Sida 26 av 55 FörstaFörsta ... 16242526272836 ... SistaSista
Visar resultat 751 till 780 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #751
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Hm.. Streetfighter kommer väl vilken dag som helst.

    Men NHL09?! varför är inte det i atabasen?... hur ska jag få ett så säkert NHL som möjligt?
    Först och främst så MÅSTE spelet komma ut i butikerna först innan dem kan bli verifierade, och vrf ingen har lagt upp NHL09 än? verkar som ingen vill köpa/hyra det och verifiera...

  2. #752
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Det är inte underligt alls!
    Många som jag hatar Sportspel

    Skämt o sido. Mulleter och AGB verifierar mot två oberoende databaser, ligger den i ena men inte andra blir det fail tills den kommer upp i båda på båda programmen

    Mulleter mot en upsättning Db. och AGB mot andra.
    Så kollar men med Mulleter och AGB har man validerat mot 4 olika o är säkrare.
    Jämför det med att köpa en Tomtom GPS med Fartkamera o Laserplatser och tagit info om POI (Intressepunkter) från två olika register som nyligen uppdaterats av olika team
    fel, de kollar mot samma databas. var har du läst att de kollar mot oberoende databaser? räcker att kolla inställningarna i xdvdmulleter var den hämtar databasen ifrån. dvs devilsps3 om du inte uppdaterat till den nya adressen.

    båda programmen hade databasen vid http://devilsps3.centelia.net/360ste.../StealthFiles/ i början och sedan flyttades den till http://www.abgx360.net/Apps/StealthFiles/ och det är den man ska använda i båda programmen då den gamla inte uppdateras pga host-problemen.

  3. #753
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Dopefish Visa Inlägg
    Först och främst så MÅSTE spelet komma ut i butikerna först innan dem kan bli verifierade, och vrf ingen har lagt upp NHL09 än? verkar som ingen vill köpa/hyra det och verifiera...
    du kanske vill vara snäll och göra det då för alla de som väntar?

  4. #754
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Kan tyvärr inte det, har ingen erfarenhet av att rippa spelen...

  5. #755
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Finns några filer på ett annat forum nu såg jag.
    Hur gör jag för att själv "fixa" NHL09?

  6. #756
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Finns några filer på ett annat forum nu såg jag.
    Hur gör jag för att själv "fixa" NHL09?
    Behövs inte, jag snackade med en upladdare och han fixade det, NHL 09 är nu fixat!!!

  7. #757
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Tja jag blev bannad har köpt ny maskin. nu vill jag kolla om mina gamla spel fins med i
    http://www.abgx.net data bas.(så man inte blir bannad igen pga av det) kan man på ngt sätt se vad .img filen har hetat. som det ser ut nu när man kollar skivan så stod det det bara video och audio TS, sen namnet på själva skivan. Har ju inget med orginal filnamnet att göra.
    Hoppas på hjälp

  8. #758
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av john7612 Visa Inlägg
    Tja jag blev bannad har köpt ny maskin. nu vill jag kolla om mina gamla spel fins med i
    http://www.abgx.net data bas.(så man inte blir bannad igen pga av det) kan man på ngt sätt se vad .img filen har hetat. som det ser ut nu när man kollar skivan så stod det det bara video och audio TS, sen namnet på själva skivan. Har ju inget med orginal filnamnet att göra.
    Hoppas på hjälp
    det är enkelt att testa detta, ladda hem abgx360 och välj sedan att testa dvd-drive istället för fil dom grejerna som nämns på ww.abgx.net har INGENTING med livesäkerhet att göra, vill du kolla vilka spel som är livesäkra finns en lista här: http://www.abgx360.net/GamesByDate.txt denna listan är över verifierade spel som går igenom om du testar spelet i ABGX360, fungerar det inte första gången kör den i XDVDMulleter så ska den autofixa mot databasen (om du väljer att den ska göra det när den frågerutan kommer upp)

    kör du spelen genom abgx360 och XDVDMulleter och dom blir godkända så vet du att dina spel är så livesäkra dom kan bli
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #759
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av john7612 Visa Inlägg
    Tja jag blev bannad har köpt ny maskin. nu vill jag kolla om mina gamla spel fins med i
    http://www.abgx.net data bas.(så man inte blir bannad igen pga av det) kan man på ngt sätt se vad .img filen har hetat. som det ser ut nu när man kollar skivan så stod det det bara video och audio TS, sen namnet på själva skivan. Har ju inget med orginal filnamnet att göra.
    Hoppas på hjälp
    abgx.net har inget med livesäkerhet att göra, den sidan visar bara vilka scene-releaser som startar med ixtreme. kolla och gör dina spel livesäkra med abgx360. abgx360 och abgx.net har inget med varandra att göra. läs guiden i första inlägget och kolla vilka av dina brända backuper som är okej och vilka som inte är det. de som inte är okej kan du enkel fixa, även den proceduren är beskriven i guiden.

  10. #760
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Tjena!

    Har en fråga kring checkandet av releaserna med ABGX360 / XDVDMulleter. Har inte läst igenom hela tråden så frågan kanske har ställts tidigare och en del som är kunniga inom området kanske anser frågan som lite dum men hoppas den / de har överseende med det i så fall.

    Jag undrar om det kan komma släppas någon nyare Stealth till ett lir man har checkat med programmen ABGX360 och XDVDMulleter. Det vill säga att om du kontrollerar en release (inkl datan) och allt (det vill säga Stealthen och datan) ser okej ut i båda programmen, kan det längre fram släppas en nyare Stealth som är säkrare än den som vid första checken ansågs okej?

    För i så fall ska man kanske kolla sina releaser med jämna mellanrum för att kolla om det har släppts något nyare. Eller det är så att om man har kollat releasen en gång och allt som inte har varit okej har fixats / allt har varit ok redan från början så behöver man inte checka releasen fler gånger utan det är bara att bränna och sen köra på det?

    Tacksam för svar.

  11. #761
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av RickeX3 Visa Inlägg
    Tjena!

    Har en fråga kring checkandet av releaserna med ABGX360 / XDVDMulleter. Har inte läst igenom hela tråden så frågan kanske har ställts tidigare och en del som är kunniga inom området kanske anser frågan som lite dum men hoppas den / de har överseende med det i så fall.

    Jag undrar om det kan komma släppas någon nyare Stealth till ett lir man har checkat med programmen ABGX360 och XDVDMulleter. Det vill säga att om du kontrollerar en release (inkl datan) och allt (det vill säga Stealthen och datan) ser okej ut i båda programmen, kan det längre fram släppas en nyare Stealth som är säkrare än den som vid första checken ansågs okej?

    För i så fall ska man kanske kolla sina releaser med jämna mellanrum för att kolla om det har släppts något nyare. Eller det är så att om man har kollat releasen en gång och allt som inte har varit okej har fixats / allt har varit ok redan från början så behöver man inte checka releasen fler gånger utan det är bara att bränna och sen köra på det?

    Tacksam för svar.
    det kan finnas flera stealth till samma spel, vilken du väljer av dem är sak samma då alla är verifierade och okej. så svaret är nej på din fråga, stealth som är i databasen är okej, även om det finns flera.

  12. #762
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Skulle behöva en tidigare verision av ABGX, de nya är bara .exe och jag sitter på Mac så det fungerar inte.

    och vill inte vara tjatig, men verkar fortfarande inte som om NHL 09 finns i db.
    Last edited by Equality; 2009-02-16 at 17:07.

  13. #763
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Skulle behöva en tidigare verision av ABGX, de nya är bara .exe och jag sitter på Mac så det fungerar inte.
    http://rapidshare.com/files/11795973...360_v0.9.4.rar, glöm inte ladda ner nya ini filen från guiden.

    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    och vill inte vara tjatig, men verkar fortfarande inte som om NHL 09 finns i db.
    okej, vad ska vi göra åt det? för det andra så finns nhl 09 stealthen vid 360patches, en sida som nämnts 300 gånger innan, pson77 har nämnt den stealthen innan och det är tack vare honom den finns där.

  14. #764
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    och vill inte vara tjatig, men verkar fortfarande inte som om NHL 09 finns i db.
    Eftersom NHL 09 är mislabeled och kommer upp som NHL 2K9 så måste Ryo fixa till det, så förhoppningsvis kommer den vara fixad snart.

  15. #765
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    En snabb fråga...
    Jag har flashat min xbox nyligen o lånade spel av en kompis tills jag har fått hem brännare o skivor osv. Till min stora förvåning hade någon fått för sig att sätta in nätverkskabeln i xboxet o när spelet (Första Naruto spelet) drog igång ville den uppdatera, jag panikade och stängde av xboxet o drog ur kabeln... kan jag vara körd för spelet är med största sannolikhet inte livesäker...

  16. #766
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    testa den om du har en spelare med DL stöd... (Testa skivan) om det visar sig att den är stealth patchad kan du andas ut och ta det lungt... i annat fall är inte risken extremt jätte stor att du blir bannad för att du loggade in en gång på live utan att spela, men risken finns...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #767
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    testa den om du har en spelare med DL stöd... (Testa skivan) om det visar sig att den är stealth patchad kan du andas ut och ta det lungt...
    eh, ixtreme startar inte backuper som inte är stealthade och eftersom han flashat nyss så bör man anta han använder ixtreme. han kan ändå ligga i riskzon för ban om skivan inte är livesäker även om den är stealthad så andas ut lugnt är väl en överdrift att säga.
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    i annat fall är inte risken extremt jätte stor att du blir bannad för att du loggade in en gång på live utan att spela, men risken finns...
    håller med här, och gäller det uppdateringen innan spelet startar så borde du vara på den säkra sidan. det är inte säkert live gjorde kontroll av ditt spel när den valde att göra uppdatering, men vem vet.

  18. #768
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    inte är livesäker även om den är stealthad
    men.. jag trodde det var samma sak. skit också.

  19. #769
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mac-boy Visa Inlägg
    men.. jag trodde det var samma sak. skit också.
    det krävs stealth för att ixtreme ska starta spelet. det krävs att stealth är korrekt (matchar original) för att du ska vara livesäker. ett spel som startar med ixtreme behöver alltså inte vara livesäkert, detta kollar/fixar man tex med abgx360 programmet, läs guiden i första inlägget.

  20. #770
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    testa den om du har en spelare med DL stöd... (Testa skivan) om det visar sig att den är stealth patchad kan du andas ut och ta det lungt... i annat fall är inte risken extremt jätte stor att du blir bannad för att du loggade in en gång på live utan att spela, men risken finns...
    Spelet gick ju igång och då frågade efter uppdateringen men jag svarade aldrig utan stängde av... fan det första jag gör är o åker på nåtsånt, sur jag kommer bli om jag blir bannad nu :/ Jag ska testa skivan senare men tror inte att den är stealth patchad

  21. #771
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Spelet gick ju igång och då frågade efter uppdateringen men jag svarade aldrig utan stängde av... fan det första jag gör är o åker på nåtsånt, sur jag kommer bli om jag blir bannad nu :/ Jag ska testa skivan senare men tror inte att den är stealth patchad
    den är stealthpatchad, men frågan är om det är rätt stealth på den... formulerade mig lite fel när jag skrev, sorry...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #772
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Spelet gick ju igång och då frågade efter uppdateringen men jag svarade aldrig utan stängde av... fan det första jag gör är o åker på nåtsånt, sur jag kommer bli om jag blir bannad nu :/ Jag ska testa skivan senare men tror inte att den är stealth patchad
    chilla lite Sannolikheten att du blir bannad är rätt liten tror jag. Jag gjorde samma misstag som du flera gånger med min förra xbox innan jag läste int21s guide men blev aldrig bannad. I förstättningen borde du dock kolla dina spel med abgx360 innan du spelar online.

  23. #773
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Ah alltså jag skulle inte ens spela Live och det var inte ens meningen att nätverskabeln skulle sitta i... någon som sett att den inte gjorde det och stoppat i den. Dessutom så var det inte mitt spel heller utan jag hade lånat den av en kompis men ska köra den i abgx360 nu tänkte jag. Tack för hjälpen

    EDIT: Kör den i XDVDMulleter 10.2 BETA och tar check disc men vet inte vad jag ska göra sen? Hittar inget i första inlägget ang. kolla skiva utan de kollar iso fil där. Hjälp uppskattas
    Last edited by Musten; 2009-02-18 at 20:47.

  24. #774
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Ah alltså jag skulle inte ens spela Live och det var inte ens meningen att nätverskabeln skulle sitta i... någon som sett att den inte gjorde det och stoppat i den. Dessutom så var det inte mitt spel heller utan jag hade lånat den av en kompis men ska köra den i abgx360 nu tänkte jag. Tack för hjälpen

    EDIT: Kör den i XDVDMulleter 10.2 BETA och tar check disc men vet inte vad jag ska göra sen? Hittar inget i första inlägget ang. kolla skiva utan de kollar iso fil där. Hjälp uppskattas
    var du inte inloggad på live och bara körde updaten som ligger på skivan är det inga problem. de uppdateringarna får man göra ibland, ingen fara. var du däremot inloggad mot live så vet man aldrig hur det slutar.



    sedan gör du som vanligt. föredrar att kolla med abgx360, den visar mer info.

  25. #775
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Bäst resultat får du genom att testa den i båda (då är du helt 100% säker på att den är så livesäker den kan bli i dagsläget )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #776
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Bäst resultat får du genom att testa den i båda (då är du helt 100% säker på att den är så livesäker den kan bli i dagsläget )
    spelar ingen roll, eftersom det är samma databas för både xdvdmulleter och agbx360. blir den verifierad med abgx360 så är den så säker den kan bli, abgx360 fixar även saker xdvdmulleter inte klarar av (tex challenge type, vinklar) så det är att föredra.

  27. #777
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Man kan väl ladda hem vilket spel som helst och sedan checka med Agbx360 och Dvdmuller. För det finns en fasans massa olika versioner av alla spel utlagda...

    Om man antar att man har senaste versionen på flashningen. Är det då spelen/backupsen som utgör själva säkerhetsrisken när man uppkopplar sig till Live?

    Jag tänkte använda min flashade Xbox till att ladda hem lite Arcadespel via Live, det är lugnt antar jag?

    edit:
    Förresten så har jag läst något om att man måste ställa in Layerbreak på skivan man bränner. Står dock inget om det här. Är detta nödvändigt?
    Last edited by passworder; 2009-02-20 at 13:20.

  28. #778
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av passworder Visa Inlägg
    Man kan väl ladda hem vilket spel som helst och sedan checka med Agbx360 och Dvdmuller. För det finns en fasans massa olika versioner av alla spel utlagda...

    Om man antar att man har senaste versionen på flashningen. Är det då spelen/backupsen som utgör själva säkerhetsrisken när man uppkopplar sig till Live?

    Jag tänkte använda min flashade Xbox till att ladda hem lite Arcadespel via Live, det är lugnt antar jag?
    1. du kan tanka vilken version som helst av spelet, bara det är "Xbox 360" versionen. om du sedan vill lira på en Europeisk box (PAL) kör du på antingen PAL eller Region free (OBS: vissa "USA" releaser är region free )

    2. Det är spelen/backupen som utgör största delen av risken att bli bannad ja, men om du har en tillräckligt gammal flash så kan det också göra att din box upptäcks lättare

    3. det bör vara säkert att göra ja, men ha inget spel i och rensa cache minnet innan just for safety

    Instruktioner för att rensa cache minnet:
    1. Starta xboxen (Helst utan spel, men går med också )

    2. Bläddra dig fram till system menyn (längst till höger i gamla dashboarden, längst till höger under "min xbox" i den nya dashboarden)

    3. Gå ner på "Memory"

    4. Tryck ner den gula knappen på handkontrollen ( Y )

    5. tryck in följande sequens hyffsat fort:

    X X LB RB X X

    X = Blå knappen
    LB = Övre vänstra knappen (Den ovanför trigger knappen på vänster sida)
    RB = Övre högra knappen (Den ovanför trigger knappen på höger sida)

    6. Har du nu tryckt in knapp sequensen tillräckligt fort och i rätt ordning bör du nu få upp en meny som frågar dig om du vill utföra en "Maintaince" denna ska du acceptera.

    7. Du har du rensat cache minnet! grattis

    Lycka till!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #779
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. du kan tanka vilken version som helst av spelet, bara det är "Xbox 360" versionen. om du sedan vill lira på en Europeisk box (PAL) kör du på antingen PAL eller Region free (OBS: vissa "USA" releaser är region free )

    2. Det är spelen/backupen som utgör största delen av risken att bli bannad ja, men om du har en tillräckligt gammal flash så kan det också göra att din box upptäcks lättare

    3. det bör vara säkert att göra ja, men ha inget spel i och rensa cache minnet innan just for safety

    Instruktioner för att rensa cache minnet:
    Ok, då kan man använda den utan att ha tungan rätt i munnen : )
    Tack ska du ha.

  30. #780
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av passworder Visa Inlägg
    edit:
    Förresten så har jag läst något om att man måste ställa in Layerbreak på skivan man bränner. Står dock inget om det här. Är detta nödvändigt?
    det står/visas faktiskt här. har man inte rätt layerbreak så startar inte spelet.

Sida 26 av 55 FörstaFörsta ... 16242526272836 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •