Sida 19 av 55 FörstaFörsta ... 9171819202129 ... SistaSista
Visar resultat 541 till 570 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #541
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ok, men den verkar vara ok när jag testar i abgx360 men när den ska verifiera så hittar den inte... är det fel då?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #542
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    113
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    lägg åt sidan eller kolla om du finner stealth på 360patches. du kan ev. lira dem offline, men ha inte i skivan när du är inloggad på live.

    Lyckades inte med 360 Patches. Kollade då vilken xxxxxxxxx.ini fil den ville ha.
    Sökte på detta nr i google och hittade denna sida.

    krypt0n.50webs.com/data/stealth.ini

    Valde Se som HTML-version och letade upp spelet. Kopierade ut datan och klistrade in det i en fil som hette xxxxxxxxxx.ini och sparade.

    Sen gick det köra verifiering med ok resultat. Frågan är kan man lita på detta ?

    Edit: Märkte precis att vissa spel står det (LIVE OK) efter men inte på de som abgx inte hittade online, så det kanske finns en förklaring att de inte är med i databasen eller
    Last edited by micro; 2009-01-14 at 22:02.

  3. #543
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av micro Visa Inlägg
    Lyckades inte med 360 Patches. Kollade då vilken xxxxxxxxx.ini fil den ville ha.
    Sökte på detta nr i google och hittade denna sida.

    krypt0n.50webs.com/data/stealth.ini

    Valde Se som HTML-version och letade upp spelet. Kopierade ut datan och klistrade in det i en fil som hette xxxxxxxxxx.ini och sparade.

    Sen gick det köra verifiering med ok resultat. Frågan är kan man lita på detta ?

    Edit: Märkte precis att vissa spel står det (LIVE OK) efter men inte på de som abgx inte hittade online, så det kanske finns en förklaring att de inte är med i databasen eller
    jo, de ini filer du hittar på den sidan är allt upplagda i databasen.. vet du var du ska leta?

    vi tar ett spel i mängden...

    http://www.abgx360.net/GamesByDate.txt

    367. The Chronicles of Narnia- Prince Caspian (Region Free) (21878591)
    numret i parantes är media id, så vi hämtar den ini filen..
    goggla fram id i sig så ser du vad xex värdet är.. i detta fallet XexHash=02365A91 ..

    http://www.abgx360.net/Apps/verified/Xex_02365A91.ini

    i den ligger vårt stealthvärde..
    0A731D3C
    http://www.abgx360.net/Apps/StealthF...S_0A731D3C.bin

    och med stealth + media id'et får vi 0A731D3C + 02365A91 = 0A731D3C02365A91

    http://www.abgx360.net/Apps/verified...3C02365A91.ini

    tadah!

  4. #544
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    113
    Respekt
    21
    9483BFCCF9E56069

    Det var den jag inte lyckades med men hittade på sidan.

    Hittar du den med ?

  5. #545
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av micro Visa Inlägg
    9483BFCCF9E56069

    Det var den jag inte lyckades med men hittade på sidan.

    Hittar du den med ?
    nope, här har du SS filen..

    http://www.abgx360.net/Apps/StealthF...S_F67CCFE1.bin

    radera ini filen du sparade, sätt in denna SS med xdvdmulleter, verifiera sedan abgx360 så ordnar den resten

    här är xex värdena.. http://www.abgx360.net/Apps/verified/Xex_F9E56069.ini

    http://www.abgx360.net/Apps/verified...E1F9E56069.ini
    Last edited by int21; 2009-01-14 at 22:25.

  6. #546
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ok, men den verkar vara ok när jag testar i abgx360 men när den ska verifiera så hittar den inte... är det fel då?
    tror jag löst det nu, ska kolla om det blev rätt ^^ Xdvdmulleter säger att den är ok, ska kolla i ABGX360 också för säkerhets skull
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #547
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    113
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nope, här har du SS filen..

    http://www.abgx360.net/Apps/StealthF...S_9483BFCC.bin

    radera ini filen du sparade, sätt in denna SS med xdvdmulleter, verifiera sedan abgx360 så ordnar den resten

    här är xex värdena.. http://www.abgx360.net/Apps/verified/Xex_F9E56069.ini
    hmm menar du det finns olika SS som funkar. Vissa rellar har den ena vissa andra så att sätta in denna SS så funkar den mot just denna verifierade .ini ?

    Och den SS jag har i min finns ingen .ini till ännu ?

    Problemet att jag redan har den på DVD

  8. #548
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    tror jag löst det nu, ska kolla om det blev rätt ^^ Xdvdmulleter säger att den är ok, ska kolla i ABGX360 också för säkerhets skull
    uppdaterat ini fil i lagt den i abgx360 katalogen för din användare enligt guiden?

  9. #549
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    nu stämmer inte spel datan längre, något jag gjort fel?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #550
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    uppdaterat ini fil i lagt den i abgx360 katalogen för din användare enligt guiden?
    nej, jag byggde om iso'n (sparade som ny fil för att testa det) och använde delarna jag laddade hem från 360patches.com... men nu stämmer inte spel datan längre enligt ABGX360, men XDVDmulleter stämmer allt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #551
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    iofs kanske det beror på att den jag laddade hem var "uncut" men orginalet (som ison) står det inget om uncut på... kanske är så att det finns flera versioner av spelet?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #552
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    nej, jag byggde om iso'n (sparade som ny fil för att testa det) och använde delarna jag laddade hem från 360patches.com... men nu stämmer inte spel datan längre enligt ABGX360, men XDVDmulleter stämmer allt
    du ska inte bygga om iso.

  13. #553
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hur ska man lägga in en ny stealth då? jag testar mig fram lite för att se om det fungerar men jag har säkerhets kopior av ison på flera ställen av datorn i fall att den skriver över den som jag testar på...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #554
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    hur ska man lägga in en ny stealth då? jag testar mig fram lite för att se om det fungerar men jag har säkerhets kopior av ison på flera ställen av datorn i fall att den skriver över den som jag testar på...
    skrev ju innan hur du gör? och hur du får fram stealth att sätta in..

    http://www.abgx360.net/Apps/verified...14F54CF6CC.ini där har du en tex.. finns flera till golden axe..

    här är SS filen.. http://www.abgx360.net/Apps/StealthF...S_6F84E414.bin

  15. #555
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av micro Visa Inlägg
    hmm menar du det finns olika SS som funkar. Vissa rellar har den ena vissa andra så att sätta in denna SS så funkar den mot just denna verifierade .ini ?

    Och den SS jag har i min finns ingen .ini till ännu ?

    Problemet att jag redan har den på DVD
    ja, det kan finnas flera SS filer... ja länkade till en som kommer verifiera om du sätter in den med xdvdmulleter och sedan veriferar med abgx360. spara ner din dvd med imgburn.. fixa imagefilen och bränn igen

  16. #556
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    113
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ja, det kan finnas flera SS filer... ja länkade till en som kommer verifiera om du sätter in den med xdvdmulleter och sedan veriferar med abgx360. spara ner din dvd med imgburn.. fixa imagefilen och bränn igen
    Oki då har det klarnat lite. Tack så mycket för hjälpen.

  17. #557
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    skrev ju innan hur du gör? och hur du får fram stealth att sätta in..

    http://www.abgx360.net/Apps/verified...14F54CF6CC.ini där har du en tex.. finns flera till golden axe..

    här är SS filen.. http://www.abgx360.net/Apps/StealthF...S_6F84E414.bin
    sorry, jag e nog lite trött i huvudet just nu missade det ska se om jag fattat det rätt den här gången, har jag inte det så får jag sova på saken och kolla imorrn och se om det fungerar bättre då när man e utvilad och så

    du är som ett levande uppslagsverk vad gäller sådana här grejer int21
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #558
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det fungerade tack int21!! du är bäst
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #559
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det fungerade tack int21!! du är bäst
    klart de gjorde, sitter inte här och hittar på saker.

  20. #560
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    haha, klart du inte gör :P men jag trodde jag skulle misslyckas för att jag e jätte trött och inte orkar tänka ordentligt, men nu provade jag samma grej med sonic unleashed (med filer jag fick tag på via 360patches.com) det fungerade inte det heller hur vet jag vilka filer som är till vilka spel på abgx360 sidan du länkade till?

    utöver sonic unleashed har jag också tombraider underworld kvar att testa (dessa misslyckades med verifieringen av SS/XeX)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #561
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    såhär står det när jag kört den genom XDVDMulleter och sedan testat den i XDVDMulleter (den säger att allt stämmer) sen kör jag den i ABGX360 och den säger såhär:

    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #562
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    såhär står det när jag kört den genom XDVDMulleter och sedan testat den i XDVDMulleter (den säger att allt stämmer) sen kör jag den i ABGX360 och den säger såhär:

    det är för att du inte har uppdaterat din ini fil till den nya, du hittar ant. inte databasen. ini filen till sonic finns inlagd, tom raider underworld också. ladda hem den nya enligt guiden.

    http://www.abgx360.net/Apps/verified...2C957329A2.ini

  23. #563
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    haha, klart du inte gör :P men jag trodde jag skulle misslyckas för att jag e jätte trött och inte orkar tänka ordentligt, men nu provade jag samma grej med sonic unleashed (med filer jag fick tag på via 360patches.com) det fungerade inte det heller hur vet jag vilka filer som är till vilka spel på abgx360 sidan du länkade till?

    utöver sonic unleashed har jag också tombraider underworld kvar att testa (dessa misslyckades med verifieringen av SS/XeX)
    det var det jag förklarade något inlägg över. när du väl har xex och ss värde så kan du få fram spelnamnet.

  24. #564
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag la in den nya ini filen som fanns längst upp det första jag gjorde... det vill säga den som byter databas adresserna, är det något mer jag skulle gjort? för alla dom andra jag kört igenom har fungerat... där ibland Fallout 3 och Halo 3...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #565
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag la in den nya ini filen som fanns längst upp det första jag gjorde... det vill säga den som byter databas adresserna, är det något mer jag skulle gjort? för alla dom andra jag kört igenom har fungerat... där ibland Fallout 3 och Halo 3...
    ja, sonic ska den hitta iaf för som du ser så länkade jag till den alldeles nyss, hehe. mkt konstigt.

    la du ini filen med nya adresser i c:\mina dokument etc etc \ din användare \ etc \ abgx360 ?

  26. #566
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag gjorde det nu, men det låg ingen sådan där... hur som helst var den du länkade till samma som jag redan har vilket är mycket skumt tycker jag... men jag skrev över ska prov köra den igen så får vi se om det hjälpte något
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #567
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det där var skumt, nu fungerar det i abgx360... gjorde det inte tidigare när jag försökte... aja... tack!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #568
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ok, nu fungerar allt, det var för att jag inte hade lagt in den i documents and settings också verkar det som, men det e lite konstigt enligt mig att vissa hittade den utan att den låg där med :S
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #569
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag gjorde det nu, men det låg ingen sådan där... hur som helst var den du länkade till samma som jag redan har vilket är mycket skumt tycker jag... men jag skrev över ska prov köra den igen så får vi se om det hjälpte något
    nej, abgx360.ini finns inte i den katalogen som default, man måste lägga dit den manuellt. programmet skiter i filen som ligger i egna katalogen av någon anledning och den går enbart på innehållet i abgx360 mappen i mina dokument / användare.

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det där var skumt, nu fungerar det i abgx360... gjorde det inte tidigare när jag försökte... aja... tack!
    kanon!

  30. #570
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ok, nu fungerar allt, det var för att jag inte hade lagt in den i documents and settings också verkar det som, men det e lite konstigt enligt mig att vissa hittade den utan att den låg där med :S
    kanske var så att de andra spelen hade du i den lokala databasen sedan tidigare... eller om du fipplat med xdvdmulleter och kopierat och haft dig.

Sida 19 av 55 FörstaFörsta ... 9171819202129 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •