Sida 41 av 55 FörstaFörsta ... 31394041424351 ... SistaSista
Visar resultat 1 201 till 1 230 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #1201
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Menar på ovansidan. Dåligt förklarat. Och de ser ut så både innan och efter
    på ovansidan spelar det ingen roll hur dom ser ut, förmodligen är det något som är pga att skivorna är av typen "AZO"... jag har aldrig kört på sådana skivor :P jag kör på silver surface/full face printable...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #1202
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Aja det löste sig nu. Att det skulle vara CPU problem var uteslutet eftersom jag kör i felsäkert läge (Då jag också har problem med ramminnena och inte vill att datorn ska stängas av mitt under bränning). Körde en "cleaning disc" i läsaren och nu brändes 50 Cent ut perfekt, grönt ljus i både ABGX och ImgBurn. Tack till er alla som hjälpt till på vägen.
    vad är det för problem du har med ramminnena? får du upp blåskärm rätt vad det är? i så fall är det någon drivrutin som är fel någonstans mest troligen eftersom det fungerar i felsäkert läge (då laddar den inte alla drivrutinerna, enbart dom absolut viktigaste)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #1203
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vad är det för problem du har med ramminnena? får du upp blåskärm rätt vad det är? i så fall är det någon drivrutin som är fel någonstans mest troligen eftersom det fungerar i felsäkert läge (då laddar den inte alla drivrutinerna, enbart dom absolut viktigaste)
    Jag kunde tydligen få blåskärm i felsäkert läge också, fick det första och enda gången igår, men eftersom minnena arbetar mindre så minskar också risken. Står att jag har 10 års garanti, men vette fan om PNY ger mig nya ifall jag gräver fram kvittot, och jag kan knappast reklamera nu.

  4. #1204
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    men det är inte säkert att det är något fel på minnena, prova med att köra på enbart 1 minneskrets om du har 2... händer fortfarande samma sak oavsett vilken du än kör med, prova att köra ett memory test för att se om det är något fel på dom, annars är det mest troligen någon drivrutin någonstans som bråkar, eller någon annan del av hårdvaran...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #1205
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    har bränt ut memtest, får testa å köra under natten. (Men ingen av mina läsare kan läsa brända CD-skivor...)

  6. #1206
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    har bränt ut memtest, får testa å köra under natten. (Men ingen av mina läsare kan läsa brända CD-skivor...)
    hur har du bränt då? ser du inte ens innehållet på skivan i windows efter du bränt den? prova ställ in så ditt brännarprogram bränner utan joilet och enbart använder iso 9660 standarden om du ska använda den i dos. att köra med 8+3 tecken istället för 31+ kan också vara att rekommendera.

  7. #1207
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    annars kan du även köra med Hiren's BootCD... http://www.hiren.info/pages/bootcd

    laddas hem Här eller Här
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #1208
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Jävlar, testade i Windows denna gång och då gick det att boota från slave. Så jag koppla ur master och valde slave som boot nr1. Programmet startar och börjar med testerna, men vilka inställningar ska jag ha?

  9. #1209
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vilket program pratar vi om då? finns olika inställningar för olika program... standard inställningarna brukar fungera rätt bra för dom flesta
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #1210
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Memtest Tänkte så att jag får en bättre scan som kollar på alla ställen. Ibland så brukar ju standard inställningarna inte täcka allt.

  11. #1211
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Memtest, vad heter den mer än bara "memtest"? finns flera olika

    vi har dock börjat glida ganska långt bort från topic nu...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #1212
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Memtest-86 v3.4 stod det när jag boota.

    So, how should I do?

  13. #1213
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Memtest-86 v3.4 stod det när jag boota.

    So, how should I do?
    http://www.memtest86.com/tech.html läs mer om det här du kan köra igenom med standard inställningarna först, får du errors då... då är det bara att försöka ta reda på vilket minne som felar av dom du har i datorn, om det bara är ena kretsen som felar kanske det räcker med att byta ut den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #1214
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Ok, sätter på det i natt då. Men tror du att PNY ger mig nya gratis? Stod att jag hade 10års garanti på paketet. Brukar tillverkarna hålla vad som står? Jag har kvittot kvar.

  15. #1215
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Ok, sätter på det i natt då. Men tror du att PNY ger mig nya gratis? Stod att jag hade 10års garanti på paketet. Brukar tillverkarna hålla vad som står? Jag har kvittot kvar.
    det bästa är att ringa deras kundtjänst och fråga om det nu är så att det är fel på minnet. många vill lösa det för sina kunder, en del är däremot snåla. statisk elektricitet är dock inget de har garanti emot.

  16. #1216
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Tror inte det är felet. Det var min pappa som monterade det när jag fortfarande var liten, och han har ju jobbat med kretskort och sånt i hela sitt liv, så jag tror knappast han glömde säkra sig innan han stoppa in dom. Men vi får se imorrn hur det blev. Spelen funkade ju iallafall, så nu har jag kunnat ha lite kul!

  17. #1217
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    OK, stod "pass complete, no errors, press Esc to exit". Antar att minnena var ok då, men han fortsatte ändå att göra tester. Gör programmet om samma tester när det är klart? Och om felet nu inte ligger på minnena, vad gör jag då?

  18. #1218
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    den kör om testet igen flera gånger ja, för ibland kan det hända att den går igenom först sedan efter ett tag gör den inte det (datorer kan vara väldigt skumma ibland!)

    det du kan prova är att ta bort alla onödiga grejer från moderkortet (t.ex ljudkort, Brännare, minneskort läsare, diskettstation etc.) allt som inte krävs för att du ska kunna se vad som händer på datorn, får du fortfarande blåskärm är det bara att installera om windows, förmodligen något som cpat ur då...

    eller så kollar du på blåskärmen vad det står för felkod, och googlar på det när du får en chans att göra detta =) ett tips: ta en bild på skärmen med kameran så kan du kolla även om datorn inte är igång, eller om bilden bara dyker upp någon sekund eller så innan datorn startar om (jag har varit med om att den varit uppe i några sekunder sen har datorn slocknat och sedan bootat upp igen) mest troliga är att någon drivrutin blivit korrupt och eller du har ett virus som korrupterar drivrutiner...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #1219
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Ok, jag har formaterat om flera gånger med recovery diskett, endast windows, men samma sak. Hade tagit några foton förr, ska se om jag kan hitta dom och söka på felkoderna. Annars får jag väl göra som du sa.

  20. #1220
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Kan detta ha något med problemet att göra?

    Citat Original inlägg av Moderkortet
    System Memory
    Supports 2 memory slots.
    Serial Presence Detect (SPD) support.
    Supports a maximum memory size of 1 GB (using 2×512 MB memory modules).
    Support only 2.5 V DIMM DDRAM configurations.
    Unbuffered type support.
    266 MHz DDR interface.
    Mina ramminnen: http://www.preisvergleich.de/product...10512n_2700-bx

    Dom e 333Mhz. Kan ej hitta volten, men kan det förstnämda med problemet ha något med problemet att göra?

  21. #1221
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Möjligheten finns, men det ska väl inte vara några större problem egentligen, i värsta fall får du köpa nya minnes kretsar på någon auktions site eller något, har för mig PC2100 inte finns för försäljning i dom lite större databutikerna, kan finnas kvar i lager hos någon mindre handlare... men troligen inga nya...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #1222
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17

  23. #1223
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    lös gärna problem angående backuper men nuvarande diskussion är lite väl OT och har inget med livesäkerhet att göra. när datorn fungerar, kom tillbaka till denna tråd om det är problem med backupen. ett tips är att skapa en ny tråd för detta problem eller leta upp en befintlig.

  24. #1224
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Mitt tips:
    Ring 08-55990000 o berätta felkoden för Microsoft så berättar de på -10 minuter exakt vad som strular.

    I övrigt håller jag med Int21
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  25. #1225
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Ni har rätt grabbar, borde inte skräpa ner i denna tråd. Men det är så svårt att hålla sig eftersom man alltid får bra svar här. :P

    Allt fungerar med backuperna iallafall! Tack för den superba guiden! Tack PSXCARE också. Ni gjorde arbetet bra, snabbt och billigt!

  26. #1226
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Need.For.Speed.Undercover.PAL.X360-Allstars
    Jag är också osäker på den releasen. Den är med i "Verifierade Releaser: ABGX360 / XDVDMULLETER" tråden men den finns inte i varken ABGX eller XDVDMulleter databasen. ABGX ger meddelandet "There is no verified rip of this Xex/SS combination in the online database" och XDVDMulleter ger meddelandet "ISO was not found in database, continue to generate data checksum anyhow?". ABGX har tre PAL versioner av spelet i sin databas så detta är antingen en annan version eller så är det en dålig kopia. Eller har någon annan någon annan åsikt? Vem postade att denna release var verifierad? (Denna version har tydligen någon slags FPS/lag problem som blev patchat en kort tid efter releasen. Så möjligtvis är detta den första versionen som sedan ersattes efter några veckor så att inte så många har den?)
    Last edited by JPeterson; 2009-07-02 at 18:49.

  27. #1227
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det kan finnas flera anledningar till att det inte fungerar för er med den... dels kan det vara en annan release som är omdöpt ni fått tag på, händer ganska ofta... eller så kanske man behövde fixa den på något vis för att få den verifierad, om du kör i mulleter och generate data checksum borde den fungera efter det i ABGX360, prova... kanske så som man måste göra för att få den att fungera... har hänt förut att det fungerat efter det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #1228
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det kan finnas flera anledningar till att det inte fungerar för er med den... dels kan det vara en annan release som är omdöpt ni fått tag på, händer ganska ofta... eller så kanske man behövde fixa den på något vis för att få den verifierad, om du kör i mulleter och generate data checksum borde den fungera efter det i ABGX360, prova... kanske så som man måste göra för att få den att fungera... har hänt förut att det fungerat efter det
    Okay, nu klarnade det lite gran. Uppackad och omodifierad är denna release Media-ID: 2268B5AA alltså "535. Need for Speed Undercover (PAL) (2268B5AA)" från ABGX-databasen. Men SS CRC + xex CRC är [7F92225A 3087E787] vilket inte stämmer med deras kopia. ABGX autofix behöver då ändra SS så att spelet får SS CRC + xex CRC [0E23FEC8 3087E787]. Det borde vara en live-säker kopia.

  29. #1229
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om den går igenom ABGX360 är den livesäker, i övriga fall är den mest troligen inte livesäker, men chanserna finns att den är det trots allt... men för att vara på säkra sidan: kör inte spel som inte gått igenom ABGX360
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #1230
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av JPeterson Visa Inlägg
    Okay, nu klarnade det lite gran. Uppackad och omodifierad är denna release Media-ID: 2268B5AA alltså "535. Need for Speed Undercover (PAL) (2268B5AA)" från ABGX-databasen. Men SS CRC + xex CRC är [7F92225A 3087E787] vilket inte stämmer med deras kopia. ABGX autofix behöver då ändra SS så att spelet får SS CRC + xex CRC [0E23FEC8 3087E787]. Det borde vara en live-säker kopia.
    har du ställt in abgx360 på level 3 så den verkligen försöker autofixa den?

    det är denna ini filen som spelet ska verifieras med.
    Last edited by int21; 2009-07-02 at 21:45.

Sida 41 av 55 FörstaFörsta ... 31394041424351 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •