Sida 18 av 55 FörstaFörsta ... 8161718192028 ... SistaSista
Visar resultat 511 till 540 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #511
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Blommah Visa Inlägg
    Okej =) ber om ursäkt om det stog i guiden, tänkte få det i klartext när jag ändå hade dig på tråden tack för hjälpen!
    det är lugnt, man måste fråga för att bli klokare ibland. (bortser från google ).

  2. #512
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16

    Grundläggande fråga

    Jag måste erkänna att jag inte har en grundläggande sak klart för mig. Om man bara är silvermedlem och spelar lokalt, spelar det verkligen någon roll om spelen är livesäkra. kan man ändå bli bannad?

  3. #513
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av djdj Visa Inlägg
    Jag måste erkänna att jag inte har en grundläggande sak klart för mig. Om man bara är silvermedlem och spelar lokalt, spelar det verkligen någon roll om spelen är livesäkra. kan man ändå bli bannad?
    ja, live som live.

  4. #514
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ja, live som live.
    Ok, du menar att de kopplar upp bakom ens rygg? Mao så kan man använda en profil utan Live-koppling och komma runt det?

  5. #515
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av djdj Visa Inlägg
    Ok, du menar att de kopplar upp bakom ens rygg? Mao så kan man använda en profil utan Live-koppling och komma runt det?
    nej, jag menar att är du inloggad på live och har en backup som inte är säker i din dvd så är det stor ban risk, spelar ingen roll vilket medlemskap du har, om du spelar på live, laddar hem saker eller kikar allmänt, uppkopplad som uppkopplad.

  6. #516
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Har äntligen uppgraderat firmwaren i min lite-on till 1.5

    Var så längesedan jag brände spel så har två snabba frågor:
    1. Måste man ställa in layerbreak i imgburn? (har en Pioneer 115D)
    2. Dom skivor jag har klarar att brännas upp till 8x. Måste man då bränna i 2.4x? Känns så segt att det ska ta typ 40min att bränna ett spel så :S

    TACK för en grym guide int21!

  7. #517
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Har äntligen uppgraderat firmwaren i min lite-on till 1.5

    Var så längesedan jag brände spel så har två snabba frågor:
    1. Måste man ställa in layerbreak i imgburn? (har en Pioneer 115D)
    2. Dom skivor jag har klarar att brännas upp till 8x. Måste man då bränna i 2.4x? Känns så segt att det ska ta typ 40min att bränna ett spel så :S

    TACK för en grym guide int21!
    1. Rätt layerbreak står i .dvd-filen. Om du kollar med abgx360 så fixar den även till .dvd-filen åt dig automatiskt om det skulle behövas (vilket du SKA göra med alla rellar för att ha koll).

    2. Det borde väl gå med 8x. Någon annan vet säkert bättre än mig.
    Last edited by N!klas; 2009-01-07 at 17:35.

  8. #518
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    1. Rätt layerbreak står i .dvd-filen. Om du kollar med abgx360 så fixar den även till .dvd-filen åt dig automatiskt om det skulle behövas (vilket du SKA göra med alla rellar för att ha koll).
    Körde nyss releasen Fallout.3.PAL.XBOX360-GLoBAL genom abgx360 och den godkände den. Betyder detta då att jag inte behöver/ska byta layerbreak i Imgburn då?
    Last edited by lejonel; 2009-01-07 at 18:02.

  9. #519
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    [QUOTE=lejonel;200684]
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    1. Rätt layerbreak står i .dvd-filen. Om du kollar med abgx360 så fixar den även till .dvd-filen åt dig automatiskt om det skulle behövas (vilket du SKA göra med alla rellar för att ha koll).

    Körde nyss releasen Fallout.3.PAL.XBOX360-GLoBAL genom abgx360 och den godkände den. Betyder detta då att jag inte behöver/ska byta layerbreak i Imgburn då?
    Ja.
    Öppna .dvd-filen i notepad eller nåt så ser du.

  10. #520
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Okej.. Tackar!

  11. #521
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Har äntligen uppgraderat firmwaren i min lite-on till 1.5

    Var så längesedan jag brände spel så har två snabba frågor:
    1. Måste man ställa in layerbreak i imgburn? (har en Pioneer 115D)
    2. Dom skivor jag har klarar att brännas upp till 8x. Måste man då bränna i 2.4x? Känns så segt att det ska ta typ 40min att bränna ett spel så :S

    TACK för en grym guide int21!
    ställer du in layerbreak i imgburn så slipper du oroa dig för att du missar att bränna via .dvd filen etc. då kommer den alltid använda det du ställt in, att rekommendera. jag bränner i hälften av hastigheten som är utlovad. 8x i 4x osv.

    Last edited by int21; 2009-01-07 at 18:11.

  12. #522
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Tack för att du ger så GRYM respons int21!

    Fortsätter att ställa in layerbreak på 1913760 för att vara på den säkra sidan då!

  13. #523
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Tack för att du ger så GRYM respons int21!

    Fortsätter att ställa in layerbreak på 1913760 för att vara på den säkra sidan då!
    tack, det är så lite.

    du behöver bara ställa in det en gång, ev. kolla det om du uppdaterar imgburn.

  14. #524
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    tack, det är så lite.

    du behöver bara ställa in det en gång, ev. kolla det om du uppdaterar imgburn.
    jo såg det nu när jag brände ut ett annat spel. Bra för en glömsk en


    Kan någon förresten förklara varför jag inte lyckas få godkänt i abgx360 på någon Fable 2-release? Provat 2 olika nu.. Får detta meddelande när jag kör versionen Fable_2_USA_XBOX360-STRANGE:



    HELP! Jag har abgx360 i en ny mapp på skrivbordet och har ersatt abgx360.ini i denna mapp med den uppdaterade. Kör Vista om det nu spelar någon roll?
    Last edited by lejonel; 2009-01-07 at 22:22.

  15. #525
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    jo såg det nu när jag brände ut ett annat spel. Bra för en glömsk en


    Kan någon förresten förklara varför jag inte lyckas få godkänt i abgx360 på någon Fable 2-release? Provat 2 olika nu.. Får detta meddelande när jag kör versionen Fable_2_USA_XBOX360-STRANGE:



    HELP! Jag har abgx360 i en ny mapp på skrivbordet och har ersatt abgx360.ini i denna mapp med den uppdaterade. Kör Vista om det nu spelar någon roll?
    Med ABGX360 så laddar du hem den uppdaterade .ini filen som innehåller adressen till den flyttade databasen. Lägg ini filen i ABGX360's programkatalog och ersätt den gamla.

    Får ni fortfarande 404 fel efter det så lägg den i C:\Dokument och Inställningar\Användare\Application Data\abgx360.

    Application Data mappen är dold och för att visa den i XP så väljer ni Verktyg / Mapp alternativ / Visning / Kryssa i Visa dolda filer och mappar. Passa även på att kryssa ur Dölj filnamnstillägg för kända filtyper då det är lättare att hålla reda på filändelser utan den.

    notera att mapparna heter annat i vista, programdata och users eller nåt.

    skriv detta i utforskaren så ska du ant. hamna rätt ändå efter lite snabb googling.

    C:\Dokument och Inställningar\%username%\
    Last edited by int21; 2009-01-07 at 23:21.

  16. #526
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Sådär nu kom jag en bit på vägen. Den filen fanns inte i min application data-mapp så fick lägga till en ny där bara helt enkelt

    Tänkte dubbelkolla om det ser rätt ut nu så jag vet inför kommande körningar med detta program. Kort och gott är detta spel så live-säkert som det går att få det nu? Vad gör detta program egentligen? Går den in och ändrar i .iso-filen tro?



    Väldigt tacksam för all hjälp!

  17. #527
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Sådär nu kom jag en bit på vägen. Den filen fanns inte i min application data-mapp så fick lägga till en ny där bara helt enkelt

    Tänkte dubbelkolla om det ser rätt ut nu så jag vet inför kommande körningar med detta program. Kort och gott är detta spel så live-säkert som det går att få det nu? Vad gör detta program egentligen? Går den in och ändrar i .iso-filen tro?



    Väldigt tacksam för all hjälp!
    ja, det ser bra ut. kolla efter det gröna Verification was successful!. i ditt fall är imagefilen patchad (fixad) med ny stealth som stämmer med original. dvs. Autofix was successful. kör du imagefilen en gång till så kommer den inte behöva fixas, eftersom den redan är okej och du kommer se Verification was successful! istället. ja programmet patchar imagefilen om den inte är livesäker och om spelet (rätt version) är inlagt i databasen. kika i guiden så står allt om detta där.

  18. #528
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Tack för responsen int21. Nu slipper man vara extra orolig för o bli bannad då

  19. #529
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej!
    Är helt ny i 360 svängen. Jag har en ixtreme 1.5 chippad 360 och vill ladda ned nya låtar till guitar hero world tour via live. Spelet är köpt. Min fråga är då om jag kan logga in mot live med ixtreme och ett orginal spel utan att bli bannad?
    Tack på förhand!

  20. #530
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av farbrorn Visa Inlägg
    Hej!
    Är helt ny i 360 svängen. Jag har en ixtreme 1.5 chippad 360 och vill ladda ned nya låtar till guitar hero world tour via live. Spelet är köpt. Min fråga är då om jag kan logga in mot live med ixtreme och ett orginal spel utan att bli bannad?
    Tack på förhand!
    Finns alltid en risk att bli bannad om man kör flashat7chippat.
    Som att jämföra med trimmad bil o fortköring o åka fast för blyfot

    Allt Livande sker på egen risk, men risken är mindre ju nogrannare man är
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #531
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Hej! Nån som vet vad jag gör för fel när jag bränner mina backuper? Jag har precis fått ordnat till min xbox med Ixtreme 1.5 och tänkte sätta igång och bränna, men det har nu skitit sig med 5 skivor, börjar bli dyrt.

    Använt 3 olika program och testat olika backuper.
    Först testade jag Nero, bara la i skivan och försökte bränna img filen som jag brukar bränna vanliga DVD filmer. Då fick jag felmeddelande ganska direkt.

    Sen testade jag CDClone och gjorde samma sak bara la i skiva och körde.
    Felmeddelande efter halva bränningen.

    Sen testade jag IMGburn tror jag, inga inställningar där heller.
    Felmeddelande där också.

    Skivorna jag använde va Verbatim DVDR DL+...
    Nån som vet vad jag gör för fel...börjar som sagt bli dyrt med skivor.

  22. #532
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Uppdaterat FW på brännaren.

    Och använd inte nero, använd imgburn.
    Post loggarna från imgburn, utan dom så kan vi inte hjälpa dig.

    Glöm inte layerbreak på 1913760 också
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  23. #533
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Fick plötsligt brännt en skiva...men sen nästa skiva sket sig igen..känns som det kan vara vajsing med brännaren...
    Här kommer loggen i alla fall från IMGburn

    I 23:30:28 Source File: C:\Documents and Settings\Anders\Mina dokument\Downloads\Prince.Of.Persia.USA.XBOX360-x360inT\x360-pop\x360-pop.dvd
    I 23:30:28 Source File Sectors: 3 825 924 (MODE1/2048)
    I 23:30:28 Source File Size: 7 835 492 352 bytes
    I 23:30:28 Source File Volume Identifier: XGD2DVD_NTSC
    I 23:30:28 Source File Volume Set Identifier: 34672923
    I 23:30:28 Source File Implementation Identifier: Sonic Scenarist 3.1
    I 23:30:28 Source File File System(s): ISO9660; UDF (1.02)
    I 23:30:28 Destination Device: [0:0:0] HL-DT-ST DVDRAM GMA-4082N HQ04 (E (ATA)
    I 23:30:28 Destination Media Type: DVD+R DL (Disc ID: RITEK-S04-66) (Speeds: 2,4x)
    I 23:30:28 Destination Media Sectors: 4 173 824
    I 23:30:28 Write Mode: DVD
    I 23:30:28 Write Type: DAO
    I 23:30:28 Write Speed: 1x
    I 23:30:28 Link Size: Auto
    I 23:30:28 Test Mode: No
    I 23:30:28 OPC: No
    I 23:30:28 BURN-Proof: Enabled
    I 23:30:28 Book Type Setting: N/A
    I 23:30:28 User Specified L0 Data Zone Capacity: 1 913 760
    I 23:31:26 Filling Buffer... (40 MB)
    I 23:31:27 Writing LeadIn...
    I 23:31:29 Writing Session 1 of 1... (1 Track, LBA: 0 - 3825923)
    I 23:31:29 Writing Track 1 of 1... (MODE1/2048, LBA: 0 - 3825923)
    I 23:31:29 Writing Layer 0... (LBA: 0 - 1913759)
    I 23:51:18 Writing Layer 1... (LBA: 1913760 - 3825923)
    I 00:11:09 Synchronising Cache...
    I 00:11:10 Closing Track...
    I 00:11:19 Finalising Disc...
    W 00:11:41 Potential 'WaitImmediateIO' Deferred Error - (22%, 0/3) - Unknown (Internal Target Failure) (0x44, 0x90)
    W 00:11:41 Finalise Disc Failed! - Reason: Unknown (Internal Target Failure) (0x44, 0x90)
    W 00:11:41 Retrying (1 of 3)...
    I 00:11:42 Exporting Graph Data...
    I 00:11:42 Graph Data File: C:\Documents and Settings\Anders\Application Data\ImgBurn\Graph Data Files\HL-DT-ST_DVDRAM_GMA-4082N_HQ04_DEN-9-JANUARI-2009_23-30_RITEK-S04-66_1x.ibg
    I 00:11:42 Export Successfully Completed!
    I 00:11:42 Operation Successfully Completed! - Duration: 00:41:13
    I 00:11:42 Average Write Rate: 3 216 KB/s (2.3x) - Maximum Write Rate: 3 387 KB/s (2.4x)
    I 00:11:42 Cycling Tray before Verify...
    W 00:12:08 Waiting for device to become ready...
    I 00:25:34 Abort Request Acknowledged
    E 00:25:34 Device Not Ready - Medium Not Present
    E 00:25:34 Operation Aborted!
    I 01:00:03 Operation Started!
    I 01:00:03 Source File: C:\Documents and Settings\Anders\Mina dokument\Downloads\Pro_Evolution_Soccer_2009_PROPE R_USA_XBOX360-VORTEX\vortex-pes09\vortex-pes09.dvd
    I 01:00:03 Source File Sectors: 3 697 696 (MODE1/2048)
    I 01:00:03 Source File Size: 7 572 881 408 bytes
    I 01:00:03 Source File Volume Identifier: XGD2DVD_NTSC
    I 01:00:03 Source File Volume Set Identifier: 34672923
    I 01:00:03 Source File Implementation Identifier: Sonic Scenarist 3.1
    I 01:00:03 Source File File System(s): ISO9660; UDF (1.02)
    I 01:00:03 Destination Device: [0:0:0] HL-DT-ST DVDRAM GMA-4082N HQ04 (E (ATA)
    I 01:00:03 Destination Media Type: DVD+R DL (Disc ID: RITEK-S04-66) (Speeds: 2,4x)
    I 01:00:03 Destination Media Sectors: 4 173 824
    I 01:00:03 Write Mode: DVD
    I 01:00:03 Write Type: DAO
    I 01:00:03 Write Speed: 1x
    I 01:00:03 Link Size: Auto
    I 01:00:03 Test Mode: No
    I 01:00:03 OPC: No
    I 01:00:03 BURN-Proof: Enabled
    I 01:00:03 Book Type Setting: N/A
    I 01:00:03 User Specified L0 Data Zone Capacity: 1 913 760
    I 01:01:03 Filling Buffer... (40 MB)
    I 01:01:05 Writing LeadIn...
    I 01:01:07 Writing Session 1 of 1... (1 Track, LBA: 0 - 3697695)
    I 01:01:07 Writing Track 1 of 1... (MODE1/2048, LBA: 0 - 3697695)
    I 01:01:07 Writing Layer 0... (LBA: 0 - 1913759)
    W 01:06:22 Failed to Write Sectors 506624 - 506655 - Reason: Unknown (Internal Target Failure) (0x44, 0x90)
    W 01:06:22 Retrying (1 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (2 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (3 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (4 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (5 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (6 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (7 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (8 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (9 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (10 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (11 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (12 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (13 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (14 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (15 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (16 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (17 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (18 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (19 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (20 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:34 Retrying (21)...
    W 01:06:34 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:35 Retrying (22)...
    W 01:06:35 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:35 Retrying (23)...
    W 01:06:35 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:36 Retrying (24)...
    W 01:06:36 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:36 Retrying (25)...
    W 01:06:36 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:36 Retrying (26)...
    W 01:06:36 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:37 Retrying (27)...
    W 01:06:37 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:37 Retrying (28)...
    W 01:06:37 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:37 Retrying (29)...
    W 01:06:37 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:37 Retrying (30)...
    W 01:06:37 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:37 Retrying (31)...
    W 01:06:37 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:37 Retrying (32)...
    W 01:06:37 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:37 Retrying (33)...
    W 01:06:37 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:38 Retrying (34)...
    W 01:06:38 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    E 01:06:40 Failed to Write Sectors 506624 - 506655 - Reason: Unknown (Internal Target Failure) (0x44, 0x90)
    E 01:06:40 Next Writable Address: 506096
    I 01:06:40 Synchronising Cache...
    W 01:06:45 User opted to skip the 'Close Track/Session/Disc' functions.
    E 01:06:45 Failed to Write Image!
    I 01:06:45 Exporting Graph Data...
    I 01:06:45 Graph Data File: C:\Documents and Settings\Anders\Application Data\ImgBurn\Graph Data Files\HL-DT-ST_DVDRAM_GMA-4082N_HQ04_DEN-10-JANUARI-2009_01-00_RITEK-S04-66_1x.ibg
    I 01:06:45 Export Successfully Completed!
    E 01:06:45 Operation Failed! - Duration: 00:06:41
    I 01:06:45 Average Write Rate: 3 042 KB/s (2.2x) - Maximum Write Rate: 3 391 KB/s (2.4x)

  24. #534
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av tuffodum Visa Inlägg
    Fick plötsligt brännt en skiva...men sen nästa skiva sket sig igen..känns som det kan vara vajsing med brännaren...
    Här kommer loggen i alla fall från IMGburn

    I 23:30:28 Source File: C:\Documents and Settings\Anders\Mina dokument\Downloads\Prince.Of.Persia.USA.XBOX360-x360inT\x360-pop\x360-pop.dvd
    I 23:30:28 Source File Sectors: 3 825 924 (MODE1/2048)
    I 23:30:28 Source File Size: 7 835 492 352 bytes
    I 23:30:28 Source File Volume Identifier: XGD2DVD_NTSC
    I 23:30:28 Source File Volume Set Identifier: 34672923
    I 23:30:28 Source File Implementation Identifier: Sonic Scenarist 3.1
    I 23:30:28 Source File File System(s): ISO9660; UDF (1.02)
    I 23:30:28 Destination Device: [0:0:0] HL-DT-ST DVDRAM GMA-4082N HQ04 (E (ATA)
    I 23:30:28 Destination Media Type: DVD+R DL (Disc ID: RITEK-S04-66) (Speeds: 2,4x)
    I 23:30:28 Destination Media Sectors: 4 173 824
    I 23:30:28 Write Mode: DVD
    I 23:30:28 Write Type: DAO
    I 23:30:28 Write Speed: 1x
    I 23:30:28 Link Size: Auto
    I 23:30:28 Test Mode: No
    I 23:30:28 OPC: No
    I 23:30:28 BURN-Proof: Enabled
    I 23:30:28 Book Type Setting: N/A
    I 23:30:28 User Specified L0 Data Zone Capacity: 1 913 760
    I 23:31:26 Filling Buffer... (40 MB)
    I 23:31:27 Writing LeadIn...
    I 23:31:29 Writing Session 1 of 1... (1 Track, LBA: 0 - 3825923)
    I 23:31:29 Writing Track 1 of 1... (MODE1/2048, LBA: 0 - 3825923)
    I 23:31:29 Writing Layer 0... (LBA: 0 - 1913759)
    I 23:51:18 Writing Layer 1... (LBA: 1913760 - 3825923)
    I 00:11:09 Synchronising Cache...
    I 00:11:10 Closing Track...
    I 00:11:19 Finalising Disc...
    W 00:11:41 Potential 'WaitImmediateIO' Deferred Error - (22%, 0/3) - Unknown (Internal Target Failure) (0x44, 0x90)
    W 00:11:41 Finalise Disc Failed! - Reason: Unknown (Internal Target Failure) (0x44, 0x90)
    W 00:11:41 Retrying (1 of 3)...
    I 00:11:42 Exporting Graph Data...
    I 00:11:42 Graph Data File: C:\Documents and Settings\Anders\Application Data\ImgBurn\Graph Data Files\HL-DT-ST_DVDRAM_GMA-4082N_HQ04_DEN-9-JANUARI-2009_23-30_RITEK-S04-66_1x.ibg
    I 00:11:42 Export Successfully Completed!
    I 00:11:42 Operation Successfully Completed! - Duration: 00:41:13
    I 00:11:42 Average Write Rate: 3 216 KB/s (2.3x) - Maximum Write Rate: 3 387 KB/s (2.4x)
    I 00:11:42 Cycling Tray before Verify...
    W 00:12:08 Waiting for device to become ready...
    I 00:25:34 Abort Request Acknowledged
    E 00:25:34 Device Not Ready - Medium Not Present
    E 00:25:34 Operation Aborted!
    I 01:00:03 Operation Started!
    I 01:00:03 Source File: C:\Documents and Settings\Anders\Mina dokument\Downloads\Pro_Evolution_Soccer_2009_PROPE R_USA_XBOX360-VORTEX\vortex-pes09\vortex-pes09.dvd
    I 01:00:03 Source File Sectors: 3 697 696 (MODE1/2048)
    I 01:00:03 Source File Size: 7 572 881 408 bytes
    I 01:00:03 Source File Volume Identifier: XGD2DVD_NTSC
    I 01:00:03 Source File Volume Set Identifier: 34672923
    I 01:00:03 Source File Implementation Identifier: Sonic Scenarist 3.1
    I 01:00:03 Source File File System(s): ISO9660; UDF (1.02)
    I 01:00:03 Destination Device: [0:0:0] HL-DT-ST DVDRAM GMA-4082N HQ04 (E (ATA)
    I 01:00:03 Destination Media Type: DVD+R DL (Disc ID: RITEK-S04-66) (Speeds: 2,4x)
    I 01:00:03 Destination Media Sectors: 4 173 824
    I 01:00:03 Write Mode: DVD
    I 01:00:03 Write Type: DAO
    I 01:00:03 Write Speed: 1x
    I 01:00:03 Link Size: Auto
    I 01:00:03 Test Mode: No
    I 01:00:03 OPC: No
    I 01:00:03 BURN-Proof: Enabled
    I 01:00:03 Book Type Setting: N/A
    I 01:00:03 User Specified L0 Data Zone Capacity: 1 913 760
    I 01:01:03 Filling Buffer... (40 MB)
    I 01:01:05 Writing LeadIn...
    I 01:01:07 Writing Session 1 of 1... (1 Track, LBA: 0 - 3697695)
    I 01:01:07 Writing Track 1 of 1... (MODE1/2048, LBA: 0 - 3697695)
    I 01:01:07 Writing Layer 0... (LBA: 0 - 1913759)
    W 01:06:22 Failed to Write Sectors 506624 - 506655 - Reason: Unknown (Internal Target Failure) (0x44, 0x90)
    W 01:06:22 Retrying (1 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (2 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (3 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (4 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (5 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (6 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (7 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (8 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (9 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (10 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (11 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (12 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (13 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (14 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (15 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (16 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (17 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (18 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (19 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:22 Retrying (20 of 20)...
    W 01:06:22 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:34 Retrying (21)...
    W 01:06:34 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:35 Retrying (22)...
    W 01:06:35 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:35 Retrying (23)...
    W 01:06:35 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:36 Retrying (24)...
    W 01:06:36 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:36 Retrying (25)...
    W 01:06:36 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:36 Retrying (26)...
    W 01:06:36 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:37 Retrying (27)...
    W 01:06:37 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:37 Retrying (28)...
    W 01:06:37 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:37 Retrying (29)...
    W 01:06:37 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:37 Retrying (30)...
    W 01:06:37 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:37 Retrying (31)...
    W 01:06:37 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:37 Retrying (32)...
    W 01:06:37 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:37 Retrying (33)...
    W 01:06:37 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 01:06:38 Retrying (34)...
    W 01:06:38 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    E 01:06:40 Failed to Write Sectors 506624 - 506655 - Reason: Unknown (Internal Target Failure) (0x44, 0x90)
    E 01:06:40 Next Writable Address: 506096
    I 01:06:40 Synchronising Cache...
    W 01:06:45 User opted to skip the 'Close Track/Session/Disc' functions.
    E 01:06:45 Failed to Write Image!
    I 01:06:45 Exporting Graph Data...
    I 01:06:45 Graph Data File: C:\Documents and Settings\Anders\Application Data\ImgBurn\Graph Data Files\HL-DT-ST_DVDRAM_GMA-4082N_HQ04_DEN-10-JANUARI-2009_01-00_RITEK-S04-66_1x.ibg
    I 01:06:45 Export Successfully Completed!
    E 01:06:45 Operation Failed! - Duration: 00:06:41
    I 01:06:45 Average Write Rate: 3 042 KB/s (2.2x) - Maximum Write Rate: 3 391 KB/s (2.4x)
    1. du har en laptop brännare, de brukar ställa till det. en lösning är att uppdatera firmware i den och se om det blir bättre eller att köpa en extern brännare som du använder till detta. ex. en samsung, de kostar inte mycket. finns flera användare här som löst det på just detta sätt.

    2. byt media till verbatim.

  25. #535
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    int: tackar för snabba svar! Du är den största sötvattenspärla som finns...

  26. #536
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Samsung SE-S224Q är en riktig bra extern USB-ansluten brännare. Bränn sedan Verbatim skivorna i Imgburn eller clonecd (de två bästa programmen IMO)

  27. #537
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    113
    Respekt
    21
    En fråga.

    Körde igenom ett gäng backups och en del av dem hittar den inte ini filen på. Är det bara o lägga dessa åt sidan tills/om den dyker upp i databasen eller kan man manuellt lägga in den ?

    Mvh Micro

  28. #538
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av micro Visa Inlägg
    En fråga.

    Körde igenom ett gäng backups och en del av dem hittar den inte ini filen på. Är det bara o lägga dessa åt sidan tills/om den dyker upp i databasen eller kan man manuellt lägga in den ?

    Mvh Micro
    lägg åt sidan eller kolla om du finner stealth på 360patches. du kan ev. lira dem offline, men ha inte i skivan när du är inloggad på live.

  29. #539
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hur använder man filerna som man laddar hem därifrån?

    Laddade hem Golden Axe Beast Rider (Uncut), den innehåller följande:

    DMI_622346EC.bin

    EC67A86DF54CF6CC.ini

    PFI_A4CFB59C.bin

    SS_EC67A86D.bin

    hur ska jag använda dessa med ABGX360?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #540
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    hur använder man filerna som man laddar hem därifrån?

    Laddade hem Golden Axe Beast Rider (Uncut), den innehåller följande:

    DMI_622346EC.bin

    EC67A86DF54CF6CC.ini

    PFI_A4CFB59C.bin

    SS_EC67A86D.bin

    hur ska jag använda dessa med ABGX360?
    jag tycker det fungerar bäst om du tex sätter in SS filen med xdvdmulleter, när du sedan gjort den så verifierar du den i abgx360 så brukar den hitta resten eftersom du nu bytt SS i den. annars gör du det på manually patch fliken i abgx360, men jag tycker den buggar lite så man får sätta in en och en och inte alla på en gång. jag brukar faktiskt använda xdvdmulleter för detta.. du har en flik för detta där också, prova

Sida 18 av 55 FörstaFörsta ... 8161718192028 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •