Sida 21 av 55 FörstaFörsta ... 11192021222331 ... SistaSista
Visar resultat 601 till 630 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #601
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Nu fungerar äntligen mitt ABGX till synes felfritt

    Testade att verifiera en skiva jag bränt tidigare (Sonic) och fick detta resultat:



    Är allt rätt? Det blåa som indikerar att något laddas ner, det kan väl inte vara till skivan?...

    Ps. Jag både ersatte .ini filen samt lade en extra i applications-foldern, det fungerar prima. Nu fixar den .isos på löpande band, bland annat nya Prince of Persia som det verkade vara massa som behövde laddas ner för att det skulle vara säkert. Nu ska jag iaf ha en helgrön .iso av spelet som jag ska bränna imorgon då jag stiger upp. Tack för all hjälp INT21, du är en klippa!
    tittar du nogrannt på vad det står så laddar den hem .ini filen som den ska jämföra med
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #602
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    tittar du nogrannt på vad det står så laddar den hem .ini filen som den ska jämföra med
    Givetvis.. va dum jag är. Men då är det säkert iaf, skönt.

  3. #603
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Givetvis.. va dum jag är. Men då är det säkert iaf, skönt.
    Den är inte 100% säker, men jag skulle säga 99% (100% kan den aldrig bli om det inte är en exakt kopia av orginal med ALL info som finns på den och att fixa det vetefan om det faktiskt går att göra som privat person?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #604
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Den är inte 100% säker, men jag skulle säga 99% (100% kan den aldrig bli om det inte är en exakt kopia av orginal med ALL info som finns på den och att fixa det vetefan om det faktiskt går att göra som privat person?
    den är så säker den kan bli, skräm inte upp honom.

  5. #605
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    39
    Respekt
    18
    Snor tråden en snabbis och frågar om det är nån som har problem med Xbox-live just idag?

    Hur kollar jag lättast om jag eventuellt är bannad...

    Tack på förhand
    Last edited by Soederstroem; 2009-01-19 at 20:28.

  6. #606
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Soederstroem Visa Inlägg
    Snor tråden en snabbis och frågar om det är nån som har problem med Xbox-live just idag?

    Hur kollar jag lättast om jag eventuellt är bannad...

    Tack på förhand
    Prova att gå online bara, går det att gå online så var det något tillfälligt fel eller om du inte kan ansluta antar jag att du har något/några problem med anslutningen till live, har för mig jag läst/hört någonstans att man ska få ett felmedelande där det står att man är bannad på live.

    lättast är annars att ringa till MS supporten och be dom kolla upp det du kan säga till dom att du inte kan ansluta till Live bara, behöver inte fråga om du blivit bannad, låter bättre om du säger att du inte kan logga in bara och höra om dom har problem med det eller om det är någon inställning någonstans
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #607
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    39
    Respekt
    18
    Det står att jag har ett problem. Har testat både med kabel och trådlöst men det vill inte. Så det är väl bara att hoppas på att det är tillfälligt antar jag...

  8. #608
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vad står det för fel kod?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #609
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    39
    Respekt
    18
    Får inte upp nån felkod alls förutom att den inte kan connecta till liven. Cant establish typ..

  10. #610
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ok, och sedan finns det möjlighet att testa anslutningen? provat med det? vad får du upp för fel? inga? då får du ringa till MS support och höra med dom varför det inte fungerar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #611
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    39
    Respekt
    18
    Ja givetvis har jag testat det...är inte helt grön =)

    Den hittar till routern och allt sånt, men det blir ett kryss över liven när den kör det testet. Står att jag ska testa med nätverkskabel direkt in ist....gör det och samma sak händer. Antar att jag måste ringa supporten...drygt

  12. #612
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ok, det låter som att du har problem att ansluta till live bara, kan vara vad som helst men jag tror inte att du blivit bannad, har du det så får du skriva det här så andra kan se hur man kan se om det är så, det kan också vara så att dom har lite problem med live just nu med någon/några servrar, för mig fungerar det att logga in och så, men jag har inte guld så kan inte kolla om det går att spela också, men som sagt, det fungerar för mig just nu...

    du kan om du inte orkar ringa MS support vänta tills imorrn och prova igen, vid olika tider på dygnet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #613
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Nu börjar det sakta närma sig ett halvår sen releasen av NHL 09.

    När ska jag kunna spela det egentligen? Har någon hört nåt?

    Min dagger-release ligger och samlar datadamm på mitt skrivbord.

  14. #614
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Safir Visa Inlägg
    Nu börjar det sakta närma sig ett halvår sen releasen av NHL 09.

    När ska jag kunna spela det egentligen? Har någon hört nåt?

    Min dagger-release ligger och samlar datadamm på mitt skrivbord.
    kanske är värt att köpa det om du är så sugen? det kommer när det kommer.

  15. #615
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    kanske är värt att köpa det om du är så sugen? det kommer när det kommer.
    Du har nog rätt. Det borde redan ha kommit nu om det skulle komma. NHL 09 kommer förbli "overifierbar".

    Ett köp på över 500 kr är det inte snack om, ekonomin är risig som den är. Problemet är att jag inte har råd till ett nytt 360 i nuläget om jag blir bannad.

    Vad säger ni gubbar, ska jag chansa på Dagger-releasen?

  16. #616
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    en polare till mig kör dagger releasen och han har inte blivit bannad. han har spelat rätt många matcher online.. men det är en onödig risk som jag absolut inte är villig att ta.

  17. #617
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Safir Visa Inlägg
    Du har nog rätt. Det borde redan ha kommit nu om det skulle komma. NHL 09 kommer förbli "overifierbar".

    Ett köp på över 500 kr är det inte snack om, ekonomin är risig som den är. Problemet är att jag inte har råd till ett nytt 360 i nuläget om jag blir bannad.

    Vad säger ni gubbar, ska jag chansa på Dagger-releasen?
    nej ingen chansning! spela offline med den, det är den smällen du får ta, alltså inget live spel med den releasen. det är väl ett dilemma du får leva med tills du köper det eller det går att verifiera, eller om nhl '10 kommer ut och går att verifiera.

  18. #618
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Bra tankar. Håller med när jag låter hjärnan tala istället för hjärtat. Jag får nog lugna mig lite med NHL. Tack för inputen.

  19. #619
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Jag har rippat en retail verison av NHL 09 och laddade upp stealth filerna till länken nedan.

    http://www.sendspace.com/file/kjr831

  20. #620
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Jag har rippat en retail verison av NHL 09 och laddade upp stealth filerna till länken nedan.

    http://www.sendspace.com/file/kjr831
    har du laddat upp dem till online-db för verifiering? annars gör det så kanske det kommer med, kanske är just din stealth den behöver.

  21. #621
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    har du laddat upp dem till online-db för verifiering? annars gör det så kanske det kommer med, kanske är just din stealth den behöver.
    Skickade dem till Ryo redan 21/10 så det är nog min som ligger där och väntar på att bli verifierad, dvs om han uploadade den. http://360patches.com/index.php/topic,1263.0.html

    Edit: Verkar som att han aldrig uploadade dem, han skulle fråga igen om han får uploada dem.
    Last edited by p_son77; 2009-01-21 at 19:41.

  22. #622
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Perfekt p_son, det uppskattas. Så här ser det ut hos mig:



    Betyder det att Dagger var ok från början och att den inte behövde autofixas? Jag har nämligen bränt ut spelet för längesen och tänkte köra direkt på det om nu Dagger-rellen var perfekt från början.

  23. #623
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Safir Visa Inlägg
    Betyder det att Dagger var ok från början och att den inte behövde autofixas? Jag har nämligen bränt ut spelet för längesen och tänkte köra direkt på det om nu Dagger-rellen var perfekt från början.
    ser så ut testa att verifiera din utbrända backup så du är helt säker på att inget har ändrats i din image sedan tidigare.

  24. #624
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Success. Start tack p_son. Nu ska det liras NHL!

  25. #625
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    44
    Respekt
    19
    hej här är en till som inte får abgx360 att fungera får 404 hela tiden på spel jag ser andra fått rätt jag har den senaste versionen då måste väl adressen va rätt.och brandväggen e öppen
    tacksam för mer tips
    vilbe

  26. #626
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av vilbe Visa Inlägg
    hej här är en till som inte får abgx360 att fungera får 404 hela tiden på spel jag ser andra fått rätt jag har den senaste versionen då måste väl adressen va rätt.och brandväggen e öppen
    tacksam för mer tips
    vilbe
    med nyaste vet jag inte vad du menar, program, ini fil? ini fil som är inlagd på rätt ställen enligt guide? om inte, kolla den delen.

    jag uppdaterade arkiven och nerladdningslänkar för att folk verkade inte förstå hur man lägger in ini filen på rätt ställe. i de nya arkiven du laddar med har jag gjort en install_ini.bat, kör den så installeras ini filen där den ska vara.
    Last edited by int21; 2009-01-22 at 14:00.

  27. #627
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    44
    Respekt
    19
    jag menar som det står på 1:a sidan här på denna forumdelen men jag o datorer e inte helt kompisar men om jag raderar allt o laddar hem igen kan det bli bra då hittar heller inte abgx i dokument o inst .fast jag gör vad som står.
    vilbe

  28. #628
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    med nyaste vet jag inte vad du menar, program, ini fil? ini fil som är inlagd på rätt ställen enligt guide? om inte, kolla den delen.

    jag uppdaterade arkiven och nerladdningslänkar för att folk verkade inte förstå hur man lägger in ini filen på rätt ställe. i de nya arkiven du laddar med har jag gjort en install_ini.bat, kör den så installeras ini filen där den ska vara.
    den .bat filen, känner den av om det är XP/Vista? eller har du olika versioner för XP/Vista? eller har du gjort en "universal" version av .bat filen?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #629
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av vilbe Visa Inlägg
    jag menar som det står på 1:a sidan här på denna forumdelen men jag o datorer e inte helt kompisar men om jag raderar allt o laddar hem igen kan det bli bra då hittar heller inte abgx i dokument o inst .fast jag gör vad som står.
    vilbe
    ladda hem en av de filer jag länkat till i guiden. ta bort din gamla abgx360 katalog och använd den du laddade hem. kör sedan install_ini.bat i abgx360 katalogen, det kommer stå 1 fil(er) kopierade, tryck en knapp. kör nu abgx360 så kommer det antagligen fungera. kör du vista eller xp?

  30. #630
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    den .bat filen, känner den av om det är XP/Vista? eller har du olika versioner för XP/Vista? eller har du gjort en "universal" version av .bat filen?
    jag länkar till %APPDATA%\abgx360 i bat filen och i vista ska den länka rätt automatisk, vista använder ju annat katalogsystem, vad jag förstått. släng in den strängen i utforskaren så hamnar du ant. på rätt ställe där med

Sida 21 av 55 FörstaFörsta ... 11192021222331 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •