Sida 44 av 55 FörstaFörsta ... 34424344454654 ... SistaSista
Visar resultat 1 291 till 1 320 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #1291
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ingen aning, ganska många innan 1.4 antar jag, men efter 1.4 tror jag inte någon har blivit bannd för det, då dessa firmwares SKA fixa dom automatiskt... men alla firmwares kan ha en liten bugg i sig som kanske inte gör det med alla spelen... därför kör jag enbart spel som blivit verifierade till 100% det vill säga även 359 vinklarna...

    upp till dig egentligen, dom flesta säger att det inte spelar någon roll, men jag har hört ett ordspråk jag gillar: "Better safe then sorry" det vill säga: "bättre att vara säker än att det går åt h-vete"

    *edit:* slutsats av sista jag skrev: Om du känner att du vill vara så säker du kan bli så bränner du om skivorna, om du vill lyssna på dom flesta så kör du bara på... det ska inte vara några problem med dom, men risken finns alltid där...
    Last edited by Swizzy; 2009-08-07 at 22:27.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #1292
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    kopiera namnet på torrent filen t.ex, eller namnet på mappen... brukar i regel stå något i stil med: "G-Force_XBOX360-SPARE" står det inte något liknande som namn för mappen är det med största sannolikhet en skit version du har tankat hem, och bör då tanka något annat... (dom som inte har något namn som ovan, och INTE är packade i massa .r01, .part01.rar eller liknande är generellt inte bra... vissa kan fungera... men undvik dessa i möjligaste mån då dom ofta kan vara felaktiga på mer än 1 sätt...)
    Här är lite info:

    1. prototypef.exe
      http://img193.imageshack.us/i/prototypeicm.png/

      rfg_xbox2_release_final_dvd_emu.exe
    2. http://img19.imageshack.us/i/redfactionguerilla.png/

      WGame-XeReleaseLTCG.exe
    3. http://img146.imageshack.us/i/xmenoriginswolverine.png/

  3. #1293
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    21
    men hur ska man vara säker på att det inte finns nån bugg? Jag har nyligen flashat hos psxcare med fw 1.6.

  4. #1294
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det går inte att vara 100% säker på att det inte finns en sådan bugg... så vill du verkligen vara 100% säker på att skivorna INTE går att upptäcka av MS kör du om skivorna som jag sa, firmwaren är testad av rätt många, men det finns alltid en viss liten chans att det smitit igenom en bugg för något spel... visserligen är chansen för detta väldigt låg, så du bör vara säker hur du än gör, men jag föredrar att ha skivorna 100% verifierade som sagt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #1295
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av TKD_1337 Visa Inlägg
    Du råkar inte ha typ Skype eller Msn tro?

    Vart har du laddat hem dom här spelen någonstans? för du har flyttat om dom, så jag kan inte se om det är scene release eller ej, pga att du flyttat om dom på det där viset... ser att filerna bör komma från en scene release men jag kan inte identifiera dom... =/

    du bör även lägga in en crackad version av WGA då kommer du åt windows update, alla updates... och den där irriterande loggan försvinner
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #1296
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du råkar inte ha typ Skype eller Msn tro?
    Jag PM:ar dig nu ang. min MSN.

    Vart har du laddat hem dom här spelen någonstans? för du har flyttat om dom, så jag kan inte se om det är scene release eller ej, pga att du flyttat om dom på det där viset... ser att filerna bör komma från en scene release men jag kan inte identifiera dom... =/
    Hm.. jag ska försöka hitta upp exakt vart jag hämtat dem ifrån.

    du bör även lägga in en crackad version av WGA då kommer du åt windows update, alla updates... och den där irriterande loggan försvinner
    Jo, jag har tänkt på att göra det. Men jag kommer nog skaffa en bättre version av XP (eller skaffa Vista, igen). Denna XP-versionen är CP - kraschar alltför ofta..

  7. #1297
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Har addat dig nu, kolla på min profil så ser du min adress under "Kontakt-information"


    *Tillägg:*

    Från och med nu vill jag att ni LÄSER ORDENTLIGT VAD DET STÅR INNAN NI FRÅGAR VARFÖR DET INTE FUNGERAR TACK!!

    felet låg i att killen inte hade LÄST vad det står... utan bara kört på... klart det inte fungerar då om man bockar i att den endast skall kolla i dom lokala mapparna, som var tomma! ni får ta och läsa, och titta ordentligt vad det står där ni bockar i
    Last edited by Swizzy; 2009-08-08 at 22:16.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #1298
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Nu har jag fått hjälp från Swizzy! Det fungerade att stealtha Prototype och dem andra lär också gå att fungera.

    Problemet var att jag hade bockat i:

    "Look for verified files in the local folder only [..]"

    i "Autofix". I ABGX360, alltså.

    Men jag fick hjälp och det löste sig.

    Återigen: tack Swizzy!

  9. #1299
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Fick nyss ett mail från Xbox Live, och där stod det att en massiv uppdatering snart skulle komma, den 11 tror jag det var. Är det någon äcklig kod inbakad i uppdateringen som röjer "flash-spelarna" tro?

  10. #1300
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    troligen inte... i så fall skulle det funnits något liknande i NXE?

    men visst finns risken... ingen som kan svara på om det verkligen finns eller ej förrns det är försent...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #1301
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    däremot är det dumt att uppdatera med en uppdatering man tankat via nätet, om man ska uppdatera till den vänta tills MS släpper den via LIVE alternativt via hemsidan... INTE innan
    ja, jag laddar inte hem en XBOX-uppdatering innan. men när den kommit kanske jag skulle lämna in boxen på uppdatering.
    men då bör jag alltså inte spela spelen längre utan ladda ner och bränna ut på nytt? är det annorlunda att ladda ner samma fil och bränna ut på nytt eller måste man hitta en annan torrent då att ladda ner som är "uppdaterad" med senaste versionen?
    har inte spart några isos alls...

  12. #1302
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag förstod inte punkten... "Installation och Wave information."
    Dom där länkarna till programmen va betyder dom? Att man ska checka sina release för vadå?

  13. #1303
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Arit Visa Inlägg
    Jag förstod inte punkten... "Installation och Wave information."
    Dom där länkarna till programmen va betyder dom? Att man ska checka sina release för vadå?
    Du använder ABGX360 för att se till att vissa specifika värden i ISO'n stämmer överens med Retail, gör dom inte det så kommer MS upptäcka att du inte har en "äkta" kopia, det vill säga att du har flashat boxen... vilket leder till ban...

    länkarna till programmen är olika versioner som Int21 har lagt upp,
    rensad databas = inga stealth filer på datorn (ett bra tips då den senaste stealthen finns på nätet och det är bättre att tanka hem därifrån än att ta en gammal som ligger på din dator)

    Alla waves = här ingår Wave 3 partitionen, det vill säga den senaste uppdateringen finns med i det här packetat, det kan du INTE ladda hem automatiskt via programmets autofix, då den är för stor för detta, denna "partitionen" används för att fixa till om det är fel video partition i ison...

    installer/ingen installer = installer är alltså installations filen från ABGX360.net om du skulle vilja installera direkt från dom, ingen installer är int21's version där du enbart kör install_ini.bat efter att du packat upp den så är det mer eller mindre färdigt för att köra på... man får välja lite själv där... båda fungerar lika bra

    Mirror = samma som står bredvid, men från ett annat ställe i fall att den första inte skulle fungera för dig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #1304
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mac-boy Visa Inlägg
    ja, jag laddar inte hem en XBOX-uppdatering innan. men när den kommit kanske jag skulle lämna in boxen på uppdatering.
    men då bör jag alltså inte spela spelen längre utan ladda ner och bränna ut på nytt? är det annorlunda att ladda ner samma fil och bränna ut på nytt eller måste man hitta en annan torrent då att ladda ner som är "uppdaterad" med senaste versionen?
    har inte spart några isos alls...
    Lämna in på uppdatering?? hur menar du nu? uppdateringen hämtar du genom att helt enkelt logga in på Xbox Live, det är inte något som görs av PSXCare t.ex. den uppdatering som PSXCare gör är firmware uppgradering i DVD-spelaren när det kommer ut en ny sådan, den senaste just nu är 1.6 (eller 1.51 för hitachi), det lär inte komma någon nyare firmware än på ett tag... (1.6 kommer till hitachi såsmåningom, men det kommer ingen nyare efter det förrns det behövs en ny firmware...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #1305
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    jaha. jag trodde ixtreme var uppdaterbart nu. tror jag har lite-on. men inte alltså?
    xbox-uppdateringen förstår jag såklart att man bara laddar ner som vanligt.

  16. #1306
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    iXtreme är uppdaterbart, men det som skiljer dom åt egentligen är vad dom har stöd för, 1.6 har stöd för nya spel (Wave 3 spel, spel som kommit efter typ mars har varit wave 3...) 1.51 stödjer också dessa, men inte riktigt alla, och den har inte stealthcheck för video partitionen då dom ville ha en snabb lösning på problemet med wave 3...

    hur som helst, har du 1.5 så kan du ha en liteon i, det ser du på kablarna... har du inte iXtreme 1.5 eller senare så har du garanterat inte en liteon i driven

    är den inköpt efter jul förra året så bör det vara en liteon drive i den...

    vad gäller uppdateringar som finns på skivan etc. så är det enbart xbox dashboard uppdateringar som ska ge ökat stöd för spel etc. detta har med andra ord inget med själva flashen att göra...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #1307
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    OK. jag är rätt säker på att jag har iXtreme 1.5 och lite-on-läsare.
    förstår jag dig rätt om jag säger att jag inte behöver ha nån brådska att uppgradera till 1.6? varken nu eller när XBOX-uppdateringen släpps?

    sorry, är så kass på sånt här..

    däremot.. nya spel som är wave 3.. de KRÄVER 1.6 eller? annars går de inte att spela? eller handlar det som att det inte är safe att spela de spelen utan 1.6 pga att man kan bli bannad?

    ledsen för alla frågor, jag är trög, jag vet...

  18. #1308
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av mac-boy Visa Inlägg
    OK. jag är rätt säker på att jag har iXtreme 1.5 och lite-on-läsare.
    förstår jag dig rätt om jag säger att jag inte behöver ha nån brådska att uppgradera till 1.6? varken nu eller när XBOX-uppdateringen släpps?

    sorry, är så kass på sånt här..

    däremot.. nya spel som är wave 3.. de KRÄVER 1.6 eller? annars går de inte att spela? eller handlar det som att det inte är safe att spela de spelen utan 1.6 pga att man kan bli bannad?

    ledsen för alla frågor, jag är trög, jag vet...
    Uppdatera till 1.6 så snabbt som möjligt om du vill vara så säker på Live som möjligt. Om du inte bryr dig om säkerheten på Live speciellt mycket så är uppdateringen till 1.6 inget måste om du inte har några Wave 3 lir som du vill kunna spela Livesäkert.
    Om det spelar någon roll om du har 1.5 eller 1.6 när uppdateringen från MS släpps (och du har lagt in den) tror jag ingen kan säga helt säkert i nuläget. Det har inte nämnts något om någon extra check för att kunna banna folk med modifierad firmware i sin läsare vad jag har hört, men man kan ju aldrig vara helt säker på det. Dock är det säkrast att köra med den senaste firmwaren då det kan vara en check (om det nu skulle hänga med någon extra sådan vid uppdateringen) som lyckas sätta dit folk med äldre firmwares men som inte lyckas knäcka den nyaste. Det kan också vara så att även folk med 1.6 åker dit men risken är mindre då nya firmwares oftast är säkrare på Live än äldre.

    Du kan spela Wave 3 spel med äldre firmware än 1.6 (1.4x och 1.5) om du patchar .iso filen för det/de spel du vill lira med en 3rd Wave Mod Patch innan du bränner. Detta är dock inte säkert för Live, stor risk att du blir bannad om du gör det.

  19. #1309
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av RickeXBM Visa Inlägg
    Uppdatera till 1.6 så snabbt som möjligt om du vill vara så säker på Live som möjligt. Om du inte bryr dig om säkerheten på Live speciellt mycket så är uppdateringen till 1.6 inget måste om du inte har några Wave 3 lir som du vill kunna spela Livesäkert.
    Om det spelar någon roll om du har 1.5 eller 1.6 när uppdateringen från MS släpps (och du har lagt in den) tror jag ingen kan säga helt säkert i nuläget. Det har inte nämnts något om någon extra check för att kunna banna folk med modifierad firmware i sin läsare vad jag har hört, men man kan ju aldrig vara helt säker på det. Dock är det säkrast att köra med den senaste firmwaren då det kan vara en check (om det nu skulle hänga med någon extra sådan vid uppdateringen) som lyckas sätta dit folk med äldre firmwares men som inte lyckas knäcka den nyaste. Det kan också vara så att även folk med 1.6 åker dit men risken är mindre då nya firmwares oftast är säkrare på Live än äldre.

    Du kan spela Wave 3 spel med äldre firmware än 1.6 (1.4x och 1.5) om du patchar .iso filen för det/de spel du vill lira med en 3rd Wave Mod Patch innan du bränner. Detta är dock inte säkert för Live, stor risk att du blir bannad om du gör det.

    OK, tack. En sak till då. Säg att jag uppgraderar till 1.6. Kan jag fortsätta spela de spel jag har nu som är nedladdade? Eller måste de laddas ner på nytt (har inte spart iso-filerna) och patchas på ngt sätt?

  20. #1310
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    jag kör 1.5 på min hitachi. Är det lika "säkert" som att köra med 1.6 på en liteon (med tanke på att 1.6 inte finns till hitachi ännu)?

  21. #1311
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av mac-boy Visa Inlägg
    OK, tack. En sak till då. Säg att jag uppgraderar till 1.6. Kan jag fortsätta spela de spel jag har nu som är nedladdade? Eller måste de laddas ner på nytt (har inte spart iso-filerna) och patchas på ngt sätt?
    De spel du har nu funkar lika bra att lira om du uppdaterar din firmware till 1.6. Dock är stealth-kollen mer noggrann i 1.6 än 1.5 så vissa spel kanske inte fungerar om du inte har kollat dom med abgx360. I så fall är det bara att kolla dom med programmet och sen bränna om dom enligt guiden.
    Skulle något spel du har sen tidigare inte starta efter uppdateringen till 1.6 pga att du inte har kollat det med abgx360, och du inte bryr dig om säkerheten på Live, så kan du använda activate.iso för att ta bort stealth och videopartition checken på det spel du sätter i direkt efter att du har haft i activate.iso skivan och därmed starta spelet det utan koll med abgx360/ombränning. Men kom ihåg att detta som sagt inte är Livesäkert.

    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    jag kör 1.5 på min hitachi. Är det lika "säkert" som att köra med 1.6 på en liteon (med tanke på att 1.6 inte finns till hitachi ännu)?
    1.6 lär vara säkrare för Hitachi precis som för alla andra läsare. Men som du nämnde så finns inte 1.6 för Hitachi än så som Hitachi ägare är det inte mycket mer man kan göra än att vänta på 1.6. Men jag tror du kan känna dig rättså säker med 1.5 som läget är nu.
    1.51 finns för Hitachi som du kanske vet men ur säkerhets synpunkt tjänar du ingenting på att uppdatera till 1.51. Men om du vill kunna köra en del nyare spel så rekommenderar jag att du uppdaterar.

  22. #1312
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    jaja okej, vad bra. Det är 1.51 jag kör..
    hadet

  23. #1313
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    jaja okej, vad bra. Det är 1.51 jag kör..
    hadet
    Okej. Ja, då är det bara att invänta iX 1.6 för Hitachi.

    Desamma.

  24. #1314
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    jaja okej, vad bra. Det är 1.51 jag kör..
    hadet
    1.51 är dock inte livesäker för fem öre om video partitionen på skivorna inte stämmer överens med orginalet, då 1.51 INTE kollar videopartitionen (denna firmwaren var bara en snabb fix för att kunna spela wave 3 spel)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #1315
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1.51 är dock inte livesäker för fem öre om video partitionen på skivorna inte stämmer överens med orginalet, då 1.51 INTE kollar videopartitionen (denna firmwaren var bara en snabb fix för att kunna spela wave 3 spel)
    Så sant, glömde att nämna detta i mitt inlägg. Men checkar du dina lir med abgx360 och videopartitionen (+ de övriga värdena såklart) stämmer överrens med originalspelet så bör du vara relativt säker med 1.51. Som läget är just nu i alla fall.

    Edit: Litet ordbyte i texten bara.

    Edit #2: Det kanske finns en viss risk att man åker dit med iX 1.51 trots att man lirar abgx360-kollade spel. I alla fall verkar det kunna vara så med tanke på int21's post här -> http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37352 (post #17). Inlägget handlar egentligen om activate.iso men han syftar också på iX 1.51 när det gäller stealth-check med kontrollerade skivor. Visste inte detta. Men men, får se vad int21 svarar på nästkommande frågor i denna tråd. Kanske det blir mer klarhet i det här när han har svarat..

    Edit #3: Med tanke på relaseloggen till firmwaren så bör det vara Livesäkert att lira med abgx360-kollade skivor + iX 1.51 (vilket vi skriver om i tråden http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37352 som jag nämnde tidigare).
    Last edited by RickeXBM; 2009-08-23 at 14:31.

  26. #1316
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hej, har grävt runt lite i detta utmärkta forum och tror mig fått svar på min fråga. Men ville ändå vara på den säkra sidan och ställa frågan igen.

    Jag får nedanstående meddelande när jag kör releasen Tiger.Woods.PGA.Tour.09.PAL.XBOX360-OE genom ABGX360

    Jag har fått liknande meddelande på några andra releaser också och min fråga är kanske lika självklar som svaret.

    Är denna release verifierad och "live säker"? Jag kör med IXtreme 1.6.

    Själv så antar jag att det "Verification failed" i gult enbart är en informativ text och ABGX360 tog ned uppdateringar och patchade den eller är det så att hela outputen från ABGX360 måste vara grönt för att man skall vara helt säker?



    D:\Temp\oe-tiger.dvd needs to be fixed
    D:\Temp\oe-tiger.dvd was fixed

    .....

    Region Code: 0xFFFFFFFF
    Region Free!


    Checking SS
    Timestamp of Authoring: 2008/07/24 00:00:00
    Timestamp of Mastering: 2008/08/10 23:16:52
    SS CRC = 6363498D (RawSS = 5218BC18)
    SS Media ID: BDC14707EB1FC5E094562C69-1E30A186 (matches game)
    SS looks valid

    Checking DMI
    Timestamp of Authoring: 2008/07/24 00:00:00 (matches SS)
    DMI CRC = A2BDA91C
    DMI Media ID: BDC14707EB1FC5E094562C69-1E30A186 (matches game)
    DMI looks valid

    Checking PFI
    PFI CRC = A4CFB59C
    PFI matches known data (2nd wave)

    Video partition found
    Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
    Video partition matches known data (2nd wave)

    Stealth check passed!

    Starting Verification
    Looking for 6363498DED15455A.ini in the online verified database
    There is no verified rip of this Xex/SS combination in the online database
    Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
    Verification failed

    Starting AutoFix
    Looking for Xex_ED15455A.ini in the online verified database
    Xex_ED15455A.ini was downloaded successfully
    'Xex_ED15455A.ini' contains 3 SS CRCs, randomly picked #1
    Looking for F7B1A57DED15455A.ini in the online verified database
    F7B1A57DED15455A.ini was downloaded successfully

    Using F7B1A57DED15455A.ini (344 bytes)
    Looking for SS_F7B1A57D.bin in the online verified database
    SS_F7B1A57D.bin was downloaded successfully
    Verifying SS_F7B1A57D.bin is valid before using it for AutoFix

    Checking SS
    Timestamp of Authoring: 2008/07/24 00:00:00
    Timestamp of Mastering: 2008/07/31 21:31:05
    SS CRC = F7B1A57D (RawSS = 9F50D575)
    SS Media ID: BDC14707EB1FC5E094562C69-1E30A186 (matches game)
    SS looks valid

    Looking for DMI_8E4FC870.bin in the online verified database
    DMI_8E4FC870.bin was downloaded successfully
    Verifying DMI_8E4FC870.bin is valid before using it for AutoFix

    Checking DMI
    Timestamp of Authoring: 2008/07/24 00:00:00 (matches SS)
    DMI CRC = 8E4FC870
    DMI Media ID: BDC14707EB1FC5E094562C69-1E30A186 (matches game)
    DMI looks valid

    Automatically patching stealth files...
    Patching DMI from DMI_8E4FC870.bin
    Patching SS from SS_F7B1A57D.bin
    Stealth files patched successfully!
    AnyDVD style corruption was not detected

    Game CRC = A41BDF44

    Game partition CRC matches the verified ini!
    AutoFix was successful!

    Comparing L1 Video on L0 to L1 Video on L1...
    SplitVid is valid

  27. #1317
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jog Visa Inlägg
    Game partition CRC matches the verified ini!
    AutoFix was successful!
    ovanstående kod säger mig att den är det ja
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #1318
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ovanstående kod säger mig att den är det ja
    Tackar, en rookie som mig kan aldrig vara nog för säker
    Så nu ser jag fram emot en intensiv spelhelg.

  29. #1319
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jog Visa Inlägg
    Tackar, en rookie som mig kan aldrig vara nog för säker
    Så nu ser jag fram emot en intensiv spelhelg.
    inga problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #1320
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Så även fast spelet har släppts av en stor "scene" så kan det va kasst iaf?

Sida 44 av 55 FörstaFörsta ... 34424344454654 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •