Sida 35 av 55 FörstaFörsta ... 25333435363745 ... SistaSista
Visar resultat 1 021 till 1 050 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #1021
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Jojo, självklart. Får hoppas att spelet veriferar mot online DB, då har jag ju mkt större chans. Hur blir det med achivments och sånt? Kan MS se när jag låste upp dessa och på så sätt utgå från att jag lirat spelet tidigt?

    Någon som har koll på hur lång tid en banning kan bli delay:ad, (på ett ungefär)?
    antagligen inte, eftersom den lokala tiden på boxen kan vara inställd hur som helst. alla mina achivements har typ 2005 som datum om så är fallet.

  2. #1022
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    du kan ha kvar dem. databasen sköts numer på ett sätt så det ska vara svårt att få in felaktig data i den, därför ska det heller inte finnas några filer som är bättre än andra där.

    vilken hastighet du bränner i är väldigt individuellt. alla har olika brännare, hårdvare, media, läsare. men att bränna 2.4x istället för 4x på en 8x skiva kan i vissa fall bli sämre resultat än att bränna 4x. det är som sagt upp till dig att hitta en kombination som du finner fungerar bra för dig. personligen bränner jag verbatim mkm-003 8x skivor i 4x.
    Tackar mycket för svar!

  3. #1023
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    antagligen inte, eftersom den lokala tiden på boxen kan vara inställd hur som helst. alla mina achivements har typ 2005 som datum om så är fallet.
    Har du något hum om hur petiga MS är med att spela spelen innan dom släpps då? För det händer väl ibland att någon som förbeställt ett spel måste ha fått det aningen för tidigt, right?

  4. #1024
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Har du något hum om hur petiga MS är med att spela spelen innan dom släpps då? För det händer väl ibland att någon som förbeställt ett spel måste ha fått det aningen för tidigt, right?
    de verkar inte vara så petiga faktiskt, folk som blivit bannade för att spela spel innan release är minimalt antal, och de som blivit det har ofta använd backuper som inte matchat original. har du blivit bannad för en sådan orsak och kan bevisa att butiker faktiskt skickar ut spel innan release så ska det gå att häva denna ban vad jag läst. spela på du, men vänta tills det går att verifiera i abgx360.

  5. #1025
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    de verkar inte vara så petiga faktiskt, folk som blivit bannade för att spela spel innan release är minimalt antal, och de som blivit det har ofta använd backuper som inte matchat original. har du blivit bannad för en sådan orsak och kan bevisa att butiker faktiskt skickar ut spel innan release så ska det gå att häva denna ban vad jag läst. spela på du, men vänta tills det går att verifiera i abgx360.
    Jorå, jag har lirat många spel innan officiellt releasedatum och klarat mej. Nu är ju bara problemet att jag råkade vara ansluten till Live och spelade en release som jag inte vet veriferar mot original än. Men det är väl bara att vänta och se antar jag.

  6. #1026
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Nu har jag ännu en fråga som kan anses som n00b-fråga och som kan ha svarats på tidigare i tråden men hoppas som vanligt på svar ändå.

    När det släpps en ny version av abgx360, bör man verifiera om backuper som man tidigare har kollat, men med en äldre version av programmet? Dvs, ska jag verifiera om de spel jag har kollat med abgx360 v0.9.4 och kolla dom med v1.01 för att vara extra säker online?

    Kan tänka mig att detta inte behövs då de funktioner som läggs till i nyare versioner av abgx360 endast läggs till för att de behövs när man verifierar nya releaser men frågar ändå, för jag kan ju ha fel.

  7. #1027
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av RickeX3 Visa Inlägg
    Nu har jag ännu en fråga som kan anses som n00b-fråga och som kan ha svarats på tidigare i tråden men hoppas som vanligt på svar ändå.

    När det släpps en ny version av abgx360, bör man verifiera om backuper som man tidigare har kollat, men med en äldre version av programmet? Dvs, ska jag verifiera om de spel jag har kollat med abgx360 v0.9.4 och kolla dom med v1.01 för att vara extra säker online?

    Kan tänka mig att detta inte behövs då de funktioner som läggs till i nyare versioner av abgx360 endast läggs till för att de behövs när man verifierar nya releaser men frågar ändå, för jag kan ju ha fel.
    det behövs inte, de du kollat med abgx 0.9.4 är okej.

  8. #1028
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Tja. Jag tror jag tappade mej rejält ikväll. Jag och en polare var lite på lyset och tyckte det skulle vara fett att lira Guitar Hero: Metallica, (Guitar Hero Metallica RF USA XBOX360-NiG). Jag trodde jag var frånkopplad från Live men efter att ha lirat i ca 30-40 min så upptäckte jag att jag var ansluten till Live och drog genast ut kabeln. Grejen är ju att detta spel släpps den 29:e i USA (inatt var det natten mellan 28:e och 29:e). Jag är ju heller inte säker om release veriferar mot originalkopia efter abgx360 inte kan se det än.

    Hur står roll spelar det att detta spel inte släpps förrän i maj i Sverige? Jag menar tekniskt sett hade jag ju kunnat importera spelet från USA, right?

    Är jag körd om MS upptäcker att jag spelade spelet innan officiellt releasedatum, eller kan jag komma undan med lite tur? Tacksam för svar.
    Nu är det så att NIG releasen har Bad game data, se http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36795 så jag råder dig att inte spela det spelet när du är uppkopplad mot liven.

    Jag har själv spelat ett spel från och till på liven i ca 9 månader och som råkat visa sig ha bad game data i efterhand (BFBC Gold Edition), jag har inte blivit bannad än, men det spelet kommer aldrig att spelas i min box igen, hade under den tiden iXtreme 1,41 på min Benq.
    Last edited by p_son77; 2009-03-29 at 18:03.

  9. #1029
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Nu är det så att NIG releasen har Bad game data, se http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36795 så jag råder dig att inte spela det spelet när du är uppkopplad mot liven.

    Jag har själv spelat ett spel från och till på liven i ca 9 månader och som råkat visa sig ha bad game data i efterhand (BFBC Gold Edition), jag har inte blivit bannad än, men det spelet kommer aldrig att spelas i min box igen, hade under den tiden iXtreme 1,41 på min Benq.
    Att Game CRC stämmer är inte allitd något dåligt, det kan orsakas av repor på skivan också, hur ska MS kunna kolla allt sådant? nej, du behöver inte vara orolig om det är så att någon/några filer/sektioner är fel, sålänge det inte står massa annat skit som INTE kan uppstå med tanke på repor på skivan etc...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #1030
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Att Game CRC stämmer är inte allitd något dåligt, det kan orsakas av repor på skivan också, hur ska MS kunna kolla allt sådant? nej, du behöver inte vara orolig om det är så att någon/några filer/sektioner är fel, sålänge det inte står massa annat skit som INTE kan uppstå med tanke på repor på skivan etc...
    Om det står att det troligtvis är en Bad Rip i abgx360, så är det nog bäst att inte spela de spelen uppkopplad mot liven för man vet aldrig vad M$ får för sig.

    Och varför ha en sådan funktion i ett program om det inte spelar någon roll?

  11. #1031
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Den kollar att det inte finns några "Anydvd" i spel datan... vad jag förstår... men ja, det är bäst att inte köra på den... men man kan göra det... om man inte är jätte rädd för liveban...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #1032
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Den kollar att det inte finns några "Anydvd" i spel datan... vad jag förstår... men ja, det är bäst att inte köra på den... men man kan göra det... om man inte är jätte rädd för liveban...
    Från abgx360 v1.0.1

    AnyDVD is an app that runs in the background to remove DVD video protections on the fly. This is a nice feature when playing or ripping protected DVD movies but it causes problems when ripping Xbox 360 games because the video data (and possibly game data) will be altered in a way that is detectable on Xbox Live. Altered video will be easily detected and fixed because abgx360 knows which video partition (and matching PFI) your game should have based on the timestamp of authoring in the SS, and it knows what the CRC of that data should be. However, AnyDVD has also been observed to cause corruption in the game partition. If corruption occurs in an actual file in the game data, it could result in the game crashing or reporting an error when playing that backup. If it occurs in the random padding in between files, the corruption will not affect gameplay but could be detectable on Xbox Live. abgx360 looks for AnyDVD style corruption in the game data whenever the game CRC is checked by simply searching for "DVDVIDEO-" at the start of every sector (it was observed that video files inserted by AnyDVD always begin with either "DVDVIDEO-VTS" or "DVDVIDEO-VMG"). abgx360 is unable to fix game data corruption because it has no way to know what the data should be; it only knows what the resulting CRC should be (assuming a verified ini was found for that game) and the only way to fix bad game data is with a PPF. Other forms of game data corruption unrelated to AnyDVD (for example: single bit errors commonly caused by unstable CPU/RAM) will only be detected if abgx360 can find a verified ini and your game CRC doesn't match.

  13. #1033
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Om du läser ordentligt så står det faktiskt "will be altered in a way that is detectable on Xbox Live" läser du ordentligt eller bara skummläser? eller förstår du kanske inte vad det betyder?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #1034
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om du läser ordentligt så står det faktiskt "will be altered in a way that is detectable on Xbox Live" läser du ordentligt eller bara skummläser? eller förstår du kanske inte vad det betyder?
    Det kanske inte är DU som fattar, vad har det innan med det hela att göra, det hela har med att göra ATT DET KAN UPPTÄCKAS.

    Får den Bad Rip i abxg360 så är det ju något som är fel och som inte går att Fixa!!!!!!!!!!!!

  15. #1035
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ja, det vet jag... men det jag snackar om är att det finns fel som inte spelar någon roll med om man kör eller inte... sådana fel som det blivit i GH Metallica t.ex. att någon/några filer är trasiga, detta kan ske genom repor på orginal skivor också... men det som det står om i ABGX360 handlar inte om sådant, utan om fel som kommit till vid ripningen av AnyDVD, det vill säga som AnyDVD har lagt till... sådana fel kan lätt uppfattas av MS, det förstår jag... och det kan ju då leda till ban, men att alla CRC felen skulle leda till ban för att dom upptäcks vid live är väl fan inte rätt? om en sektion blivit repad på skivan och detta leder till CRC fel kan dom inte banna folk för... dom kan inte bevisa att det är så heller, men AnyDVD felen är förmodligen något som ändras/läggs till i filen/filerna, inte att vissa delar av filen/filerna blivit korrupta, detta kan som sagt ske pga repor på skivorna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #1036
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Slutsnackat, jag hade tur och releaser veriferar 100% enligt abgx360. Nu borde det väl vara helt säkert att spela Live med denna release, trots att spelet inte har släpps i den Europeiska PAL-regionen?

    Kod:
    ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    \\//\\//\\//\\//\\/█\\//\ \ \/ /┌─┐┌─┐┌─┐\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
    //\\//\\//\\//\█▀█\█▀█\█▀█/ /\ \ ─┤├─┐│ │//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
    ───────────────▀▀▀─▀▀▀─▀▀█──────└─┘└─┘└─┘─v1.0.0───────[http://abgx360.net]────
                           ▀▀▀
    Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
         Server file GameNameLookup.csv no newer than local file - not retrieving
         Server file abgx360.dat no newer than local file - not retrieving
    
    An updated version of abgx360 is available: v1.0.1
    
    O:\XBOX 360 Games\Guitar Hero Metallica RF USA XBOX360-NiG\nig-ghm.dvd is valid
    
    Checking Game
         ISO: "O:\XBOX 360 Games\Guitar Hero Metallica RF USA XBOX360-NiG\nig-ghm.is
    o"
         Size: 7838695424 bytes (SplitVid 3rd wave)
         Files in ISO: 1470, Folders in ISO: 23
         Total bytes used: 7220319995 (98.93%)
    Game appears to have random padding
    
    Checking default.xex
         Original PE Filename:  gh4_1_burn_Final.exe
         Original PE Timestamp: 2009/02/10 22:50:57
         Game Name:             Guitar Hero Metallica
         Developer:             Neversoft Entertainment
         Publisher:             Activision, Inc
         Genre:                 Music
         Achievements:          50 Achievements totaling 1000 Gamerscore
         XEX CRC = A7C93B87
         XEX Media ID: F18ECA32747DA2517123704F-2E0C8E5F
    
    Guitar Hero: Metallica
    
    Region Code: 0xFFFFFFFF
         Region Free!
    
    Checking SS
         Timestamp of Authoring: 2009/02/18 00:00:00
         Timestamp of Mastering: 2009/02/24 06:55:59
         SS CRC = F42FC023 (RawSS = 65A3E7A2)
         SS Media ID: F18ECA32747DA2517123704F-2E0C8E5F (matches game)
    SS looks valid
    
    Checking DMI
         Timestamp of Authoring: 2009/02/18 00:00:00 (matches SS)
         DMI CRC = 8F9D303A
         DMI Media ID: F18ECA32747DA2517123704F-2E0C8E5F (matches game)
    DMI looks valid
    
    Checking PFI
         PFI CRC = 2A4CCBD3
    PFI matches known data (3rd wave - requires iXtreme v1.51 or later)
    
    Video partition found
         Video CRC = 0E58FB9D (V0 = CF942E7B, V1 = 4809B37A)
    Video partition matches known data (3rd wave - requires iXtreme v1.51 or later)
    
    Stealth check passed!
    
    Starting Verification
         Looking for F42FC023A7C93B87.ini in the online verified database
    Downloading F42FC023A7C93B87.ini
    100% [================================>] 337           10.6 KB/s    ETA 00:00
         F42FC023A7C93B87.ini was downloaded successfully
    
         Using F42FC023A7C93B87.ini (337 bytes)
         Video CRC matches
         V0    CRC matches
         V1    CRC matches
         PFI   CRC matches
         DMI   CRC matches
         SS    CRC matches
         Xex   CRC matches
    
    Checking Game CRC... (press Q to cancel)
     Percent  Elapsed  Estimated   Time     Average     Current     Errors    Total
        Done     Time       Time   Left       Speed       Speed  Recovered  Retries
        100%     4:49       4:49   0:00   24.1 MB/s   24.6 MB/s
    
         AnyDVD style corruption was not detected
         Game CRC = 88AA53C8 (matches)
    
    All CRCs match
    Verification was successful!
    
    Press any key to exit . . .

  17. #1037
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ja, det vet jag... men det jag snackar om är att det finns fel som inte spelar någon roll med om man kör eller inte... sådana fel som det blivit i GH Metallica t.ex. att någon/några filer är trasiga, detta kan ske genom repor på orginal skivor också... men det som det står om i ABGX360 handlar inte om sådant, utan om fel som kommit till vid ripningen av AnyDVD, det vill säga som AnyDVD har lagt till... sådana fel kan lätt uppfattas av MS, det förstår jag... och det kan ju då leda till ban, men att alla CRC felen skulle leda till ban för att dom upptäcks vid live är väl fan inte rätt? om en sektion blivit repad på skivan och detta leder till CRC fel kan dom inte banna folk för... dom kan inte bevisa att det är så heller, men AnyDVD felen är förmodligen något som ändras/läggs till i filen/filerna, inte att vissa delar av filen/filerna blivit korrupta, detta kan som sagt ske pga repor på skivorna...
    http://img14.imageshack.us/img14/7500/ghmp.jpg

    Ta du och spela med den då, så får vi se hur länge du varar på liven och det var just detta som det handla om från första början!

    Som det står i http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36795 så kan inte två rippar vara identiska, vilket betyder att någon ripp är fel, nu var det visst så att NIG-rellen är OK, vilket betyder att DG rellen är fel.

    1) First lets compare both releases by CRC

    dg-ghm vs nig-ghm

    XEX CRC A7C93B87 ----- A7C93B87
    SS CRC F42FC023 ----- F42FC023
    RawSS 65A3E7A2 ----- 65A3E7A2
    DMI CRC 8F9D303A ----- 8F9D303A
    PFI CRC 2A4CCBD3 ----- 2A4CCBD3
    Video CRC 0E58FB9D ----- 0E58FB9D
    Game CRC FB7AF1A0 ----- 88AA53C8

    As you can see above, the RawSS are the same.
    Therefore this should mean all other parts of the game should match.
    But the Game CRC are not identical!!

  18. #1038
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Slutsnackat, jag hade tur och releaser veriferar 100% enligt abgx360. Nu borde det väl vara helt säkert att spela Live med denna release, trots att spelet inte har släpps i den Europeiska PAL-regionen?

    Kod:
    ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    \\//\\//\\//\\//\\/█\\//\ \ \/ /┌─┐┌─┐┌─┐\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
    //\\//\\//\\//\█▀█\█▀█\█▀█/ /\ \ ─┤├─┐│ │//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
    ───────────────▀▀▀─▀▀▀─▀▀█──────└─┘└─┘└─┘─v1.0.0───────[http://abgx360.net]────
                           ▀▀▀
    Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
         Server file GameNameLookup.csv no newer than local file - not retrieving
         Server file abgx360.dat no newer than local file - not retrieving
    
    An updated version of abgx360 is available: v1.0.1
    
    O:\XBOX 360 Games\Guitar Hero Metallica RF USA XBOX360-NiG\nig-ghm.dvd is valid
    
    Checking Game
         ISO: "O:\XBOX 360 Games\Guitar Hero Metallica RF USA XBOX360-NiG\nig-ghm.is
    o"
         Size: 7838695424 bytes (SplitVid 3rd wave)
         Files in ISO: 1470, Folders in ISO: 23
         Total bytes used: 7220319995 (98.93%)
    Game appears to have random padding
    
    Checking default.xex
         Original PE Filename:  gh4_1_burn_Final.exe
         Original PE Timestamp: 2009/02/10 22:50:57
         Game Name:             Guitar Hero Metallica
         Developer:             Neversoft Entertainment
         Publisher:             Activision, Inc
         Genre:                 Music
         Achievements:          50 Achievements totaling 1000 Gamerscore
         XEX CRC = A7C93B87
         XEX Media ID: F18ECA32747DA2517123704F-2E0C8E5F
    
    Guitar Hero: Metallica
    
    Region Code: 0xFFFFFFFF
         Region Free!
    
    Checking SS
         Timestamp of Authoring: 2009/02/18 00:00:00
         Timestamp of Mastering: 2009/02/24 06:55:59
         SS CRC = F42FC023 (RawSS = 65A3E7A2)
         SS Media ID: F18ECA32747DA2517123704F-2E0C8E5F (matches game)
    SS looks valid
    
    Checking DMI
         Timestamp of Authoring: 2009/02/18 00:00:00 (matches SS)
         DMI CRC = 8F9D303A
         DMI Media ID: F18ECA32747DA2517123704F-2E0C8E5F (matches game)
    DMI looks valid
    
    Checking PFI
         PFI CRC = 2A4CCBD3
    PFI matches known data (3rd wave - requires iXtreme v1.51 or later)
    
    Video partition found
         Video CRC = 0E58FB9D (V0 = CF942E7B, V1 = 4809B37A)
    Video partition matches known data (3rd wave - requires iXtreme v1.51 or later)
    
    Stealth check passed!
    
    Starting Verification
         Looking for F42FC023A7C93B87.ini in the online verified database
    Downloading F42FC023A7C93B87.ini
    100% [================================>] 337           10.6 KB/s    ETA 00:00
         F42FC023A7C93B87.ini was downloaded successfully
    
         Using F42FC023A7C93B87.ini (337 bytes)
         Video CRC matches
         V0    CRC matches
         V1    CRC matches
         PFI   CRC matches
         DMI   CRC matches
         SS    CRC matches
         Xex   CRC matches
    
    Checking Game CRC... (press Q to cancel)
     Percent  Elapsed  Estimated   Time     Average     Current     Errors    Total
        Done     Time       Time   Left       Speed       Speed  Recovered  Retries
        100%     4:49       4:49   0:00   24.1 MB/s   24.6 MB/s
    
         AnyDVD style corruption was not detected
         Game CRC = 88AA53C8 (matches)
    
    All CRCs match
    Verification was successful!
    
    Press any key to exit . . .
    ja, den ska vara säker
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #1039
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Förstår inte riktigt hur ni kan verifiera den här releasen.

    Det här får jag upp:
    ────────────────────────────────────────────────── ─────────────────────────────
    \\//\\//\\//\\//\\/█\\//\ \ \/ /┌─┐┌─┐┌─┐\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
    //\\//\\//\\//\█▀█\█▀█\█▀█/ /\ \ ─┤├─┐│ │//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
    ───────────────▀▀▀─▀▀▀─▀▀█──────└─┘└─┘└─┘─v0.9.4── ─────[http://abgx360.net]────
    ▀▀▀
    Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
    Server file no newer than local file 'GameNameLookup.csv' -- not retrieving
    Server file no newer than local file 'abgx360.dat' -- not retrieving

    An updated version of abgx360 is available: v1.0.1

    C:\Documents and Settings\Niklas\Mina dokument\Downloads\Guitar_Hero_Metallica_R
    F_USA_XBOX360-NiG\nig-ghm.dvd is valid

    Checking Game
    ISO: "C:\Documents and Settings\Niklas\Mina dokument\Downloads\Guitar_Hero_
    Metallica_RF_USA_XBOX360-NiG\nig-ghm.iso"
    Size: 7838695424 bytes (larger than normal)
    Files in ISO: 1470, Folders in ISO: 23
    Total bytes used: 7220319995 (98.81%)
    ISO appears to have random padding
    XEX Media ID: F18ECA32747DA2517123704F-2E0C8E5F
    XEX CRC = A7C93B87

    Guitar Hero: Metallica

    Region Code: 0xFFFFFFFF
    Region Free!

    Checking SS
    Timestamp of Authoring: 2009/02/18 00:00:00
    Timestamp of Mastering: 2009/02/24 06:55:59
    SS CRC = F42FC023 (RawSS = 65A3E7A2)
    SS Media ID: F18ECA32747DA2517123704F-2E0C8E5F (matches game)
    SS looks valid

    Checking DMI
    Timestamp of Authoring: 2009/02/18 00:00:00 (matches SS)
    DMI CRC = 8F9D303A
    DMI Media ID: F18ECA32747DA2517123704F-2E0C8E5F (matches game)
    DMI looks valid

    Checking PFI
    PFI CRC = 2A4CCBD3
    PFI does not match known data (could be corrupt or a new wave not seen before)
    Displaying suspicious PFI in hex and ascii:

    OFFSET 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F
    0x0000 01 02 31 10 00 03 00 00 00 FC FF DF 00 03 97 5F 1 . ...³*▀. _
    0x0010 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
    *

    Video partition found
    Video volume space size and size of PFI data area do not match!
    Cannot check padding due to invalid or uncertain PFI/Video
    Video CRC = 28570223 (V0 & V1 skipped due to non-matching or absent PFI)
    Video partition does not match known data but neither did PFI

    Stealth status is uncertain

    Verifying this game against the online database...
    One or more CRC requirements for Verification were not met, cannot continue
    Verification failed

    Starting AutoFix
    Attempting to get 'Xex_A7C93B87.ini' from the online verified database
    Server file no newer than local file 'Xex_A7C93B87.ini' -- not retrieving

    Attempting to get 'F42FC023A7C93B87.ini' from the online verified database
    Server file no newer than local file 'F42FC023A7C93B87.ini' -- not retrieving

    Using 'F42FC023A7C93B87.ini' (337 bytes)
    Attempting to get 'Video_0E58FB9D.iso' from the online verified database
    ERROR: The requested URL returned error: 404

    ERROR: Failed to find or open 'Video_0E58FB9D.iso' (No such file or directory)
    AutoFix Failed, Stealth is still uncertain

    Press any key to exit . . .

  20. #1040
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av N1lle Visa Inlägg
    Förstår inte riktigt hur ni kan verifiera den här releasen.

    Det här får jag upp:
    Se första sidan ;-)

    Wave 3 partitionen till ABGX360 finns inte i databasen då den är rätt stor (70MB packad). Du kan ladda hem den här här eller här.
    Packa upp arkivet, kör sedan install_wave3.bat för att kopiera den till rätt ställe. Wave 3 partitionen är inkluderad i Ingen Installer, alla wave:s versionen ovan.

  21. #1041
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Hmm, har gjort det nu. Får dock upp samma resultat iaf... Jag har klickat på install_wave3.bat och den har kopierats men ingen skillnad i abgx.

  22. #1042
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av N1lle Visa Inlägg
    Hmm, har gjort det nu. Får dock upp samma resultat iaf... Jag har klickat på install_wave3.bat och den har kopierats men ingen skillnad i abgx.
    Prova att packa upp spelet igen, det kan bli lite strul ibland.

    Vad kör du med för inställningar i abgx360? default eller har du ändrat?

    Du har fel version av agbx360, det ska vara v1.0.1!!!!
    Last edited by p_son77; 2009-03-31 at 19:25.

  23. #1043
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Testar att packa upp igen då.

    Jag kör med inställningarna som står på första sidan, alltså inte default.

  24. #1044
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av N1lle Visa Inlägg
    Testar att packa upp igen då.

    Jag kör med inställningarna som står på första sidan, alltså inte default.
    Han du se att jag ändra mitt inlägg!

    Du har fel version, det ska vara v1.0.1

  25. #1045
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Han du se att jag ändra mitt inlägg!

    Du har fel version, det ska vara v1.0.1
    felet beror inte på vilken version av ABGX360 han/hon har... det beror på något i filen

    *Edit:*
    men att uppgradera till den nyare versionen av ABGX360 hjälper en hel del när man ska verifiera nya spel ja...

    (Menar att felet som killen har inte enbart beror på att han inte kör nya ABGX360... utan också på filen...)
    Last edited by Swizzy; 2009-03-31 at 19:35.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #1046
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    felet beror inte på vilken version av ABGX360 han/hon har... det beror på något i filen
    Driver du med mig eller!!!!!!!!!!!!

    Eller kan du kolla ett Wave 3 spel med version 0.9.4???????????????????????????

  27. #1047
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    sorry, jag menade inte att det enbart är versionen som är fel... jag e trött o har inte ätit på flera timmar... missade skriva det men la till nyss
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #1048
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    sorry, jag menade inte att det enbart är versionen som är fel... jag e trött o har inte ätit på flera timmar... missade skriva det men la till nyss
    Jo det här fallat handlar det enbart om att det är fel version av programmet inget annat!

  29. #1049
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    är du säker på det?
    Kod:
    OFFSET 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F
    0x0000 01 02 31 10 00 03 00 00 00 FC FF DF 00 03 97 5F 1 . ...³*▀. _
    0x0010 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
    *
    får mig att tro att det är något mer, men det kanske är för att det aldrig dykt upp för min del då jag uppgraderade min ABGX360 direkt när den släpptes
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #1050
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Tack så jättemycket för de snabba och korrekta svaren.
    Det hjälpte med att uppdatera abgx versionen!

Sida 35 av 55 FörstaFörsta ... 25333435363745 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •