Sida 30 av 55 FörstaFörsta ... 20282930313240 ... SistaSista
Visar resultat 871 till 900 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #871
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av simbino Visa Inlägg
    Det förstår jag, men jag får tag på det mesta via TL och förutom mindre uppskattade releaser från SEED4ME, finns det bra releaser som är OK från start. (SEED4ME är en grupp som släpper saker de varken testat eller vet vad det är för något - vilket ger konsekvenser)

    KFC har trots allt släppt en del innan, som är OK från start (av min erfarenhet) och kommer förlita mig på denna grupp i RE5-fallet. Skiter i allt vad verifiering heter nu, nublire RE5 on teh internetz!
    låter mycket oklokt med tanke på vad som sagts här inne utav innsatta människor i just det här ämnet. varför inte bara vänta tills den 13 som alla andra (jag är stort RE fan) och verifiera skivan och sedan tuta och köra med betydliiiigt mycket mindre risk för ban. som realesen är nu går det ej att verifiera vilket betyder stor risk för att live ban kan komma.

  2. #872
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Intressant.

  3. #873
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag kan vänta till 13, men jag ser ingen anledning.

    Behöver visserligen inte spela online, kan dra ut sladden i och med Split-Screen möjligheter...

    Skulle dock fortfarande få fram några exempel på releaser som behövts fixas? Känns lite som att man väntar i onödan.

  4. #874
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av T H C Matrix Visa Inlägg
    låter mycket oklokt med tanke på vad som sagts här inne utav innsatta människor i just det här ämnet. varför inte bara vänta tills den 13 som alla andra (jag är stort RE fan) och verifiera skivan och sedan tuta och köra med betydliiiigt mycket mindre risk för ban. som realesen är nu går det ej att verifiera vilket betyder stor risk för att live ban kan komma.
    Nu är det visserligen så att KFC releasen är en rip av en japansk version av spelet som kommer ut officiellt den 5:e mars. Spelet borde kunna gå att verifiera när som helst nu.

  5. #875
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av simbino Visa Inlägg
    Det förstår jag, men jag får tag på det mesta via TL och förutom mindre uppskattade releaser från SEED4ME, finns det bra releaser som är OK från start. (SEED4ME är en grupp som släpper saker de varken testat eller vet vad det är för något - vilket ger konsekvenser)

    KFC har trots allt släppt en del innan, som är OK från start (av min erfarenhet) och kommer förlita mig på denna grupp i RE5-fallet. Skiter i allt vad verifiering heter nu, nublire RE5 on teh internetz!
    lycka till då..

    man vet aldrig vilka releaser som behöver fixas, jag tycker att releaser behöver fixas rätt ofta.. men som sagt, det beror mycket på vilka releaser man använder sig av. en dag gör en grupp en tabbe även om de lyckats göra bra backuper innan, då är det kanske inte lika roligt längre.

  6. #876
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Är det 100% säkert att köra KFC releasen av Resident Evil 5 om man har nätverkskabeln utdragen or Xboxen?.... Måste man vara inne på ngn ny profil eller det är bara att dra ut sladdjävlen o köra på? =)
    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

  7. #877
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Janols Visa Inlägg
    Är det 100% säkert att köra KFC releasen av Resident Evil 5 om man har nätverkskabeln utdragen or Xboxen?.... Måste man vara inne på ngn ny profil eller det är bara att dra ut sladdjävlen o köra på? =)
    dra ur sladdjäveln och kör på du..

  8. #878
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    hej jag försöker få igång abgx360 men får hela tiden felmedelande har gjort allt vad det står i guiden jag tror jag har gjort rätt
    ────────────────────────────────────────────────── ─────────────────────────────
    \\//\\//\\//\\//\\/█\\//\ \ \/ /┌─┐┌─┐┌─┐\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
    //\\//\\//\\//\█▀█\█▀█\█▀█/ /\ \ ─┤├─┐│ │//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
    ───────────────▀▀▀─▀▀▀─▀▀█──────└─┘└─┘└─┘─v0.9.4── ─────[http://abgx360.net]────
    ▀▀▀
    Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
    Server file no newer than local file 'GameNameLookup.csv' -- not retrieving
    Server file no newer than local file 'abgx360.dat' -- not retrieving

    Checking Game
    ISO: "TSSTcorp CD/DVDW TS-L632D vAC01 (E"
    Layerbreak: 1913760
    Size: 7835516928 bytes (larger than normal)
    Files in ISO: 72, Folders in ISO: 22
    Total bytes used: 4496746709 (61.54%)
    ISO appears to have random padding
    XEX Media ID: F1FE3B3D35FDD618720AD06E-23DC3D80
    XEX CRC = 1D58E7A1

    F.E.A.R. 2 Project Origin

    Region Code: 0xFFFFFFFF
    Region Free!

    Checking SS
    Timestamp of Authoring: 2008/12/10 00:00:00
    Timestamp of Mastering: 2009/01/09 16:22:43
    SS CRC = B3C321A7 (RawSS = 36D95636)
    SS Media ID: F1FE3B3D35FDD618720AD06E-23DC3D80 (matches game)
    SS looks valid

    Checking DMI
    Timestamp of Authoring: 2008/12/10 00:00:00 (matches SS)
    DMI CRC = 5357804D
    DMI Media ID: F1FE3B3D35FDD618720AD06E-23DC3D80 (matches game)
    DMI looks valid

    Checking PFI
    PFI CRC = A4CFB59C
    PFI matches known data (2nd wave)

    Video partition found
    Checking Video padding... Video is zero padded
    Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
    Video partition matches known data (2nd wave)

    Stealth check passed!

    Verifying this game against the online database...
    Attempting to get 'B3C321A71D58E7A1.ini' from the online verified database
    ERROR: The requested URL returned error: 404

    Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
    Verification failed

    Press any key to exit . . .

  9. #879
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    har du kört .bat filen som int lagt in i sin download?

    *edit:*
    om inte kan du öppna anteckningar eller wordpad (ditt val, båda fungerar lika bra) och skriver in följande:

    Kod:
    @echo off
    echo.
    echo Kopiering av .ini till "%APPDATA%\abgx360"
    echo.
    if exist "%APPDATA%\abgx360" goto skip
    mkdir "%APPDATA%\abgx360"
    :skip
    copy /y abgx360.ini "%APPDATA%\abgx360"
    echo.
    pause
    sedan sparar du den till *.bat

    (OBS: byt * till valfritt namn på filen och spara tillsamans med en uppdaterade .ini filen)

    efter det öppnar du upp den
    Last edited by Swizzy; 2009-03-07 at 19:07.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #880
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Craw Visa Inlägg
    hej jag försöker få igång abgx360 men får hela tiden felmedelande har gjort allt vad det står i guiden jag tror jag har gjort rätt
    Verifying this game against the online database...
    Attempting to get 'B3C321A71D58E7A1.ini' from the online verified database
    ERROR: The requested URL returned error: 404

    Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
    Verification failed

    Press any key to exit . . .
    ta bort den abgx360 du har. ladda hem denna, packa upp, kör sedan install_ini.bat, testa att verifiera, återkom med resultat.

  11. #881
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    ja det har jag gjort får inte det att funka. bat filen är väl den filen när man klickar på så kommer in i dos?

  12. #882
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Craw Visa Inlägg
    ja det har jag gjort får inte det att funka. bat filen är väl den filen när man klickar på så kommer in i dos?
    ja det är den du klickar på för att "installera" .ini filen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #883
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ta bort den abgx360 du har. ladda hem denna, packa upp, kör sedan install_ini.bat, testa att verifiera, återkom med resultat.
    får samma felmeddelande som innan

    ksn det var virus programet som blockar det på något sätt?

  14. #884
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Craw Visa Inlägg
    får samma felmeddelande som innan

    ksn det var virus programet som blockar det på något sätt?
    snarare att brandväggen blockerar den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #885
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Livesäkerhetsguiden lite snabbt uppdaterad för att hålla sig up-to-date.

  16. #886
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    snarare att brandväggen blockerar den...

    Kan det vara jag som bränner fel så det blir dåliga kopier därför jag får det felet??

  17. #887
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Craw Visa Inlägg
    Kan det vara jag som bränner fel så det blir dåliga kopier därför jag får det felet??
    nej, endera har du inte uppdaterat ini filen eller så blockerar din brandvägg programmet. har du ställt in abgx360 till level 3, always check online database first osv?

  18. #888
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Int, du borde göra en till rar fil med XDVDMulleter så att folk som har problem med tidigare varianter som fortfarande fungerar i XDVDMulleter, den hjälper till att fixa vissa problem som inte ABGX360 gör...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #889
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    nu valde jag img filen istället för att läsa från dvd och då funkade det. jag tror att jag måste ha gjort fel när jag har bränt det

  20. #890
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    det var udda... den ska kunna hitta .ini filen med CRC värdena i oavsett om du kör från skiva eller fil... o.O
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #891
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    ska prova att bränna som det står i guiden jag har alltid klickat på dvd filen sen har bränningen startat

  22. #892
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Int, du borde göra en till rar fil med XDVDMulleter så att folk som har problem med tidigare varianter som fortfarande fungerar i XDVDMulleter, den hjälper till att fixa vissa problem som inte ABGX360 gör...
    det gamla finns kvar om du kikar längre ner i guiden, ska ordna upp det senare eller imorn.

  23. #893
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    ok, jag skumläste bara är så himmla mycket text nu för tiden och jag kan juh redan allt om det där
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #894
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ok, jag skumläste bara är så himmla mycket text nu för tiden och jag kan juh redan allt om det där
    jag har faktiskt skrivit om en del och nu när lite saker är flyttat och nya abgx360 sköter det mesta så behöver du inte läsa så mycket. det ser faktiskt inte lika rörigt ut nu för den otränade.

  25. #895
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    hej igen nu har jag provat att bränna hur som hur det står i guiden och nu funkar abgx360 så nu måste jag slänga alla mina andra spel för dom måste vara fel brända?

  26. #896
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Craw Visa Inlägg
    hej igen nu har jag provat att bränna hur som hur det står i guiden och nu funkar abgx360 så nu måste jag slänga alla mina andra spel för dom måste vara fel brända?
    det är bara att kolla dem med abgx360 innan, så du inte slänger dem i onödan. du behöver inte tanka hem nya releaser utan spara ner backupen som du bränt till hårddisken med imgburn (står i guiden) och kör sedan abgx360 på imagefilen för att fixa den, bränn sedan ut den på nytt.

  27. #897
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är bara att kolla dem med abgx360 innan, så du inte slänger dem i onödan. du behöver inte tanka hem nya releaser utan spara ner backupen som du bränt till hårddisken med imgburn (står i guiden) och kör sedan abgx360 på imagefilen för att fixa den, bränn sedan ut den på nytt.
    ok tack förlåt om jag frågar massa dumma fråger men det är nytt för mig mewd xbox 360.
    Last edited by Craw; 2009-03-08 at 11:01.

  28. #898
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Har en fråga till jag har läst guiden men förstod inte riktigt en sak måste man alltid göra en autofix på ett spel eller är det bara om det är något fel??

  29. #899
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    det är bara om något inte stämmer
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #900
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Craw Visa Inlägg
    Har en fråga till jag har läst guiden men förstod inte riktigt en sak måste man alltid göra en autofix på ett spel eller är det bara om det är något fel??
    det är som swizzy säger och autofix körs automatisk när du kollar med abgx360 så det är inget du behöver oroa dig om att missa.

Sida 30 av 55 FörstaFörsta ... 20282930313240 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •