Mozilla add on dubbel post *ta bort*
Mozilla add on dubbel post *ta bort*
Activate.iso följer med nya firmwaren om du laddar hem den, om du laddar hem jungleflasher finns det länk till activate.iso där med, om du googlar lite finns det mängder av länkar till activate.iso, det är SAMMA fil som användes till Samsung MS28 i Jungleflasher (antar att det är stock -> iXtreme *.*)
vad gäller dina spel kan du kolla dom i ABGX360, går dom igenom där så behöver du inte bränna om dom, går dom inte igenom där måste du förmodligen bränna om dom ja...
*edit:*
http://rapidshare.de/files/47961403/activate.rar.html ladda hem den här filen, jag har packat ison och lagt upp på Rapidshare åt dig...
Last edited by Swizzy; 2009-07-27 at 18:07.
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Halloj, är den här livesäker?
http://img56.imageshack.us/img56/5347/afasfa.png
Förstår inte riktigt det där med Verification failed
Tack för svar!! // Jacob
nej, det är den inte. verification failed betyder precis som det står, att den inte gick att verifiera. kan betyda att den versionen inte finns med i databasen eller att du inte ställt in abgx360 enligt bilderna i första inlägget, dvs level 3 tex.
har du gjort det och det ändå inte lyckas så ska du prova Skate_2_READNFO_PAL_XBOX360-STRANGE, den går att verifiera.
Hej!
Flashade precis min box och allt funkar bra, men jag har en liten fråga som jag tro inte tagits upp här i denna tråd.
När jag kör Abgx360 så har det blivit på de 2 senaste "not verified...." Abgx fixar det så klart och man kör en gång till och allt är okej, men vad är det Abgx360 gör egentligen? ändrar den bara några värden i denna iso eller vad är det som sker?
det är precis vad som sker, när den autofixar så ändrar den vissa delar av ison's data så att dom stämmer överens med den verifierade kopian...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Så om verifering failar och den går igenom, allt grönt, på andra gången så är den helt okej då alltså? Med Abgx360 då menar jag.
Japp, den är helt okej, du behöver egentligen inte kolla den en andra gång efter autofix... men är du lite nojjig av dig så kör du på en andra gång också, just to be safe...
jag brukar kolla filen tills den autofixats/verifierats, sen bränner jag den, och checkar skivan också
Google is your friend!
En fråga bara. Är det safe att köra "King.Of.Fighters.XII-XBOX360" som är REGION FREE?
Spelet släpps inte förrän en månad här i Sverige, men man kan ju ha importerat det?
Den är verifierad o allt ...
Tacksam för svar
No Comments..!
kolla när den släpps för övrigt... försök även ta reda på vart den kommer från, kommer den från USA och den är släppt där så vänta tills 1 vecka efter release så är det safe
Google is your friend!
Hmm den är från USA (RF)
Men hade en "Pre Release" den 24 juli dvs för en vecka sedan.
Det verkar som att många som hade förbokat den hade fått den då och att det officiella release datumet är 28 Juli i USA.
Men ajaa kanske bäst att vänta
No Comments..!
vänta tills 1 vecka efter den 28:e tycker jag så borde det vara lungt... men vill du vara så säker du kan bli så väntar du tills den släppts i sverige också
Google is your friend!
det är väl inga problem att köra updaten som kommer snart till Xboxen? Jag har iXtreme men antagligen inte senaste versionen. hur dumt är det att inte uppgradera?
Jag har ne liten fråga angående pal/ntsc. När man kör ABGx360 så står det ibland regionfree eller pal. Antar att båda dem är bra. Nu har jag stött på att det stod pal och ntsc/u i abgx när jag körde igenom en koll. Är det Regionfree då med? när det står pal och ntsc/u så är det med vid text å inte med grön som det brukar.
Så är det farligt å köra med en sådan skiva eller är det bara ett annat sätt för att skriva regione free?
Google is your friend!
Just nu har jag fyra spel som ABGX360 inte kunnat verifiera stealth på:
- Ghostbusters
- Prototype.
- Red Faction: G
- X-Men: O. W.
---
Vad ska man göra? Ghostbusters släpps inte i EU förrän i oktober till XBOX 360, men dem andra spelen är släppta sedan länge... så det är konstigt att dessa spel INTE kan stealthas!
Kolla vilken release det är, sedan kollar du upp om dom releaserna finns här: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36570
gör dom inte det, byt, finns spelet inte med alls kolla här om det finns med där:
http://abgx360.net/verified.php
annars är det bara att vänta på att den blir verifierad
Google is your friend!
Det finns olika releaser, om dom finns med i listan som jag länkade dig till får du kolla din inställningar, om inte så tar du ner en release som finns med i listan... ganska självklart ur mina ögon sett...?
Google is your friend!
skriv ner vilka releaser du kör på är du snäll (av spelen som inte fungerade)
Google is your friend!
kopiera namnet på torrent filen t.ex, eller namnet på mappen... brukar i regel stå något i stil med: "G-Force_XBOX360-SPARE" står det inte något liknande som namn för mappen är det med största sannolikhet en skit version du har tankat hem, och bör då tanka något annat... (dom som inte har något namn som ovan, och INTE är packade i massa .r01, .part01.rar eller liknande är generellt inte bra... vissa kan fungera... men undvik dessa i möjligaste mån då dom ofta kan vara felaktiga på mer än 1 sätt...)
Google is your friend!
Hej!
Jag har en fråga angående LIVE.
Ifall jag har ett spel som har vinkeln 359, kan jag spela det på Live utan att bli bannad ? För jag har några gamla 360 spel, som jag brände innan jag skaffade ABGX360, och nu checkar Stealth och sånt via det programmet och märker att vissa har vinkeln 359. Allt annat är grönt. Stealth och CRC är korrekta enligt abgx databas.
MVH/ Max
iXtreme 1.4 och frammåt ska fixa detta automatiskt, vill du vara 100% säker med skivorna (eller så nära du kan komma) bränner du ut dom på nytt (efter att du fixat vinklarna såklart)
men det ska inte vara något problem att köra dom skivorna online...
Google is your friend!
Men hur många fall av hundra har blivit bannad av att man har haft 359 vinkel ?
Last edited by satcrow; 2009-08-07 at 23:27.
Bookmarks