Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Snor tråden en snabbis och frågar om det är nån som har problem med Xbox-live just idag?
Hur kollar jag lättast om jag eventuellt är bannad...
Tack på förhand
Last edited by Soederstroem; 2009-01-19 at 21:28.
Prova att gå online bara, går det att gå online så var det något tillfälligt fel eller om du inte kan ansluta antar jag att du har något/några problem med anslutningen till live, har för mig jag läst/hört någonstans att man ska få ett felmedelande där det står att man är bannad på live.
lättast är annars att ringa till MS supporten och be dom kolla upp det du kan säga till dom att du inte kan ansluta till Live bara, behöver inte fråga om du blivit bannad, låter bättre om du säger att du inte kan logga in bara och höra om dom har problem med det eller om det är någon inställning någonstans
Google is your friend!
Det står att jag har ett problem. Har testat både med kabel och trådlöst men det vill inte. Så det är väl bara att hoppas på att det är tillfälligt antar jag...
vad står det för fel kod?
Google is your friend!
Får inte upp nån felkod alls förutom att den inte kan connecta till liven. Cant establish typ..
ok, och sedan finns det möjlighet att testa anslutningen? provat med det? vad får du upp för fel? inga? då får du ringa till MS support och höra med dom varför det inte fungerar...
Google is your friend!
Ja givetvis har jag testat det...är inte helt grön =)
Den hittar till routern och allt sånt, men det blir ett kryss över liven när den kör det testet. Står att jag ska testa med nätverkskabel direkt in ist....gör det och samma sak händer. Antar att jag måste ringa supporten...drygt
ok, det låter som att du har problem att ansluta till live bara, kan vara vad som helst men jag tror inte att du blivit bannad, har du det så får du skriva det här så andra kan se hur man kan se om det är så, det kan också vara så att dom har lite problem med live just nu med någon/några servrar, för mig fungerar det att logga in och så, men jag har inte guld så kan inte kolla om det går att spela också, men som sagt, det fungerar för mig just nu...
du kan om du inte orkar ringa MS support vänta tills imorrn och prova igen, vid olika tider på dygnet
Google is your friend!
Nu börjar det sakta närma sig ett halvår sen releasen av NHL 09.
När ska jag kunna spela det egentligen? Har någon hört nåt?
Min dagger-release ligger och samlar datadamm på mitt skrivbord.
Du har nog rätt. Det borde redan ha kommit nu om det skulle komma. NHL 09 kommer förbli "overifierbar".
Ett köp på över 500 kr är det inte snack om, ekonomin är risig som den är. Problemet är att jag inte har råd till ett nytt 360 i nuläget om jag blir bannad.
Vad säger ni gubbar, ska jag chansa på Dagger-releasen?
en polare till mig kör dagger releasen och han har inte blivit bannad. han har spelat rätt många matcher online.. men det är en onödig risk som jag absolut inte är villig att ta.
Bra tankar. Håller med när jag låter hjärnan tala istället för hjärtat. Jag får nog lugna mig lite med NHL. Tack för inputen.
Jag har rippat en retail verison av NHL 09 och laddade upp stealth filerna till länken nedan.
http://www.sendspace.com/file/kjr831
Skickade dem till Ryo redan 21/10 så det är nog min som ligger där och väntar på att bli verifierad, dvs om han uploadade den. http://360patches.com/index.php/topic,1263.0.html
Edit: Verkar som att han aldrig uploadade dem, han skulle fråga igen om han får uploada dem.
Last edited by p_son77; 2009-01-21 at 20:41.
Perfekt p_son, det uppskattas. Så här ser det ut hos mig:
Betyder det att Dagger var ok från början och att den inte behövde autofixas? Jag har nämligen bränt ut spelet för längesen och tänkte köra direkt på det om nu Dagger-rellen var perfekt från början.
Success. Start tack p_son. Nu ska det liras NHL!
hej här är en till som inte får abgx360 att fungera får 404 hela tiden på spel jag ser andra fått rätt jag har den senaste versionen då måste väl adressen va rätt.och brandväggen e öppen
tacksam för mer tips
vilbe
med nyaste vet jag inte vad du menar, program, ini fil? ini fil som är inlagd på rätt ställen enligt guide? om inte, kolla den delen.
jag uppdaterade arkiven och nerladdningslänkar för att folk verkade inte förstå hur man lägger in ini filen på rätt ställe. i de nya arkiven du laddar med har jag gjort en install_ini.bat, kör den så installeras ini filen där den ska vara.
Last edited by int21; 2009-01-22 at 15:00.
jag menar som det står på 1:a sidan här på denna forumdelen men jag o datorer e inte helt kompisar men om jag raderar allt o laddar hem igen kan det bli bra då hittar heller inte abgx i dokument o inst .fast jag gör vad som står.
vilbe
Google is your friend!
ladda hem en av de filer jag länkat till i guiden. ta bort din gamla abgx360 katalog och använd den du laddade hem. kör sedan install_ini.bat i abgx360 katalogen, det kommer stå 1 fil(er) kopierade, tryck en knapp. kör nu abgx360 så kommer det antagligen fungera. kör du vista eller xp?
Bookmarks