Sida 51 av 55 FörstaFörsta ... 414950515253 ... SistaSista
Visar resultat 1 501 till 1 530 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #1501
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    har uppdaterat guiden lite.. försökt göra wave och abgx360 delen mer lättläst för nybörjarna, har jag även slängt med wave 4 i paketen. abgx360 klarar inte kolla den i nuläget men skadar inte att vara tidigt ute.

  2. #1502
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
    Ok tack!

    Har funderat lite på det där. Egentligen borde man ju inte kunna bli bannad även om man har spelat en region free och en PAL. Microsoft har ju ingen aning om vad som kanske har hänt mig. Jag kanske köpte ett ex av COD4, sen gick det sönder eller vad som. Sedan var jag tvungen att köpa en ny och då kanske jag befann mig utomlands just då.

    Samma sak med verifierade USA-releaser som kanske släpps i Europa en månad efter. Om jag nu spelar detta spel dagen efter att det släppts i USA, de kan inte vara helt säkra på att jag inte precis varit på resa där, köpte spelet samma dag som jag skulle flyga hem o nu spelar det hemma.
    oroa dig inte. spela NTSC-RF eller PAL, du kommer vara säker. att spela före release är lite luddigt, det ska inte ha någon betydelse, men ofta är inte spel verifierade innan och då kan du ligga pissigt till. får du tag på original innan release så ska du vara safe, det säger ms själva på xbox forumet.

  3. #1503
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Detta kanske är en jättedum fråga. Men konkret nu.
    Ifall jag har en bra kopia. Kört den genom abgx. Har senaste iextreme. Och alla krav är uppfyllda för en bra backup. Hur stor är chansen att Microsoft hittar mig och bannar mig för att jag spelar på live?

  4. #1504
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Benediction Visa Inlägg
    Detta kanske är en jättedum fråga. Men konkret nu.
    Ifall jag har en bra kopia. Kört den genom abgx. Har senaste iextreme. Och alla krav är uppfyllda för en bra backup. Hur stor är chansen att Microsoft hittar mig och bannar mig för att jag spelar på live?
    den frågan finns besvarad i guiden i första inlägget.

    Frågor som Hur stor chans för ban är det om ... ? har du redan svaret på, har du följt guiden så är du väldigt säker i dagsläget, allt annat är större risk för ban!

  5. #1505
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benediction Visa Inlägg
    Detta kanske är en jättedum fråga. Men konkret nu.
    Ifall jag har en bra kopia. Kört den genom abgx. Har senaste iextreme. Och alla krav är uppfyllda för en bra backup. Hur stor är chansen att Microsoft hittar mig och bannar mig för att jag spelar på live?
    risken för att dom upptäcker dig om du kör en backup som är helt grön i ABGX360 är typ 1-3% på sin höjd, så chansen är extremt liten
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #1506
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    risken för att dom upptäcker dig om du kör en backup som är helt grön i ABGX360 är typ 1-3% på sin höjd, så chansen är extremt liten
    Oerhört liten ja o större om du kör spel innan de haft Release som Tekken6 som släpps på Fredag enligt rykten o alla som blivit bannade med Forza3 som körde den innan fredags.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #1507
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    ska jag bränna med 12x? eller vad menar han med 12x? Jag har bränt alla spel med 2,4x och 4x o allting funkar

  8. #1508
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    12x är läshastigheten som läsaren läser i

    du bör bränna i antingen 2.4x eller 4x jag brukar köra 4x själv, men vissa brännare klarar inte av den hastigheten, och vissa skivor klarar inte den hastigheten heller...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #1509
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Wave = en uppdatering på skivorna INTE ett program...

    det är inte ett krav, men en bonus om du vill vara säker påa tt spelet ska boota med din FW, inte alltid dom gör det om värdena sticker ut lite för mycket från mängden...

    Aha tack


    Men får jag bara fråga dig en sak. Tar det lång tid ? Är det lätt att checka spel i ABGX360 ? ... och jaa , jag har läst guiden och ( jag tror jag kan ) men inte helt..

    Är det knepigt ?
    Last edited by Benzema; 2009-10-28 at 13:38.

  10. #1510
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är ganska lätt att checka spelen med ABGX360, hur lång tid det tar beror på vad du har för dator, hur mycket dator kraft som används av andra program etc. det kan ta allt från 5 minuter till en halvtimme... allt beror på hur mycket datorkraft ABGX360 kan använda...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #1511
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är ganska lätt att checka spelen med ABGX360, hur lång tid det tar beror på vad du har för dator, hur mycket dator kraft som används av andra program etc. det kan ta allt från 5 minuter till en halvtimme... allt beror på hur mycket datorkraft ABGX360 kan använda...
    Vart kan man ladda den senaste versionen ? Länk ?

    Mvh

  12. #1512
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    senaste versionen: www.abgx360.net
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #1513
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    senaste versionen: www.abgx360.net
    han behöver även wave 3 kanske du skulle upplyst om.. lättast att tanka abgx360 direkt från guiden då allt är klart för att köra.

  14. #1514
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    han behöver även wave 3 kanske du skulle upplyst om.. lättast att tanka abgx360 direkt från guiden då allt är klart för att köra.
    inte ett måste, men det är ett plus om man tankar suspekta grejer alternativt fulpatchade grejer...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #1515
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Har iXtreme 1.51. Kan jag dra ner Tekken 6 (DAGGER) releasen och spela säkert?

  16. #1516
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Har iXtreme 1.51. Kan jag dra ner Tekken 6 (DAGGER) releasen och spela säkert?
    Du måste kolla den med abgx360 innan och efter bräningen första största säkerheten men du är aldrig 100% safe... Och du kmr inte få igång den relasen då du har en gammal Ixtreme tyvärr.
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  17. #1517
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Du måste kolla den med abgx360 innan och efter bräningen första största säkerheten men du är aldrig 100% safe... Och du kmr inte få igång den relasen då du har en gammal Ixtreme tyvärr.
    Vafan då. Vad irriterande.

  18. #1518
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Vafan då. Vad irriterande.
    Du får åka in till PSX och uppdatera flashningen
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  19. #1519
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Du måste kolla den med abgx360 innan och efter bräningen första största säkerheten men du är aldrig 100% safe... Och du kmr inte få igång den relasen då du har en gammal Ixtreme tyvärr.
    på hitachi får han igång den, annars inte
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #1520
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    på hitachi får han igång den, annars inte
    Det fungerade

  21. #1521
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hur är det med iXtreme v1.61 och Live? Är det risk att åka dit eller funkar det bra att spela på Live med detta firmware och Wave 4 releaser om man verifierat att dom är ok först?
    (och självklart spelar jag inte före release datum :-) )

  22. #1522
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Såg att ett nytt GTA hade kommit ut, vad jag förstår så kan man inte varifiera detta i dagens abgx360 till den grad som man kan med Wave3 spelen? Är rekomendationen att vänta tills abgx360 blir updaterat då?

    Jag har Hitachi med 1.51 så spelet hade säkert gått igång, men jag väntar hellre än att jag riskerar merän vad man gör med wave3 spelen.

  23. #1523
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan verifiera till samma grad som Wave 3 med nuvarande ABGX360, MEN detta sker i stora drag manuellt... int21 skrev tidigare på forumet vad man ska titta på, det är CRC värdet för PFI och Video... kommer inte ihåg vilka värden den ska ha, men ABGX360 visar dom, du får titta... tråden han skrev det i borde ligga ganska högt upp var för bara ngra dagar sedan, om inte annat borde du kunna hitta den om du kollar in int21's senaste inlägg...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #1524
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Såg att ett nytt GTA hade kommit ut, vad jag förstår så kan man inte varifiera detta i dagens abgx360 till den grad som man kan med Wave3 spelen? Är rekomendationen att vänta tills abgx360 blir updaterat då?

    Jag har Hitachi med 1.51 så spelet hade säkert gått igång, men jag väntar hellre än att jag riskerar merän vad man gör med wave3 spelen.
    http://forum.psxcare.com/support/sho...81&postcount=2

    alltså, ser det ut såhär så är det okej.

    Kod:
    Checking PFI
         PFI CRC = 05C6C409
    PFI does not match known data (could be corrupt or a new wave not seen before)
    Displaying suspicious PFI in hex and ascii:
    
         OFFSET   0  1  2  3  4  5  6  7  8  9  A  B  C  D  E  F
         0x0000  01 02 31 10 00 03 00 00 00 FC FF DF 00 03 AD 7F    1 . ...³*▀. ¡
         0x0010  00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00  ................
         *
    
    Video partition found
         Video CRC = 1914211B (V0 = 29D07E66, V1 = EAE76B94)
    Video partition does not match known data but neither did PFI

  25. #1525
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag tycker att man ska läsa noggrant igenom forum som dessa och liksom inte testa sig fram.
    Jag har aldrig lagt in ett inlägg i ett forum tack vare att folk ställer frågor man själv hade ställt och som man då får svar på om man läser igenom forumen.
    Och jag är stolt över att säga att jag aldrig blivt bannad "knack i trä" tack vare PSX care och dess grymma info och updates
    Jag googlar en hel del för att få all den information jag behöver men nu när dom har börjat med wave 4 har jag blivit lite confused men Tekken releasen funkar helt perfekt då jag ladda ner den dagen innan och varifiera den dagen efter via abg360. så jag rekommenderar att aldrig spela ett spel innan release hur sugen man än är.
    Så se till att bara följa informationen ni får step by step så är ni så gott som safe och om man nu blir bannad så har man som sagt bara "otur"

    Bless!

  26. #1526
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Mrliving Visa Inlägg
    Jag tycker att man ska läsa noggrant igenom forum som dessa och liksom inte testa sig fram.
    Jag har aldrig lagt in ett inlägg i ett forum tack vare att folk ställer frågor man själv hade ställt och som man då får svar på om man läser igenom forumen.
    Och jag är stolt över att säga att jag aldrig blivt bannad "knack i trä" tack vare PSX care och dess grymma info och updates
    Jag googlar en hel del för att få all den information jag behöver men nu när dom har börjat med wave 4 har jag blivit lite confused men Tekken releasen funkar helt perfekt då jag ladda ner den dagen innan och varifiera den dagen efter via abg360. så jag rekommenderar att aldrig spela ett spel innan release hur sugen man än är.
    Så se till att bara följa informationen ni får step by step så är ni så gott som safe och om man nu blir bannad så har man som sagt bara "otur"

    Bless!
    väl talat.

    kul att höra att du funnit det du sökt på detta forum.

  27. #1527
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Underbart
    +10 års erfarenhet o info ligger ju här o skrotar så chansen finns ju att man hittar svar på sina frågor eller får svar av våra eminenta medlemmar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #1528
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Dom flesta tipsen man kan läsa om här fungerar dessutom ypperligt bra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #1529
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    vill bara säga att de här med abgx är inte live säkert.. har alltid kollat mina iso med abgx och alla spel ja äger är kollade och har gått igenom abgx,aldrig spelat innan release,aldrig haft ett dålig spel i xboxen, har varit rädd för att bli bannad men ändå blev jag bannad idag.. surt när man har varit så försiktig.. vill man vara säker så ska man INTE modda sin xbox.. de här med abgx tror ja inte på längre.. inte när man varit super försiktig....

  30. #1530
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av jebiga Visa Inlägg
    vill bara säga att de här med abgx är inte live säkert.. har alltid kollat mina iso med abgx och alla spel ja äger är kollade och har gått igenom abgx,aldrig spelat innan release,aldrig haft ett dålig spel i xboxen, har varit rädd för att bli bannad men ändå blev jag bannad idag.. surt när man har varit så försiktig.. vill man vara säker så ska man INTE modda sin xbox.. de här med abgx tror ja inte på längre.. inte när man varit super försiktig....
    Jepp, jag håller med. Att man är mer eller mindre säker om man kollar alla spel med abgx och inte spelar innan släpp är helt enkelt inte sant. Det är alldeles för många som blivit bannade ändå.

Sida 51 av 55 FörstaFörsta ... 414950515253 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •