Sida 49 av 55 FörstaFörsta ... 394748495051 ... SistaSista
Visar resultat 1 441 till 1 470 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #1441
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Finns det något negativt med att spelet autofixas i abgx360? Senaste två spelen, Need.for.Speed.Shift.PAL.XBOX360-GLoBAL och Operation.Flashpoint.Dragon.Rising.PAL.XBOX360-iMARS har jag fått autofixade. Det är inte farligt på något sätt eller? För när jag kör dem en gång till i abgx360 efter så är allt grönt och ser ut som det ska.

  2. #1442
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Finns inget negativt alls, såvida den inte laddar hem korrupta filer... (högst tveksamt)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #1443
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Finns det något negativt med att spelet autofixas i abgx360? Senaste två spelen, Need.for.Speed.Shift.PAL.XBOX360-GLoBAL och Operation.Flashpoint.Dragon.Rising.PAL.XBOX360-iMARS har jag fått autofixade. Det är inte farligt på något sätt eller? För när jag kör dem en gång till i abgx360 efter så är allt grönt och ser ut som det ska.
    att kolla dem i abgx360 är inget negativt alls, det är bara positivt. idag är abgx360 en standard att följa, även för dem som skiter i livesäkerhet men ändå vill kolla att spelet är okej.

  4. #1444
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Guitar.Hero.Van.Halen.READNFO.USA.RF-XBOX360-RRoD

    Det går igenom ABGX360 utan problem. Men, releasedatumet på detta spel är ju 22 December 2009. Gruppen säger att dom fått tag i en tidig kopia tack vare Activisions erbjudande där om köp GH5, få GH:Van Halen gratis.

    Vad tror ni? Varningsflagg att spela detta nu?
    Jag blir till rakblad, flytet som jag droppar fyller badkar.

  5. #1445
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är en EXTREMT hög risk för banning på den, om den släpps i USA i dagarna så är det ok att lira den om det är USA kopia som är region free om cirka en vecka... annars är det som sagt, en extremt hög risk att spela... ännu iaf...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #1446
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    vet inte om detta är rätt tråd för frågan men jag har en OP flashpoint: dragon rising release som gick igenom abgx helt grön, men inte osx360(bränn/stealth programmet)
    why?? och kan jag bränna i Iburn istället utan att den automatiska patchningen sabbar abgx patchningen??
    läste någon stans att IBURN inte var live safe!?
    lite rookie på de här grejerna tacksam för svar
    jag har mac
    Last edited by bombaklut; 2009-10-12 at 16:28.

  7. #1447
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Hur pass riskfyllt är det att köra Forza 3 nu?
    Det släpps ju nästa torsdag/fredag här i Sverige (EU) och det är således liter mer än en vecka dit.

    Vill ju inte få min box bannad nu =)

  8. #1448
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Är skivan verifierad så är det väl hyffsat ok att köra, om du kör en Region Free USA av något spel bör man vänta tills MINST 1 vecka efter release i USA, (då har man hunnit importera spelet)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #1449
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Det är en PAL-release, spelets släpps den 23'e här och den 27'e i USA.
    Har kört den i abgx och den är stealthad men den finns inte verrad ännu online, Allstar som rellat och dom är bra.

  10. #1450
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    wave 4

    då är det bara att hålla sig i tungan o inte spela cars race o rama bland annat då d e wave 4, fw 1.7

  11. #1451
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mooseman Visa Inlägg
    då är det bara att hålla sig i tungan o inte spela cars race o rama bland annat då d e wave 4, fw 1.7
    det går allt och spela detta innan ny firmware sålänge det går att verifiera. så fort abgx360 får stöd för wave 4 och spelet är i databasen så kan man tex använda sig av activate.iso och ixtreme 1.6.

  12. #1452
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av britneyspears Visa Inlägg
    Det är en PAL-release, spelets släpps den 23'e här och den 27'e i USA.
    Har kört den i abgx och den är stealthad men den finns inte verrad ännu online, Allstar som rellat och dom är bra.
    alrighty, jag hade ingen direkt koll på release datumen... men generellt så brukar USA vara tidigare än Europa med många stora titlar, och dessa kan i vissa fall vara Region Free då väntar man 1 vecka efter releasen i USA (om den blivit verifierad) så har man rimligtvis haft tid att importera spelet

    anledningen till att det inte är verifierat ännu är att ingen (eller för få personer) har fått tag på Retail och rippat ännu (förmodligen för att den inte finns i butik ännu)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #1453
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Kan man spela Forza 3 på x1.6 i sin live profil men offline från Xbox Live? Eller kommer dom se att man har en save file från innan spelet är släppt sedan och banna en? Är det ok att köra på ett offline konto för att testa lite om man sedan tar bort det innan man går live? Nån som har koll på hur kännsligt det är?

  14. #1454
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Jag "tror" M$ är smartare än så. Tror det lagaras info på boxen som sedan skickas till M$ när du går online igen. Så svar på din fråga. Nej jag skulle då inte göra det..bättre vänta än få en banad consolen bara för man är otålig. .

  15. #1455
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av gsx_swe Visa Inlägg
    Kan man spela Forza 3 på x1.6 i sin live profil men offline från Xbox Live? Eller kommer dom se att man har en save file från innan spelet är släppt sedan och banna en? Är det ok att köra på ett offline konto för att testa lite om man sedan tar bort det innan man går live? Nån som har koll på hur kännsligt det är?
    det går vissa rykten om att boxen lagrar information om dom typ senaste 10 spelade spelen, eller något sådant... så om du bryr dig om live så bör du undvika att göra så i största allmänhet... risken finns för att dessa ryktena är sanna... då vill man inte stå där med skägget i brevlådan...

    svar på din fråga: undvik det om möjligt, ingen som riktigt kan svara på detta till 100%
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #1456
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Hej har funderat på en sak

    Är det någon som vet vad som gäller för dom som recenserar spelen? Dom spelar ju alltid före release datum och dessutom på live. Borde ju leda till bann om inte microsoft noterat deras boxars serienr?

  17. #1457
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Stolpiller Visa Inlägg
    Hej har funderat på en sak

    Är det någon som vet vad som gäller för dom som recenserar spelen? Dom spelar ju alltid före release datum och dessutom på live. Borde ju leda till bann om inte microsoft noterat deras boxars serienr?
    skulle tro att recensenter har en bra anleding att de ska ta bort bannen om det nu skulle hända. att spela spel innan release är inte så där stor jättevarning så länge det inte är ms spel, det var inte det innan denna bannvågen iaf. skriv till fz eller någon och fråga vad som gäller.

  18. #1458
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    skulle tro att recensenter har en bra anleding att de ska ta bort bannen om det nu skulle hända. att spela spel innan release är inte så där stor jättevarning så länge det inte är ms spel, det var inte det innan denna bannvågen iaf. skriv till fz eller någon och fråga vad som gäller.
    fz lär ju svara att jag är en tjuv och borde sitta bakom galler =)

    Men med tanke på att recensenterna spelar innan release får man ju intrycket av att rädslan för att MS ska logga om man spelar ett spel före release och sedan banna för det är lite obefogad. Innan jag var lika medveten om risken spelade jag ofta spel 1 vecka innan release datum och det har inte lett till någon bann.
    (Försöker lugna mitt samvete när jag inte kunde hålla mig från att börja lira FM3 =D)

  19. #1459
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Stolpiller Visa Inlägg
    fz lär ju svara att jag är en tjuv och borde sitta bakom galler =)

    Men med tanke på att recensenterna spelar innan release får man ju intrycket av att rädslan för att MS ska logga om man spelar ett spel före release och sedan banna för det är lite obefogad. Innan jag var lika medveten om risken spelade jag ofta spel 1 vecka innan release datum och det har inte lett till någon bann.
    (Försöker lugna mitt samvete när jag inte kunde hålla mig från att börja lira FM3 =D)
    kollar du i denna tråden så kommer man fram till att de som har en laglig kopia blir unbannade. så recensenter sitter säkert om de nu mot förmodan inte noterat sin gamertag eller serial, om det nu fungerar så. ta dig i kragen, du har många spel att lira innan forza 3 kommer ut eller spela offline och logga inte in förrän det är ute.

  20. #1460
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    råkat lira Guitar Hero - Van Halen.. .lirat en 5-6 låtar bara på quickplay..
    har inte tänkt på releasedatumet.. kan man få bort om man öppnat några gametag? eller är det kört nu att MS har fått info och tänker banna mig??

    OBS!
    såg nu att jag inte hade låst upp några prestationer.. utan bara lirat spelet.. går det att radera att man lirat det någonstans?? eller det är bara att vänta på domen...*Asg*
    Last edited by Tjohooo; 2009-10-17 at 11:27.

  21. #1461
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Tjohooo Visa Inlägg
    råkat lira Guitar Hero - Van Halen.. .lirat en 5-6 låtar bara på quickplay..
    har inte tänkt på releasedatumet.. kan man få bort om man öppnat några gametag? eller är det kört nu att MS har fått info och tänker banna mig??

    OBS!
    såg nu att jag inte hade låst upp några prestationer.. utan bara lirat spelet.. går det att radera att man lirat det någonstans?? eller det är bara att vänta på domen...*Asg*
    nej, det går tyvärr inte. har du loggat in mot live när du spelat där så är infon där. har du kollat spelet i abgx360 innan så det är okej så kan du lugna ner dig. du kan faktiskt få det nu, http://hub.guitarhero.com/vanhalengameoffer/index.php

  22. #1462
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    ja jag körde en ABGX360 koll innan jag körde spelet.. men man vet ju aldrig.. stod ju att den va RF men kom på efteråt att om spelet släpps i USA först så känner jag mig lite körd här då jag har en PAL box..*Ler*

    Men då kan jag lugna ner mig.. tack tack för infon.....

  23. #1463
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Någon som vet vad det är för skillnad på de olika releaserna av borderlands?
    Jag tankade den första p2p versionen.
    Folk snackade om att den va unsafe o att den nya rrod releasen var bättre.
    Men när jag körde p2p releasen genom abgx360 igår så gick den igenom o verkar därför vara lika grön som rrod rellen. Alla som försökt verifiera efter releasedatum får den tydligen att gå igenom.
    Vågar man köra på den, eller ska man tanka den andra även om den första gått igenom?
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  24. #1464
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Någon som vet vad det är för skillnad på de olika releaserna av borderlands?
    Jag tankade den första p2p versionen.
    Folk snackade om att den va unsafe o att den nya rrod releasen var bättre.
    Men när jag körde p2p releasen genom abgx360 igår så gick den igenom o verkar därför vara lika grön som rrod rellen. Alla som försökt verifiera efter releasedatum får den tydligen att gå igenom.
    Vågar man köra på den, eller ska man tanka den andra även om den första gått igenom?
    Det var nog bara osäkert att spela p2p releasen på xbl innan release datumet. Imorgon släpps Borderlands i Sverige så det är bara att spela på!

    Till int21: Tycker du att p2p releasen platsar i verifierade release tråden eller är det bara "officiella" scene releaser som gäller?

  25. #1465
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Det var nog bara osäkert att spela p2p releasen på xbl innan release datumet. Imorgon släpps Borderlands i Sverige så det är bara att spela på!

    Till int21: Tycker du att p2p releasen platsar i verifierade release tråden eller är det bara "officiella" scene releaser som gäller?
    Hoppas du har rätt.
    Men vad är skillnaden på de 2 releaserna?
    p2p går igenom abgx360, men när man kollar databasen på abgx hemsida så saknas den där.

    http://www.abgx.net/filename/?ch=6&b...arch_results=0

    Finns dessutom två nukade releaser, antar att de inte skulle gå igenom abgx360?
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  26. #1466
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hur kollar jag vilken firmware min xbox har, samt hur uppdaterar jag den om det behövs?

  27. #1467
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av REGGISTENCH Visa Inlägg
    Hur kollar jag vilken firmware min xbox har, samt hur uppdaterar jag den om det behövs?
    Om du vet när du flashade så kan man med stor säkerhet säga vad du har för fw beroende på läsare.
    Finns trådar om uppdatering, om du inte är så tekniskt lagd så är det enklaste att lämna in den för uppgradering.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  28. #1468
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Om du vet när du flashade så kan man med stor säkerhet säga vad du har för fw beroende på läsare.
    Finns trådar om uppdatering, om du inte är så tekniskt lagd så är det enklaste att lämna in den för uppgradering.
    Juste ja nu kom jag på. Åkte på dödsringen i år och då passade dom på att uppgradera den. Antar att det är 1.5 då?

  29. #1469
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av REGGISTENCH Visa Inlägg
    Juste ja nu kom jag på. Åkte på dödsringen i år och då passade dom på att uppgradera den. Antar att det är 1.5 då?
    Om det var innan mars som du uppdaterade så fick du med stor sannolikhet 1.5, om det var mellan mars och maj 1.51 och om det var efter maj 1.6
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  30. #1470
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Om det var innan mars som du uppdaterade så fick du med stor sannolikhet 1.5, om det var mellan mars och maj 1.51 och om det var efter maj 1.6
    Hm ja då kanske jag tillochmed har 1.6 då. Tack.

Sida 49 av 55 FörstaFörsta ... 394748495051 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •