Sida 48 av 55 FörstaFörsta ... 384647484950 ... SistaSista
Visar resultat 1 411 till 1 440 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #1411
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    detta kanske har något med saken att göra.

    Kod:
    Checking default.xex
         Original PE Filename:  game_unity_x360_m.exe
         Original PE Timestamp: 2009/08/01 18:40:44
    ERROR: Failed to open "/Users/fillilutten/.abgx360/default.cab" for writing! (Permission denied) Failed to decompress the Xex!
         XEX CRC = B3D3CB41
         XEX Media ID: E736E318CF385B5ADEBBFF4A-2B669ED7
    skrivrättigheter till filen?
    Tror jag lyckades lösa det med behörighet. Nu får jag inget errormeddelande där iaf. Dock kvarstår online-problemet.

    edit: testade att stänga av brandväggen i routern och det hjälpte inte :/
    Last edited by FillilutteN; 2009-09-19 at 16:31.

  2. #1412
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Löste det! Var behörigheten som var fel. Mycket märkligt att det ska vara så från början, men .abgx360-mappen är dold så inte hittat den tidigare. fick googla fram hur man fick fram dolda filer först. tack för er hjälp!

  3. #1413
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av FillilutteN Visa Inlägg
    Löste det! Var behörigheten som var fel. Mycket märkligt att det ska vara så från början, men .abgx360-mappen är dold så inte hittat den tidigare. fick googla fram hur man fick fram dolda filer först. tack för er hjälp!
    det var så lite, det var lättlöst.. gäller bara att läsa loggarna.

  4. #1414
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    83
    Respekt
    20
    Fable 2 GOTY READNFO XBOX360-WARG verifieras inte...?

  5. #1415
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lizzie Visa Inlägg
    Fable 2 GOTY READNFO XBOX360-WARG verifieras inte...?
    kanske för att den inte släppts i affärer ännu? (Game Of The Year versionen) eller så kanske den släppts men ingen som orkat verifiera den ännu bara...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #1416
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    83
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    kanske för att den inte släppts i affärer ännu? (Game Of The Year versionen) eller så kanske den släppts men ingen som orkat verifiera den ännu bara...
    http://www.gamespot.com/xbox360/rpg/...tech_info.html
    http://www.joystiq.com/2009/08/28/fa...ion-confirmed/

    Släpptes den 17 eller 18 september...

  7. #1417
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hmm, ok då är det helt enkelt ingen som orkat verifiera den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #1418
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    83
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    hmm, ok då är det helt enkelt ingen som orkat verifiera den
    ):

    Då får man vänta. Är väldigt sugen på att testa Knothole-ön och See the future. Undrar om man kan spela GOTY med sina vanliga F2-sparfiler? Vore väldigt tråkigt att börja om från början.

  9. #1419
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det ska du kunna göra, ända skillnaden med GOTY ska vara att du har DLC'n på skivan ^^
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #1420
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    83
    Respekt
    20
    ^

    Läste nyss detta på ett Xbox 360 RS/MU-forum:
    "GOTY editions rarely pass veification. "
    "no idea but i'm almost certain that battlefield: bad company gold edition doesn't pass the verification although it came out ages ago "

    ):

  11. #1421
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det kan bero på att folk inte bryr sig om att verifiera dom då spelen redan finns ute när GOTY edition släpps... skillnaden mellan orginal och GOTY är rätt liten, oftast bara extra material som följer med...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #1422
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej på Er!

    Tänkte höra mig för angående ett par saker, som jag vill få bekräftade eller rättare sagt förklarade för mig.

    Jag köpte mig ett Xbox 360 iXTREME 1.5 i januari nu i år.
    Allt har varit kanon, läste massor här på forumet i början och tog del av alla goda råd och guider som finns här.

    Hur som helst, forumaktiviteten avtog fram tillochmed för några dagar sedan då det har blivit några timmars läsning sedan dess.
    Jag har försökt att läsa mig till det mesta jag har kunnat hitta om Wave 3 och iXTREME 1.51 & 1.6 och som jag har förstått det så krävs det iXTREME 1.6 om man vill vara så ''livesäker" man kan vara.

    Trots att jag inte spelar live alls, enda gången jag varit uppkopplad mot live var då jag uppgraderade dashboarden till NXE. Så har jag alltid verifierat mina spel i både XDVDMulleterBeta10.2 samt abgx360_v0.9.4 och det har inte varit några problem alls. Har även sparat på både .log från abgx och imgburn.

    Nu till frågorna dock. Som jag har förstått det så har alla nya spel från någon viss månad i våras/somras Wave 3 och bränner man då ett spel som man gjort tidigare och sedan spelar live med iXTREME 1.5 är man inte "livesäker"?
    Eller det kanske inte ens går att starta då?
    Det är nämligen här det rör ihop sig.

    Undrar dock om man kan bränna ett nytt (Wave 3) spel, så det fortfarande är "livesäkert" tills den dagen man uppgraderar till iXTREME 1.6 och vill spela live?
    Och om trots det man fortfarande kan spela spelet offline med iXTREME 1.5 och allt ändå fungerar som det ska?
    Vill någon får Ni gärna berätta/länka lite mer ingående vad som skiljer 1.5, 1.51 & 1.6 när man ska spela 'nyare' spel och vad man kan/inte kan göra, vad som skiljer sig på bränning, online/offlinespelande ja ni förstår vad jag är ute efter.

    Känner att det kanske blev lite luddigt på slutet, men jag hoppas någon förstår vad och hur jag menar och kan svara.
    Tack på förhand.
    Last edited by Cupid; 2009-09-21 at 22:06.

  13. #1423
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    iXtreme 1.5 är den första firmwaren som kom till Liteon, den är bättre än 1.4 för spoofning (med andra drivar), men ur annan synpunkt är det inte någon större skillnad mellan 1.4 och 1.5

    om man däremot tittar på 1.5 och 1.51 så är klyftan jätte stor, 1.5 klarar av spel fram till wave 2, 1.51 klarar av kommande också (inom vissa ramar) då 1.51 inte har någon check av video partitionen, vilket gör att den startar vilka spel som helst som uppfyller övriga "krav" som iXtreme 1.5 har

    1.51 och 1.6 är ganska lika varandra när man tänker på vilka spel dom startar, då 1.6 startar ALLA spel som kommer att komma (om man använder activate.iso) 1.6 är utan den här skivan motsvarande 1.5 men med stöd för "wave 3" spel (den nya video partitionen med NXE på) den har även stöd för vissa spel som inte går igång äns i 1.51 (då dom skiljer sig lite från mängden med vissa värden SS/PFI/DMI värden (inte säker på exakt vilka värden som skiljer men iaf, dom bootar som dom ska i 1.6 )

    ok, Skillnaden då mellan Wave 2 och Wave 3, ja Wave 2 = Gamla dashboarden (den lite senare versionen, inte den man fick med boxen från början även om den ser likadan ut) Wave 3 = NXE Dashboarden, inte mycket att säga annat än att denna har mycket fler funktioner än den första, och har ett HELT annorlunda utseende

    För att du ska kunna starta Wave 3 spel krävs det att du har iXtreme 1.51 ELLER 1.6 (1.6 är att föredra)

    Vad gäller att göra så att spel startar på en box med 1.5 firmware (eller tidigare) detta är INTE livesäkert för fem öre då du tar bort Wave 3 videon och istället lägger in Wave 2, smart?? Nope, MS upptäcker detta och tycker inte om det såklart, för den skiljer jätte mycket från orginalet med tanke på den här förändringen >_<

    Hoppas du begriper det jag skrivit ovan, om inte fråga igen om det är någon detalj du inte förstår, eller om jag missuppfattat det du ville ha svar på helt och hållet är det bara att säga det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #1424
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    17
    Har en fråga... När jag har lirat en del NHL 10 de senaste dagarna så kanske under en online-match så slutar dvd-läsaren att "läsa", eller spelet flyter på och fortsätter funka som vanligt men dvd-läsaren slutar göra ljud ifrån sig i korta perioder.

    Är det något nån annan upplevt eller vet nån om det är vanligt bland spoofade drivar eller gäller det alla drivar, och om det kan påverka Live-säkerheten något, trots att spelet är verifierat?

  15. #1425
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Angående xbox live-uppdateringen som kom idag. Är det bara att köra igenom den eller är det något man ska tänka på? Har iXtreme 1.6

  16. #1426
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det kan vi inte riktigt svara på, du får chansa... brukar inte vara några problem med att uppdatera dashboarden... men man vet aldrig vad MS har kokat ihop
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #1427
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Jag har en fråga angående Verifiering av Halo.3.ODST.X360-Allstars i abgx360, första skivan funkar bra å den patchar filerna å¨den blir ok.

    Men när ja packar upp dvd2 å kör igenom den på autofix 3 så säger den att allt är okej, den patchar inte laddar bara ner en ini fil. ja kollade i tråden om verifierade releaser i abgx360 å där ser man att den ska patchas? snälla hjälp mig!

  18. #1428
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det beror nog på att DVD2 har flera olika versioner som alla är korrekta, och den som la upp från början här på forumet checkade den INNAN just den versionen av skivan blev verifierad...

    går den igenom grönt är det ingen fara alls!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #1429
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Okej! Tack för de snabba svaret!

    Men de var ju samma release som jag testade med alltså Halo.3.ODST.X360-Allstars

    Så ja förstår inte varför den autofixas å inte min? Detta gäller alltså dvd 2
    Last edited by dr_fredrik; 2009-09-26 at 17:35.

  20. #1430
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    men jag säger juh det, att personen tidigare behövde autofixa för han/hon kollade innan den flera olika värden blev verifierade att stämma...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #1431
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Okej! Tack för de snabba svaret!

    Men de var ju samma release som jag testade med alltså Halo.3.ODST.X360-Allstars

    Så ja förstår inte varför den autofixas å inte min? Detta gäller alltså dvd 2
    det swizzy menar är att när jag verifierade dvd 2 så fanns det bara ett värde att verifiera mot, då behövde den patchas för att matcha. när sedan fler versioner verifierades så kom det fram att dvd 2 hade rätt värde från början och matchar den också. det är samma sak, lika säker bara det att originalen har olika värden ibland pga av olika utgåvor.

  22. #1432
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det swizzy menar är att när jag verifierade dvd 2 så fanns det bara ett värde att verifiera mot, då behövde den patchas för att matcha. när sedan fler versioner verifierades så kom det fram att dvd 2 hade rätt värde från början och matchar den också. det är samma sak, lika säker bara det att originalen har olika värden ibland pga av olika utgåvor.
    Jaha nu e jag med! Tack så mycke för den pedagogiska förklaringen

  23. #1433
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    44
    Respekt
    19
    Ny fråga.Har kollat en utbränd skiva med halo3 kan ni se om den är okej eller måste den brännas om. vilbewww.───────────────────────────────────────── ──────────────────────────────────────
    \\//\\//\\//\\//\\/█\\//\ \ \/ /┌─┐┌─┐┌─┐\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
    //\\//\\//\\//\█▀█\█▀█\█▀█/ /\ \ ─┤├─┐│ │//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
    ───────────────▀▀▀─▀▀▀─▀▀█──────└─┘└─┘└─┘─v1.0.0── ─────[http://abgx360.net]────
    ▀▀▀
    Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
    Downloading GameNameLookup.csv
    100% [================================>] 43,177 77.1 KB/s ETA 00:00
    GameNameLookup.csv was downloaded successfully
    Server file abgx360.dat no newer than local file - not retrieving

    An updated version of abgx360 is available: v1.0.1

    Error reading Layer Boundary Information (INVALID FIELD IN CDB)
    There are 3 possibilities...
    1. This isn't a DVD+R DL disc
    2. This DVD drive simply doesn't support checking the layerbreak (try using a
    different drive or add the option --skiplb to hide this message)
    3. The drive has gone nuts and needs to be reset or replaced

    Checking Game
    ISO: "JLMS XJ-HD166S DIS3 (D"
    Layerbreak: Unknown
    Size: 7835516928 bytes (SplitVid 2nd wave rounded up to ECC block size)
    Files in ISO: 167, Folders in ISO: 7
    Total bytes used: 6109969470 (83.71%)
    Game appears to have random padding

    Checking default.xex
    Original PE Filename: halo3_cache_release.exe
    Original PE Timestamp: 2007/08/21 06:22:45
    Game Name: Halo 3
    Developer: Bungie Studios
    Publisher: Microsoft Game Studios
    Genre: First-Person Shooter
    Achievements: 49 Achievements totaling 1000 Gamerscore
    XEX CRC = BB24CC42
    XEX Media ID: 8CEB1ABA7AC20BDAF62EEA16-699E0227

    Halo 3

    Region Code: 0xFFFFFFFF
    Region Free!

    Checking SS
    Timestamp of Authoring: 2007/08/24 00:00:00
    Timestamp of Mastering: 2007/08/27 16:19:39
    SS CRC = ACB11DA1 (RawSS = 2DF7F4E1)
    SS Media ID: 8CEB1ABA7AC20BDAF62EEA16-699E0227 (matches game)
    SS looks valid

    Checking DMI
    Timestamp of Authoring: 2007/08/24 00:00:00 (matches SS)
    DMI CRC = F7C60DF7
    DMI Media ID: 8CEB1ABA7AC20BDAF62EEA16-699E0227 (matches game)
    DMI looks valid

    Checking PFI
    PFI CRC = A4CFB59C
    PFI matches known data (2nd wave)

    Video partition found
    A read error was recovered [1 recovered / 1 retry]
    Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
    Video partition matches known data (2nd wave)

    Stealth check passed!

    Starting Verification
    Looking for ACB11DA1BB24CC42.ini in the online verified database
    Server file ACB11DA1BB24CC42.ini no newer than local file - not retrieving

    Using ACB11DA1BB24CC42.ini (317 bytes)
    Video CRC matches
    V0 CRC matches
    V1 CRC matches
    PFI CRC matches
    DMI CRC matches
    SS CRC matches
    Xex CRC matches

    Checking Game CRC... (press Q to cancel)
    Percent Elapsed Estimated Time Average Current Errors Total
    Done Time Time Left Speed Speed Recovered Retries
    100% 21:09 21:09 0:00 5.5 MB/s 5.1 MB/s

    AnyDVD style corruption was not detected
    Game CRC = 593AE045 (matches)

    All CRCs match
    Verification was successful!

    Press any key to exit . . .

  24. #1434
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av vilbe Visa Inlägg
    All CRCs match
    Verification was successful!
    Den här texten talar om att den är ok

    Citat Original inlägg av vilbe Visa Inlägg
    Error reading Layer Boundary Information (INVALID FIELD IN CDB)
    There are 3 possibilities...
    1. This isn't a DVD+R DL disc
    2. This DVD drive simply doesn't support checking the layerbreak (try using a
    different drive or add the option --skiplb to hide this message)
    3. The drive has gone nuts and needs to be reset or replaced

    detta däremot säger att din läsare/brännare INTE mår så bra, du bör med andra ord byta ut den...

    *edit:*

    Citat Original inlägg av vilbe Visa Inlägg
    An updated version of abgx360 is available: v1.0.1
    detta säger också att du inte har den senaste ABGX360, om jag vore du skulle jag uppdatera...
    Last edited by Swizzy; 2009-09-27 at 10:54.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #1435
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    44
    Respekt
    19
    Hej igen o tack för ett snabbt svar. Provade en annan skiva och fick detta svar att den laddade ner ECC........ . ini då måste jag väl bränna fast det står.
    All CRCs match
    Verification was successful!
    mvh vilbe───────────────────────────────────────────── ──────────────────────────────────
    \\//\\//\\//\\//\\/█\\//\ \ \/ /┌─┐┌─┐┌─┐\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
    //\\//\\//\\//\█▀█\█▀█\█▀█/ /\ \ ─┤├─┐│ │//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
    ───────────────▀▀▀─▀▀▀─▀▀█──────└─┘└─┘└─┘─v1.0.1── ─────[http://abgx360.net]────
    ▀▀▀
    Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
    Server file GameNameLookup.csv no newer than local file - not retrieving
    Server file abgx360.dat no newer than local file - not retrieving

    Checking Game
    ISO: "PIONEER DVD-RW DVR-115D 1.18 (E"
    Layerbreak: 1913760
    Size: 7835516928 bytes (SplitVid 2nd wave rounded up to ECC block size)
    Files in ISO: 750, Folders in ISO: 2
    Total bytes used: 6808942892 (93.29%)
    Game appears to have random padding

    Checking default.xex
    Original PE Filename: rd_master.exe
    Original PE Timestamp: 2008/05/02 15:35:04
    Game Name: GRID
    Publisher: Codemasters Software Company Limited
    Genre: Racing
    Achievements: 50 Achievements totaling 1000 Gamerscore
    XEX CRC = 5E297CDE
    XEX Media ID: 44F56D671ABC6773E2DDCD55-7AE72D76

    GRID

    Region Code: 0xFFFFFFFF
    Region Free!

    Checking SS
    Timestamp of Authoring: 2008/05/06 00:00:00
    Timestamp of Mastering: 2008/05/13 20:02:06
    SS CRC = ECCC49A8 (RawSS = 3B189A56)
    SS Media ID: 44F56D671ABC6773E2DDCD55-7AE72D76 (matches game)
    SS looks valid

    Checking DMI
    Timestamp of Authoring: 2008/05/06 00:00:00 (matches SS)
    DMI CRC = 8BA735FC
    DMI Media ID: 44F56D671ABC6773E2DDCD55-7AE72D76 (matches game)
    DMI looks valid

    Checking PFI
    PFI CRC = A4CFB59C
    PFI matches known data (2nd wave)

    Video partition found
    Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
    Video partition matches known data (2nd wave)

    Stealth check passed!

    Starting Verification
    Looking for ECCC49A85E297CDE.ini in the online verified database
    Downloading ECCC49A85E297CDE.ini
    100% [================================>] 340
    ECCC49A85E297CDE.ini was downloaded successfully

    Using ECCC49A85E297CDE.ini (340 bytes)
    Video CRC matches
    V0 CRC matches
    V1 CRC matches
    PFI CRC matches
    DMI CRC matches
    SS CRC matches
    Xex CRC matches

    Checking Game CRC... (press Q to cancel)
    Percent Elapsed Estimated Time Average Current Errors Total
    Done Time Time Left Speed Speed Recovered Retries
    100% 10:12 10:12 0:00 11.4 MB/s 7.8 MB/s

    AnyDVD style corruption was not detected
    Game CRC = 1AA9D6F1 (matches)

    All CRCs match
    Verification was successful!

    Press any key to exit . . .

  26. #1436
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av vilbe Visa Inlägg
    Starting Verification
    Looking for ECCC49A85E297CDE.ini in the online verified database
    Downloading ECCC49A85E297CDE.ini
    100% [================================>] 340
    ECCC49A85E297CDE.ini was downloaded successfully

    Using ECCC49A85E297CDE.ini (340 bytes)
    Video CRC matches
    V0 CRC matches
    V1 CRC matches
    PFI CRC matches
    DMI CRC matches
    SS CRC matches
    Xex CRC matches
    detta är till för att den ska veta VAD för värden just det spelet har... den kan inte bara säga: "jaha, den har dom här värdena som retail, ja men då kör vi på det..." utan att veta vad för värden spelet egentligen ska ha, dessa får den genom att hämta den här .ini filen med den informationen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #1437
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    42
    Respekt
    16
    Tjenare!
    Jag laddade hem Batman AA och körde en abgx360 sökning och jag hade inte riktigt koll på hur det fungerade men allt gick igenom utom DMI'n som blev unverified.Jag har inte spelat uppkopplat finns det någon större risk för mig att bli bannad då? Och nu på efterhand gjorde jag en sökning och autofixa den så nu är allt rätt , borde jag bränna om eller köra vidare på samma?

  28. #1438
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Heelflip12345 Visa Inlägg
    Tjenare!
    Jag laddade hem Batman AA och körde en abgx360 sökning och jag hade inte riktigt koll på hur det fungerade men allt gick igenom utom DMI'n som blev unverified.Jag har inte spelat uppkopplat finns det någon större risk för mig att bli bannad då? Och nu på efterhand gjorde jag en sökning och autofixa den så nu är allt rätt , borde jag bränna om eller köra vidare på samma?
    bränn ut den fixade om du är uppkopplad på live annars ska det inte vara någon fara.

  29. #1439
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    bara jag som inte kan verifiera i ABGX just nu?

    jag får upp:

    "Error: Connect time out!
    there seems to be a problem with the db so online functions have been disabled, try again later"

  30. #1440
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    samma här, servern är nog nere för tillfället...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 48 av 55 FörstaFörsta ... 384647484950 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •