Sida 17 av 55 FörstaFörsta ... 7151617181927 ... SistaSista
Visar resultat 481 till 510 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #481
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    har märkt att abgx failar många scenreleaser pga att den inte har infon i sin databas (dvs, du får ett 404 error när den ska kolla mot databasen). Söker man upp releasen på deras hemsida så står det t.ex.

    "Stealth for iXtreme: Y

    Bad CRC or Needs fixin: ?"


    Hur är det med dom igentligen?

    ett exempel är t.ex. Forza_Motorsport_2_PAL_XBOX360-GST (nukad pga torrent release)
    Last edited by Lynx; 2009-01-04 at 18:21.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  2. #482
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
    har märkt att abgx failar många scenreleaser pga att den inte har infon i sin databas (dvs, du får ett 404 error när den ska kolla mot databasen). Söker man upp releasen på deras hemsida så står det t.ex.

    "Stealth for iXtreme: Y

    Bad CRC or Needs fixin: ?"


    Hur är det med dom igentligen?

    ett exempel är t.ex. Forza_Motorsport_2_PAL_XBOX360-GST (nukad pga torrent release)
    som sagts innan. abgx.net sidan har inget med abgx360 att göra överhuvudtaget. abgx.net är en sida för att visa vilka scene releaser som släpps och vilka som startar med ixtreme, programmet abgx360 har inget med den sidan att göra och handlar om att göra spel livesäkra. här har du spelen som är inlagda i databasen.

  3. #483
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    som sagts innan. abgx.net sidan har inget med abgx360 att göra överhuvudtaget. abgx.net är en sida för att visa vilka scene releaser som släpps och vilka som startar med ixtreme, programmet abgx360 har inget med den sidan att göra och handlar om att göra spel livesäkra. här har du spelen som är inlagda i databasen.
    Men där är ju Forza med?

  4. #484
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tjenare har försökt få igenom Prince.Of.Persia.X360-Allstars i en månad nu genom abgx360 men har inte funkat. Ska man ta ner sthealt från 360patches ock lägga in manuelt då eller hur gör man int21 ?? tackar på förhand
    ────────────────────────────────────────────────── ─────────────────────────────
    \\//\\//\\//\\//\\/█\\//\ \ \/ /┌─┐┌─┐┌─┐\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
    //\\//\\//\\//\█▀█\█▀█\█▀█/ /\ \ ─┤├─┐│ │//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
    ───────────────▀▀▀─▀▀▀─▀▀█──────└─┘└─┘└─┘─v0.9.4── ─────[http://abgx360.net]────
    ▀▀▀
    Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
    Server file no newer than local file 'GameNameLookup.csv' -- not retrieving
    Server file no newer than local file 'abgx360.dat' -- not retrieving

    D:\Spel\Xbox360\Prince.Of.Persia.X360-Allstars\alls-prope.dvd is valid

    Checking Game
    ISO: "D:\Spel\Xbox360\Prince.Of.Persia.X360-Allstars\alls-prope.iso"
    Size: 7835492352 bytes (SplitVid 2nd wave)
    Files in ISO: 57, Folders in ISO: 9
    Total bytes used: 5595188251 (76.57%)
    ISO appears to have random padding
    XEX Media ID: 583E30D7A683BEFBC9063D5A-42268DB7
    XEX CRC = CF186488

    Region Code: 0xFFFFFFFF
    Region Free!

    Checking SS
    Timestamp of Authoring: 2008/11/10 00:00:00
    Timestamp of Mastering: 2008/11/19 12:39:42
    SS CRC = 6CDB71AF (RawSS = 3AE34CB1)
    SS Media ID: 583E30D7A683BEFBC9063D5A-42268DB7 (matches game)
    SS looks valid

    Checking DMI
    Timestamp of Authoring: 2008/11/10 00:00:00 (matches SS)
    DMI CRC = FB43B124
    DMI Media ID: 583E30D7A683BEFBC9063D5A-42268DB7 (matches game)
    DMI looks valid

    Checking PFI
    PFI CRC = A4CFB59C
    PFI matches known data (2nd wave)

    Video partition found
    Checking Video padding... Video is zero padded
    Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
    Video partition matches known data (2nd wave)

    Stealth check passed!

    Verifying this game against the online database...
    Attempting to get '6CDB71AFCF186488.ini' from the online verified database
    ERROR: The requested URL returned error: 404

    Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
    Verification failed

    Starting AutoFix
    Attempting to get 'Xex_CF186488.ini' from the online verified database
    ERROR: The requested URL returned error: 404

    Failed to find a verified ini file for this Xex
    AutoFix Failed, Stealth is still unverified

    Press any key to exit . . .

  5. #485
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av donkyshot Visa Inlägg
    Tjenare har försökt få igenom Prince.Of.Persia.X360-Allstars i en månad nu genom abgx360 men har inte funkat. Ska man ta ner sthealt från 360patches ock lägga in manuelt då eller hur gör man int21 ?? tackar på förhand
    har du kopierat in ini filen till rätt katalog som jag beskrev några inlägg tidigare? till application data katalogen? pop allstars går att verifiera. annars får du ta den via 360 patches, sätt in stealth filen med xdvdmulleter och verifiera sedan med abgx360, men de ska gå ändå.

  6. #486
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    hmm fan va lustigt att den inte vill verifiera forza då. har lagt in ini filen på båda ställena. Den klarar att verifiera båda halo3 och orange box men inte forza. får bara 404 error.

    Bränt ut den och den funkar även lagt den på hårdisken. dock så har jag dragit ur live. Blir väl till att ta bort spelet om jag ska ut på live igen.

    Kod:
       Size: 7572881408 bytes (normal size)
         Files in ISO: 2345, Folders in ISO: 230
         Total bytes used: 5032689027 (68.87%)
         ISO appears to have random padding
         XEX Media ID: A71E339D6BF0F24F7D477ABF-3E3180AE
         XEX CRC = F3C49EE8
    
    Forza Motorsport 2
    
    Region Code: 0x00FF0000
         PAL
    
    Checking SS
         Timestamp of Authoring: 2007/04/27 00:00:00
         Timestamp of Mastering: 2007/05/05 05:37:30
         SS CRC = DF2D3AB1 (RawSS = B8787532)
         SS Media ID: A71E339D6BF0F24F7D477ABF-3E3180AE (matches game)
    SS looks valid
    
    Checking DMI
         Timestamp of Authoring: 2007/04/27 00:00:00 (matches SS)
         DMI CRC = 7428ED74
         DMI Media ID: A71E339D6BF0F24F7D477ABF-3E3180AE (matches game)
    DMI looks valid
    
    Checking PFI
         PFI CRC = A4CFB59C
    PFI matches known data (2nd wave)
    
    Video partition found
         Video is zero padded
         Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
    Video partition matches known data (2nd wave)
    
    Stealth check passed!
    
    Verifying this game against the online database...
         Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
    Verification failed
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  7. #487
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
    hmm fan va lustigt att den inte vill verifiera forza då. har lagt in ini filen på båda ställena. Den klarar att verifiera båda halo3 och orange box men inte forza. får bara 404 error.

    Bränt ut den och den funkar även lagt den på hårdisken. dock så har jag dragit ur live. Blir väl till att ta bort spelet om jag ska ut på live igen.
    det kan vara så att det finns fler pal versioner av forza, då kan det ställa till problem eftersom kanske endast en av dem går att verifiera. tex om spelet är multi 2, multi 3 (dvs fler språk osv). du får hitta en version som är kompatibel, vilket kanske inte är så lätt alla gånger. need for speed undercover är ett sådan exempel, där allstars releasen inte är kompatibel med den pal stealth som är i databasen.

  8. #488
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    int: När jag drog hem nya ini filen så kopierade jag in den över den gamla, det räcker väl? kom upp en ruta som frågade om jag ville kopiera över den gamla och då valde jag JA. Är väl så man gör så det fungerar med nya databasen till abgx?

  9. #489
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    int: När jag drog hem nya ini filen så kopierade jag in den över den gamla, det räcker väl? kom upp en ruta som frågade om jag ville kopiera över den gamla och då valde jag JA. Är väl så man gör så det fungerar med nya databasen till abgx?
    nej, du måste lägga den i abgx360 katalogen i application data katalogen. det är där den verkar leta efter den, tydligen behöver du inte lägga den i programkatalogen.

  10. #490
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det kan vara så att det finns fler pal versioner av forza, då kan det ställa till problem eftersom kanske endast en av dem går att verifiera. tex om spelet är multi 2, multi 3 (dvs fler språk osv). du får hitta en version som är kompatibel, vilket kanske inte är så lätt alla gånger. need for speed undercover är ett sådan exempel, där allstars releasen inte är kompatibel med den pal stealth som är i databasen.
    Kan man då kopiera in den stealth som finns manuellt, eller är det helt enkelt bara till att ladda ner "rätt"?

  11. #491
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det kan vara så att det finns fler pal versioner av forza, då kan det ställa till problem eftersom kanske endast en av dem går att verifiera. tex om spelet är multi 2, multi 3 (dvs fler språk osv). du får hitta en version som är kompatibel, vilket kanske inte är så lätt alla gånger. need for speed undercover är ett sådan exempel, där allstars releasen inte är kompatibel med den pal stealth som är i databasen.
    Kan man då kopiera in den stealth som finns manuellt, eller är det helt enkelt bara till att ladda ner "rätt"?

  12. #492
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av djdj Visa Inlägg
    Kan man då kopiera in den stealth som finns manuellt, eller är det helt enkelt bara till att ladda ner "rätt"?
    ja, lägg in den med xdvdmulleter. prova lägga in enbart ss.bin och sedan verifiera med abgx360, den brukar hitta resten och fixa resten. annars lägger du in ss, dmi etc med xdvdmulleter och sedan kör abgx360 igen. man vet inte om det är rätt förrän man provat.

  13. #493
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nej, du måste lägga den i abgx360 katalogen i application data katalogen. det är där den verkar leta efter den, tydligen behöver du inte lägga den i programkatalogen.

    La den så som jag skrev tidigare och den verifierar spelen hur bra som helst, det borde väl komma felkoder om något är galet samt den borde väl inte stå "verified succesfully"?

  14. #494
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    La den så som jag skrev tidigare och den verifierar spelen hur bra som helst, det borde väl komma felkoder om något är galet samt den borde väl inte stå "verified succesfully"?
    ja, det stämmer att verified succesfully måste visas för att den ska ha gått igenom. har tappat bort mig lite vad vi pratade om, men allt verkar fungera för dig.

  15. #495
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    Fable.2.USA.XBOX360.MULTI.5.ABGX-ANONYMOUS och sedan verifiera den såklart.
    funkar inte att verifiera den heller undrar vad jag gör för fel.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  16. #496
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
    funkar inte att verifiera den heller undrar vad jag gör för fel.
    som jag sagt tidigare; har du kopierat in ini filen till rätt katalog som jag beskrev några inlägg tidigare? till application data katalogen? skit i program katalogen, det viktiga är att den hamnar i abxg360 katalogen för din användare. sorry, om jag missuppfattat dig och du gjort detta, då måste en brandvägg eller något spärra programmet, prova disabla den.

  17. #497
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    mjo. ini filen ligger både i program katalogen och i application data.

    vetitusan vad som är felet. det jag gjorde nu var att köra ison genom mulleter. den klagade också men sa nått i stil med att det finns ett annat exemplar i databasen. Frågade om den skulle försöka fixa. Tryckte på ja och så scannade den crc och patchade med nått.

    Sen så körde jag den igenom abgx igen och då gick den igenom.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  18. #498
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
    Sen så körde jag den igenom abgx igen och då gick den igenom.
    det händer ibland man får göra som du gjorde, själv föredrar jag xdvdmulleter för att sätta in stealth manuellt i spelet när det behövs för att sedan använda abgx360 för att verifiera och leta upp resten, ibland verkar det som att även abgx360 får problem, hehe.

  19. #499
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag har nu plöjt igenom dessa 17 sidor...

    Men har en kort fråga...om jag har chippad Xbox med Ixtreme1.5 och lirar backupspel endast offline (typ dra ut nätverkskabeln). Men sen lägger in ett orginalspel och lirar LIVE, finns det risk för bann då?
    Last edited by tuffodum; 2009-01-06 at 15:59.

  20. #500
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av tuffodum Visa Inlägg
    Jag har nu plöjt igenom dessa 17 sidor...

    Men har en kort fråga...om jag har chippad Xbox med Ixtreme1.5 och lirar backupspel endast offline (typ dra ut nätverkskabeln). Men sen lägger in ett orginalspel och lirar LIVE, finns det risk för bann då?


    Japp om det inte är livesäkert, kör backupen genom xdvdmulleter eller abgx360 för att vara säker, jag har förstått det som att även om den är iextremegodkänd så KAN det finnas en liten möjlighet att du bannas.

    Spelet loggas nämligen verkar det som.

    Jag har också en fråga:
    Jag bytte in min gamla box och köpte en ny som ska flashas med 1.5 här i dagarna, just nu så kör jag igenom mina spelskivor i abgx360 och xdvdmulleter, men jag förstår inte vad jag ska kolla efter.

    Alla skivor jag kör i abgx360 får upp texten:

    Error reading layer boundary information (INVALID FIELD IN CDB) Continuing anyway.

    Edit: Det berodde på dvdläsaren, provade en annan och då fick jag inte upp den texten, läste att fler hade haft samma problem, inget att oroa sig för.
    Men dom andra frågorna kvarstår


    Om vi tar t.ex ett ntscspel som enligt mulleter även klarar att köras i pal. alla iextremerutorna är ikryssade men det kommer upp massa random messages om SS å allt, är det något man ska bry sig om när iextremerutorna redan är ikryssade?
    Last edited by Blommah; 2009-01-06 at 17:37.

  21. #501
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av tuffodum Visa Inlägg
    Jag har nu plöjt igenom dessa 17 sidor...

    Men har en kort fråga...om jag har chippad Xbox med Ixtreme1.5 och lirar backupspel endast offline (typ dra ut nätverkskabeln). Men sen lägger in ett orginalspel och lirar LIVE, finns det risk för bann då?
    detta står i guiden, läs den 17 gånger istället. inte stor risk nej, men se till att verifiera dina backuper för att vara på den säkra sidan, lätt hänt du glömmer dig en gång och du har den oturen att just det spelet inte var en verifierad backup. med verifierade backuper kan du även spela på live och klara dig väldigt bra.

  22. #502
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Blommah Visa Inlägg
    Japp om det inte är livesäkert, kör backupen genom xdvdmulleter eller abgx360 för att vara säker, jag har förstått det som att även om den är iextremegodkänd så KAN det finnas en liten möjlighet att du bannas.

    Spelet loggas nämligen verkar det som.

    Jag har också en fråga:
    Jag bytte in min gamla box och köpte en ny som ska flashas med 1.5 här i dagarna, just nu så kör jag igenom mina spelskivor i abgx360 och xdvdmulleter, men jag förstår inte vad jag ska kolla efter, men jag rekommenderar abgx360 för det då den visar mer info.

    Alla skivor jag kör i abgx360 får upp texten:

    Error reading layer boundary information (INVALID FIELD IN CDB) Continuing anyway.

    Om vi tar t.ex ett ntscspel som enligt mulleter även klarar att köras i pal. alla iextremerutorna är ikryssade men det kommer upp massa random messages om SS å allt, är det något man ska bry sig om när iextremerutorna redan är ikryssade?
    att alla rutona är i kryssade i xdvdmulleter säger ingenting om att spelet är livesäkert, bara att det kommer starta med ixtreme. du får göra en crc check med xdvdmulleter för att se om det är okej eller inte.

    hittade detta via google:

    Guys is it bad when you check with Abgx360 and the first line after updates stats this

    ERROR: Error reading layer boundary information (INVALID FIELD IN CDB) continuin
    g anyway...

    yet game passes stealth?

    Update ? I think i worked it out , seems to be the pc drive it reports these issues but on another drive it doesnt.

  23. #503
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Blommah Visa Inlägg
    Om vi tar t.ex ett ntscspel som enligt mulleter även klarar att köras i pal. alla iextremerutorna är ikryssade men det kommer upp massa random messages om SS å allt, är det något man ska bry sig om när iextremerutorna redan är ikryssade?
    ja, det är det. verifiera spelet mot online databasen med crc checken för att se om din ss/dmi/pfi etc. är okej eller inte. går även bra att göra detta med abgx360. sen finns det inga random ss messages, de kommer av en orsak.

  24. #504
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ja, det är det. verifiera spelet mot online databasen med crc checken för att se om din ss/dmi/pfi etc. är okej eller inte. går även bra att göra detta med abgx360. sen finns det inga random ss messages, de kommer av en orsak.


    Haha, okej tack.
    Men som nu då jag har ett spel (orangebox) då det kommer upp bad angle 359 först (vilket inte ska va problem med iextreme 1.5 eller?)

    Sen blir resten gröna ända fram tills
    "failed to find a verified ini file for this xex/ss combination"

    Beror det bara på att servern inte har spelet inlagt och att sålänge det har vart grönt på dom andra grejerna så är det inget jag behöver bry mig om?

    Tack igen

  25. #505
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Blommah Visa Inlägg
    Haha, okej tack.
    Men som nu då jag har ett spel (orangebox) då det kommer upp bad angle 359 först (vilket inte ska va problem med iextreme 1.5 eller?)

    Sen blir resten gröna ända fram tills
    "failed to find a verified ini file for this xex/ss combination"

    Beror det bara på att servern inte har spelet inlagt och att sålänge det har vart grönt på dom andra grejerna så är det inget jag behöver bry mig om?

    Tack igen
    nej, det är inte verifierat om den inte kan finna en verifikationsfil, att stealth stämmer är ju ett måste för den ens ska kunna verifiera det, alltså är stealth okej, men du kan inte verifiera om din stealth är okej i ditt fall. spelet är livesäkert om du ser Verification was successful!, annars inte. orangebox går att verifiera, iaf denna:

    Half_Life_2_The_Orange_Box_XBOX360-CCCLX-abgx360

    Checking Game
    ISO: "G:\hl2.iso"
    Size: 7572881408 bytes (normal size)
    Files in ISO: 384, Folders in ISO: 31
    Total bytes used: 4184102626 (57.26%)
    ISO appears to have random padding
    XEX Media ID: DD4669D44C30EBC86CC6887B-651A85DA
    XEX CRC = 1C94D089

    Half Life 2- The Orange Box

    Region Code: 0xFFFFFFFF
    Region Free!

    Checking SS
    Timestamp of Authoring: 2007/09/05 00:00:00
    Timestamp of Mastering: 2007/09/17 10:26:04
    SS CRC = 7829EA1D (RawSS = 843D400B)
    SS Media ID: DD4669D44C30EBC86CC6887B-651A85DA (matches game)
    SS looks valid

    Checking DMI
    Timestamp of Authoring: 2007/09/05 00:00:00 (matches SS)
    DMI CRC = C2D18EA9
    DMI Media ID: DD4669D44C30EBC86CC6887B-651A85DA (matches game)
    DMI looks valid

    Checking PFI
    PFI CRC = A4CFB59C
    PFI matches known data (2nd wave)

    Video partition found
    Checking Video padding... Video is zero padded
    Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
    Video partition matches known data (2nd wave)

    Stealth check passed!

    Verifying this game against the online database...
    Attempting to get '7829EA1D1C94D089.ini' from the online verified database
    Downloading 7829EA1D1C94D089.ini
    100% [================================>] 310

    Using '7829EA1D1C94D089.ini' (310 bytes)
    Video CRC matches
    V0 CRC matches
    V1 CRC matches
    PFI CRC matches
    DMI CRC matches
    SS CRC matches
    Xex CRC matches

    Checking Game CRC... (press Q to cancel)
    Percent Elapsed Estimated Time Average Current Errors Total
    Done Time Time Left Speed Speed Recovered Retries
    100% 2:26 2:26 0:00 47.6 MB/s 54.8 MB/s

    AnyDVD style corruption was not detected
    Game CRC = 6DF9A5F1 (matches)

    All CRCs match
    Verification was successful!
    finner två half-life 2 i databasen.

    Half Life 2- The Orange Box (PAL) (66E518E7)

    Half Life 2- The Orange Box (Region Free) (651A85DA)

    bad angle fixar ixtreme 1.4 och uppåt så det är inget du behöver åtgärda om spelet redan är bränt, har du det dock som image så skadar det inte att fixa angle innan du bränner.

  26. #506
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nej, det är inte verifierat om den inte kan finna en verifikationsfil, att stealth stämmer är ju ett måste för den ens ska kunna verifiera det, alltså är stealth okej, men du kan inte verifiera om din stealth är okej i ditt fall. spelet är livesäkert om du ser Verification was successful!, annars inte. orangebox går att verifiera, iaf denna:

    Half_Life_2_The_Orange_Box_XBOX360-CCCLX-abgx360



    finner två half-life 2 i databasen.

    Half Life 2- The Orange Box (PAL) (66E518E7)

    Half Life 2- The Orange Box (Region Free) (651A85DA)

    bad angle fixar ixtreme 1.4 och uppåt så det är inget du behöver åtgärda om spelet redan är bränt, har du det dock som image så skadar det inte att fixa angle innan du bränner.

    Okejokej =) tack för hjälpen! Blir att slänga orange box och leta upp en bra kopia istället.

    MVH
    Victor

    Edit:
    Förresten, finns det någon lista med releaser som fungerar? jag hittade textfilen som det länkades till i texten här tidigare men det står ju inget om torrentnamnen där? eller är jag fel ute?
    Last edited by Blommah; 2009-01-06 at 19:56.

  27. #507
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Blommah Visa Inlägg
    Okejokej =) tack för hjälpen! Blir att slänga orange box och leta upp en bra kopia istället.

    MVH
    Victor

    Edit:
    Förresten, finns det någon lista med releaser som fungerar? jag hittade textfilen som det länkades till i texten här tidigare men det står ju inget om torrentnamnen där? eller är jag fel ute?
    innan du kastar det, kan du verifera några andra spel så du vet att du kommer åt databasen på nätet? så du inte glömt kopiera nya ini filen för abgx360 och ändrat adressen i xdvdmulleter osv.

    nej, det finns ingen lista som jag känner till. det är ovanligt att spel inte går att fixa så en sådan lista är inte värst aktuell heller.

  28. #508
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    innan du kastar det, kan du verifera några andra spel så du vet att du kommer åt databasen på nätet? så du inte glömt kopiera nya ini filen för abgx360 och ändrat adressen i xdvdmulleter osv.

    nej, det finns ingen lista som jag känner till. det är ovanligt att spel inte går att fixa så en sådan lista är inte värst aktuell heller.

    Japp 4 av 10 spel ungefär har gått att kolla, jag har ju bara kört offline innan på min förra box så jag brydde mig inte om att ordna det.
    Men om jag rippar orangebox till en .iso, kan jag fixa den sen eller behöver jag kunna verifiera den först?

  29. #509
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Blommah Visa Inlägg
    Japp 4 av 10 spel ungefär har gått att kolla, jag har ju bara kört offline innan på min förra box så jag brydde mig inte om att ordna det.
    Men om jag rippar orangebox till en .iso, kan jag fixa den sen eller behöver jag kunna verifiera den först?
    ja du kan rippa den till iso med imgburn, när du verifierar så fixar den spelet automatisk om det är inlagt i databasen, inget du behöver göra själv innan. du kan ju inte fixa något innan när du inte vet hur det ska vara, eller hur? allt sånt här står ju i guiden.

  30. #510
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    Okej =) ber om ursäkt om det stog i guiden, tänkte få det i klartext när jag ändå hade dig på tråden tack för hjälpen!

Sida 17 av 55 FörstaFörsta ... 7151617181927 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •