Sida 15 av 55 FörstaFörsta ... 5131415161725 ... SistaSista
Visar resultat 421 till 450 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #421
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Du kan verkligen inte kollat igenom alla inlägg i tråden, för då hade du sett att det finns länk till abgx i startinlägget och en till dess nya databasadress (programmet heter abgx360 v0.9.4).

    Men till problemet med NHL 09 Pal så finns fortfarande inte det spelet i databsen.
    Där ser man, den länken hade jag missat. Men nu har jaf iaf både abgx och muletter.

    Då är det väl bara att vänta till spelet finns i databasen då...

  2. #422
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av djdj Visa Inlägg
    Jag har varit lite slarvig och inte kollat nerladdade spel med Mulleter eller så, dock funkar boxen bra mot live, kört i 3-4 månader nu.

    Finns det fortfarande risk att bli bannad, är fördröjningen så stor?

    Tänkte kolla igenom spelen nu över julen, kan man "rensa" sin box från gamla spår, såg i något forum en kombination på kontrollen som tar en in i serviceläge och att man där ska kunna göra en radering av logfiler?

    Eller något annat råd?
    ban risk, svar ja. radering, tyvärr. länk till forum med denna info tack, tror de kanske menat spel-cache, annars skulle detta varit mycket mer känt.

  3. #423
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Salami- Visa Inlägg
    Tjena.

    Kanske postar detta i fel tråd, ber om ursäkt isåfall.

    Har försökt få igång dead or alive 4 nu ett tag men lyckas aldrig. Har kollat runt lite och det verkar inte finnas någon som fungerar med ixtreme 1.4? Nån som fått det att fungera? Den enda version som jag hittat som ska funka till pal är "Dead_Or_Alive_4_PAL_INTERNAL_XBOX360-RoME" men den har inte DMI och saknar video partition. abgx360 spottar ur sig detta



    Går det att fixa på något sätt? Har testat tanka hem grejjerna från 360patches men det gav inget.

    God jul förresten
    dead_or_alive_4_pal_internal_xbox360-rome har jag fixad med xdvdmulleter iaf. verifierar fint med abgx360. kommer dock inte ihåg, men jag tror jag slängde in stealth från 360 patches med xdvdmulleter och även video partitionen som ligger xdvdmulleter, det finns två, en av dem är rätt. kör den sedan i abgx360.

    *edit*
    läste din abgx360 log lite mer noggrant. verkar som de räcker med att du slänger in videofilen. du kan göra det lätt med xdvdmulleter. du finner den video filen som eftersökts i xdvdmulleters stealthfiles katalog. om du rensat den så kan du ladda ner en orensad version från guiden i första inlägget. Video_66D0CB54.iso heter den, kan även vara packad i rar formatet.
    Last edited by int21; 2008-12-27 at 18:00.

  4. #424
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tackar int21! Det fungerade utmärkt nu. Tankade den orensade xdvdmulleter, då fixade den allt åt mig. Funkade fin fint med abgx360 sedan också!

  5. #425
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Salami- Visa Inlägg
    Tackar int21! Det fungerade utmärkt nu. Tankade den orensade xdvdmulleter, då fixade den allt åt mig. Funkade fin fint med abgx360 sedan också!
    tänk på att rensa databasen i stealthfiles katalogen i xdvdmulleter så den tar hem ny från online databasen istället. den som är med kan innehålla fel, tyvärr, därför är det rekommenderat att rensa den. videofilerna är det dock inget fel på så de kan du spara, då kommer du inte få problemet att den inte finner dem nästa gång. hoppas du hänger med.

    du kan även kopiera videofilerna till den rensade versionen, det är vilket som.

  6. #426
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Nu vet jag inte riktigt om det här kanske redan har tagits upp i den här tråden, men då den är ganska lång har jag inte haft tid att läsa igenom hela.

    Mitt problem är att mitt abgx360 inte kan hitta iso-filerna. Jag har ställt in alla inställningar osv, men när jag trycker på "Launch" så hoppar det upp ett felmeddelande som säger att "Execution of command ... bla bla... failed. (error2: Det går inte att hitta filen.)". Jag vet att jag har valt rätt "adress" för filen så det är inte det det är fel på, jag har också testat med två olika spel så det borde inte vara spelen det är fel på heller.

    Kan detta ha något att göra med att jag har vista med alla dess säkerhetsfunktioner? Jag har provat att starta abgx360 som administratör, men det fungerade inte heller. Jag har ändrat inställningarna i brandväggen så att den tillåter abgx360.

    Några förslag?

    Edit: Jag har nu också provat att stoppa i en redan bränd skiva (min grannes), men abgx360 kan inte hitta denna heller.

    EDIT2: Jag slängde abgx360 och laddade ner det igen, och nu fungerar det!
    Last edited by Skidsnobb; 2008-12-29 at 11:37.

  7. #427
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Tjena
    Ska flasha en Lite-On läsare nu i veckan tänkte jag... det är en helt oöppnad PRO så jag har inte ens kopplat in den ännu men jag funderar på om jag ska göra det och koppla upp mig på Live för att hämta ner NXE osv eller om jag bör göra det efter att jag flashat? Jag tänkte att MS kanske ser att den använder firmware A idag och B imon liksom vilket kanske gör att det är lättare att bli bannad? Tror jag har läst nåt sånt konstigt så hur somhelst så vet jag inte om det är säkrare att koppla upp mig nu eller sen... hjälp mig gärna.
    Tack

  8. #428
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Tjena
    Ska flasha en Lite-On läsare nu i veckan tänkte jag... det är en helt oöppnad PRO så jag har inte ens kopplat in den ännu men jag funderar på om jag ska göra det och koppla upp mig på Live för att hämta ner NXE osv eller om jag bör göra det efter att jag flashat? Jag tänkte att MS kanske ser att den använder firmware A idag och B imon liksom vilket kanske gör att det är lättare att bli bannad? Tror jag har läst nåt sånt konstigt så hur somhelst så vet jag inte om det är säkrare att koppla upp mig nu eller sen... hjälp mig gärna.
    Tack
    spelar ingen roll, nej de kommer inte se någon skillnad i firmware. men du slipper ju bekymmer om risk om du hämtar hem den från live innan du flashat den... efter du flashat den så kommer riskerna ang. ban med i bilden.

  9. #429
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    Fallout.3.PAL.XBOX360-GLoBAL och Gears.of.War.2.X360-Allstars, båda dessa kan fixas och verifieras med online-databasen.
    Vet inte om jag tolkar ditt inlägg fel men behövde du fixa Fallout 3? Jag körde den i abgx precis och allt stämde utan att att fixa det.

  10. #430
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Okej, jag har en ny fråga.

    Om abgx känner igen spelet och allt det där (allt visas i grönt). MEN, det står:

    Region Code: 0x00FF00FF (i rött)
    PAL (i vitt)
    NTSC/U (i vitt).

    Vad betyder detta? Att spelet fungerar till både PAL och NTSC? Men varför står den översta raden i rött då? Är det lugnt att köra spelet på ett PAL-xbox?

  11. #431
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    PAL/NTSC är inget du kan bli bannad för. Spelet du kört i abgx är kompatibelt med båda. Det värsta som kan hända är att om spelet bara är NTSC-kompatibelt så kan du inte starta det på din svenskköpta xbox.

  12. #432
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jaså? Men kan inte xboxet gå sönder om man kör ett NTSC-spel i det? Det har man ju hört någonstans ifrån iaf... Att det skulle vara jätteviktigt att man tar rätt region.

  13. #433
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Skidsnobb Visa Inlägg
    Jaså? Men kan inte xboxet gå sönder om man kör ett NTSC-spel i det? Det har man ju hört någonstans ifrån iaf... Att det skulle vara jätteviktigt att man tar rätt region.
    nej, det kan inte gå sönder för att du kör regionsfria ntsc spel på det eller vice versa. det är viktigt att ha rätt region om spelet inte är regionsfritt, annars startar det inte. du kan inte köra ett regionlåst ntsc spel på en pal maskin, däremot ett regionsfritt ntsc spel.

  14. #434
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Safir Visa Inlägg
    Vet inte om jag tolkar ditt inlägg fel men behövde du fixa Fallout 3? Jag körde den i abgx precis och allt stämde utan att att fixa det.
    mycket möjligt så var fallet, är allt okej i abgx360 så är det.

  15. #435
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Skidsnobb Visa Inlägg
    Jaså? Men kan inte xboxet gå sönder om man kör ett NTSC-spel i det? Det har man ju hört någonstans ifrån iaf... Att det skulle vara jätteviktigt att man tar rätt region.
    du har antagligen förväxlat det med nintendo wii där konsollen kan bli brickad om man hämtar uppdateringifrån ett NTSC-spel om man har en PAL-konsol

  16. #436
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Gears.of.war.2.x360-Allstars releasen hade CRC fel på DMI online verifieringen i abgx360.
    Autofix funkade inte heller i abgx360, men xdvdmulleter v10.2 fixade biffen. Säkert skrivet tidigare i tråden, men men.
    Allt ok i ABGX360 nu iaf.

    Ja just det.....det ryktades om att allstars releasen av gow2 var en av orsakerna till nov banvågen.....men även x360inT releasen.

    Vad gäller om dessa rykten?

    Nu verkar denna release från allstars verifierad, så då är det bara att lira på.


    /360RFUN

  17. #437
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    Vad gäller om dessa rykten?

    Nu verkar denna release från allstars verifierad, så då är det bara att lira på.
    skit i rykten, är den verifierad så är den, det enda du behöver tänka på.

    ja, det stämmer att massa releaser var inblandade i nov vågen, men de som lirade dem hade inte verifierat spelen utan körde dem rakt av, men så går det när man är ivrig. inte många som vet om verifiering, ser typ majoriteten på torrentsidor och forum som bara bränner, tutar och kör.. too bad.

  18. #438
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    bra, här ska liras

    /360RFUN


    *** Jag passar på att önska er ALLA en god fortsättning och Gott nytt år. ***

  19. #439
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16

    Abg anslutningsproblem

    Jag har sett frågan innan men är helt stucked, får 404-felet i ABG och undrar hur den anslutningen ser ut, är det en vanlig port 80 förfrågan?

    När jag försöker surfa dit går inte det heller men det är kanske normalt, några tips?

  20. #440
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av djdj Visa Inlägg
    Jag har sett frågan innan men är helt stucked, får 404-felet i ABG och undrar hur den anslutningen ser ut, är det en vanlig port 80 förfrågan?

    När jag försöker surfa dit går inte det heller men det är kanske normalt, några tips?
    kan du se denna fil? det är vanlig http förfrågan, port 80.

  21. #441
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Verifiering och autofix av backup med XDVDMulleter, följ bildserien under.

    Skulle vara jätte snällt om ni kunde lägga upp Verifiering och autofix av backup med XDVDMulleter bilderna igen. När jag vill gå in (förstora) så får jag att hemsidan inte finns. Och btw efter att man checkat crc med xvdvd eller abgx och allt stämmer och den säger "press any key to exit" ere bara att tuta o bränna ned image? behöver man inte spara det som man gjort? eller sparas det automatisk sjävla .iso filen

  22. #442
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    superbra tråd/guide! :-) stort tack till int21


    ja har 3 frågor dock:

    1.) ställs det några speciella krav på brännaren som ska bränna backupen (bortsett från att den klarar Duallayer förstås) - typ RAW/DAO/SAO (& co) funktionalitet? ...ja har bara en notebook med slim-dvdbrännare så det är därför ja undrar. xbox360'n är bestyckad med en lite-on (med iXtreme 1.5) och den sägs ju vara en av dom bättre läsarna.

    2.) har det förekommit att ett spel blir verifierat i mulleter eller abgx, och att "ny information" sedan tillhandahållits mulleter/abgx databaserna, och att dom därför uppdaterat stealth-rutinerna för ett visst spel, trots att spelet redan verifierats tidigare? ...det ja undrar är alltså om fel kan finnas även för verifierade spel i deras databaser?

    3.) på ABGX websajt så ser ja när ja bläddrar i databasen att kategorin "Bad CRC or Needs Fixing" bara visar ett frågetecken för nästan alla spel... är allting i sin ordning ändå?

    tack igen!

  23. #443
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Eddah Visa Inlägg
    Skulle vara jätte snällt om ni kunde lägga upp Verifiering och autofix av backup med XDVDMulleter bilderna igen. När jag vill gå in (förstora) så får jag att hemsidan inte finns. Och btw efter att man checkat crc med xvdvd eller abgx och allt stämmer och den säger "press any key to exit" ere bara att tuta o bränna ned image? behöver man inte spara det som man gjort? eller sparas det automatisk sjävla .iso filen
    bild är fixad, det sparas automatiskt.

  24. #444
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av lastninja Visa Inlägg
    superbra tråd/guide! :-) stort tack till int21


    ja har 3 frågor dock:

    1.) ställs det några speciella krav på brännaren som ska bränna backupen (bortsett från att den klarar Duallayer förstås) - typ RAW/DAO/SAO (& co) funktionalitet? ...ja har bara en notebook med slim-dvdbrännare så det är därför ja undrar. xbox360'n är bestyckad med en lite-on (med iXtreme 1.5) och den sägs ju vara en av dom bättre läsarna.
    nej, men samsung och pioneer brännare rekommenderas. de ger väldigt bra kvalite kombinerat med verbatim media. du behöver ingen speciell brännare för att bränna 360 spel, brännare i laptops brukar generellt inte vara de bästa, att köpa en extern brännare är att föredra om du får problem med ditt resultat.

    Citat Original inlägg av lastninja Visa Inlägg
    2.) har det förekommit att ett spel blir verifierat i mulleter eller abgx, och att "ny information" sedan tillhandahållits mulleter/abgx databaserna, och att dom därför uppdaterat stealth-rutinerna för ett visst spel, trots att spelet redan verifierats tidigare? ...det ja undrar är alltså om fel kan finnas även för verifierade spel i deras databaser?
    ja, men inte på senaste tid. databasen gjordes om för ett tag sen. men inte mycket hade ändrats, det var ett och annat spel.

    Citat Original inlägg av lastninja Visa Inlägg
    3.) på ABGX websajt så ser ja när ja bläddrar i databasen att kategorin "Bad CRC or Needs Fixing" bara visar ett frågetecken för nästan alla spel... är allting i sin ordning ändå?

    tack igen!
    abgx har inget med abgx360 att göra, den infon du finner på sidan är mest för att se om spelet startar med ixtreme, inte om det är livesäkert eller inte. kör allt i abgx360, blir det verifierat, tuta och kör, blir det inte, ta det lugnt med livespelandet med den backupen. behöver det fixas så ordnar abgx360 oftast detta, sålänge det inte är gamecrc då speldatan kan vara korrupt.
    Last edited by int21; 2008-12-31 at 14:35.

  25. #445
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Har nu testat att verifiera ett spel i min "gamla" ABGX, har inte laddat ner filen som finns i första sidan i denna tråd och spelet gick igenom, tänkte bara göra ett försök och att verkade finnas med när den verifireades. Spelet var iofs ganska gammalt: race driver Grid men när det gick igenom så är det väl bara att bränna ut och spela.

    Trodde jag skulle bli tvungen att dra ner filen från första sidan men verkade inte behövas, är det kanske för nyare spel?
    Gott Nytt år.

  26. #446
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Har nu testat att verifiera ett spel i min "gamla" ABGX, har inte laddat ner filen som finns i första sidan i denna tråd och spelet gick igenom, tänkte bara göra ett försök och att verkade finnas med när den verifireades. Spelet var iofs ganska gammalt: race driver Grid men när det gick igenom så är det väl bara att bränna ut och spela.

    Trodde jag skulle bli tvungen att dra ner filen från första sidan men verkade inte behövas, är det kanske för nyare spel?
    Gott Nytt år.
    nej, det är för att du ska hitta den nya databasen. ant. kör du på den gamla databasen eftersom du inte kan connecta till nätet med den .ini filen som följer med agbx360. rensa den gamla databasen, lägg in ny .ini fil så får du ny och fräsh databas och kan även verifiera mot nätet.

  27. #447
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    men jag verifierade RDG i den gamla och den laddade ner någon fil från nätet stod där.
    Om den blir verifierarad så är det väl bara att spela på eller?
    Ska ladda ner ini filen och lägga in den nya snart dock.
    Blev bara lite förvånad då jag inte trodde det gick att få det verifirat mot den gamla.

  28. #448
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    men jag verifierade RDG i den gamla och den laddade ner någon fil från nätet stod där.
    Om den blir verifierarad så är det väl bara att spela på eller?
    Ska ladda ner ini filen och lägga in den nya snart dock.
    Blev bara lite förvånad då jag inte trodde det gick att få det verifirat mot den gamla.
    du verifierade inte mot nätet, bara lokalt. den gamla databasen ligger i stealthfiles katalogen, därför kunde du verifiera. du verifierade alltså inte mot nätet, för att göra det behöver du ny .ini fil. radera databasen lokalt enligt instruktioner i guiden, så du får en ny och fräsch databas om du inte gjort det innan.

  29. #449
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    kan du se denna fil? det är vanlig http förfrågan, port 80.

    Jag kommer åt den filen, det är väldigt lustigt/konstigt, har lagt in ny ini-fil både i programbiblioteket och i applikationsdatabiblioteket, enligt guiden, men fortfarande samma 404-problem.
    Last edited by djdj; 2009-01-02 at 08:41.

  30. #450
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    du verifierade inte mot nätet, bara lokalt. den gamla databasen ligger i stealthfiles katalogen, därför kunde du verifiera. du verifierade alltså inte mot nätet, för att göra det behöver du ny .ini fil. radera databasen lokalt enligt instruktioner i guiden, så du får en ny och fräsch databas om du inte gjort det innan.
    oki, men den blev väl spel klar iallafall eftersom den blev verifierad, stod att allt lyckades med "checken"

Sida 15 av 55 FörstaFörsta ... 5131415161725 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •