Sida 45 av 55 FörstaFörsta ... 354344454647 ... SistaSista
Visar resultat 1 321 till 1 350 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #1321
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Kardanmannen Visa Inlägg
    Så även fast spelet har släppts av en stor "scene" så kan det va kasst iaf?
    precis.

  2. #1322
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    en fråga igen.
    jag ska uppdatera till 1.6 snart för iXtreme. men när jag väl gjort det, bränner jag spelen på samma sätt som innan? jag kör på iBurn360 på min mac och kör bara såna releaser som det står om här att de är ok.

    ingen skillnad på själva bränningen?

  3. #1323
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ingen som helst skillnad i bränning eller annat, du bör dock testa spelen med ABGX360 innan du bränner dom =) vill du dessutom lira spel som du inte kunnat verifiera och som inte bootar med 1.6 (eller helt enkelt inte bootar) så kan du använda dig activate.iso den bränns som ett vanligt 360 spel, på samma typ av skivor... sedan kör du bara in den innan skivan med spelet du ville starta =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #1324
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    precis.
    Okej... Men om det står att spelet är 100% okej i det programmet, då är det bara mosa och köra så möe live man vill? eller kan man bli bannad iaf?

  5. #1325
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Kardanmannen Visa Inlägg
    Okej... Men om det står att spelet är 100% okej i det programmet, då är det bara mosa och köra så möe live man vill? eller kan man bli bannad iaf?
    finns alltid en liten risk för att du kan bli bannad tyvär, men risken för det om skivan är helt grön är nästan lika med noll
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #1326
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Kardanmannen Visa Inlägg
    Okej... Men om det står att spelet är 100% okej i det programmet, då är det bara mosa och köra så möe live man vill? eller kan man bli bannad iaf?
    då är du så säker man kan vara i dagsläget. resten hänger på vilken firmware man kör och ms dolda taktiker.

  7. #1327
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Okej! Jag kör med iextreme. Version kommer ja inte ihåg. Lämnade in den i typ januari. 1.5 kanske? Ska lämna in den snart igen, Höstmörkret faller juh på, då är det dax att börja spela igen! Tack för snabba svar!

  8. #1328
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Kardanmannen Visa Inlägg
    Okej! Jag kör med iextreme. Version kommer ja inte ihåg. Lämnade in den i typ januari. 1.5 kanske? Ska lämna in den snart igen, Höstmörkret faller juh på, då är det dax att börja spela igen! Tack för snabba svar!
    om du lämnade in boxen i januari har du med största sannolikhet 1.5 ja, för att kunna spela dom senaste spelen måste du ha 1.51 eller 1.6 (1.51 om du har hitachi, 1.6 för övriga)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #1329
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Angående Angel 359

    Om man får svar att spelet har angel 359 och man har 1.6 ska det väl inte vara några problem egentligen. Men ska man i abgx ställa in att fixa det, finns juh en ruta att kryssa i att fixa det om man har 1.4. Hur många av er har kört eller kör med isos som inte haft rätt angel?

  10. #1330
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Zertex Visa Inlägg
    Om man får svar att spelet har angel 359 och man har 1.6 ska det väl inte vara några problem egentligen. Men ska man i abgx ställa in att fixa det, finns juh en ruta att kryssa i att fixa det om man har 1.4. Hur många av er har kört eller kör med isos som inte haft rätt angel?
    om du inte brännt skivan ännu och får upp det så bör du fixa det med ABGX360 genom att bocka i den rutan ja, har du däremot redan brännt skivan så spelar det ingen större roll, iXtreme 1.4 och frammåt ska automatiskt fixa sådana problem...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #1331
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Hur "farligt" är det att ladda hem olika tillägg osv då? tex nya låtar till GH, fler bilar osv osv? lika farligt som att bara vara inloggad eller ska man låta bli det?

  12. #1332
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Kardanmannen Visa Inlägg
    Hur "farligt" är det att ladda hem olika tillägg osv då? tex nya låtar till GH, fler bilar osv osv? lika farligt som att bara vara inloggad eller ska man låta bli det?
    så fort du blir inloggad på live kan du bli bannad, det spelar ingen roll vad du gör på live, räcker du är inloggad så har ms kontakt med din box. självklart kan du ladda hem saker via live, det är till för det och det ökar inga risker för ban om du laddar hem addons eller whatever.

  13. #1333
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    okdoki! tack tack!!

  14. #1334
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hej,
    jag såg att man kunde installera spelet till HDD:n hur inverkar detta på livesäkerheten?

  15. #1335
    ljungkullen Guest
    Det påverkar inte livesäkerheten alls. Om skivan var korrekt bränd till att börja med förstås. Det sparar bara på läsaren och att den låter mindre.

    Lägg in bara!
    /Mats

  16. #1336
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
    Det påverkar inte livesäkerheten alls. Om skivan var korrekt bränd till att börja med förstås. Det sparar bara på läsaren och att den låter mindre.

    Lägg in bara!
    /Mats
    Grymt, skitbra, tackar. Nu ångrar man ju att man inte köpte med 120 disk direkt istället. Men med 60 får man ju ändå plats med ett par titlar i alla fall.

    Men man måste alltid gå via en skiva? Det finns inget sätt att köra en release direkt till HDD?

  17. #1337
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jasså det påverkar inte livesäkerheten.... jag skulle säga att om det är en moddad box och ett brännt spel "Finns" det en "Risk" att bli bannad på live.
    Ingen moddning ger 100% garanti mot detta o de som gör det ljuger!

    Kör man saker genom ABGX360 är det som att ha en GPS med Laser o fartkamera platser medans man kör fort i sin bil. ingen 100% säkerhet där heller då kameror kan flyttas o poliser med lasrar är mobila.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #1338
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jasså det påverkar inte livesäkerheten.... jag skulle säga att om det är en moddad box och ett brännt spel "Finns" det en "Risk" att bli bannad på live.
    Ingen moddning ger 100% garanti mot detta o de som gör det ljuger!

    Kör man saker genom ABGX360 är det som att ha en GPS med Laser o fartkamera platser medans man kör fort i sin bil. ingen 100% säkerhet där heller då kameror kan flyttas o poliser med lasrar är mobila.
    Hej, tack för dina synpunkter. Jag kanske formulerade frågan lite konstigt. Frågan var egentligen om det påverkar live säkerheten mer än att köra den från skivan, alltså om risken för att bli bannad är större om man kör från HDD istället för skiva. Att man inte är 100% säker är jag helt med på, men kanske kan det vara lite säkrare då man inte riskerar att få läsfel från en skitig DVD om man lägger den på HDD.

  19. #1339
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jog Visa Inlägg
    Hej, tack för dina synpunkter. Jag kanske formulerade frågan lite konstigt. Frågan var egentligen om det påverkar live säkerheten mer än att köra den från skivan, alltså om risken för att bli bannad är större om man kör från HDD istället för skiva. Att man inte är 100% säker är jag helt med på, men kanske kan det vara lite säkrare då man inte riskerar att få läsfel från en skitig DVD om man lägger den på HDD.
    det är samma risk oavsett, om lite skit på skivan som orsakar läsfel skulle få din box bannad då kan MS sluta sälja konsoller helt och hållet eftersom det skulle medföra samma sak med orginal spelen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #1340
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ett tips är att köra på iXtreme 1.6 då denna klarar av framtida spel också (med en skiva som heter Activate.iso som bränns som ett vanligt 360 spel, på en DVD+R DL skiva med layerbreak 1 913 760) du behöver då inte uppdatera din firmware någonsin igen om du inte vill skippa att köra den här skivan varje gång du ska köra spel som kommit efter wave 3... (spel som normalt inte bootar med iXtreme 1.6)
    Jag fick mitt 360 flashat av PsXcare för inte så länge sen till iXtreme 1.6. Du menar alltså att om jag blivit bannad från XBL (eller bara struntar i om jag blir det) så kan jag spela alla framtida spel som släpps och aldrig behöva uppdatera firmwaren?

    Ursäkta min tröga skalle.

  21. #1341
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Precis, du är inte tvungen att uppgradera från 1.6, du kan starta activate.iso innan du ska spela ett spel som inte bootar med 1.6 utan skivan så kollar den INGENTING på skivan, det betyder dock att du med största sannolikhet blir bannad om du inte redan är det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #1342
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Det har inte varit en Banwave sen ifjol vid den här tiden? Eller hur länge sen är det dom har kört en banrunda?.

  23. #1343
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Precis, du är inte tvungen att uppgradera från 1.6, du kan starta activate.iso innan du ska spela ett spel som inte bootar med 1.6 utan skivan så kollar den INGENTING på skivan, det betyder dock att du med största sannolikhet blir bannad om du inte redan är det...
    Ok, men activate.iso är nånting man måste tanka ner och bränna eller finns det inbyggt i 1.6?

  24. #1344
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    activate.iso är en iso fil du måste bränna ut ja, den följer med iXtreme 1.6... du kan tanka den från min hemsida annars: http://www.swizzy.se/Downloads/activate.iso.rar =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #1345
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Trådlån

    Tja!
    Lånar tråden.
    Har en rel på Rainbow Six Vegas 2 som efter nerladdning visade en gul grej i abgx: "DMI is not verified"

    Ändrade threshoulden för autofix till 3 och vips så fixaden så allt blev grönt och fint vid efterföljande kontroll.

    Nu återstår bara en liten fråga... Live safe med iXtreme 1.6?

    Tacksam för svar!

  26. #1346
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av KaptenX Visa Inlägg
    Tja!
    Lånar tråden.
    Har en rel på Rainbow Six Vegas 2 som efter nerladdning visade en gul grej i abgx: "DMI is not verified"

    Ändrade threshoulden för autofix till 3 och vips så fixaden så allt blev grönt och fint vid efterföljande kontroll.

    Nu återstår bara en liten fråga... Live safe med iXtreme 1.6?

    Tacksam för svar!
    är releasen fixad och går igenom är den safe, svar ja.

  27. #1347
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Det har inte varit en Banwave sen ifjol vid den här tiden? Eller hur länge sen är det dom har kört en banrunda?.
    har för mig det var i november eller något. de brukar lägga dem inpå julhandeln, precis så ungarna hinner gapa på föräldrarna lagomt mycket.

  28. #1348
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    15
    Säkert dum fråga. Det går ju bra att lägga in spel på HDDn.. det är ingen fara att spara progress heller då på hddn? Jag kommer iofs inte lira Live så nätverkssladden kommer vara ur kopplad, men tänkte mest så det inte blir ban i efterhand eller ngt?

    Känns dumt att dra på sig en sådan oavsett liksom

  29. #1349
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    att du sparar progress har ingen smo helst betydelse för livesäkerheten, men om du har spår av att ha spelat det nya Halo 3 ODST på boxen så blir med 99% säkerhet bannad i dagsläget med dom ripparna som finns ute på nätet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #1350
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    15
    bra... var bara tvungen att dubbelkolla.. nejdå inget halo för min del.. batman arkham asylum däremot

Sida 45 av 55 FörstaFörsta ... 354344454647 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •