Sida 37 av 55 FörstaFörsta ... 27353637383947 ... SistaSista
Visar resultat 1 081 till 1 110 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #1081
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Sverige
    Inlägg
    34
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Mich1 Visa Inlägg
    Jag har också klickat på PREMIUMNEDLADDNING innan klockan räknat ner och betalt 10 dollar för PREMIUMMEDLEMSKAP.
    Haha seriöst?

  2. #1082
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    17
    Kopierade en kopia av Street fighter 4 och körde den i abgx360 och fick detta.

    -------------------------------------------------------------------------------
    \\//\\//\\//\\// _ |_ _ \ \/ /_ _ _ \\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
    //\\//\\//\\//\\ (_||_)(_|/ /\ \_||_ | | //\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
    ------------------------_|------_||_||_|--v1.0.1-------[http://abgx360.net]----

    Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
    Server file GameNameLookup.csv no newer than local file - not retrieving
    Server file abgx360.dat no newer than local file - not retrieving

    Checking Game
    ISO: "_NEC DVD_RW ND-2510A 2.0A (E"
    Layerbreak: 1913760
    Size: 7835516928 bytes (SplitVid 2nd wave rounded up to ECC block size)
    Files in ISO: 3818, Folders in ISO: 134
    Total bytes used: 4921800650 (67.43%)
    Game appears to have random padding

    Checking default.xex
    Original PE Filename: SF4CSXenon_LTCG.exe
    Original PE Timestamp: 2008/12/21 02:44:01
    Game Name: STREET FIGHTER IV
    Developer: CAPCOM Co., Ltd. / Dimps Corporation
    Publisher: CAPCOM Co., Ltd.
    Genre: Fighting
    Achievements: 48 Achievements totaling 1000 Gamerscore
    XEX CRC = E53283D0
    XEX Media ID: C297EAA14EEBC71C1A096CF7-682D11B5

    StreetFighter 4

    Region Code: 0xFFFFFFFF
    Region Free!

    Checking SS
    Timestamp of Authoring: 2008/12/26 00:00:00
    Timestamp of Mastering: 2009/01/21 23:09:13
    SS CRC = F726377C (RawSS = 21B4D2E5)
    SS Media ID: C297EAA14EEBC71C1A096CF7-682D11B5 (matches game)
    SS looks valid

    Checking DMI
    Timestamp of Authoring: 2008/12/26 00:00:00 (matches SS)
    DMI CRC = A45B3F05
    DMI Media ID: C297EAA14EEBC71C1A096CF7-682D11B5 (matches game)
    DMI looks valid

    Checking PFI
    PFI CRC = A4CFB59C
    PFI matches known data (2nd wave)

    Video partition found
    Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
    Video partition matches known data (2nd wave)

    Stealth check passed!

    Starting Verification
    Looking for F726377CE53283D0.ini in the online verified database
    There is no verified rip of this Xex/SS combination in the online database
    Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
    Verification failed


    --------

    Är den okej att spela? Kommer jag bli bannad från liven eller nåt sånt ENORMT tråkigt?

  3. #1083
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    "Verification failed" säger mig att den inte är säker att lira online... kopiera, auto fixa och bränn ut igen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #1084
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Mich1 Visa Inlägg
    Jag har varit inne på den sidan abgx360.net och klickade på länken megaUpload under fliken abgx360-1.0.1.mpkg.zip och som ligger under Mac OSX jag har laddat ner abgx360 Jag väntade tills en klocka som räknade ner och sen klickade jag på VANLIG NEDLADDNING men det säger att det inte går att öppna programet p.g.a att det saknar stöd för min mac. Vad är det för fel?

    Jag har också klickat på PREMIUMNEDLADDNING innan klockan räknat ner och betalt 10 dollar för PREMIUMMEDLEMSKAP. Är det någon som kan förklara vad jag gör fel. Sorry jag förstår mycket men inte det här.
    det är som swizzy säger, det är få mac användare här, så hur du installerar det får du försöka komma på själv, eller googla. när du väl installerat kan du enkelt följa guiden. du gjorde rätt på megaupload, att vänta på klockan för att ladda ner, annar kan du ladda ner den här, klicka på free user, vänta på klocka och sedan ladda hem. att det är klockor och skit beror på att du inte betalar för tjänsten, gör man det så slipper man vänta och kan ladda hem större filer och snabbare, inget måste helt enkelt.

  5. #1085
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Outzider Visa Inlägg
    Är den okej att spela? Kommer jag bli bannad från liven eller nåt sånt ENORMT tråkigt?
    som swizzy säger, den är inte säker och måste fixas. hade du testat på imagefilen innan du brände så hade den autofixats. har du inte kvar imagefilen så kan du spara ner image av din backup och köra abgx360 på den, finns en guide för det med i första inlägget i denna tråd.

    Min brända backup matchar inte original stealth, följ bildserien under. ska du leta efter.

  6. #1086
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    17
    Jag testade just denna kopia att clona den rakt av, men då fick jag detta.
    Ska testa att rippa den till iso och sen fixa den med abgx360.
    Hade problem att rippa cod 5 också med efter 2 försök så gick det.

  7. #1087
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    låter som att du kanske bör skaffa dig en ny brännare eller kolla att alla drivrutinerna finns ordentligt i datorn...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #1088
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Laddade ner NBA Live 09 (RANT-releasen) i tron om att den var helt okej och fungerande. Den verkade säker i ABGX men det verkade vara en bad rip av någon anledning.

    CRC matchade inte tror jag det var, stod iaf en lång text med tre alternativ på vad som kunde ha varit fel.

    Det är inget som går att fixa i efterhand eller?... Bara att ladda ner en annan release?

  9. #1089
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Laddade ner NBA Live 09 (RANT-releasen) i tron om att den var helt okej och fungerande. Den verkade säker i ABGX men det verkade vara en bad rip av någon anledning.

    CRC matchade inte tror jag det var, stod iaf en lång text med tre alternativ på vad som kunde ha varit fel.

    Det är inget som går att fixa i efterhand eller?... Bara att ladda ner en annan release?
    du kan prova med att packa upp den på nytt och kolla CRC'n för ISO'n stämmer den mot CRC i rar filen så laddar du hem en annan release, annars har du någon form av hårdvaru fel (Ramminne/hårddisk oftast)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #1090
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Laddade ner NBA Live 09 (RANT-releasen) i tron om att den var helt okej och fungerande. Den verkade säker i ABGX men det verkade vara en bad rip av någon anledning.

    CRC matchade inte tror jag det var, stod iaf en lång text med tre alternativ på vad som kunde ha varit fel.

    Det är inget som går att fixa i efterhand eller?... Bara att ladda ner en annan release?
    nej, det går inte att fixa. prova att packa upp den på annan partition/hdd, det kan vara så att ett minne är dåligt så den blir korrupt vid uppackningen, detta fenomen har hänt här innan. kontrollera om du får samma crc vid olika uppackningar så vet man snabbt om det är releasen det är fel på eller något annat, finns tråd om det här.

  11. #1091
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Skicka inte dubbelposter nästa gång
    1. Imgburn . Om du använder mac då vet jag inte
    2.Imgburn: Snabbstart /downloads/Cd-Dvd
    3. Ha ej några krävande pogram igång

  12. #1092
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Bränna på Toast 8 i en MAC OSX

    Är det någon som har bränt xbox360 spel i TOST 8 i en mac osx och vet att det fungerar. Om inte så är det kanske någon som kan hjälpa mig och tala om:
    1) vad för brännprogram jag skall använda mig av om jag har mac osx.
    2) var jag kan hämta det någon stans
    3) vad jag skall tänka på när jag bränner

    Tack på förhand

  13. #1093
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mich1 Visa Inlägg
    Är det någon som har bränt xbox360 spel i TOST 8 i en mac osx och vet att det fungerar. Om inte så är det kanske någon som kan hjälpa mig och tala om:
    1) vad för brännprogram jag skall använda mig av om jag har mac osx.
    2) var jag kan hämta det någon stans
    3) vad jag skall tänka på när jag bränner

    Tack på förhand
    Finns väldigt få MAC användare på det här forumet som är aktiva, men det program jag hört mycket om för mac är "Iburn360" vart du får tag på det vet jag inte, googla... när du bränner bör du tänka på att ställa in booktype och layerbreaken rätt... se första posten för mer info om detta...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #1094
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    1. Som Swizzy säger tror jag med på Iburn360...
    2.http://idog.appleguru.org/Download.html
    3. Som jag sa i förra inlägget inte ha några onödiga pogram igång, Och om du vill ha dom "livesäkra" kolla dom då med Abgx360 och se om spelen är verifirade.
    Last edited by allewii; 2009-04-09 at 20:04.

  15. #1095
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Ang. ABGX360

    Jag har varit ute på www.abgx360.net och hämtat ner abgx360 för mac men jag får inte det att fungera. När jag försöker öppna abgx360 för mac efter att jag tagit ner filen och installerat det så sägs set att jag inte kan ÖPPNA PROGRAMET EFTERSOM ATT DET SAKNAR STÖD FÖR DEN HÄR DATORN.
    1) Vad är det jag skall göra??
    2) Är det något annat program jag behöver för att ABGX360 skall fungera
    3) och is så fall vart hittar jag det

    Tack på för hand
    Mich1

  16. #1096
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    När jag skall installerade ABGx360 på min mac så säger den UPPGRADERA??? Jag har ALDRIG installerat ABGx360 på min dator innan. Jag behöver en full version. Jag fattar inte får jag det ändå eller?? Problemet är det att jag inte kan starta ABGx360 efter installationen. Är det något annat program jag behöver för att kunna starta ABGx360????

    Tack på för hand
    Mich1

  17. #1097
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mich1 Visa Inlägg
    Jag har varit ute på www.abgx360.net och hämtat ner abgx360 för mac men jag får inte det att fungera. När jag försöker öppna abgx360 för mac efter att jag tagit ner filen och installerat det så sägs set att jag inte kan ÖPPNA PROGRAMET EFTERSOM ATT DET SAKNAR STÖD FÖR DEN HÄR DATORN.
    1) Vad är det jag skall göra??
    2) Är det något annat program jag behöver för att ABGX360 skall fungera
    3) och is så fall vart hittar jag det

    Tack på för hand
    Mich1
    tyvär kan inte vi hjälpa dig med detta på detta forumet då det finns väldigt få som använder MAC... googla lite o se om du hittar någon mer som haft samma problem och hittat en lösning, återkom gärna med resultat!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #1098
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Hej!

    Om man har en PAL maskin innebär det då att risken för att få sin maskin bannad är relativt överhängade om man kör backup som är region fri? För detta är väll något som orginal firmwaren stoppar?

    Sen undrar jag också vad som händer om man blir bannad? Kommer man inte alls åt "internet" med boxen då ? D.v.s updateringar, demos m.m?

    MVH
    SnowJim

  19. #1099
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Hej!

    Om man har en PAL maskin innebär det då att risken för att få sin maskin bannad är relativt överhängade om man kör backup som är region fri? För detta är väll något som orginal firmwaren stoppar?

    Sen undrar jag också vad som händer om man blir bannad? Kommer man inte alls åt "internet" med boxen då ? D.v.s updateringar, demos m.m?

    MVH
    SnowJim
    Att köra regionsfria spel är inga som helst problem, hur skulle det annars vara? måste man då ha en regions fri box för att spela regions fria spel så som Xbox Live Arcade??

    Att bli bannad = Att inte komma åt deras live tjänst i huvudtaget precis som du förklarade det =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #1100
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Hej!

    Om man har en PAL maskin innebär det då att risken för att få sin maskin bannad är relativt överhängade om man kör backup som är region fri? För detta är väll något som orginal firmwaren stoppar?

    Sen undrar jag också vad som händer om man blir bannad? Kommer man inte alls åt "internet" med boxen då ? D.v.s updateringar, demos m.m?

    MVH
    SnowJim
    Jag skulle säga att risken inte är större än den risk som redan finns. Ett original som är RF funkar med en oflashad maskin.

    Angående bannad så: Ja. :-)

  21. #1101
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Att köra regionsfria spel är inga som helst problem, hur skulle det annars vara? måste man då ha en regions fri box för att spela regions fria spel så som Xbox Live Arcade??

    Att bli bannad = Att inte komma åt deras live tjänst i huvudtaget precis som du förklarade det =)
    som redan nämts... det är nog ingen fara, ms själva kan eller vill ju inte svara på det så vem vet då? kör på säger jag. på fråga två så kommer du inte kunna använda live.

  22. #1102
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    som redan nämts... det är nog ingen fara, ms själva kan eller vill ju inte svara på det så vem vet då? kör på säger jag. på fråga två så kommer du inte kunna använda live.
    Men man måste kunna spela Regionsfria orginal utan att bli bannad, det är inte så att du som konsument kan hålla reda på om det verkligen är ett "PAL ONLY" spel du kör
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #1103
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Men man måste kunna spela Regionsfria orginal utan att bli bannad, det är inte så att du som konsument kan hålla reda på om det verkligen är ett "PAL ONLY" spel du kör
    givetvis, men det är väl upp till microsoft att upplysa om detta, varför denna tystnad och olika svar av support om det är lugnt att lira? jag tror det är safe, men eftersom olika svar ges så är ju ämnet värt att diskutera, safe or not?

  24. #1104
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Jag kör alla backups i ABGX360 och man kan väll säga att helften av dessa backups behöver fixas, när en andra eller tredje körning i ABGX360 blir helt godkänd så bränner jag.

    Detta borde väll bli så säkert det kan bli utan att köra helt orginal d.v.s?

    Om maskinen blir bannad, kan jag ändå hämta updateringar på annat vis än genom live? ex USB eller något?

    Varför ska man fylla i Level 3 i ABGX360 ? och räcker ABGX360, eller ska jag även köra XDVDMulleter ?

  25. #1105
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Jag kör alla backups i ABGX360 och man kan väll säga att helften av dessa backups behöver fixas, när en andra eller tredje körning i ABGX360 blir helt godkänd så bränner jag.

    Detta borde väll bli så säkert det kan bli utan att köra helt orginal d.v.s?

    Om maskinen blir bannad, kan jag ändå hämta updateringar på annat vis än genom live? ex USB eller något?

    Varför ska man fylla i Level 3 i ABGX360 ? och räcker ABGX360, eller ska jag även köra XDVDMulleter ?
    Vissa uppdateringar släpper dom på hemsidan också, men inte alla...

    Det är så säkert det kan bli om dom bara går igenom ABGX360 både före och efter bränning

    det räcker gott och väl med ABGX360 då du ändå använder samma databas och dom kollar samma saker förutom det faktum att XDVDMulleter inte godkänner Wave3 (den har inte stöd för det)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #1106
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Jag kör alla backups i ABGX360 och man kan väll säga att helften av dessa backups behöver fixas, när en andra eller tredje körning i ABGX360 blir helt godkänd så bränner jag.

    Detta borde väll bli så säkert det kan bli utan att köra helt orginal d.v.s?
    räcker du kör den en gång genom ABGX360 om du får meddelandet verification was successful., att köra fler gånger skadar inte för er som är oroliga.

    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Om maskinen blir bannad, kan jag ändå hämta updateringar på annat vis än genom live? ex USB eller något?
    se swizzys svar.

    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Varför ska man fylla i Level 3 i ABGX360 ? och räcker ABGX360, eller ska jag även köra XDVDMulleter ?
    level 3 är standard i ABGX360 v1 och högre. det är för att den ska kolla/hämta ini filer från online-databasen i första hand och inte lokalt på datorn för att förhindra att du laddar en gammal eller ändrad ini fil...

  27. #1107
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Tack!

    Det där med Wave 3; om jag får backups godkända av orginal mjukvaran utan denna addon, kan jag vara lungd då ? Wave 3 e väll bara om jag inte lyckas verifiera ett nyare spel så kan Wave 3 hjälpa?

  28. #1108
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    level 3 är standard i ABGX360 v1 och högre. det är för att den ska kolla/hämta ini filer från online-databasen i första hand och inte lokalt på datorn för att förhindra att du laddar en gammal eller ändrad ini fil...[/QUOTE]

    Vad jag kan se så är 1.01 senaste versionen av ABGX360 just nu? Och här är Level 2 standard?

  29. #1109
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Tack!

    Det där med Wave 3; om jag får backups godkända av orginal mjukvaran utan denna addon, kan jag vara lungd då ? Wave 3 e väll bara om jag inte lyckas verifiera ett nyare spel så kan Wave 3 hjälpa?
    Wave 3 = NXE uppdatering på skivan, det har ingenting med "level 3" i ABGX360 att göra det handlar om video partitionen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #1110
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Vad jag kan se så är 1.01 senaste versionen av ABGX360 just nu? Och här är Level 2 standard?
    version 1 eller högre skrev jag är det inte level 3 så ändrar du till det, det är upp till dig. det finns en info-ikon i programmet som beskriver vad de olika sakerna gör annars. level 3 är som sagt rekommenderat.

Sida 37 av 55 FörstaFörsta ... 27353637383947 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •