Jag har en fråga angående DVD-skivor
Jag köpte just ett 10-pack med DVD+R DL skivor med märket ' TDK ' ( Det var slut på verbatim )
Är detta '' TDK '' ett skitmärke eller är det bra kvalite?
Svar Snabbt!
Jag har en fråga angående DVD-skivor
Jag köpte just ett 10-pack med DVD+R DL skivor med märket ' TDK ' ( Det var slut på verbatim )
Är detta '' TDK '' ett skitmärke eller är det bra kvalite?
Svar Snabbt!
Helt ok media har bara spelat med tdk på wii. Men hört folk som fått det funka på 360:P
Prova och se...
Min regel =
Märken på skivor som gjort kasettband på 60-80talet "Basf, Maxell, TDK etc" de kan inte göra Vettigt lagringsmedia för CD eller DVD!
Allt utom Verbatim = Skit
Sen fins det läsare som gillar skit likväl som killar som går ut på krogen och plockar brudar oavsett utseende *Det är ju insidan som räknas*
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
skivor är som bilar, man kan inte säga att något är bra genom att bara säga det är en volvo. vill du ha reda på om skivorna är något att ha så stoppar du dem i din dator och läser av mediakoden av dem med imgburn tex. googla sedan på den mediakoden eller posta den här. kan inte bara gissa vad som är bra men som pendragon säger, det är inte mycket som är i klass med verbatim.
Även om jag kör på den säkra sidan och bara köper Verbatim så tror jag att många andra märken kan funka bra.
Det beror ju också på vilken brännare man har.
Sen är det ju så att kvaliteten varierar från skiva till skiva även - då tex vissa Verbatim dvd+dl skivor (med samma mediakod) är tillverkade i Indien och andra i Singapore. De från Singapore sägs vara att föredra. Men jag har även hört att de från Indien har blivit bättre den senaste tiden, så jag vet inte riktigt.
De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.
Jag hade en iso-fil av "Fuzion Frenzy 2" (ff2r-dgr) som inte fungerade på min 360 med iXtreme 1.5. En snabb koll med abgx360 visade varför...
Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
Server file no newer than local file 'GameNameLookup.csv' -- not retrieving
Server file no newer than local file 'abgx360.dat' -- not retrieving
D:\ff2r-dgr\ff2r-dgr.dvd is valid
Checking Game
ISO: "D:\ff2r-dgr\ff2r-dgr.iso"
Size: 7572881408 bytes (normal size)
Files in ISO: 75, Folders in ISO: 2
Total bytes used: 1238893893 (16.95%)
ISO appears to have random padding
XEX Media ID: 5C58474675E8F90D99089E97-7D9E713E
XEX CRC = 49216491
Fuzion Frenzy 2
Region Code: 0xFFFFFFFF
Region Free!
Checking SS
Timestamp of Authoring: 2006/12/12 00:00:00
Timestamp of Mastering: 2007/01/12 01:28:19
SS CRC = 0DBA476F (RawSS = C83D00D4)
SS Media ID: 5C58474675E8F90D99089E97-7D9E713E (matches game)
SS looks valid
Checking DMI
Timestamp of Authoring: 2006/12/12 00:00:00 (matches SS)
DMI CRC = DD72073B
DMI Media ID: 5C58474675E8F90D99089E97-7D9E713E (matches game)
DMI looks valid
Checking PFI
PFI CRC = A4CFB59C
PFI matches known data (2nd wave)
Video partition found
Video volume space size and size of PFI data area do not match!
Cannot check padding due to invalid or uncertain PFI/Video
Video CRC = 00000000 (V0 & V1 skipped due to non-matching or absent PFI)
Video partition does not match known data (should have matched 2nd wave)
Stealth check failed!
Starting AutoFix
Attempting to get '0DBA476F49216491.ini' from the online verified database
Server file no newer than local file '0DBA476F49216491.ini' -- not retrieving
Using '0DBA476F49216491.ini' (305 bytes)
Attempting to get 'Video_91410773.iso' from the online verified database
ERROR: The requested URL returned error: 404
ERROR: Failed to find or open 'Video_91410773.iso' (No such file or directory)
AutoFix Failed!
Cannot check SplitVid due to invalid or uncertain PFI/Video
Press any key to exit . . .
Ingen Stealth så det är ju inte konstigt att det inte funkar. Av en händelse hade jag också "Top Spin 3" (strange-ts3) på HD:n så jag testade att extrahera Video, PFI, DMI och SS från "Top Spin 3" och använde de extraherade filerna till att reparera mitt "Fuzion Frenzy 2". Detta gjordes med abgx360 som jag körde ett par gånger på mitt "nya" Fuzion Frenzy 2. Detta blev resultatet...
Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
Server file no newer than local file 'GameNameLookup.csv' -- not retrieving
Server file no newer than local file 'abgx360.dat' -- not retrieving
D:\Fuzion Frenzy (med Top Spin 3 Stealth)\ff2r-dgr.dvd is valid
Checking Game
ISO: "D:\Fuzion Frenzy (med Top Spin 3 Stealth)\ff2r-dgr.iso"
Size: 7835492352 bytes (SplitVid 2nd wave)
Files in ISO: 75, Folders in ISO: 2
Total bytes used: 1238893893 (16.95%)
ISO appears to have random padding
XEX Media ID: 5C58474675E8F90D99089E97-7D9E713E
XEX CRC = 49216491
Fuzion Frenzy 2
Region Code: 0xFFFFFFFF
Region Free!
Checking SS
Timestamp of Authoring: 2006/12/12 00:00:00
Timestamp of Mastering: 2007/01/12 01:28:19
SS CRC = 0DBA476F (RawSS = C83D00D4)
SS Media ID: 5C58474675E8F90D99089E97-7D9E713E (matches game)
SS looks valid
Checking DMI
Timestamp of Authoring: 2006/12/12 00:00:00 (matches SS)
DMI CRC = DD72073B
DMI Media ID: 5C58474675E8F90D99089E97-7D9E713E (matches game)
DMI looks valid
Checking PFI
PFI CRC = A4CFB59C
PFI matches known data (2nd wave)
Video partition found
Checking Video padding... Video is zero padded
Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
Video partition matches known data (2nd wave)
Stealth check passed!
Verifying this game against the online database...
Attempting to get '0DBA476F49216491.ini' from the online verified database
Server file no newer than local file '0DBA476F49216491.ini' -- not retrieving
Using '0DBA476F49216491.ini' (305 bytes)
Video CRC matches
V0 CRC matches
V1 CRC matches
PFI CRC matches
DMI CRC matches
SS CRC matches
Xex CRC matches
All Stealth CRCs match (Game CRC was not checked)
Stealth was verified but game data wasn't
Comparing L1 Video on L0 to L1 Video on L1...
SplitVid is valid
Checking L1 Video padding... L1 Video is zero padded
Press any key to exit . . .
Hoppsan!! Nu klagar inte abgx360 överhuvudtaget!! Inget 404 längre och hade jag inte vetat bättre hade jag trott att det är en LIVE-säker kopia av "Fuzion Frenzy 2". Hur kan jag genom att sno info från Top Spin 3 få abgx360 att säga att jag har en giltig version av Fuzion Frenzy 2???
Eller är det en LIVE-säker kopia nu?
om jag vore du skulle jag istället för att hålla på leka sådär själv försöka med att köra den i XDVDMulleter, lyckas den fixa den har du tur, annars är det bara att leta vidare efter en ny version av den...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Leka? Tack skall du ha... Mitt mål var bara att skapa en skiva som jag kunde spela offline med. Ville dela med mig av erfarenheten för att om möjligt få svar på om skivan faktiskt oavsiktligt blev LIVE-säker eller inte. Om den inte är det så är det väldigt oroväckande eftersom det betyder att man inte alls kan lita på abgx360. Vem som helst skulle ju kunna ladda upp fejkade skivor sådär och få hur många som helst bannade eftersom abgx360 rapporterar att skivan är ok. Jag hoppas förstås att skivan är LIVE-säker och inget annat, för allas skull.
han lekte faktist inte, han tog bara en saknad video partition och lade in den, precis som xdvdmulleter eller abgx360 gjort om de hittat dem. ingen konstigt med det, bara att han fick göra det manuellt. det finns inte många olika video partitioner, en passar. här är de vanligaste.
http://www.abgx360.net/Apps/StealthF...o_66D0CB54.iso
http://www.abgx360.net/Apps/StealthF...o_91410773.iso
kollar du så söker abgx360 efter Video_91410773.iso men finner den inte av någon anledning.. kollar du i databasen över så ligger den där, video partitionen han extractade från top spin 3 är densamma.
det är inte rymdfysik direkt.
Tack för svaret... det var skönt att höra :-)
Hur skall jag göra så att abgx360 hittar de där filerna i fortsättningen?
Last edited by spotify; 2009-02-10 at 23:08.
kör du med den uppdaterade ini filen och abgx360 inställt till level 3 i inställningarna? om inte, kolla guiden där är det förklarat hur du lägger in och ställer in.
404 tyder på att den inte hittar filen, vilken kan bero på du har den gamla ini filen. lättast är om du laddar hem något av rar arkiven i guiden (2mb), packar upp, kör install_ini.bat, sedan kan du ta bort det. ini filen har då kopierats till rätt ställe för din användare.
Tack int21, du hade givetvis rätt. Jag hade laddat hem abgx360 från ett annat ställe som tyvärr inte var så aktuellt längre. Tack för hjälpen!!
Någon som vet vart nya verisionen av abgx finns till Mac?
Eller hur man patchar en äldre verision.
räcker det att spelet klarar stealth check för att det ska fungera.?
Får "error 404 xex/ss" när jag försöker verifiera NHL09 (dagger-release), är det så att den inte finns i databasen eller är det något annat fel?...
Samma händer med nya streetfighter, men det kanske är mer förståeligt om det inte är i databasen ännu.
Inget av dem är i databasen änFår "error 404 xex/ss" när jag försöker verifiera NHL09 (dagger-release), är det så att den inte finns i databasen eller är det något annat fel?...
Samma händer med nya streetfighter, men det kanske är mer förståeligt om det inte är i databasen ännu.
http://abgx360.net/GamesByDate.txt
FRÅGOR:
1:
Jag bara undrar, När spel har "updates" när man startar. Är det någon risk att den lägger till något så den upptäcker att det är en kopia?.
2:
Är det störe risk om man spelar från HD än Skivan?.
Vet ej om detta har redan besvaras. Kollade med "sök" men fick inte något riktigt svar. Kannske för att jag sökte för dåligt .
CDON säger:
Street fighter IV Releasedatum: 2009-02-20
Last edited by SH!Ne; 2009-02-11 at 15:40.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Kontrollera CRC med Mullter + AGBX = Bättre än att råka bli utkastad
/ Pendragon
v0.9.4 är senaste versionen. lägg in den uppdaterade ini filen så är du up to date.
Okej, får försöka leva med det.
Någon som vet VARFÖR inte NHL09 finns med i databasen? finns det någon konkret anledning?
ja, för få har rippat från original för att intyga att det är ok tex. finns trådar om nhl dagger och en stealth som är uppladdad men tydligen inte verifierad. sök här så hittar du den stealthen, nhl 09 frågor dyker upp rätt ofta. detta gäller pal versionen nhl 09 för ntsc finns, men den är inte kompatibel med pal.
Konstigt, känns som ett rätt populärt spel.
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Äh det lär väl inte vara för nytt.
Hursomhelst tycker jag det är lite underligt.
Google is your friend!
Det är inte underligt alls!
Många som jag hatar Sportspel
Skämt o sido. Mulleter och AGB verifierar mot två oberoende databaser, ligger den i ena men inte andra blir det fail tills den kommer upp i båda på båda programmen
Mulleter mot en upsättning Db. och AGB mot andra.
Så kollar men med Mulleter och AGB har man validerat mot 4 olika o är säkrare.
Jämför det med att köpa en Tomtom GPS med Fartkamera o Laserplatser och tagit info om POI (Intressepunkter) från två olika register som nyligen uppdaterats av olika team
/ Pendragon
Bookmarks