p2p releasen platsar inte där då det inte är en officiell Scene Release, vilket tråden handlar om
detta vet jag då jag verifierade Batman när den kom ut (versionen som inte var scene...) och då sa int att det inte var scene release och därför inte platsar där
den första där är nukad för filstorleken, inget du behöver bry dig om, andra är jag osäker på varför den var nukad...
det är egentligen ingen skillnad mellan p2p och RROD releaserna, det som skiljer dom åt är att p2p är som namnet säger, en Peer to Peer release, alltså en release som inte är inom Scene kretsarna
det finns flera olika metoder för att ta reda på vad du har för FW i din 360, beroende på vad det är för drive, om du har t.ex. Samsung, BenQ, Liteon (vilken version som helst) då kan du koppla ur driven, koppla den till din dator, starta den med trayen halvvägs ut, dyker den då upp i windows har du 1.6
om du däremot har hitachi kan du kolla om du har 1.51 eller tidigare genom att försöka starta ett wave 3 spel (detta fungerar även på övriga drivar) liteon har 1.51 eller 1.6 om den startar wave 3 spel, och 1.5 om den inte gör det... guider för hur du gör för att uppgradera dina läsare hittar du här på forumet...
standard för vad du behöver brukar vara:
VIA SATA VT6421A samt ev. ett Connectivity kit (CK3 är den jag rekomenderar)
utöver det behöver du då ha en SATA kabel till datorn
Hitachi är ganska jobbiga, så dessa tycker jag inte du ska börja med om du vill göra det själv, utan börja med andra spelare, har du hitachi lämnar du bort den till någon som vet vad dom håller på med... (inte en nybörjare, någon som t.ex ett företag (PSXCare))
hoppas detta hjälpte dig något
Bookmarks