Sida 14 av 55 FörstaFörsta ... 4121314151624 ... SistaSista
Visar resultat 391 till 420 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #391
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Hur är det med Sonic Unleashed? (dagger-releasen)

    Får up att den inte går att verifiera, och inte heller fixa (av någon anledning).
    Hur fixar jag den?
    Denna finns i databasen:

    497. Sonic Unleashed (PAL) (77A0CF1B)

    http://www.abgx360.net/GamesByDate.txt

    Har du kollat första inlägget och ändrat adressen till databasen?

  2. #392
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Denna finns i databasen:

    497. Sonic Unleashed (PAL) (77A0CF1B)

    http://www.abgx360.net/GamesByDate.txt

    Har du kollat första inlägget och ändrat adressen till databasen?

    använder abgx360 och bytte ut .ini filen så det borde fungera tycker jag.. ska testa mulleter och se.

  3. #393
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    För mig funkar det att autofixa dagger rellen med abgx.

  4. #394
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Hur är det med Sonic Unleashed? (dagger-releasen)

    Får up att den inte går att verifiera, och inte heller fixa (av någon anledning).
    Hur fixar jag den?
    Sonic_Unleashed-PAL-XBOX360-DAGGER går att verifiera.

    Verifying this game against the online database...
    Attempting to get '1405CE2C957329A2.ini' from the online verified database
    Server file no newer than local file '1405CE2C957329A2.ini' -- not retrieving

    Using '1405CE2C957329A2.ini' (361 bytes)
    Video CRC matches
    V0 CRC matches
    V1 CRC matches
    PFI CRC matches
    DMI CRC matches
    SS CRC matches
    Xex CRC matches

  5. #395
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    nu gick det! dock bara i abgx på min mac... inte på pc, underligt.

    men hursom, när jag sen ska bränna i iBurn360 så säger det programmet åt mig att jag måste patcha, är det säkert att göra? abgx har redan patchat det åt mig så vågade inte göra det...

  6. #396
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    nu gick det! dock bara i abgx på min mac... inte på pc, underligt.

    men hursom, när jag sen ska bränna i iBurn360 så säger det programmet åt mig att jag måste patcha, är det säkert att göra? abgx har redan patchat det åt mig så vågade inte göra det...
    kan du inte föra över imagefilen till din pc och bränna den med imgburn istället då. verifiera skivan efter du bränt den på din mac så ser du om allt stämmer. har personligen aldrig använt iBurn360.

  7. #397
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    provade att verifiera och kika in språken i releasen nedan. ingen lycka med den heller, provade även stealth från 360patches men xex stämde inte med denna versionen heller. det jag funderar över är språket, engelska verkar vara med, någon som bränt denna backup och kan bekräfta detta? kan vara bra att veta nästa gång sk. multi 2 spel släpps.

    Need.For.Speed.UnderCover.ITA-ESP.XBOX360-MegaWare


  8. #398
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    förbannat också, skickade över sonic till min pc (verifierad på mac) och brände med imgburn. testade verifiera med abgx på min pc och det gick inge vidare... det måste vara programmet som inte fungerar ordentligt. Eller så lurar min mac mig

  9. #399
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    förbannat också, skickade över sonic till min pc (verifierad på mac) och brände med imgburn. testade verifiera med abgx på min pc och det gick inge vidare... det måste vara programmet som inte fungerar ordentligt. Eller så lurar min mac mig
    har abgx360 programmet access till internet (ej blockerat i brandvägg). har du uppdaterat .ini filen enligt instruktioner i guiden? antar du får 404 error..

  10. #400
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Förstår mig inte på dessa program...

    Det har tillgång till internet och allting men vägrar verifieras, testat ladda ner ny verision och uppdatera med .ini men inte heller det hjälper. Min mac kan verifiera spelet med abgx så det verkar vara pc som krånglar.

    Men jag fixade .ison och förde över till PC och sedan brände, borde det inte fungera då?

    ---edit---
    Nu blir jag fan galen, har fixat alla .ini och allt i mulleter men den vägrar hitta "crc in database", förbannat också. Tog fan 1 timme att checka med mulleter och så fungerar det inte. Vad är det som är fel? den vägrar liksom verifieras?!?!?
    Last edited by Equality; 2008-12-20 at 12:47.

  11. #401
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Ja fattar inte hur man får axess till den nya databasen? nån som kan förklara de?

  12. #402
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Ja fattar inte hur man får axess till den nya databasen? nån som kan förklara de?
    Ja kom på hur man gjorde

  13. #403
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    nån som har klarat verifera Left.4.Dead.PAL.MULTi4.XBOX360-DNL? Jag har försökt i ABGX och mullmeter men jag får ingen kontakt med databasen? alla andra spel funkar det på? Har fixat acess till den andra databasen så det funkar ju med alla andra spel.

    Mvh

  14. #404
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Ja kom på hur man gjorde
    Istället för Dubbelposta, gå rillbaka o redigera ditt förra inlägg
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #405
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    19
    Var ett tag sen jag ställde frågan nu INT så jag passar på igen då du vet allt som är värt att veta, finns där någon release av senaste scene it som går att fixa med abgx har själv Scene_It_Box_Office_Smash_USA_RF_XBOX360-ZRY men den får jag aldrig någon ordning på i abgx.

  16. #406
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
    Var ett tag sen jag ställde frågan nu INT så jag passar på igen då du vet allt som är värt att veta, finns där någon release av senaste scene it som går att fixa med abgx har själv Scene_It_Box_Office_Smash_USA_RF_XBOX360-ZRY men den får jag aldrig någon ordning på i abgx.
    inte en aning, har inte testat det själv.

    du får hålla utkik på 360 patches annars.

  17. #407
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Förstår mig inte på dessa program...

    Det har tillgång till internet och allting men vägrar verifieras, testat ladda ner ny verision och uppdatera med .ini men inte heller det hjälper. Min mac kan verifiera spelet med abgx så det verkar vara pc som krånglar.

    Men jag fixade .ison och förde över till PC och sedan brände, borde det inte fungera då?

    ---edit---
    Nu blir jag fan galen, har fixat alla .ini och allt i mulleter men den vägrar hitta "crc in database", förbannat också. Tog fan 1 timme att checka med mulleter och så fungerar det inte. Vad är det som är fel? den vägrar liksom verifieras?!?!?
    hittar den inga spel i databasen? provat med andra? konstigt det fungerar på din mac. ini filer lägger du i abgx360 katalogen för din användare och jag antar du har level 3 och allt det där ikryssat som i guiden. i xdvdmulleter finns det som sagt bara två ställen som ska ändras för den nya databasen i settings, där behöver du ingen ini fil. hoppas du löst det ändå.

  18. #408
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av anderzxb Visa Inlägg
    nån som har klarat verifera Left.4.Dead.PAL.MULTi4.XBOX360-DNL? Jag har försökt i ABGX och mullmeter men jag får ingen kontakt med databasen? alla andra spel funkar det på? Har fixat acess till den andra databasen så det funkar ju med alla andra spel.

    Mvh
    var längesen jag kollade det, tyvärr. möjligt det är inlagt nu. det var snack om att det var grönt blod i den releasen, men det kanske bara gällde om boxen var inställd för region tyskland. Left.4.Dead.PROPER.XBOX360-x360inT går däremot att verifiera och fungerar utmärkt.

  19. #409
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Har något verifierat

    AC-DC.Live.Rock.Band.Track.Pack.PAL.X360-UNLiMiTED ?

  20. #410
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    hittar den inga spel i databasen? provat med andra? konstigt det fungerar på din mac. ini filer lägger du i abgx360 katalogen för din användare och jag antar du har level 3 och allt det där ikryssat som i guiden. i xdvdmulleter finns det som sagt bara två ställen som ska ändras för den nya databasen i settings, där behöver du ingen ini fil. hoppas du löst det ändå.
    Går att verifiera GOW2 och Viva Pinata trouble in paradise (de spel jag hade på hdn och testade med) både i mulleter och abgx.

    Det är himla underligt för när jag testar att verifiera med mulleter säger den till mig "Stealht checked all out ok, but for maximum sec.. blabla" varpå jag trycker på "yes" och efter en stund får meddelandet "ISO stealth and data checked and perfect! (no fixing req.)"
    Medans ABGX inte kan verifiera öht. där får jag bara error 404, "stealth still unverified".

    Så alltså, Mulleter godkänner både min brända DVD och min ISO, medan abgx inte verkar vilja sammarbeta alls , men jag gissar att det är lugnt och att problemet ligger i att abgx på något sätt nekas tillgång till databasen? medan mulleter inte gör det och därför kan verifiera som det ska. Borde väl vara säker ändå...

  21. #411
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Har någon lyckats hitta en fin release av Fallout 3 och GoW 2? Tänkte höra här först och slippa tanka hem 14 gb (ration är ej på topp) för att sen upptäcka att stealth-filerna inte är bra och inte kan autofixas eller att det är en review copy.
    Last edited by Safir; 2008-12-22 at 17:14.

  22. #412
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Safir Visa Inlägg
    Har någon lyckats hitta en fin release av Fallout 3 och GoW 2? Tänkte höra här först och slippa tanka hem 14 gb (ration är ej på topp) för att sen upptäcka att stealth-filerna inte är bra och inte kan autofixas eller att det är en review copy.
    Fallout.3.PAL.XBOX360-GLoBAL och Gears.of.War.2.X360-Allstars, båda dessa kan fixas och verifieras med online-databasen.

  23. #413
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Går att verifiera GOW2 och Viva Pinata trouble in paradise (de spel jag hade på hdn och testade med) både i mulleter och abgx.

    Det är himla underligt för när jag testar att verifiera med mulleter säger den till mig "Stealht checked all out ok, but for maximum sec.. blabla" varpå jag trycker på "yes" och efter en stund får meddelandet "ISO stealth and data checked and perfect! (no fixing req.)"
    Medans ABGX inte kan verifiera öht. där får jag bara error 404, "stealth still unverified".

    Så alltså, Mulleter godkänner både min brända DVD och min ISO, medan abgx inte verkar vilja sammarbeta alls , men jag gissar att det är lugnt och att problemet ligger i att abgx på något sätt nekas tillgång till databasen? medan mulleter inte gör det och därför kan verifiera som det ska. Borde väl vara säker ändå...
    kan vara så enkelt att du inte rensat databasen till xdvdmulleter och den använder den som är med programmet. eftersom den då inte behöver internetaccess så finner den stealth för det. om du flyttar alla stealthfiler i xdvdmulleters underkatalog så märker du om du kan verifiera mot online-db eller inte, då den inte kommer finna filerna lokalt. annars kopierar du alla stealthfiler från xdvdmulleter till C:\Documents and Settings\ANVÄNDARE\Application Data\abgx360\StealthFiles så kommer ant. abgx360 kunna verifiera det med, om det gör det så är problemet att du inte kommer åt databasen på nätet av någon anledning.

  24. #414
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    Fallout.3.PAL.XBOX360-GLoBAL och Gears.of.War.2.X360-Allstars, båda dessa kan fixas och verifieras med online-databasen.
    Stort tack!

  25. #415
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Är väll seg som sirap i hövet.

    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    alla spelen du nämner måste autofixas om du vill vara säker på live, annars får du hålla dig offline med dem.

    Mirrors.Edge.PAL.X360-Allstars
    Tomb.Raider.Underworld.X360-Allstars
    Prince.Of.Persia.X360-Allstars

    prova att sök efter abgx360.dat under userskatalogen så kanske du hittar var abgx360 lägger datan, lägg sedan ini filen där.

    du kan inte autofixa en bränd skiva av rätt enkla skäl, därav dina problem kanske.
    Int har försökt köra prince of persia genom abgx nu i 1.5 veckor utan någon lycka. Du menar att man ska ladda hem filerna från 360patches ock lägga in i abgx o sen köra det eller ? mvh jonas

  26. #416
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Prince Of Persia X360-Allstars funkade att autofixa genom agbx för mig iaf :]
    behövde inte tanka ner några filer från 360patches

  27. #417
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16

    Börja om

    Jag har varit lite slarvig och inte kollat nerladdade spel med Mulleter eller så, dock funkar boxen bra mot live, kört i 3-4 månader nu.

    Finns det fortfarande risk att bli bannad, är fördröjningen så stor?

    Tänkte kolla igenom spelen nu över julen, kan man "rensa" sin box från gamla spår, såg i något forum en kombination på kontrollen som tar en in i serviceläge och att man där ska kunna göra en radering av logfiler?

    Eller något annat råd?

    Är inte denna fråga aktuell, eller är det jag som missar att den täckts tidigare?
    Last edited by djdj; 2008-12-29 at 10:33.

  28. #418
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tjena.

    Kanske postar detta i fel tråd, ber om ursäkt isåfall.

    Har försökt få igång dead or alive 4 nu ett tag men lyckas aldrig. Har kollat runt lite och det verkar inte finnas någon som fungerar med ixtreme 1.4? Nån som fått det att fungera? Den enda version som jag hittat som ska funka till pal är "Dead_Or_Alive_4_PAL_INTERNAL_XBOX360-RoME" men den har inte DMI och saknar video partition. abgx360 spottar ur sig detta

    Dead_Or_Alive_4_PAL_INTERNAL_XBOX360-RoME.dvd i
    s valid

    Checking Game
    ISO: "Dead_Or_Alive_4_PAL_INTERNAL_XBOX360-RoME.000"
    Size: 7572881408 bytes (normal size)
    Files in ISO: 59, Folders in ISO: 3
    Total bytes used: 7157955438 (97.96%)
    ISO appears to have random padding
    XEX Media ID: D35CA3715E9C7357D662964C-2AD7FA3A
    XEX CRC = 09CBDEF6

    Dead or Alive 4

    Region Code: 0x00FF00FF
    PAL
    NTSC/U

    Checking SS
    Timestamp of Authoring: 2005/12/15 00:00:00
    Timestamp of Mastering: 2006/01/02 23:51:46
    SS CRC = 8991E1C5 (RawSS = 6E25CC43)
    SS Media ID: D35CA3715E9C7357D662964C-2AD7FA3A (matches game)
    SS looks valid

    Checking DMI
    DMI is blank!

    Checking PFI
    PFI CRC = 739CEAB3
    PFI matches known data (1st wave)

    Video partition sector 16 is blank! (most likely the rest is too)

    Stealth check failed!

    Starting AutoFix
    Attempting to get '8991E1C509CBDEF6.ini' from the online verified database
    Server file no newer than local file '8991E1C509CBDEF6.ini' -- not retrieving

    Using '8991E1C509CBDEF6.ini' (306 bytes)
    Attempting to get 'DMI_F0B82A53.bin' from the online verified database
    Server file no newer than local file 'DMI_F0B82A53.bin' -- not retrieving

    Verifying DMI_F0B82A53.bin is valid before using it for AutoFix

    Checking DMI
    Timestamp of Authoring: 2005/12/15 00:00:00 (matches SS)
    DMI CRC = F0B82A53
    DMI Media ID: D35CA3715E9C7357D662964C-2AD7FA3A (matches game)
    DMI looks valid

    Attempting to get 'Video_66D0CB54.iso' from the online verified database
    ERROR: The requested URL returned error: 404

    ERROR: Failed to find or open 'Video_66D0CB54.iso' (No such file or directory)
    AutoFix Failed!

    Press any key to exit . . .
    Går det att fixa på något sätt? Har testat tanka hem grejjerna från 360patches men det gav inget.

    God jul förresten

  29. #419
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Har kollat igenom alla inlägg i tråden utan att hitta någon lösning på mitt problem.
    Jag har haft NHL_09-XBOX360-PAL-DAGGER ett bra tag nu och flera gånger försökt att göra en autofix i muletter. Tyvärr så finns inte spelet i databasen och därför fixas det inte. Borde jag tanka ner abgx och fixa spelet med det programet eller finns det något jag kan göra i mulleter? Jag har rensat mapparna med stealth-filerna och jag har gått in i settings --> online db och ändrat texten i rutorna.
    Så vad kan jag göra för att lira så säkert som möjligt?
    Om jag måste tanka ner abgx, vad gör jag det? Har googlat men hittar banne mig ingenting. Vore trevligt om någon kunde styra en länk.

    Har inte hittat lösningen på mitt problem men har ändå lärt mig en massa nytt om säkert lirande på live så jag tar av mig hatten för TS.

    Tack på förhand

  30. #420
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av emhil Visa Inlägg
    Har kollat igenom alla inlägg i tråden utan att hitta någon lösning på mitt problem.

    Om jag måste tanka ner abgx, vad gör jag det? Har googlat men hittar banne mig ingenting. Vore trevligt om någon kunde styra en länk.
    Du kan verkligen inte kollat igenom alla inlägg i tråden, för då hade du sett att det finns länk till abgx i startinlägget och en till dess nya databasadress (programmet heter abgx360 v0.9.4).

    Men till problemet med NHL 09 Pal så finns fortfarande inte det spelet i databsen.

Sida 14 av 55 FörstaFörsta ... 4121314151624 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •