Sida 39 av 55 FörstaFörsta ... 29373839404149 ... SistaSista
Visar resultat 1 141 till 1 170 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #1141
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    tack så mycket, hjäpte mig rejält med hur ABGX360 funka

  2. #1142
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hejsan supporten , har varit borta ett bra tag och ser att det släpps nya flash versioner.
    Sitter och funderar på en grej som jag undrar om ni kan hjälpa mig med.

    Just nu har jag en flashad box med 1.5 och har spelet PES09 och den är även fixad med abgx och allt det där dvs verifierad. Vågar man spela det spelet online eller ska jag flasha boxen till nyaste (ix 1.6) innan jag ger mig ut på nätet.

    M.v.H Eddah

  3. #1143
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Flasha boxen. Men med 1.5 som du har kan du inte starta wave 3 spel som HAWK.

  4. #1144
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Eddah Visa Inlägg
    Hejsan supporten , har varit borta ett bra tag och ser att det släpps nya flash versioner.
    Sitter och funderar på en grej som jag undrar om ni kan hjälpa mig med.

    Just nu har jag en flashad box med 1.5 och har spelet PES09 och den är även fixad med abgx och allt det där dvs verifierad. Vågar man spela det spelet online eller ska jag flasha boxen till nyaste (ix 1.6) innan jag ger mig ut på nätet.

    M.v.H Eddah
    ja, 1.5 fungerar utmärkt att spela på live med om du har kollat dina releaser med abgx360 innan. ixtreme 1.4 fungerar också bra att lira på live med.

  5. #1145
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    En liten fråga, en kompis köpte sin 360 för bra många år sedan och den är flashad med gamla extreme, han har aldrig haft boxen uppkopplad mot nätet men vill nu börja lira online.
    Om han då flashar till ixtreme 1.60 är han då säker eller ligger det något kvar i hans sammy som gör att MS kan se att han har flashat?

  6. #1146
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av britneyspears Visa Inlägg
    En liten fråga, en kompis köpte sin 360 för bra många år sedan och den är flashad med gamla extreme, han har aldrig haft boxen uppkopplad mot nätet men vill nu börja lira online.
    Om han då flashar till ixtreme 1.60 är han då säker eller ligger det något kvar i hans sammy som gör att MS kan se att han har flashat?
    det ska inte vara några större problem om han aldrig varit på live innan. har han installerade spel bör han ta bort dem eller formatera hdd innan han kopplar upp sig så han inte installerat spel med dålig stealth osv.. annars ska det inte vara några större risker, uppgradera och spela på.

  7. #1147
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det ska inte vara några större problem om han aldrig varit på live innan. har han installerade spel bör han ta bort dem eller formatera hdd innan han kopplar upp sig så han inte installerat spel med dålig stealth osv.. annars ska det inte vara några större risker, uppgradera och spela på.
    Tackar, nepp, han har inte NXE så han har inte kunnat installera spelen :P

  8. #1148
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Såg att det kommit ut en 1.6 nu också. Lite tråkigt då det inte var merän någon månad sen jag lämnade in och fick det fixat.

    Men vad jag förstrå så validerar spelet så är det ingen fara att köra med 1.5, problemet kommer när spelet inte validerar på grund av att 1.6 krävs?

    Jag vet att man kan ladda ner wave 3 library, men är det detta som är 1.6? Betyder det då att om man har det inlaggt så kommer spel som bara fungerar på 1.6 att validera?

  9. #1149
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    nu hänger jag inte alls med om vad du försöker säga...

    Det är säkrare att köra med 1.6 då den kollar allt och även har stöd för wave 3, den startar dock INTE ful patchade spel det vill säga spel som ska ha wave 3 men som inte har det pga patch för att köras med 1.5

    1.51 startar också wave 3 spel, men inte alla (vad jag hört här på forumet bootar den t.ex inte Dance Dance Revolution) den kollar inte heller video partitionen vilket gör att om du inte kollat den i ABGX360 är kommer den ändå boota om övriga stealthen är rätt

    1.5 bootar INTE spel med wave 3 (nästan alla nya spel som kommit sedan början av mars i år ungefär)

    det är absolut ingen fara att spela spel som är VERIFIERADE i ABGX360 på 1.4, 1.5, 1.51 eller 1.6, går den igenom i ABGX360 är den lika säker oavsett vilken version av iXtreme du har
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #1150
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tja! Jag ber om ursäkt om någon frågat samma sak men: Är det mindre risk att bli upptäckt om man installerar de brända spelen jämfört med om man kör dem direkt från skivan?

  11. #1151
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av INFLiKTED Visa Inlägg
    Tja! Jag ber om ursäkt om någon frågat samma sak men: Är det mindre risk att bli upptäckt om man installerar de brända spelen jämfört med om man kör dem direkt från skivan?
    nej det är inte säkrare, du måste förövrigt ha spelet i dvd:n för att spela det, även om det är installerat.

  12. #1152
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nej det är inte säkrare, du måste förövrigt ha spelet i dvd:n för att spela det, även om det är installerat.
    Jaha, ok. Då var det som jag misstänkte. Tack för snabbt svar

  13. #1153
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hej!

    Har läst igenom ungefär halva tråden, är fortfarande lite osäker på vissa saker.

    Jag har brännt ut tre spel som inte går igenom verification när jag testar skivan:
    Fable_2_USA_XBOX360-STRANGE
    RockBand.PAL.XBOX360-SWAG
    Left_4_Dead_GOTYE_READNFO_RF_XBOX360-SuperX360

    Går det fixa dessa på något sett så dom går igenom eller måste jag ladda ner en ny release?

    Jag har spelat dessa spel i singeplayer men dock varit inloggad på live tyvärr.
    Läst runt lite och verkar som dom bannar i vågor, ungefär hur ofta gör dom det?

    Finns det något enkelt sätt att hålla koll på vilka release som går igenom verification? Känns ganska ordentligt på ration när man laddar ner något, är ju tråkigt ifall den inte går igenom då.

    / Lixom

  14. #1154
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av lixom Visa Inlägg
    Hej!

    Har läst igenom ungefär halva tråden, är fortfarande lite osäker på vissa saker.

    Jag har brännt ut tre spel som inte går igenom verification när jag testar skivan:
    Fable_2_USA_XBOX360-STRANGE
    RockBand.PAL.XBOX360-SWAG
    Left_4_Dead_GOTYE_READNFO_RF_XBOX360-SuperX360

    Går det fixa dessa på något sett så dom går igenom eller måste jag ladda ner en ny release?

    Jag har spelat dessa spel i singeplayer men dock varit inloggad på live tyvärr.
    Läst runt lite och verkar som dom bannar i vågor, ungefär hur ofta gör dom det?

    Finns det något enkelt sätt att hålla koll på vilka release som går igenom verification? Känns ganska ordentligt på ration när man laddar ner något, är ju tråkigt ifall den inte går igenom då.

    / Lixom
    det finns en tråd om releaser som går att verifiera med abgx360 här. tänk på att det är ingen snack tråd så ställ inga som helst frågor i den. den är enbart till för releaser som fungerar och inget snack om hur man gör eller liknande, det får du ta i denna tråd eller i annan passande tråd.

    RockBand.PAL.XBOX360-SWAG går igenom så felet är hos dig, glöm inte att abgx360 ska ha level 3 i autofix tabben.

    andra releaser som går igenom:

    Fable.2.USA.XBOX360.MULTI.5.ABGX-ANONYMOUS


    Left.4.Dead.PROPER.XBOX360-x360inT


    så lyckas du få rockband att verifieras så kanske fable också går, om det gör det så posta log i verifieringtråden så kan det läggas till i listan, eftersom din release inte finns med där. left for dead GOTY finns inte i databasen och går inte att verifiera än. glöm inte att använda senaste abgx360.
    Last edited by int21; 2009-06-04 at 20:21.

  15. #1155
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Du har så rätt, Rockband gick inte igenom när jag körde från skivan, hade kvar spelet på datorn så testade och då fixade den autofix å vipps så gick den igenom.

    Hade jag hittat denna tråden tidigare så hade jag kunnit undvika iaf 3 bortkastade skivor och en eventuell framtida ban (hoppas inte!).

    Fable 2 gick även den igenom efter fix så slänger in loggen i den andra tråden.

    Tack för hjälpen!
    Last edited by lixom; 2009-06-05 at 02:08.

  16. #1156
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    17
    Vet inte om jag är i rätt del av forumet.
    Jag har köpt en Samsung D162D och flashat den med Kreon 1.0 och sen använt xbox backup creater 2.9 den senaste builden som jag vet.
    Gjort en kopia av ett orginal spel och sen kollat den med abgx360 och fått allt grönt där. Är det nåt mer jag behöver kolla innan jag bränner ut den och startar upp spelet?

  17. #1157
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Outzider Visa Inlägg
    Vet inte om jag är i rätt del av forumet.
    Jag har köpt en Samsung D162D och flashat den med Kreon 1.0 och sen använt xbox backup creater 2.9 den senaste builden som jag vet.
    Gjort en kopia av ett orginal spel och sen kollat den med abgx360 och fått allt grönt där. Är det nåt mer jag behöver kolla innan jag bränner ut den och startar upp spelet?
    är den helt grön i ABGX360 kan du köra på helt utan problem =)

    Det man vill kolla med ABGX360 är att man fick med hela spel datan, utan några korrupta delar... allt annat vet du redan stämmer
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #1158
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    är den helt grön i ABGX360 kan du köra på helt utan problem =)

    Det man vill kolla med ABGX360 är att man fick med hela spel datan, utan några korrupta delar... allt annat vet du redan stämmer
    Nice =D Tack så mycket

  19. #1159
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av lixom Visa Inlägg
    Du har så rätt, Rockband gick inte igenom när jag körde från skivan, hade kvar spelet på datorn så testade och då fixade den autofix å vipps så gick den igenom.

    Hade jag hittat denna tråden tidigare så hade jag kunnit undvika iaf 3 bortkastade skivor och en eventuell framtida ban (hoppas inte!).

    Fable 2 gick även den igenom efter fix så slänger in loggen i den andra tråden.

    Tack för hjälpen!
    det var så lite. tack för dina bidrag.

    japp, den kan inte autofixa saker som är brända, lite svårt att patcha till en skiva.

  20. #1160
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Lite oroande nyheter, men det ska vara fixat så det inte kan hända igen.

    abgx360 corrupt DMI with some ISOs

    Note: If you have recently AutoFixed "UFC 2009 Undisputed", "Red Faction: Guerilla" or "Up" using abgx360(info), it may have patched a corrupt DMI to your ISO.

    How can you tell if your ISO or Burned DVD has the bad DMI? Simply check the game with abgx360 on medium or high verbosity and look for "DMI CRC = XXXXXXXX".

    For "UFC 2009 Undisputed" the corrupt DMI CRC = 46C162C8
    For "Red Faction: Guerilla" the corrupt DMI CRC = 580B3E16
    For "Up" the corrupt DMI CRC = F9F50C0F

    How do you fix it if you have the corrupt DMI? If you already burned the game and deleted the ISO you will have to copy the disc back to your HDD (ImgBurn is recommended for Windows users). Also make sure that you have online functions enabled in abgx360 for the next steps.

    For "UFC 2009 Undisputed" simply check the ISO with AutoFix threshold set to level 3 and it will automatically download the updated ini and patch a good DMI for you.
    For "Red Faction: Guerilla" you will need to delete 1A5575DDA1D2466C.ini (if it exists) from your StealthFiles folder and then check the ISO with AutoFix set to level 3.
    For "Up" you will need to delete E4F12417A1CB7F98.ini and Xex_A1CB7F98.ini (if they exist) from your StealthFiles folder, however there is currently no other verified rip of this game in the database so you will have to wait on that.

    Where is your StealthFiles folder?

    On Windows this is usually C:\Program Files\abgx360\StealthFiles\
    On other systems this is usually ~/.abgx360/StealthFiles/

    We apologize for this but this is a new type of corruption which seems to be associated with ripping via a certain USB->SATA adapter (not 100% sure of the cause yet) and DMI is now scanned for this corruption before being accepted into the database (so it won't happen again).
    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...lZEUCgelsX.php

    Orginal källa http://www.abgx360.net/

    Ps. int 21, den Red Fraction som du har verfierat här http://forum.psxcare.com/support/sho...t=36570&page=3 har fel DMI, medans UFC 2009 ser bra ut.
    Last edited by p_son77; 2009-06-15 at 06:28.

  21. #1161
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Lite oroande nyheter, men det ska vara fixat så det inte kan hända igen.


    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...lZEUCgelsX.php

    Orginal källa http://www.abgx360.net/

    Ps. int 21, den Red Fraction som du har verfierat här http://forum.psxcare.com/support/sho...t=36570&page=3 har fel DMI, medans UFC 2009 ser bra ut.
    felet dom syftar på kan också komma från liteon XBC 2.9 varnar om detta när man rippar^^ jag fick upp den varningen när jag skulle försöka mig på att rippa lite orginal spel jag har, fungerade inte att få ut spel datan men gick hur bra som helst att ta ut Stealthen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #1162
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Ps. int 21, den Red Fraction som du har verfierat här http://forum.psxcare.com/support/sho...t=36570&page=3 har fel DMI, medans UFC 2009 ser bra ut.
    japp, ska ordna det ikväll.

    UP har även den korrekt dmi som UFC.. bara RED FACTION som behöver fixas.
    Last edited by int21; 2009-06-15 at 08:48.

  23. #1163
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    japp, ska ordna det ikväll.

    UP har även den korrekt dmi som UFC.. bara RED FACTION som behöver fixas.
    int, tänkte bara nämna att du inte med säkerhet kan veta att "Up" är korrekt ännu såvida dom inte har lagt upp ny data för den sedan dom skrev det medelandet (även om det inte är samma värde som den korrupta kanske det inte är rätt )

    For "Up" you will need to delete E4F12417A1CB7F98.ini and Xex_A1CB7F98.ini (if they exist) from your StealthFiles folder, however there is currently no other verified rip of this game in the database so you will have to wait on that.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #1164
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    int, tänkte bara nämna att du inte med säkerhet kan veta att "Up" är korrekt ännu såvida dom inte har lagt upp ny data för den sedan dom skrev det medelandet (även om det inte är samma värde som den korrupta kanske det inte är rätt )
    så går det när man är morgontrött den har inte den felaktiga dmi'n iaf, men får vänte på verifiering, tar bort den från listan.

  25. #1165
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    ny log för Red_Faction_Guerrilla_RF_XBOX360-SPARE är fixad nu och UP har blivit borttagen.

  26. #1166
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Lite oroande nyheter, men det ska vara fixat så det inte kan hända igen.

    Orginal källa http://www.abgx360.net/
    detta hade aldrig hänt om de inte hade haft en trusted users undantag. dessa users kan rippa spelet 2 gånger och få det verifierat och okej för att uppladdas till databasen, mot vanliga rippers/uploaders där 2 separata källor krävs. nu verkar det som en av dessa trusted users har haft en en kombination av usb/sata adapter som gjort dmi korrupt, vilket hade hittats direkt om de krävt dmi från annan user också. nu kan ju inte detta hända igen eftersom en ny check har lagts in som kollar efter denna typ av korruption innan den hamnar i databasen. hur som helst så är det inte ripperns fel, något som detta är svårt att hitta innan det händer.

    men slutsatsen är ändå, genvägar är ibland senvägar. även om user är okej, behöver inte hårdvaran vara det.

    och för er som undrar om ban risken med dessa felaktiga dmi's, så är det ingen som vet som vanligt, vad kollar ms? hela dmi'n är inte fel, utan en liten del, kollar ms denna del så är ju chansen stor, men gör dem det? c4eva verkar inte ha uttalats sig om detta än, men byter ni ut dem idag, så är ni så säkra ni kan bli.

  27. #1167
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Om man inte kör UFC och Red faction live, måste man då bränna om då jag brände dom två spelen före 14/6?
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  28. #1168
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Om man inte kör UFC och Red faction live, måste man då bränna om då jag brände dom två spelen före 14/6?
    du behöver bara bränna om dom om du bryr dig om live... annars är det strunt sak samma
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #1169
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Om man inte kör UFC och Red faction live, måste man då bränna om då jag brände dom två spelen före 14/6?
    se till att du inte är inloggad mot live när du kör dem, annars kan du vara illa ute.

  30. #1170
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Hur ska jag göra när jag installerar abgx360? tar jag installern, installerar, klistrar in filerna från "ingen installer wave3" och tar install.bat filen?

Sida 39 av 55 FörstaFörsta ... 29373839404149 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •