Okej, jag ska kika in lite mer på det. Jag har testat det men det verkar vara så jäkla komplicerat :P
Okej, jag ska kika in lite mer på det. Jag har testat det men det verkar vara så jäkla komplicerat :P
Playstation 1, 3, PSP
Xbox, 360
Nintendo Wii
det är inte så komplicerat, om du följer bild serierna som int21 har gjort (läs första inlägget) så ser du hur du ska göra, sedan låter du den bara stå o gå tills den är klar, och tittar då på resultatet... är allt grönt (i slutet) så är det en OK version
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
när tror expert panelen att nhl 10 kommer att vara "klar" att köras live med?
när den blivit verifierad (den 18:e, kanske några dagar senare)
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Tjena!
Jag tänkte bara höra om man glömmer att ta bort layerbreak=siffror ifrån dvd filen och kör, vad händer då ?
glömmer att ta bort? varför vill du ta bort det i huvudtaget?!?! om du låter dom vara kvar så blir det automatiskt rätt layerbreak... tar du bort dom och ställt in fel layerbreak i inställningarna gör du en värdelös skiva
Google is your friend!
Det beror nog på att du ställt in i IMGBurn den layerbreak som ska användas
Google is your friend!
Nope, det har ingen som helst betydelse
Google is your friend!
Hade en utbränd kopia av nya Batman-spelet och när jag körde den i abgx360 så fick jag DMI is unverified. Vad menas med det? Är den inte säker att spela?
PHP Kod:
-------------------------------------------------------------------------------
\\//\\//\\//\\// _ |_ _ \ \/ /_ _ _ \\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
//\\//\\//\\//\\ (_||_)(_|/ /\ \_||_ | | //\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
------------------------_|------_||_||_|--v1.0.1-------[http://abgx360.net]----
Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
Server file GameNameLookup.csv no newer than local file - not retrieving
Server file abgx360.dat no newer than local file - not retrieving
Checking Game
ISO: "TSSTcorp CDDVDW SH-S223F SB00 (E:)"
Layerbreak: 1913760
Size: 7838695424 bytes (SplitVid 3rd wave)
Files in ISO: 4, Folders in ISO: 0
Total bytes used: 21381120 (0.29%)
Game appears to have random padding
Checking default.xex
Original PE Filename: Default.exe
Original PE Timestamp: 2009/07/08 11:31:27
Game Name: Batman: Arkham Asylum
Developer: Rocksteady Studios Ltd
Publisher: EIDOS
Genre: Action/Adventure
Achievements: 47 Achievements totaling 1000 Gamerscore
XEX CRC = 13BDB659
XEX Media ID: 3E9C063C6FC6840D63BD3B94-4A2B74A4
Batman: Arkham Asylum
Region Code: 0xFFFFFFFF
Region Free!
Checking SS
Timestamp of Authoring: 2009/07/23 00:00:00
Timestamp of Mastering: 2009/08/02 08:56:38
SS CRC = ADA7D426 (RawSS = F6A4028E)
SS Media ID: 3E9C063C6FC6840D63BD3B94-4A2B74A4 (matches game)
SS looks valid
Checking DMI
Timestamp of Authoring: 2009/07/23 00:00:00 (matches SS)
DMI CRC = 73E4B69F
DMI Media ID: 3E9C063C6FC6840D63BD3B94-4A2B74A4 (matches game)
DMI looks valid
Checking PFI
PFI CRC = 2A4CCBD3
PFI matches known data (3rd wave - requires iXtreme v1.51 or later)
Video partition found
Video CRC = 0E58FB9D (V0 = CF942E7B, V1 = 4809B37A)
Video partition matches known data (3rd wave - requires iXtreme v1.51 or later)
Stealth check passed!
Starting Verification
Looking for ADA7D42613BDB659.ini in the online verified database
Server file ADA7D42613BDB659.ini no newer than local file - not retrieving
Using ADA7D42613BDB659.ini (341 bytes)
Video CRC matches
V0 CRC matches
V1 CRC matches
PFI CRC matches
DMI is unverified
SS CRC matches
Xex CRC matches
AnyDVD style corruption was not detected
Game CRC = 5F28B787 (matches)
Verification failed
Tjena!
Hade tänkt att spela Fable 2 GOTY READNFO XBOX360-WARG och Need for Speed Shift PAL XBOX360-GLoBAL men de inte har verifierats än. Finns det någon risk med att spela dessa offline? Tänkte ifall de kunde se något senare via mina achievements eller sparade filer? Kommer naturligtvis senare att bränna om ifall något behöver fixas.
Need for Speed Shift PAL XBOX360-GLoBAL finns i abgx databasen nu. Du måste dock fixa dess DMI med abgx autofix innan du bränner..
Därmed är det inte säkert att spela den versionen innan du låtit abgx fixa imagen.
det finns en viss risk för att boxen sparar data om spelen och skickar till MS när du sätter i kabeln igen, så vill du vara 100% säker så spelar du inte spel som INTE blivit verifierade
vissa säger att den INTE skickar något alls såvida du inte har kabeln i, medans andra säger att den skickar info när du sätter i kabeln no mather what...
du får välja vilken sida du vill stå på, jag skulle välja att stå på den "säkra" sidan, alltså den sidan där dom säger att den skickar, då detta är mycket möjligt och det är mycket mycket säkrare att INTE testa sin lycka
Google is your friend!
Det var det jag ante Rippade in min verre och följde din guide. Plötsligt gick den igenom. Tackar
Hoj, har en liten fråga här angående verifiering.
Det var så att jag brände ett spel för ganska så exakt en vecka sedan, och det blev verifierat först nu för ett par timmar sedan.
Körde det i abgx innan jag brände det och fick grönt på allt fram till att han skulle köra själva verifieringen då det inte fanns i databasen. Men allt innan det var OK.
Nu har jag verifierat isofilen ikväll och det ser ut på följande vis...
Av någon anledning fick jag inte posta loggen från abgx direkt här i en code-tag. Nåt tjat om rejection points. Så la upp loggen här.
http://pastebin.com/f3bb6a6a0
Så det var alltså grönt på första DMI, men sen längre ner när han verifierade så blev det unverified (rad 71) och han körde autofix på det, sen var det OK.
Nu undrar jag om jag behöver bränna om hela spelet på grund av detta eller hur det får bli.
Har redan spelat den potentiellt dåliga bränningen av spelet då jag var så otålig och gått och längtat efter hockey precis hur länge som helst nu.
Dock bara offline och utan nätverkskabel i, och utan MU eller hårddisk inkopplade så har inte varit inloggad på någon spelprofil och varken kunnat spara eller ta några achivements.
Last edited by Burbruee; 2009-09-19 at 04:06.
du ska bränna om det. du har fixat en dålig dmi i din backup.
bättre att köra en korrekt kopia framöver än den du har nu.Kod:Starting AutoFix Looking for Xex_1B411B1D.ini in the online verified database Server file Xex_1B411B1D.ini no newer than local file - not retrieving Looking for 31FA05841B411B1D.ini in the online verified database Server file 31FA05841B411B1D.ini no newer than local file - not retrieving Using 31FA05841B411B1D.ini (331 bytes) Verifying DMI_61723008.bin is valid before using it for AutoFix Checking DMI Timestamp of Authoring: 2009/07/24 00:00:00 (matches SS) DMI CRC = 61723008 DMI Media ID: 9DE1354418BB2C56EF6123E2-300A1040 (matches game) DMI looks valid Automatically patching stealth files... Patching DMI from DMI_61723008.bin Stealth files patched successfully!
Google is your friend!
Helt ny på området och ska få mitt xbox flashat kväll. Har tankat hem några spel och kört ett av dem igenom ABXG360 (mac). Allt passerar i helgrönt förutom en sak i början där jag får en gul text som lyder
ERROR: Failed writing body (-1 != 1101)
There seems to be a problem with the db so online functions have been disabled
Try again later...
Har inte kryssat i "disable all online functions" hur löser man detta eller spelar det ingen roll?
inte en aning.. fann detta via google..
verifieras releasen eller inte? kan du posta en log?
Vad konstigt. Igår körde jag igenom "Dirt 2 [MULTI5][XBOX360][Region Free][WwW.GamesTorrents.CoM]" och igår hade den lite gul text men stod att den fixade det och körde sedan igenom filen igen. Då blev allt grönt utom det jag skrev i förra inlägget. Men nu när jag kör igenom idag så blir det samma resultat som första gången jag körde. Efter man tryckt Launch så kör den ju igenom en massa grejer, måste man göra något efter det?
Edit: kan inte posta loggen, får något felmeddelandet från forumet här? :S
Fick ladda upp det här -
http://localhostr.com/files/81015f/S...tmatningar.txt
Last edited by FillilutteN; 2009-09-19 at 15:41.
prova med att installera om ABGX360, det verkar som att något i den har blivit fel...
Google is your friend!
drog hem en ny installationsfil och installerade, samma problem
har du en annan dator att testa på? så det inte är något med din anslutning menar jag...
Google is your friend!
Nej, tyvärr. Men hur menar du med anslutning, all internetuppkoppling fungerar perfekt. ska jag öppna portar?
det skulle kunna vara något med anslutningen till ABGX360's hemsida, du ska inte behöva öppna några portar, däremot bör du se till att din brandvägg inte blockerar ABGX360... sedan kan det vara inbyggd brandvägg i t.ex en router, som kan orsaka problemen...
felen tyder på att något är fel med anslutningen/ABGX360's kodning för att hämta filen...
Google is your friend!
detta kanske har något med saken att göra.
skrivrättigheter till filen?Kod:Checking default.xex Original PE Filename: game_unity_x360_m.exe Original PE Timestamp: 2009/08/01 18:40:44 ERROR: Failed to open "/Users/fillilutten/.abgx360/default.cab" for writing! (Permission denied) Failed to decompress the Xex! XEX CRC = B3D3CB41 XEX Media ID: E736E318CF385B5ADEBBFF4A-2B669ED7
Bookmarks