Sida 31 av 55 FörstaFörsta ... 21293031323341 ... SistaSista
Visar resultat 901 till 930 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #901
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är som swizzy säger och autofix körs automatisk när du kollar med abgx360 så det är inget du behöver oroa dig om att missa.
    Ok tack för alla snabb svar

  2. #902
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    nu går äntligen Resident Evil 5 (Både Jap & PAL) releaserna igenom abgx

    Int21 , betyder det här att det är safe att lira online co-op med den japanska RF rippen ?
    och vilken realese rekomenderar du att jag bränner ut (kommer bränna så fort du svarat) för jag vill spela det dirkekt i morgon. jag tänkte mest på att jap realesen är släppt ifall dom märker sånt, eller spelar det ingen roll ?

  3. #903
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    int21 dom bilderna du har på första sidan stämmer ju inte riktigt längre. Bilden i mitten utav dom tre ser inte ut så längre i abg360. Man väljer ju i Level 3 som vanligt. Men under den finns det bara ett alternativ nu som man ska bocka för eller inte. Alternativet som det handlar om är alltså: Look for verified files in the local file directory (applies to Autofix and Verification)

    Förmodar att man inte ska bocka i den?

  4. #904
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av T H C Matrix Visa Inlägg
    nu går äntligen Resident Evil 5 (Både Jap & PAL) releaserna igenom abgx

    Int21 , betyder det här att det är safe att lira online co-op med den japanska RF rippen ?
    och vilken realese rekomenderar du att jag bränner ut (kommer bränna så fort du svarat) för jag vill spela det dirkekt i morgon. jag tänkte mest på att jap realesen är släppt ifall dom märker sånt, eller spelar det ingen roll ?
    det är bara DMI som skiljer PAL och NTSC/J versionen åt så det är vilket som. nojjar du så kör PAL eftersom du bor i den regionen, personligen kör jag NTSC/J för den kom först. att köra annan region har inte fått folk bannade vad jag vet. ha i åtanke att spelet släpps den 13e.

  5. #905
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    int21 dom bilderna du har på första sidan stämmer ju inte riktigt längre. Bilden i mitten utav dom tre ser inte ut så längre i abg360. Man väljer ju i Level 3 som vanligt. Men under den finns det bara ett alternativ nu som man ska bocka för eller inte. Alternativet som det handlar om är alltså: Look for verified files in the local file directory (applies to Autofix and Verification)

    Förmodar att man inte ska bocka i den?
    om du kollat riktigt noga så ser du att det finns en bildserie för abgx360 v1 och en för abgx360 v0.94

  6. #906
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    du kanske ska uppdatera resten av bilderna också (dom som visar hur det ska se ut om man gjort rätt etc...) eftersom det ser annorlunda ut nu mot vad det gjorde förut... dessutom visas Region Free alltid som grönt nu, förut var det rött om man valt region...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #907
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    Resident.Evil.5.PAL.XBOX360-DNL <--- NUKE dupe KFC

    så int21, om jag bränner ut den japanska kFC rippen är det chill att lira online nu tror du, med tanke på att det släpptes 5 mars där ? tänkte vänta på PAL realese datum men såg nu att PAL rellen var nukad för dupe av kfc

  8. #908
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av T H C Matrix Visa Inlägg
    Resident.Evil.5.PAL.XBOX360-DNL <--- NUKE dupe KFC

    så int21, om jag bränner ut den japanska kFC rippen är det chill att lira online nu tror du, med tanke på att det släpptes 5 mars där ? tänkte vänta på PAL realese datum men såg nu att PAL rellen var nukad för dupe av kfc
    Min personliga syn är att ha is i magen o vänta även en vecka/månad o se om andra har fått problem

    Nej skämt o sido, väntar man tills spelen är släppta i det landet boxen kommer från även om de är regionsfria minskar risken för fail
    Checkar de inte genom Mulleter eller SGBX kör jag personligen inte dem heller.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #909
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Håller huvet lågt här men here goes:

    Om stealth passed , men verification failed -
    är man grön eller bör man bränna om?

  10. #910
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av mdmar Visa Inlägg
    Håller huvet lågt här men here goes:

    Om stealth passed , men verification failed -
    är man grön eller bör man bränna om?
    Man bör vänta på att den hamnar i databasen.
    Om den behöver fixas då. Bränn om.
    Om den inte behöver fixas. Kör på.

  11. #911
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Bannad om...

    Jag har en fråga som jag har undrat på i ett par år faktiskt. Mitt xbox är gammalt!, köpte det av en polare som flashade det själv så jag vet inte ens vad som sitter i boxen, men funkar gör det Men, jag undrar om man kan bli bannad direkt om jag skulle logga in på Live (vet inte riktigt hur man gör det än men ska kolla upp det). Jag har inte tänkt o spela något online utan är bara intresserad av att ladda ner speltillbehör som t ex saker till Guitar Hero och till GTA4.

    Så kort och gott; kan jag bli bannad om jag inte har någon skiva i boxen (hdd i?)


    Ps the Lost and the Damned lockar som f*n

  12. #912
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du kanske ska uppdatera resten av bilderna också (dom som visar hur det ska se ut om man gjort rätt etc...) eftersom det ser annorlunda ut nu mot vad det gjorde förut... dessutom visas Region Free alltid som grönt nu, förut var det rött om man valt region...
    det väsentliga är crc matches och verification was successful!, de är likadana som innan och det är allt som behövs. att annan info visas tycker jag är rätt onödigt att göra en uppdatering för, vad har tex achivementinfo med säkerhet att göra?

  13. #913
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av T H C Matrix Visa Inlägg
    Resident.Evil.5.PAL.XBOX360-DNL <--- NUKE dupe KFC

    så int21, om jag bränner ut den japanska kFC rippen är det chill att lira online nu tror du, med tanke på att det släpptes 5 mars där ? tänkte vänta på PAL realese datum men såg nu att PAL rellen var nukad för dupe av kfc
    jag skulle vänta med onlinespelandet tills det iaf var släppt här, det är min synpunkt på det hela. dupe betyder duplicate, inget fel på DNL releasen bara det att den versionen släppts innan, du kan verifiera och bränna den om du vill.

  14. #914
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av mdmar Visa Inlägg
    Håller huvet lågt här men here goes:

    Om stealth passed , men verification failed -
    är man grön eller bör man bränna om?
    det enda du ska bry dig om verification was successful!, då är den sk. livesäker allt annat är den inte säker. stealth passed betyder bara att ixtreme kan starta backupen.

  15. #915
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Bumosvullo Visa Inlägg
    Jag har en fråga som jag har undrat på i ett par år faktiskt. Mitt xbox är gammalt!, köpte det av en polare som flashade det själv så jag vet inte ens vad som sitter i boxen, men funkar gör det Men, jag undrar om man kan bli bannad direkt om jag skulle logga in på Live (vet inte riktigt hur man gör det än men ska kolla upp det). Jag har inte tänkt o spela något online utan är bara intresserad av att ladda ner speltillbehör som t ex saker till Guitar Hero och till GTA4.

    Så kort och gott; kan jag bli bannad om jag inte har någon skiva i boxen (hdd i?)


    Ps the Lost and the Damned lockar som f*n
    visst kan du det, eftersom du inte vet vad din polare haft för firmware i den och spelat på boxen innan. har han spelat på live med dåliga backuper så kan din box redan vara flaggad i väntat på att bli bannad. du får prova helt enkelt eller fråga din polare vad det är i den och om han spelat på live med osäkra backuper.

  16. #916
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    På vissa sidor cirkulerar det något om nån video iso fil som inkluderas med nya abgx... vad är det för något och behöver man oroa sig för spel som man kollat utan denna fil?

  17. #917
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    På vissa sidor cirkulerar det något om nån video iso fil som inkluderas med nya abgx... vad är det för något och behöver man oroa sig för spel som man kollat utan denna fil?
    inget att oroa sig för, behövs den så kommer detta märkas och abgx360 kommer skriva det. videofilen i fråga är wave3 videon. innan har du haft två videofiler med abgx360 som standard, nu finns det en 3e. de två andra hämtar abgx360 via online-databasen om de behövs, mycket möjligt den 3e kommer gå att hämta där med. det beror nog på hur stor den är och hur mycket bandbredd de vill lägga på den.

  18. #918
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    inget att oroa sig för, behövs den så kommer detta märkas och abgx360 kommer skriva det. videofilen i fråga är wave3 videon. innan har du haft två videofiler med abgx360 som standard, nu finns det en 3e. de två andra hämtar abgx360 via online-databasen om de behövs, mycket möjligt den 3e kommer gå att hämta där med. det beror nog på hur stor den är och hur mycket bandbredd de vill lägga på den.
    Nope, iso filen till den "3 vågen" är för stor för att hämtas via abgx, det finns dock vissa abgx installers som innehåller den iso filen. Du får skaffa den på ett annat sätt.

  19. #919
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Är denna iso fil nödvändig för att man ska kunna verifiera Wawe 3 filer?

  20. #920
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Är denna iso fil nödvändig för att man ska kunna verifiera Wawe 3 filer?
    du behöver inte ha den på din dator om spelet stämmer överens med det som är inprogrammerat i ABGX360, det vill säga stämmer CRC värdet behöver du INTE ha iso'n... stämmer däremot inte CRC värdet behöver du den här iso filen för att autofixa spelet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #921
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Wave 3 partitionen tillagd i guiden för er som vill lägga in den.

  22. #922
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Jag håller på att ladda ner PAL releasen av Resident Evil 5.
    Om den klarar ABGX360 och verifieras enligt databasen och jag spelare efter den 13 mars borde jag väl inte kunna bli bannad fast än att den är nukad?
    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

  23. #923
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Janols Visa Inlägg
    Jag håller på att ladda ner PAL releasen av Resident Evil 5.
    Om den klarar ABGX360 och verifieras enligt databasen och jag spelare efter den 13 mars borde jag väl inte kunna bli bannad fast än att den är nukad?
    Om jag har förstått det hela rätt så kan du egentligen spela vilken release som helst offline, så länge du inte är uppkopplad mot Live. Jag har redan lirat den japanska releasen av Resident Evil 5 en hel del. Svinbra spel! Det är bara att rycka ut nätverkskabeln när du sätter in spelet. Rätta mej om jag har fel någon, men jag är 95% säker på att det är så det funkar. Jag har iallafall gjort så med MÅNGA spel utan att bli bannad.

  24. #924
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Janols Visa Inlägg
    Jag håller på att ladda ner PAL releasen av Resident Evil 5.
    Om den klarar ABGX360 och verifieras enligt databasen och jag spelare efter den 13 mars borde jag väl inte kunna bli bannad fast än att den är nukad?
    blir den verifierad är det bara att tuta och köra!

    *edit:*

    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Om jag har förstått det hela rätt så kan du egentligen spela vilken release som helst offline, så länge du inte är uppkopplad mot Live. Jag har redan lirat den japanska releasen av Resident Evil 5 en hel del. Svinbra spel! Det är bara att rycka ut nätverkskabeln när du sätter in spelet. Rätta mej om jag har fel någon, men jag är 95% säker på att det är så det funkar. Jag har iallafall gjort så med MÅNGA spel utan att bli bannad.
    Många säger att xboxen lagrar data om spel du kört offline etc. och vilket skick dom varit i och när man går online blir man bannad, men det finns ingen som kunnat säga att det verkligen är så, många som gjort som du kört offline och sedan gått online utan problem... eftersom ingen kan säga att dom loggar eller inte så är det upp till var och än hur dom gör, vi brukar säga att det är lungt att köra offline då det inte är någon som blivit bannad som kan sätta fingret på att det är just bara för att dom kört dåliga back-ups offline
    Last edited by Swizzy; 2009-03-11 at 22:49.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #925
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Med viss risk för att bli hackad på pga dubbelposting så skjuter jag iväg en fråga iallafall.

    Jag har försökt hitta Live-säkra releaser för:
    Need For Speed: Undercover
    F.E.A.R. 2: Project Origin
    Resident Evil 5

    De releaser jag spelar är:
    Need.For.Speed.Undercover.PAL.X360-Allstars
    F.E.A.R.2.Project.Origin.X360-Allstars
    Resident_Evil_5_RF_XBOX360-KFC

    När jag kollade senast igår så veriferade ingen som Live-säker enligt abgx360's online DB. Någon som vet releaser som funkar att spela med online?

  26. #926
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    blir den verifierad är det bara att tuta och köra!
    Veriferad som "grön att spela" eller veriferad som "100% live-säker"? Om det är alternativ 1; innebär det att jag kan vara uppkopplad mot Xbox Live samtidigt som jag t.ex. spelar Resident Evil 5 innan officellt releasedatum så länge jag spelar offline?

  27. #927
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Med viss risk för att bli hackad på pga dubbelposting så skjuter jag iväg en fråga iallafall.

    Jag har försökt hitta Live-säkra releaser för:
    Need For Speed: Undercover
    F.E.A.R. 2: Project Origin
    Resident Evil 5

    De releaser jag spelar är:
    Need.For.Speed.Undercover.PAL.X360-Allstars
    F.E.A.R.2.Project.Origin.X360-Allstars
    Resident_Evil_5_RF_XBOX360-KFC

    När jag kollade senast igår så veriferade ingen som Live-säker enligt abgx360's online DB. Någon som vet releaser som funkar att spela med online?
    lust att posta en logg över vad som visas jag har nämligen fått NFS UC rellen verifierad (den du har)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #928
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    blir den verifierad är det bara att tuta och köra!

    *edit:*



    Många säger att xboxen lagrar data om spel du kört offline etc. och vilket skick dom varit i och när man går online blir man bannad, men det finns ingen som kunnat säga att det verkligen är så, många som gjort som du kört offline och sedan gått online utan problem... eftersom ingen kan säga att dom loggar eller inte så är det upp till var och än hur dom gör, vi brukar säga att det är lungt att köra offline då det inte är någon som blivit bannad som kan sätta fingret på att det är just bara för att dom kört dåliga back-ups offline
    Enligt vad jag kan minnas har jag spelat iallafall Call Of Duty: World At War, Gears Of War 2, GTA IV och Resident Evil 5 ca en vecka innan spelen släppts och klarat mej finfint hittills. (Ta i trä?). Det jag har gjort är som sagt att rycka ut nätverkskabeln, (eller i mitt fall en trådlös adapter), så fort en av dessa skivor finns i boxen. Så jag vet att boxen inte under några som helst omständigheter kan koppla upp sej mot Xbox Live. Sen när jag byter spel till något jag vet är Live-säkert och gått online igen har det funkat gallant. Saningen är att jag har kommit på mej själv med att spela vissa spel multiplayer utan att de varit godkända av abgx360 och ändå aldrig blivit bannad. Nu vet jag lite mer om hur man "bör" göra och är mer försiktig.

  29. #929
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    om du vill vara helt hundra på att du aldrig blir bannad kör du spelen när dom släppts i din region, men det finns alltid en risk för att boxen lagrar någon form av information om vad du gör när du inte är på live och sedan skickar när du går online, ingen som vet om det är så eller inte... endast MS vet

    men som sagt, många som kört offline innan release (och innan verifiering för den delen!) och sedan gjort som du, kört ut på ny skiva om något behövde ändras vid verifiering... utan att ha blivit bannade eller haft någon negativ följd av det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #930
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Soft. Hur som helst håller jag på att varifera releaserna (från mitt tidigare inlägg), igen för att kunna visa loggen. Spelar det någon roll om det görs från den redan brända dvd-skivan eller från den ursprungliga .iso-filen?

Sida 31 av 55 FörstaFörsta ... 21293031323341 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •