Nej, det ska inte orsaka bans, men risken finns att du blir bannad på din omoddade konsoll, skulle detta ske kan du begära bevis på att boxen dom bannat är flashad/modifierad
Nej, det ska inte orsaka bans, men risken finns att du blir bannad på din omoddade konsoll, skulle detta ske kan du begära bevis på att boxen dom bannat är flashad/modifierad
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Som jag förstår det så kan Microsoft nu se firmwares = alla som har flashat och använder Xbox live kommer åka dit. Är du inte bannad är det bara en tidsfråga. Spelar ingen roll vad du spelar för proffsreleaser, de banna dig. Tyvärr!
Som jag förstår det så kan Microsoft nu se firmwares = alla som har flashat och använder Xbox live kommer åka dit. Är du inte bannad är det bara en tidsfråga. Spelar ingen roll vad du spelar för proffsreleaser, de banna dig. Tyvärr!
Jahopp, då har man torskat på en ban igen då. Ixtreme 1.6 lite-on har bara spelat orginal och 100% abgx verifierade rellar.
Undrar om det är för att jag försökte flytta min forza3 save från min gammla bannade box?
skulle kunna vara firmwaren, att man är live med en moddad 360 i dagsläget verkar inte vara något man ska göra... därför håller jag mig offline
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Fråga:
Vad är det som inte säger även när nya FW kommer att du blir bannad när du går online med nya FW?. Om dom nu har samlat info i 1 år och det ligger en ban på dig så borde det väll inte spel någon roll om du byter FW?.
Google is your friend!
Kan man bli flaggad om man går snabbt o testar en network connection o tittar om man är bannad lr ej?
Ja.
Det är ingen som vet till 100% hur MS gör.
Tycker för övrigt att alla är så inrutade på att det är via live.
Varför inte lägga in kontrollen som sker via live direkt i dashboarden? Kanske redan är gjort? Sedan meddelas informationen nästa gång man går live. Vem vet.
Liveloggen säger i mitt tycke ingenting. Det kan ju ske utanför live så att säga.
Last edited by N!klas; 2009-11-16 at 18:09.
En intressant fråga är väll om de som blivit bannade kör gold live?
Nope, Ja hade presis tänkt köpa GOLD LIVE för att kunna spela lite i vinter, men i tisdags startade ja igång xboxen och fick upp en mycket tråkig ruta... Bannad!
Bara vänta och se vad som händer, kan någon banna kan även någon unbanna... Bara vänta på lösning och spela offline sålänge.
finns redan en lösning, men den fungerar inte på nuvarande dashboard, plus att man blir bannad lika fort som man unbannade boxen... det ända sättet att på ett "säkert" sätt unbanna är att hacka sig in på Xbox Live servrarna och radera alla loggarna eller liknande, men jag tvivlar på att det skulle göra någon direkt skillnad då dom med största sannolikhet har backups på allt... detta är dessutom 110% olagligt att hålla på med...
Google is your friend!
Skickade in min 1.60 flashade 360 som fått RROD för typ en vecka sedan, den kom fram i fredags tror jag.
Den var flashad med 1.61, inga brytmärken, liiiiiiiiiite skadat klistermärke, dock ej bannad. Nu har den legat där över helgen och är reda på väg tillbaka!, om jag kollar garantistatus så står det "garantin gäller", betyder det att den har blivit lagad/ersatt?
Eller kan det vara så att de såg att den var flashad, skickar tillbaka den och sen efter ett par dagar uppdaterar statusen så det står att garantin inte gäller?
| PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |
Google is your friend!
Du får den fruktade "tamper" lappen med i kartongen
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Borde man inte kunna ringa XBOX Support och fråga om den är bannad och hänvisa till serienummer?
Man kan ju säga att man ska köpa en XBOX av en kompis som anledning.
För är den bannad (vilket den borde vara om de upptäckt flashningen på reparationen?) så borde det väl ligga inne i kundsupports register?
Svar uppskattas!
Peace!
Google is your friend!
Jag har för mig att jag läst att massa folk ringt och kollat om deras konsoll är bannad?
OM jag skulle ringa själv och fråga om min konsol är bannad, inte kan dom flagga mig för att jag gör det väl?, även om det kanske är uppenbart att jag ringer och frågar för att jag undrar om den gick igenom reparation.
tror inte de flaggar utan bevis i form av log eller liknande från din box, låter väldigt oseriöst. däremot har jag läst i detta forumet och på andra att supporten lämnat ut info ang. boxen, så endera gör en del support fel eller enbart är hjälpsamma. många ringer och vill veta om boxen de ska köpa är bannad.. sådana saker verkar de hjälpa till med, men igentligen så får de inte säga något om ja förstått allt rätt.
Jag ringde in och frågade.
Sa att jag köpt en begangad Xbox för 1 år sedan och sedan dess bara spelat offline, nu var jag sugen på att testa nya Modern Warfare 2 och ville veta om den var bannad ( eller "chippad" som ja sa för att verka dum ) innan jag pungade ut 800 för ett spel ja endast ville lira multiplayer.
Den vart inte bannad! och är på väg hem till mig!
WOHO!
NU VILL JA ATT L-T SLÄPPS!
Google is your friend!
LT IS COMPLETE, MORE TESTING!
SWEEET!
Från TeamJungles Twitter!
Google is your friend!
Det då väl viktigaste i din guide har du inte sagt hur man gör. Ja menar hur om det går tömmer man NAND-Minnet??
sorry on denna fråga redan e besvarat men vem orkar läsa igenom 54 sidor för det som verkar va viktigast i guiden. så snälla om nån kan svaret svara PLZ
Ps: man kan ju oxå undra varför denna bannvåg slår till innan kvartalsredovisningen av hur mycket dom tjänat iår. kan kanske va så att 20-30% går direkt o köper en ny xbox360. Tänk på den
Bookmarks