Sida 46 av 55 FörstaFörsta ... 364445464748 ... SistaSista
Visar resultat 1 351 till 1 380 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #1351
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    den ska det inte vara några problem med
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #1352
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Jag har en fråga, har precis sålt min xbox å skall köpa en ny i dagarna, gjorde backup på mina save filer, å vill föra över dom till den nya hårddisken. alla spelen ja spelat på den gamla var live säkra å kollade i agbx å xboxen var ej bannad.

    Men nu när ja köper en ny vill jag ju förtsätta där jag var i spelen så om ja kopplar den nya xboxens hårddisk till datorn å för över savefilerna, är detta safe?

  3. #1353
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Jag har en fråga, har precis sålt min xbox å skall köpa en ny i dagarna, gjorde backup på mina save filer, å vill föra över dom till den nya hårddisken. alla spelen ja spelat på den gamla var live säkra å kollade i agbx å xboxen var ej bannad.

    Men nu när ja köper en ny vill jag ju förtsätta där jag var i spelen så om ja kopplar den nya xboxens hårddisk till datorn å för över savefilerna, är detta safe?
    det ska inte vara några problem, men du kan heller inte vara 100% garanterad som vanligt. jag känner inte till några fall av ban via denna metoden och medlemmar här har flyttat saves, detta innan banvågen förra året så jag förutsätter det fortfarande är lugnt eftersom ingen klagat.

    personligen hade jag kört med ett transferkit, men din metod ska gå lika bra.

  4. #1354
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    En fråga jag undrat över är hur det hela fungerar med en release som inte är verifierad ännu. Ta tex Mini.Ninjas.RF.XBOX360-MARVEL och DiRT_2_XBOX360-STRANGE. Inget utav dessa spel är verifierade i abgx360 ännu. Men båda kommer från "pålitliga" grupper.

    Låt oss då säga att man bränner ut dessa spel och lirar dom. Kommer då dessa skivor vara något annorlunda mot när dom väl är verifierade i abgx360? Då snackar jag alltså om abgx360 ändrar något i filerna man bränner ut även om dom är godkända? Eller verifierar dom bara filerna.

    Slutsats: Kommer jag få samma resultat i abgx360 om jag bränner ut detta spel, och kör skivan genom abgx360 när dom verifierat den?

    Hoppas ni som har lite bättre koll förstår vad jag menar?

  5. #1355
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Att dom kommer från pålitliga Realease grupper säger ingenting, olika release grupper har olika källor, vissa kan behöva fixas till för att något värde inte stämmer (t.ex DMI) detta pga hårdvara ibland när det är någon "trusted" som rippat kan det hända att den blir verifierad INNAN release datumet... titta bara på Batman: Arkham Assylum t.ex? där blev den verifierad direkt eftersom det var en trusted ripper som rippat, och kunde bevisa att det var orginal skiva han/hon rippat från

    slutsats: lita INTE på att en välkänd release grupp har en bra rip i förväg!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #1356
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    haha men Swizzy då! du svara ju inte på min fråga! *morr* ;D

    Jag undrade alltså att OM den releasen som finns ute innan abgx360 är retail gör abgx360 (programmet) något med en redan bränd skiva då eller scannar den bara igenom den och säger jajjamensan denna var rätt!?

  7. #1357
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det säger sig själv lite, checkar du skivan kollar den bara värdena, den kan inte ändra något på en redan bränd skiva...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #1358
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    haha jo men det förstår jag ju.. glömde skriva "eller inte" i slutet på förra inlägget ;P

    men men I rest my case. Min poäng verkar inte gå fram så

  9. #1359
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    haha jo men det förstår jag ju.. glömde skriva "eller inte" i slutet på förra inlägget ;P

    men men I rest my case. Min poäng verkar inte gå fram så
    abgx360 ändrar om releasen inte stämmer. i verifieringen ingår ändringar om det behövs och går. abgx360 kan inte ändra brända skivor. angående din slutsats så är svaret ibland, beror på om den releasen är felaktig eller inte.

    finns en stor guide om detta i första inlägget som du kan spana in annars, där står allt.
    Last edited by int21; 2009-09-09 at 11:19.

  10. #1360
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16

    varför vaaaaarfööööööör

    DiRT_2_XBOX360-STRANGE varför varifieras det aldrig föööööööööööööör ! " ? =(

  11. #1361
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    förmodligen ingen som orkat köpa och verifiera det ännu =) det släpps imorrn i EU typ... då borde det går hyffsat fort =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #1362
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Halo 3 ODST släpps den 22 om nu någon har missat det. Frågan är, vågar man spela en bränd kopia av det även om det är verifierat? Med tanke på hur otroligt viktig spelet är för Microsoft och xbox plattformen så är det rimligt att vara lite pranoid. Xbox live "polisen" lär titta extra noggrant på oegentligheter kring spelets release tror jag.

    Själv har jag förhandsbokat det på Gamestop.

  13. #1363
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag skulle vänta ett par veckor från releasen i sverige =P
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #1364
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    Oki då förstår jag håller verkligen tummarna, tack för ett snabbt svar swissy

  15. #1365
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Halo 3 ODST släpps den 22 om nu någon har missat det. Frågan är, vågar man spela en bränd kopia av det även om det är verifierat? Med tanke på hur otroligt viktig spelet är för Microsoft och xbox plattformen så är det rimligt att vara lite pranoid. Xbox live "polisen" lär titta extra noggrant på oegentligheter kring spelets release tror jag.

    Själv har jag förhandsbokat det på Gamestop.
    det får du avgöra själv. personligen tänker jag inte köra detta spelet innan release, även om det veriferas innan, ms titlar är inte att leka med.

  16. #1366
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
    Oki då förstår jag håller verkligen tummarna, tack för ett snabbt svar swissy
    Swizzy om jag får be?, mitt nickname står på skärmen när du skriver????
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #1367
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Swizzy om jag får be?, mitt nickname står på skärmen när du skriver????
    Men gud förlåt kung SWIZZY,

  18. #1368
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
    Men gud förlåt kung SWIZZY,
    det är nog lugnt, whitney houston.

  19. #1369
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är nog lugnt, whitney houston.
    Esd mördaren o RnB stjärnan *ler*
    Jag kan faan inte uttala Whitheys nick heller, börjar bli blind med åren *ler*

    Alla kan skriva fel, händer mig rätt ofta med min dyslexi
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #1370
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    48
    Respekt
    17
    Såg nu att Dirt 2 Strange blir verifierad i abgx360, men jag får inte det att fungera.
    Precis som om programmet kollar mot databasen. Finns det något man måste göra för att få den att leta online (har letat)?
    Playstation 3 - Omoddat 3.55
    Playstation 3 Slim - 3.41 Jailbreakad med psfmod Nexus One
    Nintendo Wii - d2ckey
    PSP Slim Silver - CFW 5.00 m33-6
    XBOX 360 Elite (Jasper) - iXtreme 1.6

  21. #1371
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av m0rt Visa Inlägg
    Såg nu att Dirt 2 Strange blir verifierad i abgx360, men jag får inte det att fungera.
    Precis som om programmet kollar mot databasen. Finns det något man måste göra för att få den att leta online (har letat)?
    ställt in abgx360 enligt 1a inlägget?

    http://img217.imageshack.us/img217/6...autofixiso.png

    fungerar inte det så kanske du saknar wave 3 filen, den finns i guiden också.

  22. #1372
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    48
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    fungerar inte det så kanske du saknar wave 3 filen, den finns i guiden också.
    Där låg problemet, tack för hjälpen!
    Playstation 3 - Omoddat 3.55
    Playstation 3 Slim - 3.41 Jailbreakad med psfmod Nexus One
    Nintendo Wii - d2ckey
    PSP Slim Silver - CFW 5.00 m33-6
    XBOX 360 Elite (Jasper) - iXtreme 1.6

  23. #1373
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är nog lugnt, whitney houston.
    Ärsch grabbar, inte ska vi vara sånna nu, vi kan väl se oss som ett lag ett lag världen längtat efter, vad ska vi heta ? =)

    Whitney houston e fett slinkig, skulle lättt sätta henne så kalla mig gärna för det på liven, kanske spelar lite bättre då. mums

  24. #1374
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
    Whitney houston e fett slinkig, skulle lättt sätta henne så kalla mig gärna för det på liven, kanske spelar lite bättre då. mums
    ordlekte bara med ditt nick här på forumet, så lätt att läsa fel om man kikar snabbt.. tänkte direkt på henne när jag läste ditt nick.

    åter till topic.

  25. #1375
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    Instämmer =)

  26. #1376
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    17
    Har varit lite off ett tag så denna frågan har säkert besvarats hundra gånger. Jag har två boxar, varav en är riktig och kör via Xbox LIVE som jag köpte i och med det att min box blev utbytt precis innan jul, så trodde jag helt klart att det var en spoofad drive som var i den nya jag fick och det fanns just då bara iXtreme 1.4 så jag ville inte koppla upp den via Live pga osäkerheten.

    Nu är jag däremot sugen på att koppla upp den igen när det ska vara lite säkrare med 1,51 som jag har på den just nu. Tänkte köra på så länge det går och det är inte hela världen om den blir bannad tänker jag, MEN.

    Jag tänkte importera min Gamertag till den flashade boxen från den andra. När och OM den flashade skulle råka bli bannad, då är det inte några problem att ta upp min andra box och flytta tillbaka Gamertagen till den boxen utan att riskera att bli bannad om jag fattat det rätt? Tänkte inte flytta över min 60gb-hdd till den flashade heller.

    Finns det nån risk att när väl min flashade blir bannad, och när jag importerat mitt konto till den andra boxen igen där den hör hemma, finns det nån risk att även den blir bannad för att jag kör med det kontot? Tacksam för svar!

  27. #1377
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det finns ingen som helst risk för att du bannar båda boxarna med samma profil, grejen är att dom inte kan bevisa att du gjort något med den andra, vilket gör att dom inte kan banna dig hur som helst...

    det som gäller är antingen konsoll banning (helt avstängd från live på den konsollen) eller account banning, att ditt konto blir bannat... Account ban får du ENBART om du inte sköter dig på live, t ex. springer runt och skriker fula saker åt folk i spel och sådant skit...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #1378
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    17
    Låter väldigt bra, tackar så hjärtligt för svaret Swizzy!

  29. #1379
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Måste vara trög eller nåt, men har försökt sätta mig i det här då jag köpt mig en nya Elite som är flashad till IXtreme 1.6

    Kan man spela "backuper" online utan att man banas? Visst förstår jag att det finns risk för att bli det i framtiden men det jag undrar är, är det någon som blivit bannad för att han lirat backup online?
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  30. #1380
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det beror på, har man kollat skivan innan bränning så tror jag inte ngn blivit bannad förutsatt att kopian varit verifierad och bra...

    om du kollar iso filen i ABGX360 och sedan även skivan när du väl bränt den så är du så säker du kan bli, ungefär 99% säker... jag lirar backups online, inga problem för mig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 46 av 55 FörstaFörsta ... 364445464748 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •