Sida 9 av 55 FörstaFörsta ... 789101119 ... SistaSista
Visar resultat 241 till 270 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #241
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18

    Arrow

    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det var jag som skrev detta från Heenoks user.. inloggningsbuggen slog till igen!!!


    Är det något som man ska ställa in annorlunda i abgx360 när man kollar DVDr mot när man kollar ISO förutom självklart läskällan?

  2. #242
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag har hittat en sak i den nya dashboarden som mycket möjligt skulle kunna ställa till det i framtiden. installerar du ett spel på hdd och sedan stoppar in en skiva med samma spel men annan utgåva, t.ex. regionfri ntsc istället för pal så kommer boxen registrera två versioner av samma spel, i mitt fall gow 2.

    jag hade installerat 360int versionen och sedan kastade den för att köra en fixad allstars release, nu dök alltså två stycken gow 2 ikoner upp i min box. man kan starta den installerade 360int versionen med allstars skivan och det är detta som kanske kan bli ett problem framöver, då installation och skiva borde skilja sig åt i media id. jag valde iaf att avinstallera den första 360int backupen för att sedan installera allstars, problem löst och bara en ikon kvar.

    det borde finnas något som boxen läser in och kanske tar med i installationen t.ex. media id eller stealth. så även om man spelar med ok backup så kanske installationen är felaktig, något att tänka på i framtiden... time will tell. nu vet ni iaf.
    När du kollar din profil, står det då att du har 2 olika GoW2 verisioner? Eller är det bara en? Du vet där man kollar alla spel man kört.

    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det var jag som skrev detta från Heenoks user.. inloggningsbuggen slog till igen!!!
    Haha blev helt chockad när jag läste igenom tråden. Tänkte WTF, detta har ju inte jag skrivit! :P

  3. #243
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Är det något som man ska ställa in annorlunda i abgx360 när man kollar DVDr mot när man kollar ISO förutom självklart läskällan?
    nej, det behövs inte. /int21

  4. #244
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Haha blev helt chockad när jag läste igenom tråden. Tänkte WTF, detta har ju inte jag skrivit! :P
    det har varit lite strul idag tror jag, haha hänt mig 2 ggr idag att jag blivit inloggad som annan user när jag refreshat en sida..

  5. #245
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    gbg
    Inlägg
    52
    Respekt
    23
    Hej

    När jag kontrollerar ett spel från skiva med abgx360 får jag följande information.

    Size: 7835516928 bytes <larger than normal>

    Är det något som kan orsaka ban? Eller är det bara att strunta i det?
    Last edited by Xerxes; 2008-11-22 at 12:59.

  6. #246
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Det skulle kunna orsaka ban då en release ska alltid ha samma storlek.
    Detta kan bero på att det inte är en retail release.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  7. #247
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Xerxes Visa Inlägg
    Hej

    När jag kontrollerar ett spel från skiva med abgx360 får jag följande information.

    Size: 7835516928 bytes <larger than normal>

    Är det något som kan orsaka ban? Eller är det bara att strunta i det?
    ingen fara sålänge du kör ixtreme, gärna 1.4. storleken beror på om imagefilen har splitvid eller inte..

    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Det skulle kunna orsaka ban då en release ska alltid ha samma storlek.
    Detta kan bero på att det inte är en retail release.
    se svar innan över.

    btw. guiden är uppdaterad idag, lite fix i info och ögongodis.

  8. #248
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    59
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av piratburken Visa Inlägg
    nej, det behövs inte. /int21
    Tycker ibland att abg är lite lustigt.
    Testar jag iso filen på detta lir Fifa_09_PAL_XBOX360-STRANGE så får jag upp att det är ok, men när jag testar skivkan som är brännd så kommer detta upp. Vad är skillnaden mot ison som går igenom??

    Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
    Server file no newer than local file 'GameNameLookup.csv' -- not retrieving
    Server file no newer than local file 'abgx360.dat' -- not retrieving


    Verifying this game against the online database...
    Attempting to get '30FDE31E60E383E6.ini' from the online verified database
    ERROR: The requested URL returned error: 404

    Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
    Verification failed

  9. #249
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
    Tycker ibland att abg är lite lustigt.
    Testar jag iso filen på detta lir Fifa_09_PAL_XBOX360-STRANGE så får jag upp att det är ok, men när jag testar skivkan som är brännd så kommer detta upp. Vad är skillnaden mot ison som går igenom??

    Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
    Server file no newer than local file 'GameNameLookup.csv' -- not retrieving
    Server file no newer than local file 'abgx360.dat' -- not retrieving


    Verifying this game against the online database...
    Attempting to get '30FDE31E60E383E6.ini' from the online verified database
    ERROR: The requested URL returned error: 404

    Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
    Verification failed
    ja du, bra fråga. eftersom den söker efter SS 30FDE31E och XEX 60E383E6 som din skiva har inlagt, så antar jag din iso har en annan SS eftersom den hittas, kikat det?

    jag har den releasen du har och jag kunde inte fixa det mot databasen vad jag kommer ihåg... du kunde fixa ison uppfattade jag det som?! jag laddade upp stealth till fifa 09 för några inlägg sedan, jag extraherade dem ur min fungerande iso. stealth är ursprungligen från 360patches, prova dem istället..

    patcha enbart in SS.BIN från rar arkivet du laddar ner, kör sedan autofix så ska den hitta rätt filer att patcha med. använd annars DMI.BIN och PFI.BIN i samma arkiv. du får prova dig fram där, verkar vara lite kinkigt om du inte kryssar i "patch even if stealth passes", det är bara att bråka lite med de olika filerna så kommer den verifiera tillslut.. oftast fungerar det direkt, men så du vet om det.

    detta kör jag med iaf och det finns när du kollar från dvd.

    Verifying this game against the online database...
    Attempting to get '637E652660E383E6.ini' from the online verified database
    Server file no newer than local file '637E652660E383E6.ini' -- not retrieving

    Using '637E652660E383E6.ini' (314 bytes)
    Video CRC matches
    V0 CRC matches
    V1 CRC matches
    PFI CRC matches
    DMI CRC matches
    SS CRC matches
    Xex CRC matches

  10. #250
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hej på er.

    Jag har en liten fundering...
    Köpte en flashad xbox360 (senaste iXtreme) till en polare i 25års-present för ett par månader sedan och brände ett gäng spel till han, däribland Saints Row 2 (som verkar vara en dålig release... ). Han har aldrig haft nätverkssladden i, inte varit på live dvs, men har nu tänkt att lira FIFA 09 online.
    Jag testade precis hans skiva(Saints Row 2)med abgx och står verification failed så jag tar det som att releasen är dålig.

    Frågan är, kommer han bli bannad när han loggar in på xbox live? Kan han göra något för att undvika det isf?

    Tack på förhand

  11. #251
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Under "OPTIONS" i abgx360, ska man inte ha "Check for possible game data corruption" ikryssat? Är inte det motsvarigheten till Mulleters "check game data"?

  12. #252
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Under "OPTIONS" i abgx360, ska man inte ha "Check for possible game data corruption" ikryssat? Är inte det motsvarigheten till Mulleters "check game data"?
    den körs automatisk varje gång en crc check mot game data körs, enda orsaken att kryssa i den är för att tvinga igång crc check för game data om inget annat har gjort det. det står tom i abgx360 om du har muspekaren över i.

  13. #253
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Zoomink Visa Inlägg
    Frågan är, kommer han bli bannad när han loggar in på xbox live? Kan han göra något för att undvika det isf?

    Tack på förhand
    han kan läsa guiden i första inlägget i denna tråd, där står allt som du undrar över.

    i korta drag... spara ner hans backuper med imgburn eller om du har imagefilerna av spelen. kör sedan autofix i abgx360 på dem, verifiera dem, bränn dem, spela dem.

  14. #254
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Det är helt säkert att det där med "Size: 7835516928 bytes <larger than normal>" inte är något problem om man har ixtreme 1.4 eller senare?

    Har också fått det på ett par checkade spel nu och började undra eftersom jag självklart antog att det innebar att spelet var större en vad det borde vara (= osäkert att spela)...



    EN STOR APLÅD FÖR INT21 NU ALLA!

    *KLAPP*KLAPP*KLAPP*KLAPP*KLAPP

  15. #255
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Det är helt säkert att det där med "Size: 7835516928 bytes <larger than normal>" inte är något problem om man har ixtreme 1.4 eller senare?
    hehe.. ingen rymdvetenskap direkt, googla eller kika en redan existerande tråd.

  16. #256
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ja du, bra fråga. eftersom den söker efter SS 30FDE31E och XEX 60E383E6 som din skiva har inlagt, så antar jag din iso har en annan SS eftersom den hittas, kikat det?

    jag har den releasen du har och jag kunde inte fixa det mot databasen vad jag kommer ihåg... du kunde fixa ison uppfattade jag det som?! jag laddade upp stealth till fifa 09 för några inlägg sedan, jag extraherade dem ur min fungerande iso. stealth är ursprungligen från 360patches, prova dem istället..

    patcha enbart in SS.BIN från rar arkivet du laddar ner, kör sedan autofix så ska den hitta rätt filer att patcha med. använd annars DMI.BIN och PFI.BIN i samma arkiv. du får prova dig fram där, verkar vara lite kinkigt om du inte kryssar i "patch even if stealth passes", det är bara att bråka lite med de olika filerna så kommer den verifiera tillslut.. oftast fungerar det direkt, men så du vet om det.

    detta kör jag med iaf och det finns när du kollar från dvd.
    Har en backup med samma fel som Douhane76, har inte skrivit på skivan vilket spel det är och vill inte sätta in det i xboxen nu när man ser att den inte är som den ska men misstänker att det vara fifa.

    Går det inte alls att använda sig av denna om man vill kunna spela live fortsättningsvis?

    Skit också att man inte visste att man skulle kolla spelen på detta sättet från början trodde att det räckte med att allt var förbockat i mulleter, så risken för att bli bannad är väl tyvärr ganska stor.

    Har dock aldrig spelat någon match online, men har varit uppkopplad så jag har kunnat skriva meddelande till vännerna på xboxen.
    Last edited by jimpa_84; 2008-11-23 at 20:10.

  17. #257
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
    Har en backup med samma fel som Douhane76, har inte skrivit på skivan vilket spel det är och vill inte sätta in det i xboxen nu när man ser att den inte är som den ska men misstänker att det vara fifa.

    Går det inte alls att använda sig av denna om man vill kunna spela live fortsättningsvis?

    Skit också att man inte visste att man skulle kolla spelen på detta sättet från början trodde att det räckte med att allt var förbockat i mulleter, så risken för att bli bannad är väl tyvärr ganska stor.

    Har dock aldrig spelat någon match online, men har varit uppkopplad så jag har kunnat skriva meddelande till vännerna på xboxen.
    om du kör dvdr check på den.. vilken .ini fil använder abgx360 då? det går att ta reda på vilket spel det är utifrån den och hur man kan fixa det.. annars sparar du ner det med imgburn enligt guiden och sedan försöker köra autofix på den och bränner ut igen. mitt fifa 09 var inga problem att fixa.. och fungerar inte autofix så har jag laddat upp stealth här i tråden till det. viktigt är att du ställer in abgx360 enligt guiden, med level 3 och allt det där, så hittar den stealth lättare.

  18. #258
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    om du kör dvdr check på den.. vilken .ini fil använder abgx360 då? det går att ta reda på vilket spel det är utifrån den och hur man kan fixa det.. annars sparar du ner det med imgburn enligt guiden och sedan försöker köra autofix på den och bränner ut igen. mitt fifa 09 var inga problem att fixa.. och fungerar inte autofix så har jag laddat upp stealth här i tråden till det. viktigt är att du ställer in abgx360 enligt guiden, med level 3 och allt det där, så hittar den stealth lättare.
    Ska kolla det alldeles strax ska dock bränna en annat spel nu rock band 2, körde den i abgx efter din guide och när jag valde att bränna iso-filen i img burn så säger den till mig att jag har gjort fel val och väljer själv dvd-filen.

    Jag ser du att iso-filen är ändrad sedan jag körde den i abgx men dvd-filen är har samma datum och tid som när jag laddade hem den.

    Ska man bränna dvd-filen även om datumet för senaste ändring inte är gjort i den filen?

    Finns det något jag kan göra för att minimera risken för att bli bannad nu när man kört en dålig kopia? Ta bort savefilerna? Är det stor risk att man åker dit när man får felet som jag fick?
    Last edited by jimpa_84; 2008-11-23 at 20:56.

  19. #259
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
    Ska kolla det alldeles strax ska dock bränna en annat spel nu rock band 2, körde den i abgx efter din guide och när jag valde att bränna iso-filen i img burn så säger den till mig att jag har gjort fel val och väljer själv dvd-filen.
    välj .dvd filen i imgburn så klagar den inte.. i dvdfilen står isofilens namn så den kommer att laddas via den. annars måste du ställa in layerbreak under options i imgburn. (om nu det inte är fixat i nya imgburn att det görs auto.)

    Citat Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
    Jag ser du att iso-filen är ändrad sedan jag körde den i abgx men dvd-filen är har samma datum och tid som när jag laddade hem den.
    då stämde .dvd filen och inget behövde ändras.

    Citat Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
    Ska man bränna dvd-filen även om datumet för senaste ändring inte är gjort i den filen?
    spelar ingen roll vad datume på den är. du kan döpa om den till "hejsan.jpg" om det är så och ladda den i imgburn.. huvudsaken är att layerbreak och sökväg till imagefilen står i den. .dvd filens uppgift är att vara som en genväg, den säger till imgburn, använd detta layerbreak och bränn denna ison.

    Citat Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
    Finns det något jag kan göra för att minimera risken för att bli bannad nu när man kört en dålig kopia? Ta bort savefilerna? Är det stor risk att man åker dit när man får felet som jag fick?
    nej, inte mer än att sluta spela overifierade backuper på live, ha nyaste firmware... du kan inte få något ogjort på live...

    allt fungerade bra på fifa 09 eller? alla checkar passerade och gamedata också?

  20. #260
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    välj .dvd filen i imgburn så klagar den inte.. i dvdfilen står isofilens namn så den kommer att laddas via den. annars måste du ställa in layerbreak under options i imgburn. (om nu det inte är fixat i nya imgburn att det görs auto.)

    då stämde .dvd filen och inget behövde ändras.

    spelar ingen roll vad datume på den är. du kan döpa om den till "hejsan.jpg" om det är så och ladda den i imgburn.. huvudsaken är att layerbreak och sökväg till imagefilen står i den. .dvd filens uppgift är att vara som en genväg, den säger till imgburn, använd detta layerbreak och bränn denna ison.

    nej, inte mer än att sluta spela overifierade backuper på live, ha nyaste firmware... du kan inte få något ogjort på live...

    allt fungerade bra på fifa 09 eller? alla checkar passerade och gamedata också?
    Kanon jag tackar så mycket för svaren, känns bara tråkigt att man ska va så nogrann nu då man redan klantat sig.

    Gör kollen nu i abgx och kommer lägga upp den så fort den är klar.

    Ser även i abgx att spelet i fråga var FIFA 09, vilket jag inte kunde se i mulleter

    ────────────────────────────────────────────────── ─────────────────────────────
    \\//\\//\\//\\//\\/█\\//\ \ \/ /┌─┐┌─┐┌─┐\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
    //\\//\\//\\//\█▀█\█▀█\█▀█/ /\ \ ─┤├─┐│ │//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
    ───────────────▀▀▀─▀▀▀─▀▀█──────└─┘└─┘└─┘─v0.9.4── ─────[http://abgx360.net]────
    ▀▀▀
    Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
    Server file no newer than local file 'GameNameLookup.csv' -- not retrieving
    Server file no newer than local file 'abgx360.dat' -- not retrieving

    Checking Game
    ISO: "MATSHITA DVD-RAM UJ-841S v1.50 (E"
    Layerbreak: 1913760
    Size: 7835516928 bytes (larger than normal)
    Files in ISO: 90, Folders in ISO: 14
    Total bytes used: 5635045400 (77.12%)
    ISO appears to have random padding
    XEX Media ID: 8936AA1B0ED4305C2CDAEC05-537B1066
    XEX CRC = 60E383E6

    FIFA 09

    Region Code: 0x00FF0000
    PAL

    Checking SS
    Timestamp of Authoring: 2008/09/08 00:00:00
    Timestamp of Mastering: 2008/09/16 21:23:16
    SS CRC = 30FDE31E (RawSS = CEFD657E)
    SS Media ID: 8936AA1B0ED4305C2CDAEC05-537B1066 (matches game)
    SS looks valid

    Checking DMI
    Timestamp of Authoring: 2008/09/08 00:00:00 (matches SS)
    DMI CRC = 584B5D74
    DMI Media ID: 8936AA1B0ED4305C2CDAEC05-537B1066 (matches game)
    DMI looks valid

    Checking PFI
    PFI CRC = A4CFB59C
    PFI matches known data (2nd wave)

    Video partition found
    Checking Video padding... Video is zero padded
    Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
    Video partition matches known data (2nd wave)

    Stealth check passed!

    Verifying this game against the online database...
    Attempting to get '30FDE31E60E383E6.ini' from the online verified database
    ERROR: The requested URL returned error: 404

    Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
    Verification failed

    Press any key to exit . . .

  21. #261
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    gbg
    Inlägg
    52
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ingen fara sålänge du kör ixtreme, gärna 1.4. storleken beror på om imagefilen har splitvid eller inte..

    se svar innan över.

    btw. guiden är uppdaterad idag, lite fix i info och ögongodis.


    Hej igen,

    Går det att ordna så att stroleken blir rätt, med abgx360 etc?

  22. #262
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Xerxes Visa Inlägg
    Hej igen,

    Går det att ordna så att stroleken blir rätt, med abgx360 etc?
    det är inget fel på den storleken, ta bort splidvid om du vill göra den mindre issåfall. ser ingen mening med det dock..

  23. #263
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    19
    "allt fungerade bra på fifa 09 eller? alla checkar passerade och gamedata också?"

    Int vad kan du säga efter att ha sett urklippet från abgx för fifa 09?

  24. #264
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
    Kanon jag tackar så mycket för svaren, känns bara tråkigt att man ska va så nogrann nu då man redan klantat sig.

    Gör kollen nu i abgx och kommer lägga upp den så fort den är klar.

    Ser även i abgx att spelet i fråga var FIFA 09, vilket jag inte kunde se i mulleter

    Stealth check passed!

    Verifying this game against the online database...
    Attempting to get '30FDE31E60E383E6.ini' from the online verified database
    ERROR: The requested URL returned error: 404

    Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
    Verification failed

    Press any key to exit . . .
    den där är inte verifierad mot databasen då den inte hittar ini filen.. eftersom du inte kan köra autofix på skivan så kommer den inte försöka komma åt annan stealth åt den. spara ner med imgburn och kör abgx360 så kommer den säkert hitta den åt dig..

    såhär ser min ut...

    Stealth check passed!

    Verifying this game against the online database...
    Attempting to get '637E652660E383E6.ini' from the online verified database
    Server file no newer than local file '637E652660E383E6.ini' -- not retrieving

    Using '637E652660E383E6.ini' (314 bytes)
    Video CRC matches
    V0 CRC matches
    V1 CRC matches
    PFI CRC matches
    DMI CRC matches
    SS CRC matches
    Xex CRC matches

  25. #265
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Får följande fel på NHL09 i ABGX360

    ************************************************** ******
    -------------------------------------------------------------------------------
    \\//\\//\\//\\//\\/¦\\//\ \ \/ /+-++-++-+\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
    //\\//\\//\\//\¦¯¦\¦¯¦\¦¯¦/ /\ \ -¦+-+¦ ¦//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
    ---------------¯¯¯-¯¯¯-¯¯¦------+-++-++-+-v0.9.4-------[http://abgx360.net]----
    ¯¯¯
    Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
    Server file no newer than local file 'GameNameLookup.csv' -- not retrieving
    Server file no newer than local file 'abgx360.dat' -- not retrieving

    C:\dgr-nhl09.dvd is valid

    Checking Game
    ISO: "C:\dgr-nhl09.iso"
    Size: 7572881408 bytes (normal size)
    Files in ISO: 55, Folders in ISO: 10
    Total bytes used: 5398222050 (73.88%)
    ISO appears to have random padding
    XEX Media ID: FA1A75D0435AD25D4EE41C7F-3028CBC1
    XEX CRC = C97FAE6C

    Checking Game CRC... (press Q to cancel)
    Percent Elapsed Estimated Time Average Current Errors Total
    Done Time Time Left Speed Speed Recovered Retries
    100% 9:09 9:09 0:00 12.7 MB/s 5.1 MB/s

    AnyDVD style corruption was not detected
    Game CRC = 27EF2668

    NHL 2K9-------------------------->Skumt detta är ju 2ksports!!!!!

    Region Code: 0x00FF0000
    PAL

    Checking SS
    Timestamp of Authoring: 2008/08/13 00:00:00
    Timestamp of Mastering: 2008/08/28 16:48:37
    SS CRC = 45E0E516 (RawSS = 338F4529)
    SS Media ID: FA1A75D0435AD25D4EE41C7F-3028CBC1 (matches game)
    SS looks valid

    Checking DMI
    Timestamp of Authoring: 2008/08/13 00:00:00 (matches SS)
    DMI CRC = A032BA98
    DMI Media ID: FA1A75D0435AD25D4EE41C7F-3028CBC1 (matches game)
    DMI looks valid

    Checking PFI
    PFI CRC = A4CFB59C
    PFI matches known data (2nd wave)

    Video partition found
    Checking Video padding... Video is zero padded
    Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
    Video partition matches known data (2nd wave)

    Stealth check passed!

    Verifying this game against the online database...
    Attempting to get '45E0E516C97FAE6C.ini' from the online verified database
    ERROR: The requested URL returned error: 404

    Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
    Verification failed

    Starting AutoFix
    Attempting to get 'Xex_C97FAE6C.ini' from the online verified database
    ERROR: The requested URL returned error: 404

    Failed to find a verified ini file for this Xex
    AutoFix Failed, Stealth is still unverified

    Press any key to exit . . .

    ************************************************** ******
    Kan man fixa till detta?
    Kolla även NHL 2K9 detta är ju NHL09 skumt

  26. #266
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Hittar inte Need.For.Speed.Undercover.PAL.X360-Allstars i databasen.

    Finns det någon Livesäker NFSU ute?

  27. #267
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    han kan läsa guiden i första inlägget i denna tråd, där står allt som du undrar över.

    i korta drag... spara ner hans backuper med imgburn eller om du har imagefilerna av spelen. kör sedan autofix i abgx360 på dem, verifiera dem, bränn dem, spela dem.
    Tack för svaret.

    Det jag menar är att han har ju lirat en dålig version av Saints Row 2. Även om jag fixar just den skivan så kanske Microsoft fortfarande kan se att han har lirat en dålig version?

    Eller är vi bara paranoida?

  28. #268
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    19
    nya problem INT, tur du kan svara på alla korkade frågor.

    Skulle ta min första riktiga backup nu på guitar hero world tour gjorde enligt guiden, valde dock att bara lägga själva spelet på hårddisk F utan att lägga den i en speciellt mapp.

    Får detta meddelande då jag kör filen i abgx:

    Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
    Server file no newer than local file 'GameNameLookup.csv' -- not retrieving
    Server file no newer than local file 'abgx360.dat' -- not retrieving

    ERROR: F:\XGD2DVD_NTSC.MDS isn't recognized as an XBOX 360 ISO or Stealth file!

    Press any key to exit . . .



    Skapade en mapp som jag la dem två filerna i bara för att testa döpte den till .iso i slutet fick då detta meddelande:

    Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
    Server file no newer than local file 'GameNameLookup.csv' -- not retrieving
    Server file no newer than local file 'abgx360.dat' -- not retrieving

    ERROR: F:\XGD2DVD_NTSC.MDS isn't recognized as an XBOX 360 ISO or Stealth file!

    Press any key to exit . . .
    Last edited by jimpa_84; 2008-11-24 at 19:36.

  29. #269
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    För mig ser det ut om att AGBX databas inte kontaktas, kanske överbelastning eller så är servern nere
    Prova igen senare
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  30. #270
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    För mig ser det ut om att AGBX databas inte kontaktas, kanske överbelastning eller så är servern nere
    Prova igen senare
    Det har du kanske rätt i, ska prova senare ikväll också.
    Brukar allt vara okej direkt när man gör en backup på ett orginalspel?
    Eller är man alltid tvungen till att köra fix?

Sida 9 av 55 FörstaFörsta ... 789101119 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •