Sida 20 av 55 FörstaFörsta ... 10181920212230 ... SistaSista
Visar resultat 571 till 600 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #571
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nej, abgx360.ini finns inte i den katalogen som default, man måste lägga dit den manuellt. programmet skiter i filen som ligger i egna katalogen av någon anledning och den går enbart på innehållet i abgx360 mappen i mina dokument / användare.

    kanon!
    Jag har bara en abgx-mapp på hela min disk och det är den där abgx är installerat. Ska det finnas flera alltså?

  2. #572
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Jag har bara en abgx-mapp på hela min disk och det är den där abgx är installerat. Ska det finnas flera alltså?
    ja, den skapas av agbx360 och ligger en i en underkatalog av mina dokument. den ligger i en dold katalog som heter application data i xp, kolla i guiden.

    skriv detta i kommandotolken så hamnar du där automatisk:

    Kod:
    cd "%APPDATA%\abgx360"
    eller klistra in detta i utforskaren:

    Kod:
    %APPDATA%\abgx360
    Last edited by int21; 2009-01-15 at 00:43.

  3. #573
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ja, den skapas av agbx360 och ligger en i en underkatalog av mina dokument. den ligger i en dold katalog som heter application data i xp, kolla i guiden.
    Konstigt det där. Den mappen eller filen finns inte på vista-maskinen och inte heller på xp-maskinen (application data finns förstås). Har även sökt igenom hela datorn (inkl. dolt och system) men bara träffar i installationskatalogen. Jag hoppas att det funkar som det ska i mitt fall ändå. ;-)

  4. #574
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Konstigt det där. Den mappen eller filen finns inte på vista-maskinen eller på xp-maskinen. Har även sökt igenom hela datorn (inkl. dolt och system) men bara träffar i installationskatalogen. Jag hoppas att det funkar som det ska i mitt fall ändå. ;-)
    jodå, den finns. prova det jag editerade nyss.

  5. #575
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jodå, den finns. prova det jag editerade nyss.
    Nix. Får ett trevligt felmeddelande om att filen inte finns. Jag vet exakt vad jag ska leta så det är inte där problemet ligger. Mappen finns helt enkelt inte.

  6. #576
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Nix. Får ett trevligt felmeddelande om att filen inte finns. Jag vet exakt vad jag ska leta så det är inte där problemet ligger. Mappen finns helt enkelt inte.
    den skapas j auto så jag tycker det är konstigt, du kollar för rätt användare etc? provat att skapa den och lägg in filer och se om det åtgärdar abgx360 om du haft 404 problem med det?

  7. #577
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    den skapas j auto så jag tycker det är konstigt, du kollar för rätt användare etc? provat att skapa den och lägg in filer och se om det åtgärdar abgx360 om du haft 404 problem med det?
    Jo. Det låter lite konstigt.
    Jag kan se att den tankar ner uppdaterade .csv-filer lite då och då. Det bör väl betyda att det fungerar?

  8. #578
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Jo. Det låter lite konstigt.
    Jag kan se att den tankar ner uppdaterade .csv-filer lite då och då. Det bör väl betyda att det fungerar?
    ladda hem filemon och kika var de tar vägen. ett tips kan vara att begränsa att den endast ska kolla efter *.ini filer, annars blir det lätt den scrollar fort för det händer mycket i ett system under 1 sekund.

    *edit*
    slängde upp ett kit åt dig, innehåller filemon, procmon och regmon. dvs fil-, register- och processmonitor.

    innehåller även process explorer, en avancerad version av aktivitetshanteraren, rekommenderas starkt!
    du kan ersätta aktivitetshanteraren med process explorer via option menyn, likaså återställa den.

    ladda hem från rapidshare eller megaupload.
    Last edited by int21; 2009-01-15 at 01:25.

  9. #579
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    så spelen på http://www.abgx360.net/GamesByDate.txt är "säkra" så att säga om dmi matchar och allt går igenom i abgx så är det bara tuta och köra ? blir man bannad så blir man men så att man vet att man gjort det bästa man kunnat för att hålla sig ifrån en bann. sen undrar jag oxå om jag är good to go när jag laddade hem 2 mb filen utav programen på guiden, är det med senaste och rensade databasen eller behöver jag göra något efter jag laddat ner det oxå eller var det menat för dom som hade någon äldre version utav programen ?

    den .ini filen som följde med i abgx programet (som jag drog ner från guiden den på 2 mb) var på 768 byte
    medans den indviduella .ini filen som ligger på guiden är 660 byte.

    dock så har jag kollat ett spel och då stod det att den laddade ner lite info
    vet ej om det är relevant eller ej.

    spelet i fråga var en region free rip utav cod 4 och allt gick igenom
    behöver jag byta ini fil trots att jag drog ner den rensade varianten ?

    ställer kanske en del dumma frågor men bättre att va på den säkra sidan.
    Last edited by T H C Matrix; 2009-01-15 at 04:19.

  10. #580
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av T H C Matrix Visa Inlägg
    så spelen på http://www.abgx360.net/GamesByDate.txt är "säkra" så att säga om dmi matchar och allt går igenom i abgx så är det bara tuta och köra ? blir man bannad så blir man men så att man vet att man gjort det bästa man kunnat för att hålla sig ifrån en bann. sen undrar jag oxå om jag är good to go när jag laddade hem 2 mb filen utav programen på guiden, är det med senaste och rensade databasen eller behöver jag göra något efter jag laddat ner det oxå eller var det menat för dom som hade någon äldre version utav programen ?

    den .ini filen som följde med i abgx programet (som jag drog ner från guiden den på 2 mb) var på 768 byte
    medans den indviduella .ini filen som ligger på guiden är 660 byte.

    dock så har jag kollat ett spel och då stod det att den laddade ner lite info
    vet ej om det är relevant eller ej.

    spelet i fråga var en region free rip utav cod 4 och allt gick igenom
    behöver jag byta ini fil trots att jag drog ner den rensade varianten ?

    ställer kanske en del dumma frågor men bättre att va på den säkra sidan.
    Lägg för säkerhets skull in .ini filen i C:/documents and settings/*användare*/application data/ABGX360/ så är du helt säker på att det blir rätt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #581
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av T H C Matrix Visa Inlägg
    så spelen på http://www.abgx360.net/GamesByDate.txt är "säkra" så att säga om dmi matchar och allt går igenom i abgx så är det bara tuta och köra ?
    ja, men det finns som sagt många olika versioner av ett spel så du måste verifiera för att veta vilken som är i databasen och om du har den. det är bara media it's som finns med i den texten, men ja, dessa spel går att verifiera, det betyder inte att alla nhl 09 pal går att verifiera men nhl 09 ntsc går.. etc.

    Citat Original inlägg av T H C Matrix Visa Inlägg
    blir man bannad så blir man men så att man vet att man gjort det bästa man kunnat för att hålla sig ifrån en bann. sen undrar jag oxå om jag är good to go när jag laddade hem 2 mb filen utav programen på guiden, är det med senaste och rensade databasen eller behöver jag göra något efter jag laddat ner det oxå eller var det menat för dom som hade någon äldre version utav programen ?
    ja, den är helt okej, det är den senaste. har du kört programmet innan, se nästa svar.

    Citat Original inlägg av T H C Matrix Visa Inlägg
    den .ini filen som följde med i abgx programet (som jag drog ner från guiden den på 2 mb) var på 768 byte
    medans den indviduella .ini filen som ligger på guiden är 660 byte.

    dock så har jag kollat ett spel och då stod det att den laddade ner lite info
    vet ej om det är relevant eller ej.
    den nya inifilen ska du placera i abgx360 katalogen för din användare, alltså i mina dokument. för att hitta dit lättast klistrar du in detta i utforskarens bar (där du väljer enhet, längst upp).

    %APPDATA%\abgx360
    ligger det även Stealthfiles katalog här så ta bort den, ta även bort Stealthfiles katalogen i själva programkatalogen.

    nu har du en totalrensad och fräsch version som använder sig av senaste ini filen och databas.

    att filen har mindre storlek beror på att ev. kommentarer är borttagna och adressen skiljer sig.

    eftersom du skriver att den laddar ner, så verkar du placerat ini fil rätt iaf, det du kan göra är att rensa de två Stealthfileskatalogerna, då vet du att den inte kollar med gamla filer som du haft sedan innan.

    Citat Original inlägg av T H C Matrix Visa Inlägg
    spelet i fråga var en region free rip utav cod 4 och allt gick igenom
    behöver jag byta ini fil trots att jag drog ner den rensade varianten ?

    ställer kanske en del dumma frågor men bättre att va på den säkra sidan.
    ja, du måste byta ini fil, annars hittar den inte databasen. kan den fortfarande verifiera utan ny ini fil så har du en lokal databas på hdd, rensa den issåfall. se svar över. inget fel på 2mb versionen, den rekommenderas. skillnaden är att du slipper ta bort en katalog manuellt. du behöver uppdatera ini filen i denna version också.
    Last edited by int21; 2009-01-15 at 10:15.

  12. #582
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Lägg för säkerhets skull in .ini filen i C:/documents and settings/*användare*/application data/ABGX360/ så är du helt säker på att det blir rätt
    du är internetskadad ser jag i detta fallet ska \ användas.

  13. #583
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    bockar och bugar int21 !

  14. #584
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Konstigt det där. Den mappen eller filen finns inte på vista-maskinen och inte heller på xp-maskinen (application data finns förstås). Har även sökt igenom hela datorn (inkl. dolt och system) men bara träffar i installationskatalogen. Jag hoppas att det funkar som det ska i mitt fall ändå. ;-)
    Du är inte ensam om att inte ha den filen i någon annan mapp, jag har den bara i Progam\abgx360

    Kör vista och Databasen funkar hur bra som helst!

  15. #585
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Du är inte ensam om att inte ha den filen i någon annan mapp, jag har den bara i Progam\abgx360

    Kör vista och Databasen funkar hur bra som helst!
    japp, det är lite olika det där. kan ha med rättigheter och sånt att göra också. vista kanske beter sig lite annorlunda mot xp. kikar man i källkoden till programmet så ser man att den försöker leta efter filen på fyra olika ställen. det jag undrar över är varför den inte kör egna programkatalogen som default även om den inte finner install_dir i registret. ska kika vidare i koden senare.

    Kod:
            // load the abgx360 install directory from the windows registry (written by the installer)
            HKEY hkResult;
            DWORD pcbData = sizeof(homedir);
            longreturnvalue = RegOpenKeyEx(HKEY_LOCAL_MACHINE, "SOFTWARE\\abgx360", 0, KEY_READ, &hkResult);
            if (debug) printf("RegOpenKeyEx returned %ld, pcbData = %ld%s", longreturnvalue, pcbData, newline);
            if (longreturnvalue == ERROR_SUCCESS) {
                longreturnvalue = RegQueryValueEx(hkResult, "Install_Dir", NULL, NULL, homedir, &pcbData);
                if (debug) printf("ReqQueryValueEx returned %ld, pcbData = %ld%s", longreturnvalue, pcbData, newline);
                if (longreturnvalue == ERROR_SUCCESS && strlen(homedir)) {
                    // homedir now includes the abgxdir so we'll erase abgxdir and change it to a backslash unless homedir already ends with a slash
                    // (these strings will be concatenated to get the full path of files)
                    memset(abgxdir, 0, strlen(abgxdir));
                    if (homedir[strlen(homedir) - 1] != '\\' && homedir[strlen(homedir) - 1] != '/') strcpy(abgxdir, "\\");
                }
            }
            // if that fails, try a few environment variables for the homedir instead
            if (!strlen(homedir)) {
                envhome = getenv("APPDATA");
                if (envhome != NULL) { strncpy(homedir, envhome, 2047); if (debug) printf("homedir - APPDATA: %s, envhome: %s%s", homedir, envhome, newline); }
            }
            if (!strlen(homedir)) {
                envhome = getenv("ProgramData");
                if (envhome != NULL) { strncpy(homedir, envhome, 2047); if (debug) printf("homedir - ProgramData: %s, envhome: %s%s", homedir, envhome, newline); }
            }
            if (!strlen(homedir)) {
                envhome = getenv("ALLUSERSPROFILE");
                if (envhome != NULL) { strncpy(homedir, envhome, 2047); if (debug) printf("homedir - ALLUSERSPROFILE: %s, envhome: %s%s", homedir, envhome, newline); }
            }

  16. #586
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    du är internetskadad ser jag i detta fallet ska \ användas.
    wooops, jo jag e van vid att hålla på med internet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #587
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Har en fundering dom senaste spelen jag kört genom abgx360, så kommer det ofta upp då den ska kolla dom genom live grejset att något inte stämmer med live grejset men då verkar det som den laddar ner någe eller gör någe för det kommer typ alltid upp någon blå text sedan står det succesful typ, inte som på bilden som visas från början här att den går igenom direkt med grön text då den live veriferar spelet, utan först säger den typ att någe är galet sedan ändrar den någe eller laddar ner eller vad den gör sedan säger den att det är okej, är det korrekt det med??


    Sedan får jag succesful på slutet som vanligt som vi ser på bilderna, men är spelen live säkra då? kör med 359 vinkeln alltid i bockad, iextreme 1.5..

  18. #588
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Kände bara att jag vill tacka int21 för din utmärkta guide och för att du ställer upp och lägger ner tid på alla, så som du gör. Tack så mycket!
    Jag har läst och lärt mig massor här.
    Samt sparat timmar av tid och letande tackvare att all information är samlad på samma ställe.

    Och när jag ändå skriver vill jag passa på att berömma hela psxcare,
    som svarat på mina mail vilken dag det än varit. Samt att det bara tog 34 timmar och 20 minuter ifrån det att jag beställde min box 01.27 tills den anlände 40 mil bort dagen efter 11.07. Det är vad jag kallar service!

    Nu får man bara hoppas att den håller, har byggt mig en hylla 1m över golvet och sen på den sitter det fyra upphöjningar som gör att konsollen kommer upp 5 cm i luften. Ska bifoga en bild någon dag.

    Nu var det inget mer för tillfället, men återkommer när jag är en av dem som har frågorna.
    Over and out.

  19. #589
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dragonevo Visa Inlägg
    Har en fundering dom senaste spelen jag kört genom abgx360, så kommer det ofta upp då den ska kolla dom genom live grejset att något inte stämmer med live grejset men då verkar det som den laddar ner någe eller gör någe för det kommer typ alltid upp någon blå text sedan står det succesful typ, inte som på bilden som visas från början här att den går igenom direkt med grön text då den live veriferar spelet, utan först säger den typ att någe är galet sedan ändrar den någe eller laddar ner eller vad den gör sedan säger den att det är okej, är det korrekt det med??


    Sedan får jag succesful på slutet som vanligt som vi ser på bilderna, men är spelen live säkra då? kör med 359 vinkeln alltid i bockad, iextreme 1.5..
    ja, det stämmer! att det blir blått är för att den laddar hem de saker som behöver patchas in i din imagefil för att allt ska stämma. sålänge det står verification successful i grönt och inte någon röd varningstext är allt okej. kör du verifieringen igen på din redan fixade imagefil så kommer den inte ladda ner något utan du kommer få allt grönt direkt som på bilderna.

    här är ett exempel. nu är det fel på denna imagefil, game datan är korrupt, men det blåa är de saker den laddar hem för att göra den livesäker.



    Citat Original inlägg av Cupid Visa Inlägg
    Kände bara att jag vill tacka int21 för din utmärkta guide och för att du ställer upp och lägger ner tid på alla, så som du gör. Tack så mycket!
    Jag har läst och lärt mig massor här.
    Samt sparat timmar av tid och letande tackvare att all information är samlad på samma ställe..
    kul att höra, tack!

    det finns mycket kvar att göra, men det är roligt när man kan hjälpa till.

  20. #590
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Någon som vet om Wall-E blivit verifierad i ABGX360 ännu eller om jag gjort något fel? får som tidigare upp att den inte går att verifiera vilket visade sig inte stämde i slutet men fick det att fungera tack vare int21... vore snällt om du kunde hitta lösningen på mitt problem igen int, men vore lika kul om ngn annan kunde hjälpa mig

    jag har lagt in den nya .ini filen i både program mappen OCH Application data/abgx360 något mer ställe den bör ligga på?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #591
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43


    sådär blir det för mig på 3 spel nämligen följande:

    Wall-E

    Need For Speed: Undercover

    Prince of Persia

    Tittar jag i filen med alla spel namnen och sådant så finns den där. eternal sonata fick jag samma fel på tidigare men den fungerade helt plötsligt ganska nyligen

    utöver det har jag även problem med

    Guitar Hero II

    Nämligen följande:



    Någon som har en lösning på mina problem? jag har .ini filen på båda ställena som nämns i guiden ovanför och kör XP
    är det så att webbservern är nere (för dom 3 ovanför) ?
    Last edited by Swizzy; 2009-01-18 at 00:22.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #592
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg


    sådär blir det för mig på 3 spel nämligen följande:

    Wall-E

    Need For Speed: Undercover

    Prince of Persia

    Tittar jag i filen med alla spel namnen och sådant så finns den där. eternal sonata fick jag samma fel på tidigare men den fungerade helt plötsligt ganska nyligen

    utöver det har jag även problem med

    Guitar Hero II

    Nämligen följande:



    Någon som har en lösning på mina problem? jag har .ini filen på båda ställena som nämns i guiden ovanför och kör XP
    är det så att webbservern är nere (för dom 3 ovanför) ?
    på den understa bilden så ska den hämta hem rätt DMI och lägga in, men de krävs att den kollar game partition först, verkar som du avbröt den?

    ang. prince of persia så finns inte stealth till de värden du har på det spelet.
    jag fixade min allstar release iaf, prova att lägga in denna SS med xdvdmulleter och kör sedan verifieringen igen, den ska hitta resten och fixa spelet då. såhär ser ini filen ut för det.

    dessa har jag verifierat utan problem.

    Prince.Of.Persia.X360-Allstars
    Need.For.Speed.Undercover.PAL.X360-Allstars

    ang. wall e så finns det med i databasen.

    WALL-E (PAL) (3920FACF)
    WALL-E (PAL) (1B8D4AEC)
    WALL-E (NTSC-U) (074B902C)

  23. #593
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    på den understa bilden så ska den hämta hem rätt DMI och lägga in, men de krävs att den kollar game partition först, verkar som du avbröt den?

    ang. prince of persia så finns inte stealth till de värden du har på det spelet.
    jag fixade min allstar release iaf, prova att lägga in denna SS med xdvdmulleter och kör sedan verifieringen igen, den ska hitta resten och fixa spelet då. såhär ser ini filen ut för det.

    dessa har jag verifierat utan problem.

    Prince.Of.Persia.X360-Allstars
    Need.For.Speed.Undercover.PAL.X360-Allstars

    ang. wall e så finns det med i databasen.

    WALL-E (PAL) (3920FACF)
    WALL-E (PAL) (1B8D4AEC)
    WALL-E (NTSC-U) (074B902C)
    jo jag avbröt den när jag skulle ta screenshoten... hur ser man att spelen finns med i databasen så som du gör? men need for speeden ville den inte verifiera igår, ska prova igen idag kanske var något knas med min anslutning till servern...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #594
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jo jag avbröt den när jag skulle ta screenshoten... hur ser man att spelen finns med i databasen så som du gör? men need for speeden ville den inte verifiera igår, ska prova igen idag kanske var något knas med min anslutning till servern...
    http://www.abgx360.net/GamesByDate.txt använder jag, det enda man inte ser är vilken utgåva det är av spel. tex italian, german, nordic etc. men man får ett hum om vilka spel som är inlagda iaf.

    hur gick det med prince of persia, det löste sig va?

  25. #595
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ja, den håller på kollar spel datan just nu, men nfs fungerar fortfarande inte... är det så att jag måste köra den genom xdvdmulleter först kanske? ska prova det strax och se om den säger att den vill fixa något eller så... håller på pluggar matte samtidigt som jag testar dessa
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #596
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ja, den håller på kollar spel datan just nu, men nfs fungerar fortfarande inte... är det så att jag måste köra den genom xdvdmulleter först kanske? ska prova det strax och se om den säger att den vill fixa något eller så... håller på pluggar matte samtidigt som jag testar dessa
    det ska fungera utan xdvdmulleter.. här har du undercover som fungerar till allstars releasen.

  27. #597
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag körde igenom den med Xdvdmulleter, då sa den att checksum...... inte stämde och frågade om jag ville att den skulle försöka fixa det då valde jag "ja", sedan fixade den det nu kör jag igenom den i abgx360 igen... den kollar nu spel datan och allt det som den inte kunde kolla tidigare kollade den upp nu... lite udda men men... kanske så jag måste göra för att det ska fungera om det inte gör det på första försöket?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #598
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag körde igenom den med Xdvdmulleter, då sa den att checksum...... inte stämde och frågade om jag ville att den skulle försöka fixa det då valde jag "ja", sedan fixade den det nu kör jag igenom den i abgx360 igen... den kollar nu spel datan och allt det som den inte kunde kolla tidigare kollade den upp nu... lite udda men men... kanske så jag måste göra för att det ska fungera om det inte gör det på första försöket?
    jag tycker det låter skumt, gäller detta pop så gjorde mulleter så att du fick in annan stealth och via den kunde abgx360 ladda hem rätt ini fil. alltså samma sak som om du hade lagt in den manuellt och sen låtit abgx360 lagt in restan. konstigt du inte kan verifiera de andra spelen, men annars kan du ladda ner den ini filen till undercover ja länkade till, lägg den i Stealthfiles katalogen där du la den uppdaterade ini filen så kommer nog abgx360 kunna verifiera det med om abgx360 nu kommer åt databasen?!

  29. #599
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det fungerade för alla spelen utom Wall-E den kan inte XDVDMulleter hitta alls i databasen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #600
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Nu fungerar äntligen mitt ABGX till synes felfritt

    Testade att verifiera en skiva jag bränt tidigare (Sonic) och fick detta resultat:



    Är allt rätt? Det blåa som indikerar att något laddas ner, det kan väl inte vara till skivan?...

    Ps. Jag både ersatte .ini filen samt lade en extra i applications-foldern, det fungerar prima. Nu fixar den .isos på löpande band, bland annat nya Prince of Persia som det verkade vara massa som behövde laddas ner för att det skulle vara säkert. Nu ska jag iaf ha en helgrön .iso av spelet som jag ska bränna imorgon då jag stiger upp. Tack för all hjälp INT21, du är en klippa!
    Last edited by Equality; 2009-01-19 at 03:19.

Sida 20 av 55 FörstaFörsta ... 10181920212230 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •