Sweet, då blir det lir idag ...
Sweet, då blir det lir idag ...
| PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |
Jo, tänkte dyka förbi PSXCare i helgen och plocka upp en ny box. Det är inte riktigt min grej att öppna boxen och pilla, men vem vet. Kanske funkar... Har inte så bra koll på vad x-clamp är dock. Är E 74 en error som går att fixa? (Finns det något jag kan göra för att undvika dessa problem framöver?)
Har annars en tanke med att auktionera ut den för ett utropspris för 0 kr på *******.se och sen låta småblåsta folk buda på den och se vad jag får! =P
För att undvika att en 360 rödringar o ger felkoder så använder man den inte Desvärre kan man tydligen inte få en felfri maskin, alla har något fel i sig på ett eller annat sätt o vissa dör, sånt händer.
Vårt tips, Återställ o skicka till Ms om du har garanti ( 3.år ) eller skrota o köp ny, ( Just nu blir det billigast då maskinerna rasat i pris. )
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Att återställa = lägga tillbaka orginal firmware och se till att boxen ser orörd ut...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Kika på Tillverkningsdatumet på boxens baksida, Ms förlängde garantin till 3.år för rödringsfenomen, återställer man boxen kastas orginalmjukvarao nytt garantisigill på o med det kan man skicka in boxen till Ms så länge man inte blivit bannad o få den reparerad på deras förlängda garanti.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Fuck that, jag svänger förbi PSXCare imorrn och plockar upp ett nytt 360. Enklast! Har redan beställt ett billigt Transfer Kit på ***************
vet någon om det funkar att spela ResEv5 DNL PAL- releasen med ixtreme v 1.4? Om man blir bannad då eftersom man inte har det senaste ixtreme? eller måste ja uppdatera till den senaste för å klara den där third waven ??
tacksam för svar!
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
oook, tack för svar! för när jag körde den i senaste abgx så verkar allt stämma, men har för mig att jag läst att man är tvungen att ha den senaste FW för att kunna spela online, men är lite fundersam för allt ser ju grönt ut i ABGX.... står inget om third wave iaf...
Jag vet att han inte har spelat online eller ens haft den online förut (vet dock fortfarande inte vad han har satt i boxen) men jag undrar om det finns något registrerat fall där man blivit bannad av att bara varit inloggat på Live utan att ha lirat online. Jag vill inte lira online utan bara ladda ner saker som MS tillhandahåller till olika spel som jag har.
kanske en dumm fråga men man måste ju fråga har aldrig kört live läser här om att man ska kolla spelen med ABGX programmet om jag exempel laddar ner en spel som är godkänd
utav abgx kan jag då spela online eller måste jag själv köra abgx programmet till varje spel jag laddar ner
För att vara helt säker på att det är säkert att lira live så testar du varje spel själv ja...
Google is your friend!
det räcker att du har iXtreme 1.4 (12x) och har verifierat dina backuper med abgx360 för att vara säker. du behöver iXtreme 1.51 för att starta 3 wave backuper. med allt grönt så antar jag att du ser ett verification was successful meddelande när du kollar dina backuper, det är det enda du behöver bry dig om när du kollar dem.
ingen dum fråga, kolla varje spel med abgx360 innan du bränner.
Hur är det om man spelar ett spel som INTE är kollat av abgx360 på sin lokale profil utan nätverkssladd i ?
Kan man vara i riskzonen för att bli bannad om man sen kör samma spel eller ett annat på LIVE även om man kollar just den gången att spelet är OK i abgx ?
int 21:
Vilken länk drar jag hem från första sidan för att ha senaste abgx med wave 3 och allt uppdaterat som man ska ha?
tänkte dra ner från abgx360.net men där verkade det som om ett spel med wave3 inte fixades.
någon av dessa:
http://rapidshare.de/files/46015610/...waves.rar.html
http://www.megaupload.com/?d=PLH4607B
(den nedre är samma men från en annan upload sida bara)
Google is your friend!
i tråden Verifierade Releaser: ABGX360 / XDVDMULLETER står det en massa verifierade spel betyder det då att om man laddar ner från torrnet med samma namn så slipper man själv kolla med abgx så man kan köra live
hur använder man abxg finns det nån bra guide
ska man bara köra med abgx eller ska man köra med
xdvd mullet
Google is your friend!
jag körde min gamla gears of war 2 skiva i abgx360 programmet och allt var grönt och okej tills den sista raden:
starting verification
looking for 7900591FE0255A63.ini in the online verified databas
there is no verified rip of this this Xex/SS combination in the online database
failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
Verificiation failed (i gult)
ngn som vet vad det betyder? är den okej?
lika dant med street fighter 4 såg jag nu
Last edited by john7612; 2009-03-18 at 01:36.
att din version av spelet inte finns inlagd i databasen och kan därför inte verifieras.
there is no verified rip of this this Xex/SS combination in the online database
har du ställt in level 3 i abgx så ska den hitta rätt XEX fil och via den hämta hem rätt saker.
du har nog glömt ställt in abgx360 enligt guiden i 1a inlägget. den är inte okej i nuläget.
Last edited by int21; 2009-03-18 at 01:40.
kör den genom xdvdmulleter (iso fil inte skiva) och sedan i ABGX360 igen så ska du se att det fungerar (den kommer fråga om du vill fixa till felen, svara då ja...)
Google is your friend!
Det har jag gjort laddade även in wave 3 och lade till så som du beskrev.
har även dubbel kollat på bilderna på autofix och gjort likadant..
nu får jag det här:
-------------------------------------------------------------------------------
\\//\\//\\//\\// _ |_ _ \ \/ /_ _ _ \\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
//\\//\\//\\//\\ (_||_)(_|/ /\ \_||_ | | //\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
------------------------_|------_||_||_|--v1.0.0-------[http://abgx360.net]----
Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
Server file GameNameLookup.csv no newer than local file - not retrieving
Server file abgx360.dat no newer than local file - not retrieving
Checking Game
ISO: "TSSTcorp CD/DVDW SH-S182D SB05 (D"
Layerbreak: 1913760
Size: 7835516928 bytes (SplitVid 2nd wave rounded up to ECC block size)
Files in ISO: 3818, Folders in ISO: 134
Total bytes used: 4921800650 (67.43%)
Game appears to have random padding
Checking default.xex
Original PE Filename: SF4CSXenon_LTCG.exe
Original PE Timestamp: 2008/12/21 02:44:01
Game Name: STREET FIGHTER IV
Developer: CAPCOM Co., Ltd. / Dimps Corporation
Publisher: CAPCOM Co., Ltd.
Genre: Fighting
Achievements: 48 Achievements totaling 1000 Gamerscore
XEX CRC = E53283D0
XEX Media ID: C297EAA14EEBC71C1A096CF7-682D11B5
StreetFighter 4
Region Code: 0xFFFFFFFF
Region Free!
Checking SS
Timestamp of Authoring: 2008/12/26 00:00:00
Timestamp of Mastering: 2009/01/21 23:09:13
SS CRC = F726377C (RawSS = 21B4D2E5)
SS Media ID: C297EAA14EEBC71C1A096CF7-682D11B5 (matches game)
SS looks valid
Checking DMI
Timestamp of Authoring: 2008/12/26 00:00:00 (matches SS)
DMI CRC = A45B3F05
DMI Media ID: C297EAA14EEBC71C1A096CF7-682D11B5 (matches game)
DMI looks valid
Checking PFI
PFI CRC = A4CFB59C
PFI matches known data (2nd wave)
Video partition found
Video is zero padded
Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
Video partition matches known data (2nd wave)
Stealth check passed!
Starting Verification
Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
Verification failed
kan det bero på att jag kollar det på skiva och inte iso fil? för de är
"long gone"
det ska inte ha någon betydelse om du kollar från skiva eller inte. det jag tycker är märkligt är att den inte försöker ladda hem via XEX filen, den ska igentligen hämta denna ini fil och via den endera tanka hem denna eller denna för att verifiera mot.
står det error 404 någonstans? kan det vara så att abgx360 är blockat från att använda nätet i brandvägg?
det brukar se ut såhär nämligen...
Verifying this game against the online database...
Attempting to get '012345678012345678.ini' from the online verified database
ERROR: The requested URL returned error: 404
Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
Verification failed
Starting AutoFix
Attempting to get 'Xex_012345678.ini' from the online verified database
inga sådanna error fel har kommit upp men jag kan kolla brandväggen när jag kommer hem. har norton 360. möjligt att den inte släpper igenom allt.
skumt värre som sagt.
har ju en router med men den har aldrig ställt till med problem förut så den mistänker jag inte speciellt mycket.
Last edited by john7612; 2009-03-18 at 10:15.
Bookmarks