Sida 42 av 55 FörstaFörsta ... 32404142434452 ... SistaSista
Visar resultat 1 231 till 1 260 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #1231
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Min jävla brännare repade en skiva nu, pallar inte med den längre. Är det någon markant skillnad mellan samsung SH-S202 och pioneer?
    Orkar nämligen inte åka in till stan för en brännare när väsby är 5 min bort.

  2. #1232
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Min jävla brännare repade en skiva nu, pallar inte med den längre. Är det någon markant skillnad mellan samsung SH-S202 och pioneer?
    Orkar nämligen inte åka in till stan för en brännare när väsby är 5 min bort.
    köp vilken av dem, båda gör sitt jobb.

  3. #1233
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Ok

  4. #1234
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Flytta minneskort till ny Xbox 360

    Jag har köpt en ny Xbox 360 för att min förra gick sönder. Jag undrar nu om det är säkert för mig att använda mitt gamla minneskort på min nya xbox, jag har savegames för backups på det och vill inte bli bannad från live. Kan dom banna en för savegames?

  5. #1235
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    nej det kan dom inte, att du har haft en box tidigare och spelat på med brända spel betyder inte att den nya automatiskt är flashad/chippad
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #1236
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    nej det kan dom inte, att du har haft en box tidigare och spelat på med brända spel betyder inte att den nya automatiskt är flashad/chippad

    Men den nya är flashad, är det då risk att bli bannad om jag sätter i ett minneskort med savegames från brända spel? jag är så orolig för att bli bannad direkt x)

  7. #1237
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det ska inte vara någon större risk nej, förutsatt att du spelat "livesäkra" kopior, det ska för övrigt inte vara någon större risk med vanliga heller för just saves, men visst risken finns att du blir bannad, men jag tror inte dom bannar dig för det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #1238
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det ska inte vara någon större risk nej, förutsatt att du spelat "livesäkra" kopior, det ska för övrigt inte vara någon större risk med vanliga heller för just saves, men visst risken finns att du blir bannad, men jag tror inte dom bannar dig för det
    Tack för svar. Känner mig lite tryggare nu

  9. #1239
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    så bra hoppas bara jag inte har fel =/ händer ibland att jag har fel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #1240
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Kan svära på att jag läst här om man skall kryssa i cusom layerbrek i brännarprog. osx360 , men kan tyvärr inte hitta det nu så är det någon som vet ? ?

  11. #1241
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av basicjava Visa Inlägg
    Kan svära på att jag läst här om man skall kryssa i cusom layerbrek i brännarprog. osx360 , men kan tyvärr inte hitta det nu så är det någon som vet ? ?
    fråga google.

    http://www.google.se/q=osx360+%2Bcustom+layerbreak

    klicka bilder och violá..


  12. #1242
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ääh det var säkert bara för att hans macs mus saknade en högerknapp han inte hittade det valet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #1243
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    kollar igenom mina redan brända backupper nu, använder abgx360.
    Trycker input: Burned DVD, men behöver man ändra inställningar i autofix till level 3 och adjust angle även om man redan bränt på skiva en gång? borde ju inte behövas då spelet redan är bränt men känner att de är bäst att fråga innan jag kollar igeom för många spel.

  14. #1244
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    kollar igenom mina redan brända backupper nu, använder abgx360.
    Trycker input: Burned DVD, men behöver man ändra inställningar i autofix till level 3 och adjust angle även om man redan bränt på skiva en gång? borde ju inte behövas då spelet redan är bränt men känner att de är bäst att fråga innan jag kollar igeom för många spel.
    Checkar ison grönt helt på Level 2 behöver du inte köra Level 3
    Jag brukar kryssa i Anglefix fast det inte behövs på iXtreme 1.4 och upp men det är för att jag är vän av grönt i ABGX, ju mer grönt ju skönare.
    Dessutom kontrollerar jag skivorna när de brännts ut i ABGX en gång till för att vara extra säker, har varit med om att ABGX checkar grönt men ger fel på video efter bränning.

    Checkar ett spel Grönt i ABGX, bränner jag o checkar skivan ok döper jag om namnet i katalogen till xxxxrelease.360-A`BGXOK och lägger den i en mapp som heter ( OK after Burnout )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #1245
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    kollar igenom mina redan brända backupper nu, använder abgx360.
    Trycker input: Burned DVD, men behöver man ändra inställningar i autofix till level 3 och adjust angle även om man redan bränt på skiva en gång? borde ju inte behövas då spelet redan är bränt men känner att de är bäst att fråga innan jag kollar igeom för många spel.
    kollar du från skiva spelar det ingen roll, att köra level 3 på allt utom egenrippade spel är en bra standard. adjust angle kan du också ha ikryssad, även om du kör mot skiva eller iso. skillnaden är att kollar du mot skivor så kan de inte fixas.

  16. #1246
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Checkar ett spel Grönt i ABGX, bränner jag o checkar skivan ok döper jag om namnet i katalogen till xxxxrelease.360-A`BGXOK och lägger den i en mapp som heter ( OK after Burnout )
    nästan samma system som mig, men jag sparar alla scene-releaser (orörda) som går att verifiera på extern disk. sparar även log från imgburn med -abgx360 efter releasenamnet, Army.Of.Two.PAL.X360-Allstars-abgx360.log, dessa loggar placeras i en verified mapp. lätt och smidigt att hitta spel man verifierat plus att man har alla brännloggar sparade.

  17. #1247
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Seriöst värre
    Kanske skall skapa en egen .txt fil men har inte orkat
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #1248
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    synd man inte har samma koll som er, har kollat mina spel innan bränning, tog för givet innan att de var gröna även efter bränning, har nog några spel som inte är kollade efter bränning. får sätta mig ner och göra det oxå. kollade ett innan och det var grönt.

  19. #1249
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    synd man inte har samma koll som er, har kollat mina spel innan bränning, tog för givet innan att de var gröna även efter bränning, har nog några spel som inte är kollade efter bränning. får sätta mig ner och göra det oxå. kollade ett innan och det var grönt.
    Mja, jag körde på skivor efter bränning då jag kontrollerat filerna grönt först, men av en slump körde jag igenom en omärkt skiva efter bränning jag glömde vad som låg på så min bläckstråleskrivare inte skulle skriva fel o upptäckte då lite gult på videopartitionerna, så jag tog mig i kragen o gick igenom "ALLA" skivor o har skrotat en hel del eller gett bort till polare som blivit bannade o inte bryr sig. Sen kastar jag inte ut saker som inte checkat grönt på skivor förräns de checkar grönt ( Att valideras ) katalogen är inte så full faktiskt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #1250
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    synd man inte har samma koll som er, har kollat mina spel innan bränning, tog för givet innan att de var gröna även efter bränning, har nog några spel som inte är kollade efter bränning. får sätta mig ner och göra det oxå. kollade ett innan och det var grönt.
    det är inte ett måste, men det är helt klart en fördel, oftast är det video partitionen eller Game CRC som inte stämer efter bränning, händer ibland att lite annat inte stämmer, men att checka efter bränning är för att vara helt säker på att bränningen gick så bra den kan gå mer eller mindre, checkar den grönt innan bränning ska den även checka grönt efter bränning, annars har något gått snett och du bör göra om det, händer det flera gånger i rad bör du kolla upp vad som orsakar det, dåliga skivor, dålig brännare... några av orsakerna till att det inte går som det ska...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #1251
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är inte ett måste, men det är helt klart en fördel, oftast är det video partitionen eller Game CRC som inte stämer efter bränning, händer ibland att lite annat inte stämmer, men att checka efter bränning är för att vara helt säker på att bränningen gick så bra den kan gå mer eller mindre, checkar den grönt innan bränning ska den även checka grönt efter bränning, annars har något gått snett och du bör göra om det, händer det flera gånger i rad bör du kolla upp vad som orsakar det, dåliga skivor, dålig brännare... några av orsakerna till att det inte går som det ska...
    I de fallen skivor jag äger blivit så har det varit skivor polare kastat in saker på Bara dumpa o trolla om med ABGX o bränna ut igen så är det ju grönt oftast
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #1252
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Tror faktiskt att mina skivor kommer att visa grönt, är ju trots allt INT21 som lärt mig använda abgx

  23. #1253
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det har ingenting med ABGX360 att göra i huvudtaget om den blir grön efter bränning eller inte, eller jo, delvis, om du kollat dom innan så ska det inte vara några problem, men om dom inte blir gröna har det inget med ABGX360 att göra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #1254
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Om konsolen blivit bannad från xbox live, är det någon idé att uppdatera firmwaren i läsaren då? Eller måste man uppdatera för att kunna köra nyare spel?

  25. #1255
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av INFLiKTED Visa Inlägg
    Om konsolen blivit bannad från xbox live, är det någon idé att uppdatera firmwaren i läsaren då? Eller måste man uppdatera för att kunna köra nyare spel?
    du måste ha ixtreme 1.51 eller senare för att spela wave 3 spel, dvs alla spel släppta efter april i år.

  26. #1256
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ett tips är att köra på iXtreme 1.6 då denna klarar av framtida spel också (med en skiva som heter Activate.iso som bränns som ett vanligt 360 spel, på en DVD+R DL skiva med layerbreak 1 913 760) du behöver då inte uppdatera din firmware någonsin igen om du inte vill skippa att köra den här skivan varje gång du ska köra spel som kommit efter wave 3... (spel som normalt inte bootar med iXtreme 1.6)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #1257
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    abgx360.net har uppdaterat sidan om verifierade spel i Databasen, nu är även 3:e wave med och lite annan info

    http://abgx360.net/verified.php

    By name: http://abgx360.net/games_by_alpha.txt
    By date: http://abgx360.net/games_by_date.txt

  28. #1258
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Tack för infon det här är ett bättre system än det tidigare dom hade dom har även en RSS feed som uppdateras inom en kvart från det att det blivit inlagt i databasen! http://abgx360.net/ver_rss.xml är länken till den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #1259
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej, jag är helt grön när det gäller flashade 360s osv, så jag sitter och försöker bomba min hjärna med tech information som är alldeles för avancerad för mig, men jag har ett par små snabba frågor.

    1:Om jag har en orginal skiva eller liknande kan jag köra den samt köpte Xbox Live Arcade spel med en flashad iXtreme 1.6 utan att bli bannad? Eller ska jag ha min 360 permanent bortkopplad för XBL?

    2:Sen har jag hittat några ROM sidor men jag är osäker på vilka som har versioner som är upp to snuff och vilka som kanske kan vara osäkra. Något tips?

    3:Och slutligen när och hur vet jag att jag skulle behöva läman in 360 för att göra en firmwire update osv? Eller kan jag ladda hem sånt utan problem? (360 dashboard update).

    Det är möjligt att mina frågor redans besvarats, men det finns så många tråder med så många sidor. Eller link till där all basic info om hur man kommer igång med en Flashad 360 finns, vore inte helt fel.

  30. #1260
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Du kan köra orginal skivor om du skulle vilja det utan problem, du kan även köra via Xbox live med brända skivor om du kollat dom med ABGX360

    2. Kolla dom med ABGX360, läs om hur du gör detta i den här tråden, första inlägget...

    3. Du vet det genom att det skrivs om det här, eller så skrivs det om det på dina nerladdnings sidor... men om du använder Activate.iso kommer du inte behöva uppdatera din firmware alls... (Activate.iso bränns som en vanlig 360 skiva, med samma layerbreak och på samma typ av skivor)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 42 av 55 FörstaFörsta ... 32404142434452 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •