Sida 43 av 55 FörstaFörsta ... 33414243444553 ... SistaSista
Visar resultat 1 261 till 1 290 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #1261
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Mozilla add on dubbel post *ta bort*

  2. #1262
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    men om du använder Activate.iso kommer du inte behöva uppdatera din firmware alls... (Activate.iso bränns som en vanlig 360 skiva, med samma layerbreak och på samma typ av skivor)
    jag må vara blind, men har letat efter svaret här. var hittar man activate.iso?

    och jag måste alltså bränna om spelen, för de jag har sen tidigare kommer inte att funka längre?

  3. #1263
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Activate.iso följer med nya firmwaren om du laddar hem den, om du laddar hem jungleflasher finns det länk till activate.iso där med, om du googlar lite finns det mängder av länkar till activate.iso, det är SAMMA fil som användes till Samsung MS28 i Jungleflasher (antar att det är stock -> iXtreme *.*)

    vad gäller dina spel kan du kolla dom i ABGX360, går dom igenom där så behöver du inte bränna om dom, går dom inte igenom där måste du förmodligen bränna om dom ja...

    *edit:*

    http://rapidshare.de/files/47961403/activate.rar.html ladda hem den här filen, jag har packat ison och lagt upp på Rapidshare åt dig...
    Last edited by Swizzy; 2009-07-27 at 17:07.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #1264
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Halloj, är den här livesäker?

    http://img56.imageshack.us/img56/5347/afasfa.png

    Förstår inte riktigt det där med Verification failed

    Tack för svar!! // Jacob

  5. #1265
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av -Jacob- Visa Inlägg
    Halloj, är den här livesäker?

    http://img56.imageshack.us/img56/5347/afasfa.png

    Förstår inte riktigt det där med Verification failed

    Tack för svar!! // Jacob
    nej, det är den inte. verification failed betyder precis som det står, att den inte gick att verifiera. kan betyda att den versionen inte finns med i databasen eller att du inte ställt in abgx360 enligt bilderna i första inlägget, dvs level 3 tex.

    har du gjort det och det ändå inte lyckas så ska du prova Skate_2_READNFO_PAL_XBOX360-STRANGE, den går att verifiera.

  6. #1266
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nej, det är den inte. verification failed betyder precis som det står, att den inte gick att verifiera. kan betyda att den versionen inte finns med i databasen eller att du inte ställt in abgx360 enligt bilderna i första inlägget, dvs level 3 tex.

    har du gjort det och det ändå inte lyckas så ska du prova Skate_2_READNFO_PAL_XBOX360-STRANGE, den går att verifiera.

    Okej tack, ska bara börja ladda ner de som finns i listan

  7. #1267
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hej!

    Flashade precis min box och allt funkar bra, men jag har en liten fråga som jag tro inte tagits upp här i denna tråd.

    När jag kör Abgx360 så har det blivit på de 2 senaste "not verified...." Abgx fixar det så klart och man kör en gång till och allt är okej, men vad är det Abgx360 gör egentligen? ändrar den bara några värden i denna iso eller vad är det som sker?

  8. #1268
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är precis vad som sker, när den autofixar så ändrar den vissa delar av ison's data så att dom stämmer överens med den verifierade kopian...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #1269
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Så om verifering failar och den går igenom, allt grönt, på andra gången så är den helt okej då alltså? Med Abgx360 då menar jag.

  10. #1270
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Japp, den är helt okej, du behöver egentligen inte kolla den en andra gång efter autofix... men är du lite nojjig av dig så kör du på en andra gång också, just to be safe...

    jag brukar kolla filen tills den autofixats/verifierats, sen bränner jag den, och checkar skivan också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #1271
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    En fråga bara. Är det safe att köra "King.Of.Fighters.XII-XBOX360" som är REGION FREE?

    Spelet släpps inte förrän en månad här i Sverige, men man kan ju ha importerat det?

    Den är verifierad o allt ...

    Tacksam för svar
    No Comments..!

  12. #1272
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kolla när den släpps för övrigt... försök även ta reda på vart den kommer från, kommer den från USA och den är släppt där så vänta tills 1 vecka efter release så är det safe
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #1273
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Hmm den är från USA (RF)
    Men hade en "Pre Release" den 24 juli dvs för en vecka sedan.
    Det verkar som att många som hade förbokat den hade fått den då och att det officiella release datumet är 28 Juli i USA.

    Men ajaa kanske bäst att vänta
    No Comments..!

  14. #1274
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vänta tills 1 vecka efter den 28:e tycker jag så borde det vara lungt... men vill du vara så säker du kan bli så väntar du tills den släppts i sverige också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #1275
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    det är väl inga problem att köra updaten som kommer snart till Xboxen? Jag har iXtreme men antagligen inte senaste versionen. hur dumt är det att inte uppgradera?

  16. #1276
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag har ne liten fråga angående pal/ntsc. När man kör ABGx360 så står det ibland regionfree eller pal. Antar att båda dem är bra. Nu har jag stött på att det stod pal och ntsc/u i abgx när jag körde igenom en koll. Är det Regionfree då med? när det står pal och ntsc/u så är det med vid text å inte med grön som det brukar.

    Så är det farligt å köra med en sådan skiva eller är det bara ett annat sätt för att skriva regione free?

  17. #1277
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Zertex Visa Inlägg
    Jag har ne liten fråga angående pal/ntsc. När man kör ABGx360 så står det ibland regionfree eller pal. Antar att båda dem är bra. Nu har jag stött på att det stod pal och ntsc/u i abgx när jag körde igenom en koll. Är det Regionfree då med? när det står pal och ntsc/u så är det med vid text å inte med grön som det brukar.

    Så är det farligt å köra med en sådan skiva eller är det bara ett annat sätt för att skriva regione free?
    farligt kan det inte bli eftersom en pal konsol inte kan starta om inte pal regionen är upplåst. står det pal / ntsc-u eller ntsc-u / pal har ingen betydelse. är pal med så är den med, så enkelt är det.

  18. #1278
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mac-boy Visa Inlägg
    det är väl inga problem att köra updaten som kommer snart till Xboxen? Jag har iXtreme men antagligen inte senaste versionen. hur dumt är det att inte uppgradera?
    det är väldigt dumt att inte uppdatera, uppdaterar du inte så kan du antagligen inte spela på live. det är ju upp till dig om det är dumt eller inte. vad gäller större banrisk, så finns det inga indikationer på det.

  19. #1279
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är väldigt dumt att inte uppdatera, uppdaterar du inte så kan du antagligen inte spela på live. det är ju upp till dig om det är dumt eller inte. vad gäller större banrisk, så finns det inga indikationer på det.
    däremot är det dumt att uppdatera med en uppdatering man tankat via nätet, om man ska uppdatera till den vänta tills MS släpper den via LIVE alternativt via hemsidan... INTE innan
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #1280
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Just nu har jag fyra spel som ABGX360 inte kunnat verifiera stealth på:

    - Ghostbusters

    - Prototype.

    - Red Faction: G

    - X-Men: O. W.


    ---

    Vad ska man göra? Ghostbusters släpps inte i EU förrän i oktober till XBOX 360, men dem andra spelen är släppta sedan länge... så det är konstigt att dessa spel INTE kan stealthas!

  21. #1281
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kolla vilken release det är, sedan kollar du upp om dom releaserna finns här: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36570

    gör dom inte det, byt, finns spelet inte med alls kolla här om det finns med där:

    http://abgx360.net/verified.php

    annars är det bara att vänta på att den blir verifierad
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #1282
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kolla vilken release det är, sedan kollar du upp om dom releaserna finns här: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36570

    gör dom inte det, byt, finns spelet inte med alls kolla här om det finns med där:

    http://abgx360.net/verified.php

    annars är det bara att vänta på att den blir verifierad
    Jag har redan kollat igenom och alla finns i ABGX360:s databas. Dem releaserna jag har kan ändå inte verifieras med ABGX360. Vad menar du med detta (nedan)?

    gör dom inte det, byt,

  23. #1283
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det finns olika releaser, om dom finns med i listan som jag länkade dig till får du kolla din inställningar, om inte så tar du ner en release som finns med i listan... ganska självklart ur mina ögon sett...?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #1284
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det finns olika releaser, om dom finns med i listan som jag länkade dig till får du kolla din inställningar,
    Mina inställningar är bra, har tagit dem från en en guide. ABGX360 kunde verifiera bl.a. Call of Duty: WaW & Call of Juarez: BiB.

    om inte så tar du ner en release som finns med i listan... ganska självklart ur mina ögon sett...?
    Har inga fler trackers att ladda ner ifrån.

  25. #1285
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    skriv ner vilka releaser du kör på är du snäll (av spelen som inte fungerade)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #1286
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    skriv ner vilka releaser du kör på är du snäll (av spelen som inte fungerade)
    Hur skriver man ner dem? Dvs. om det går att avstå från att printscreena/skriva allt manuellt..

  27. #1287
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kopiera namnet på torrent filen t.ex, eller namnet på mappen... brukar i regel stå något i stil med: "G-Force_XBOX360-SPARE" står det inte något liknande som namn för mappen är det med största sannolikhet en skit version du har tankat hem, och bör då tanka något annat... (dom som inte har något namn som ovan, och INTE är packade i massa .r01, .part01.rar eller liknande är generellt inte bra... vissa kan fungera... men undvik dessa i möjligaste mån då dom ofta kan vara felaktiga på mer än 1 sätt...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #1288
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    21
    Hej!
    Jag har en fråga angående LIVE.
    Ifall jag har ett spel som har vinkeln 359, kan jag spela det på Live utan att bli bannad ? För jag har några gamla 360 spel, som jag brände innan jag skaffade ABGX360, och nu checkar Stealth och sånt via det programmet och märker att vissa har vinkeln 359. Allt annat är grönt. Stealth och CRC är korrekta enligt abgx databas.

    MVH/ Max

  29. #1289
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    iXtreme 1.4 och frammåt ska fixa detta automatiskt, vill du vara 100% säker med skivorna (eller så nära du kan komma) bränner du ut dom på nytt (efter att du fixat vinklarna såklart)

    men det ska inte vara något problem att köra dom skivorna online...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #1290
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    21
    Men hur många fall av hundra har blivit bannad av att man har haft 359 vinkel ?
    Last edited by satcrow; 2009-08-07 at 22:27.

Sida 43 av 55 FörstaFörsta ... 33414243444553 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •