kan se det som att varför köper du det inte och laddar upp det själv? sedan är vissa uppladdade i ntsc men inte till pal, är spelet då inte regionsfritt så är det inte uploaderns fel då den iaf uppladdat ett eftersökt spel.

    Banjo-Kazooie.Nuts.And.Bolts.PAL.X360-Allstars går att verifiera
    Fable.2.USA.XBOX360.MULTI.5.ABGX-ANONYMOUS går att verifiera
    Fifa_09_PAL_XBOX360-STRANGE går att verifiera
    SAINTS.ROW.2.USA.XBOX360-x360inT går att verifiera

    finn dem vid 360patches annars...

    så lite av din kritik känns ju obefogad.

  24. #384
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Vissa rellar som gick att verifiera mot gamla källan går inte att verifiera med den nya.. konstigt.
    vilka vissa är detta?

  25. #385
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    vilka vissa är detta?
    Nu minns jag inte. Kan kika men då måste jag gå igenom alla igen.
    En gick inte igenom som varit ok tidigare. 404.
    Eller ja, ini'n hittades inte.

  26. #386
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nu är det ju så att de som laddar upp stealths antagligen inte har eller kommer över alla spel, att prioritera vissa spel före andra sker nog inte. man kan se det som att varför köper du det inte och laddar upp det själv? sedan är vissa uppladdade i ntsc men inte till pal, är spelet då inte regionsfritt så är det inte uploaderns fel då den iaf uppladdat ett eftersökt spel.

    Banjo-Kazooie.Nuts.And.Bolts.PAL.X360-Allstars går att verifiera
    Fable.2.USA.XBOX360.MULTI.5.ABGX-ANONYMOUS går att verifiera
    Fifa_09_PAL_XBOX360-STRANGE går att verifiera
    SAINTS.ROW.2.USA.XBOX360-x360inT går att verifiera

    finn dem vid 360patches annars...

    så lite av din kritik känns ju obefogad.
    Kan du förklara din länk? Jag missar förmodligen något uppenbart.

    Har tryckt på Retail PAL, Retail NTSC-U och Retail Region Free, men hittar inget av spelen jag söker (förutom NHL under NTSC vilket inte är till nån hjälp). Vad är det jag missat?

  27. #387
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Safir Visa Inlägg
    Kan du förklara din länk? Jag missar förmodligen något uppenbart.

    Har tryckt på Retail PAL, Retail NTSC-U och Retail Region Free, men hittar inget av spelen jag söker (förutom NHL under NTSC vilket inte är till nån hjälp). Vad är det jag missat?
    jag länkade dit för framtida spel du inte hittar i databasen. nhl finner jag inte i varken databas eller 360patches förutom ntsc då, de andra är i databasen.

    ex.

    [2B211D2392244548]
    SS=2B211D23
    RawSS=CA29E230
    PFI=A4CFB59C
    DMI=6E66F25D
    RegionFlags=00FF0000
    V0=81DF6964
    V1=E47F6A94
    Video=91410773
    Game=C902D4CA
    XexHash=92244548
    MediaID=B7403715C6669E7C71D23AC7-56F18A12
    DiscSource=Retail
    GameName=BANJOKAZOOIE3
    GamerTag=kRypt0n
    DriveName=SH-D162C
    DriveFW=Other
    Notes=Kreon v1.00, PAL
    [142F5AAF28DC7FB2]
    SS=142F5AAF
    RawSS=31A594B9
    PFI=A4CFB59C
    DMI=002B87ED
    RegionFlags=FFFFFFFF
    V0=81DF6964
    V1=E47F6A94
    Video=91410773
    Game=425E25D2
    XexHash=28DC7FB2
    MediaID=02B8FB403F494956B7796C9E-6473199D
    DiscSource=Retail
    GameName=FABLE2
    GamerTag=kRypt0n
    DriveName=SH-D162C
    DriveFW=Other
    Notes=Kreon v1.00, PAL

  28. #388
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Hur är det med Sonic Unleashed? (dagger-releasen)

    Får up att den inte går att verifiera, och inte heller fixa (av någon anledning).
    Hur fixar jag den?

  29. #389
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Hur är det med Sonic Unleashed? (dagger-releasen)

    Får up att den inte går att verifiera, och inte heller fixa (av någon anledning).
    Hur fixar jag den?
    Finns kanske inte i databasen? Då går den inte att fixa.

  30. #390
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    spelet har ju varit ute ett tag, tycker nog det borde finnas

Sida 13 av 55 FörstaFörsta ... 3111213141523 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •