Sida 52 av 55 FörstaFörsta ... 2425051525354 ... SistaSista
Visar resultat 1 531 till 1 560 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #1531
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    jag är inte bannad och har kollat mina spel sedan första början, alltså långt innan abgx360 trenden började, då xdvdmulleter gällde. har aldrig kört ett overifierat spel och allt fungerar fint. vi får se vad c4eva och gänget kommer fram till. möjligt det kan finnas en bugg i abgx360 för vissa saker, kanske inte. det kommer komma fram. men jag tror många blir bannade för att de inte alltid kollat sina releaser. före 2009 fanns det typ inte en käft som kollade sina backuper.. efter det började alla kolla.. då kanske det var försent. som sagt.. det märks vad som är orsaken. det skumma är alla de som blir bannade och bara ägt boxen en, två veckor.. men som sagt. det kommer ett svar.

  2. #1532
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag är inte bannad och har kollat mina spel sedan första början, alltså långt innan abgx360 trenden började, då xdvdmulleter gällde. har aldrig kört ett overifierat spel och allt fungerar fint. vi får se vad c4eva och gänget kommer fram till. möjligt det kan finnas en bugg i abgx360 för vissa saker, kanske inte. det kommer komma fram. men jag tror många blir bannade för att de inte alltid kollat sina releaser. före 2009 fanns det typ inte en käft som kollade sina backuper.. efter det började alla kolla.. då kanske det var försent. som sagt.. det märks vad som är orsaken. det skumma är alla de som blir bannade och bara ägt boxen en, två veckor.. men som sagt. det kommer ett svar.
    Jag har bara haft min konsol sedan maj och lusläste alla FAQ här och på andra ställen innan jag gjorde något alls. Jag har inte heller haft några "främmande" skivor i boxen, inga kompisar som tagit med sig sina spel eller något sånt, så jag känner mig 110 % säker på att jag gjort allt som man ska göra.

    Antingen så kan de kolla upp något som de inte kunnat kollat upp innan eller så är någon eller några av verifieringarna i abgx helt enkelt felaktiga.

  3. #1533
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Hur fungerar det med updates till spel om man är bannad? Antar att man måste göra det manuellt som om man inte hade uppkoppling, men hur?

  4. #1534
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av airosto Visa Inlägg
    Jag har bara haft min konsol sedan maj och lusläste alla FAQ här och på andra ställen innan jag gjorde något alls. Jag har inte heller haft några "främmande" skivor i boxen, inga kompisar som tagit med sig sina spel eller något sånt, så jag känner mig 110 % säker på att jag gjort allt som man ska göra.

    Antingen så kan de kolla upp något som de inte kunnat kollat upp innan eller så är någon eller några av verifieringarna i abgx helt enkelt felaktiga.
    ja, trusted uploaders kan vara en sak. förr krävdes det två separata uploaders för att verifiera ett spel, nu kan en trusted uploader ladda upp verifiering om h*n rippar det två gånger och allt stämmer. detta kan mycket väl vara en felande länk, tror dock inte det då det krävs mycket för att få en sådan position. vi får se helt enkelt, men ett möjligt scenario.

  5. #1535
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Det funkar inte att verifiera mitt FIFA 10 jag laddade ner nyss. Drog upp abgx som vanligt men nu fick jag att stelath inte kunde verifieras. Har haft detta problem förut och då berodde det på att det var en gammal version av abgx. Jag har inte använt abgx sen maj så jag undrar om det har kommit nån update sen dess. Om det beror på det, var hittar jag den?

  6. #1536
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du hittar den senaste här i tråden eller på www.abgx360.net abgx360.net är den ABSOLUT senaste, den på forumet kanske inte är up-to-date just nu då ny version kan släppas när som helst
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #1537
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    19
    Jag har 2 kompisar som båda ganska nyligen köpt vars en xbox 360, jag är den som fixat spelen till dem genom abgx tack vare hjälpen man fått på forumet tidigare samt av int21.
    Båda fick flash 1.6 som sin första och ända.

    Det märkliga är den ena har enbart och då menar jag enbart lirat FIFA 10 som varit bränt och han är nu bannad, spelet verifierades i abgx.

    Den andra har spelat 3 brända spel, Quantum of sollace, NHL 10 samt FIFA 10 alla verifierade.

    Ingen har spelat spelen innan release och som sagt alla spel är kontrollerade.

    Jag har själv samma spel och brukar lira dessa online innan jag drog utomlands, vilket var för drygt en månad sen nu och vad jag kan se på xbox.com när man ska beställa en ny reperation så är jag inte bannad, kan dem då med andra ord tagit folk som enbart lirat ett visst datum eller under en viss period, jag har som sagt haft min box mycket längre än dessa två och spelat betydligt fler spel. Kan till och med vara så att jag råkat spela något gammalt spel för länge sen som inte varit okej.

  8. #1538
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
    Jag har 2 kompisar som båda ganska nyligen köpt vars en xbox 360, jag är den som fixat spelen till dem genom abgx tack vare hjälpen man fått på forumet tidigare samt av int21.
    Båda fick flash 1.6 som sin första och ända.

    Det märkliga är den ena har enbart och då menar jag enbart lirat FIFA 10 som varit bränt och han är nu bannad, spelet verifierades i abgx.

    Den andra har spelat 3 brända spel, Quantum of sollace, NHL 10 samt FIFA 10 alla verifierade.

    Ingen har spelat spelen innan release och som sagt alla spel är kontrollerade.

    Jag har själv samma spel och brukar lira dessa online innan jag drog utomlands, vilket var för drygt en månad sen nu och vad jag kan se på xbox.com när man ska beställa en ny reperation så är jag inte bannad, kan dem då med andra ord tagit folk som enbart lirat ett visst datum eller under en viss period, jag har som sagt haft min box mycket längre än dessa två och spelat betydligt fler spel. Kan till och med vara så att jag råkat spela något gammalt spel för länge sen som inte varit okej.
    jag tror det är för tidigt att spekulera i hur ms lagt upp detta. jag tror att de kommer komma fram ett samband snart. vad som spekuleras är att updaten den 28e oktober gjorde mer än bara fixade krypteringstöd för det trådlösa. som du säkert märker verkar folk bli bannade genom att bara ha spelat ett fåtal titlar och i enstaka fall, ingen alls. detta är sjukt konstigt med tanke på att vid tidigare banvågar så har det inte varit i närheten av det som händer nu. tiden får visa... akta er för live med backuper tills det hela lugna ner sig är ett råd.

  9. #1539
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    40
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag tror det är för tidigt att spekulera i hur ms lagt upp detta. jag tror att de kommer komma fram ett samband snart. vad som spekuleras är att updaten den 28e oktober gjorde mer än bara fixade krypteringstöd för det trådlösa. som du säkert märker verkar folk bli bannade genom att bara ha spelat ett fåtal titlar och i enstaka fall, ingen alls. detta är sjukt konstigt med tanke på att vid tidigare banvågar så har det inte varit i närheten av det som händer nu. tiden får visa... akta er för live med backuper tills det hela lugna ner sig är ett råd.
    Dock ska tilläggas att jag blev bannad igår (blev troligen bannad tidigare men har ej anslutit till live före igår), utan att varit inloggad på Live på säkert en månad då jag haft fullt upp, och hade alltså aldrig uppdaterat min xbox innan jag blev bannad. Då jag blev bannad då jag testade network connection utan att ha hårddisken inkopplad så blev jag bannad innan xboxen försökte uppdatera. Updaten kan därför knappast vara den enda anledningen till ban.

  10. #1540
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vad hade du för FW när du blev bannad? 1.6? vad hade du för spelare? var den spoofad? om vi får all denna info från dig kanske det kan hjälpa oss lite mer i spekulationerna, vad som kan vara orsaken... juh mer info vi får juh lättare hittar man ett samband mellan alla bannade...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #1541
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    40
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vad hade du för FW när du blev bannad? 1.6? vad hade du för spelare? var den spoofad? om vi får all denna info från dig kanske det kan hjälpa oss lite mer i spekulationerna, vad som kan vara orsaken... juh mer info vi får juh lättare hittar man ett samband mellan alla bannade...
    Jag har en den första versionen av lite-on spelaren. Flashade den med 1,5 dagen då 1,5 släpptes (dvs. 23 december 2008), och uppdaterade seare till 1,6 då det kom och allt fler spel började använda wave 3. Jag har aldrig spoofat dvd läsaren. Har varit enligt mitt mått i alla fall väldigt försiktig på live och aldrig spelat över live med spel som inte varit verifierade genom abgx. Har dock skett att jag spelat spel som ej varit kontrollerade genom abgx, men dessa har jag alltid spelat offline med, dessa spel har jag heller aldrig installerat på hårdisken och dessa spel har alltid varit släppta i Sverige då jag spelat dem.

    Det senast släppta spelet jag spelat på min konsol är Halo ODST, och inte Batman AA, som jag sa i en annan tråd. Har även testat Halo 3 skivan med alla DLC genom live ett fåtal gånger, den som följde med Halo ODST dvs. Detta var också det senaste spelet jag spelade över live. Har även spelat Batman AA på min konsol men detta var långt senare och har inte varit uppkopplad till live sedan jag spelade det.
    Last edited by Paddy; 2009-11-09 at 13:05.

  12. #1542
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    Jag blev bannad igår. Jag spelade över live med en kompis kvällen innan men när vi skulle spela igår så stod det att jag blivit bannad.

    Som säkert många andra har jag inte direkt en orsak till att jag blev bannad. Det enda som jag kan komma på som kan ha med bannen att gör är att jag spelade NHL 10 LoCal release 1 vecka innan det släpptes. Jag hade då dragit ut nätverkskabeln innan jag satte igång spelet. Efter det vågade jag inte spela innan spelet släpptes för att en kompis sa att det loggades även fast man inte var uppkopplad mot live. Efter att ha läst denna tråd så verkade ju han ha fel. Men trots allt är jag bannad.

    Är det nån som kan ha nån anledning varför jag blev bannad? Går säkert inte att säga men iaf. Jag har fw 1.6. Jag hade kört ison i abgx men minns inte exakt om det kunde bli verifierad.

  13. #1543
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag blev bannad i veckan.
    Jag har varit extremt försiktig och bara spelat godkända spel och aldrig innan release datum. Senste månaderna har jag bara spelat FIFA 10 och NHL 10. Misstänker något utav dom felaktigt varit godkännda i ABGX

  14. #1544
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ok så jag flashade precis mitt xbox (fredags), har inte spelat något flashat spel än på boxen pga alla bans.
    Så nu undrar jag om man kan få bort flashen ur xboxet på ngt sätt eller om jag går säker om jag aldrig lirar ett nerladdat spel på mitt flashade xbox.

  15. #1545
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    40
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Jonas B Visa Inlägg
    Ok så jag flashade precis mitt xbox (fredags), har inte spelat något flashat spel än på boxen pga alla bans.
    Så nu undrar jag om man kan få bort flashen ur xboxet på ngt sätt eller om jag går säker om jag aldrig lirar ett nerladdat spel på mitt flashade xbox.

    Säker kan ingen garantera att du är, men du är mycket säkrare än de som spelat ett brännt spel. Det går att återställa flashningen till orginal om du skulle vilja det, så länge du har någon annan dvd-läsare än Lite-on läsarna. Anledningen till att Lite-on inte går att återställa till orginal är för att orginal Firmwaren till Lite-on läsarna inte är släppta ( så länge jag inte är väldigt dåligt uppdaterad).
    Last edited by Paddy; 2009-11-10 at 01:18. Anledning: Stavfel

  16. #1546
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag har en hitatchi dvd läsare, Är det bara att lämna in den på psxcare för att få den återstäld?

  17. #1547
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    40
    Respekt
    16
    Om du skulle vilja det så är det möjligt, ja.

    Har du varit inloggad på live sedan du flashade din xbox? Annars är det ingen som helst risk att du blir bannad så länge du håller dig borta från live. Om du inte loggat in på live sedan du flashat rekommenderar jag dig att spela offline ett tag och vänta innan du tar några beslut om hur vida du ska flasha tillbaka eller inte. Vänta tills man förhoppningsvis tagit reda på anledningen till de allra flesta bans, och ta ditt beslut efter detta resultat.

  18. #1548
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag har lirat dagligen sedan flashen, dock på orginal spel endast, Tror därför att folk har blivit bannade pga skivor vare sig om det är bra eller dåliga skivor.

    Jo jag får avakta lite för att se vad anledningarna till alla bans är.

    Tack för all hjälp trevligt att min första vistelse på detta forum blev bra

  19. #1549
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    40
    Respekt
    16
    Ok, jo det är det smartaste tycker jag.

    Det var så lite så, alltid kul att kunna hjälpa.

  20. #1550
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Loggade in på liven idag, är inte bannad.
    Har inte spelat live sedan i våras någon gång.

    Har varit noga med att kolla alla spel med ABGX och att inte lira innan Release.

    Hade dock hårddisken i när jag checkade om jag var bannad, hoppas inte det får mig bannad :S ...
    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

  21. #1551
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Janols Visa Inlägg
    Loggade in på liven idag, är inte bannad.
    Har inte spelat live sedan i våras någon gång.

    Har varit noga med att kolla alla spel med ABGX och att inte lira innan Release.

    Hade dock hårddisken i när jag checkade om jag var bannad, hoppas inte det får mig bannad :S ...
    koppla inte upp dig igen, det är tydligen ixtreme som kan få dig upptäckt! vänta med live tills alla kort är på borden.

  22. #1552
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    koppla inte upp dig igen, det är tydligen ixtreme som kan få dig upptäckt! vänta med live tills alla kort är på borden.
    Ajfan!

    Jag hade som tur var ingen skiva i, och var endast inne i max två minuter.
    Får hoppas det inte räcker för att bli flaggad :S

    Helvete va klantig jag e!
    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

  23. #1553
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    koppla inte upp dig igen, det är tydligen ixtreme som kan få dig upptäckt! vänta med live tills alla kort är på borden.
    Om din teori stämmer, fungerar det då att modda tillbaka till original firmware, åka och köpa MW2 och sen lira online utan strul?
    Last edited by C-Baz; 2009-11-10 at 18:32.
    Jag blir till rakblad, flytet som jag droppar fyller badkar.

  24. #1554
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av C-Baz Visa Inlägg
    Om din teori stämmer, fungerar det då att modda tillbaka till original firmware, åka och köpa MW2 och sen lira online utan strul?
    ja, men tänk på att saves och annat i din profil kan spela roll också. bara för att ixtreme kan vara orsaken betyder inte att allt man passat sig för förut är fel. kolla fortfarande dina release, formatera din hdd, kör original fw för att göra det bästa ur situationen.. annars får du chansa.

  25. #1555
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ja, men tänk på att saves och annat i din profil kan spela roll också. bara för att ixtreme kan vara orsaken betyder inte att allt man passat sig för förut är fel. kolla fortfarande dina release, formatera din hdd, kör original fw för att göra det bästa ur situationen.. annars får du chansa.
    Den som lever får se helt enkelt

    Och sen för att flytta min fråga till en lite mer on-topic tråd.

    Du (int21), sa att man inte märker på xbox.com om man är flaggad, men märker om man är bannad? Hur gör jag det via xbox.com? Har ingen lust att starta igång min box för att se om jag är bannad, då jag vill ha kvar installation på HDD o.s.v. även om jag blir bannad.
    Jag blir till rakblad, flytet som jag droppar fyller badkar.

  26. #1556
    ljungkullen Guest
    Börja beställ en reparation på xbox.com så ser du om det går eller ej. Om det inte går så är den bannad.

    /Mats

  27. #1557
    ljungkullen Guest
    INT. Har man upptäckt att det är Iextreme som är problemet? Är man 100 på det nu? Att dom kan se det på nåt sätt.

  28. #1558
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
    INT. Har man upptäckt att det är Iextreme som är problemet? Är man 100 på det nu? Att dom kan se det på nåt sätt.
    ingen som är 100% säker på något däremot tyder det på att det är något med iXtreme som orsakar bans... att MS hittat en metod att upptäcka FW change...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #1559
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Post

    Jag hade tänkt bränna activate.iso-filen på en DVD+R DL-skiva men jag har två viktiga frågor jag vill ställa här i forumet - innan jag börjar bränna.

    Kolla på följande bild: http://sv.tinypic.com/r/2u8v3n9/4

    1 & 2. Kolla på rutan som är inringat med röd färg och den rutan som är inringad med blå färg. Ser det rätt ut eller är det något som är fel?

    Och, ja - jag har valt "Calculate Optimal" i Layer Break-inställningarna.
    Last edited by TKD_1337; 2009-11-10 at 20:07.

  30. #1560
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av TKD_1337 Visa Inlägg
    Jag hade tänkt bränna activate.iso-filen på en DVD+R DL-skiva men jag har två viktiga frågor jag vill ställa här i forumet - innan jag börjar bränna.

    Kolla på följande bild: http://sv.tinypic.com/r/2u8v3n9/4

    1 & 2. Kolla på rutan som är inringat med röd färg och den rutan som är inringad med blå färg. Ser det rätt ut eller är det något som är fel?

    Och, ja - jag har valt "Calculate Optimal" i Layer Break-inställningarna.
    ja, men välj sedan att bara bränna på första lagret när imgburn frågar.

Sida 52 av 55 FörstaFörsta ... 2425051525354 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •