Sida 38 av 55 FörstaFörsta ... 28363738394048 ... SistaSista
Visar resultat 1 111 till 1 140 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #1111
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Ang iBurn360

    Nu har jag lyckas bränna ner ett xbox360 spel på min mac i iBurn360 men nu frågar det "EFTERSOM DETTTA ÄR FÖRSTA GÅNGEN EN DVD SKIVA ANVÄNDS, MÅSTE EN GERIONKOD PÅ ENHETEN STÄLLAS IN FÖR ATT KUNNA SPELA SKIVAN" Vad skall jag använda för regionkod? Man kan välja regionkod 1 till 8 eller vad skall jag göra. Jag kunde tydligen bara ändra 5 gånger

  2. #1112
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ja du, jag vet inte vilken regions kod du ska ha, men PAL är väl ett bra tips, har noll koll på vilken region det är... kolla på någon DVD Films fodral om du har något eller så...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #1113
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Mich1 Visa Inlägg
    Nu har jag lyckas bränna ner ett xbox360 spel på min mac i iBurn360 men nu frågar det "EFTERSOM DETTTA ÄR FÖRSTA GÅNGEN EN DVD SKIVA ANVÄNDS, MÅSTE EN GERIONKOD PÅ ENHETEN STÄLLAS IN FÖR ATT KUNNA SPELA SKIVAN" Vad skall jag använda för regionkod? Man kan välja regionkod 1 till 8 eller vad skall jag göra. Jag kunde tydligen bara ändra 5 gånger
    Va!? Det är väl inte xbox 360:n som frågar eller? Det går ju inte att ställa in regionkod på maskinen. Om det är din PC du syftar på så är det region 2 (dvs. PAL) du ska välja.

    http://en.wikipedia.org/wiki/DVD_region_code

  4. #1114
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Va!? Det är väl inte xbox 360:n som frågar eller? Det går ju inte att ställa in regionkod på maskinen. Om det är din PC du syftar på så är det region 2 (dvs. PAL) du ska välja.

    http://en.wikipedia.org/wiki/DVD_region_code
    Det är inte PC heller det är en MAC
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #1115
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Mich1 Visa Inlägg
    Nu har jag lyckas bränna ner ett xbox360 spel på min mac i iBurn360 men nu frågar det "EFTERSOM DETTTA ÄR FÖRSTA GÅNGEN EN DVD SKIVA ANVÄNDS, MÅSTE EN GERIONKOD PÅ ENHETEN STÄLLAS IN FÖR ATT KUNNA SPELA SKIVAN" Vad skall jag använda för regionkod? Man kan välja regionkod 1 till 8 eller vad skall jag göra. Jag kunde tydligen bara ändra 5 gånger
    region 2 ska du ha, det är pal för oss i sverige.

    http://en.wikipedia.org/wiki/DVD_region_code

    den frågar för att veta vilken typ av dvd:er du kommer använda med din brännare. i sverige har vi region 2 så skulle du sätta in en region 1 dvd så kommer den inte spelas utan du måste byta igen, alltså förbrukat 2 av 5.. värdelöst system, men så är det. i dagens läge så fixar ju rippningsprogrammet det där med regioner och lurar dvd:n så det är bara att köra på.. men kör region 2 du.
    Last edited by int21; 2009-04-15 at 17:36.

  6. #1116
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Det finns alltså ingen här eller som ni känner till som blivit bannad när de enbart kört verifierade backups? Varför säger man då att det är bara 99% säkert? Menar man kanske att MS utvecklar säkerhets skyddet ständigt vilket gör att om man är den första som får tag på en backup med ny säkerhets lösning så är risken stor att man hinner bli bannad då verifieringen kommer godkännas?

  7. #1117
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Det finns alltså ingen här eller som ni känner till som blivit bannad när de enbart kört verifierade backups? Varför säger man då att det är bara 99% säkert? Menar man kanske att MS utvecklar säkerhets skyddet ständigt vilket gör att om man är den första som får tag på en backup med ny säkerhets lösning så är risken stor att man hinner bli bannad då verifieringen kommer godkännas?
    Ja, precis. De som utvecklar hack för att komma runt xbox 360 säkerheten är ju bara människor och kan inte sia om vilka åtgärder MS tänker ta i framtiden.

    Man lugnt utgå från att det är säkert JUST NU att spela online med verifierade backups. Framtiden kan ingen sia om

  8. #1118
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Det finns alltså ingen här eller som ni känner till som blivit bannad när de enbart kört verifierade backups? Varför säger man då att det är bara 99% säkert? Menar man kanske att MS utvecklar säkerhets skyddet ständigt vilket gör att om man är den första som får tag på en backup med ny säkerhets lösning så är risken stor att man hinner bli bannad då verifieringen kommer godkännas?
    Finns alltid möjligheten att MS höjer säkerheten i framtiden med nya åtgärder som gör att dom kan se vad du gör... ingen vet när eller hur detta sker, dessutom så finns det alltid en risk för att dom upptäcker dig om det är något pytte litet som inte stämmer i firmwaren eller så, det är därför du inte kan vara 100% säker
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #1119
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    tjena, förlåt om jag är trög och inte förstår det här riktigt.
    Jag har fifa 09 som backup spel, det har blivit godkänt i både xdvdmulleter och abgx! Kan jag spela med det på live då eller kan man bara spela med orginalspelen?

  10. #1120
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kan köra den live, du behöver INTE testa med XDVDMulleter om den inte går att "autofixa" i ABGX men finns i databasen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #1121
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    ok, jag fixade den i abgx när jag skulle bränna ut. Jag kollade bara dvdskivan i båda programmen igår för att vara hundra på att den var bra! tack så mycket för hjälpen, nu blir det att lira för hela slanten!

    En till fråga, jag har en hitachi dvd med iXtreme 1.4 x8 hastighet. Ska jag behöva uppdatera för att spela live med det eller fungerar det med flashet som är där?

  12. #1122
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nirom Visa Inlägg
    ok, jag fixade den i abgx när jag skulle bränna ut. Jag kollade bara dvdskivan i båda programmen igår för att vara hundra på att den var bra! tack så mycket för hjälpen, nu blir det att lira för hela slanten!

    En till fråga, jag har en hitachi dvd med iXtreme 1.4 x8 hastighet. Ska jag behöva uppdatera för att spela live med det eller fungerar det med flashet som är där?
    Om jag vore du skulle jag uppgradera till 1.51, då har du möjlighet att spela vilka spel som helst (nästan) och du är betydligt mycket säkrare då 8x inte är livesäkert att köra med... "stock" hastigheten är 12x... det är vad dom nyare iXtreme har också...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #1123
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Det är en sak som jag inte hänger med på, vad jag förstår så går inte NTSC köra i en PAL maskin och vise värse. Region free backup ska dock gå att köra på alla? Men frågan är då, ger MS verkligen ut versioner som är Region Free? eller är detta hack? Och isåfall kan inte MS se att maskinen som är en PAL kör just nu en regions fri version av spelet vilket betyder att något är skumt?


    Sen har jag en annan fråga också. Jag har sett att det finns en Fable 2 PAL UNiT men vad jag förstår så validerar denna inte i abgx360 vilket gör att det blir riskabelt att köra den i boxen. Finns det någon version som kan köra på PAL maskin och som är godkänd?

    Vet inte om detta är en fråga man får ställa här, annars är det bara att klippa bort det.
    Last edited by SnowJim; 2009-04-26 at 13:13.

  14. #1124
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Det är en sak som jag inte hänger med på, vad jag förstår så går inte NTSC köra i en PAL maskin och vise värse. Region free backup ska dock gå att köra på alla? Men frågan är då, ger MS verkligen ut versioner som är Region Free? eller är detta hack? Och isåfall kan inte MS se att maskinen som är en PAL kör just nu en regions fri version av spelet vilket betyder att något är skumt?


    Sen har jag en annan fråga också. Jag har sett att det finns en Fable.II.PAL.XBOX360-UNiT men vad jag förstår så validerar denna inte i abgx360 vilket gör att det blir riskabelt att köra den i boxen. Finns det någon version som kan köra på PAL maskin och som är godkänd?

    Vet inte om detta är en fråga man får ställa här, annars är det bara att klippa bort det.
    Det är helt upp till Spel tillverkarna vad dom släpper för versioner av spelen, att det finns region free spel är ett jag är säker på, Xbox Live Arcade (som jag fick med min arcade box) fungerar även på amerikanska boxar, det betyder för min del att den är regions fri alltså inte är låst till PAL

    ja det finns versioner som verifieras i ABGX360, jag laddade hem en av dom... CD2 blev dock inte verifierad (jag laddade hem collectors edition)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #1125
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ja det finns versioner som verifieras i ABGX360, jag laddade hem en av dom... CD2 blev dock inte verifierad (jag laddade hem collectors edition)
    E det STRANGE versionen du pratar om då, den har 2 DVD såg jag.
    En annan som jag också är lite tveksam till är

    Forza Motorsport 2 GST, det verkar vara delade meningen om den? Något ni känner till?
    Last edited by SnowJim; 2009-04-26 at 13:12.

  16. #1126
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    E det STRANGE versionen du pratar om då, den har 2 DVD såg jag.
    En annan som jag också är lite tveksam till är

    Forza_Motorsport_2_PAL_XBOX360-GST, det verkar vara delade meningen om den? Något ni känner till?
    Ja, det är strange releasen som jag vet är verifierad (DVD 1, DVD 2 är INTE verifierad)

    angående Forza vet jag ärligt talat inte...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #1127
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Hej!

    Jag håller på att gå igenom de bakcups som är utbrända men just nu verkar abgx360 vara nere. Detta repporterar abg360 v1.01 med :

    Error : Could not resolve host : www.abgx360.net; No data record of requested type

    There seems to be a problem with the db so online functions have been disabled, try again later...

    Om ändå abgx360 säger att backupen är vallid, vågar man då lita på detta eller bör man vänta tills abgx360 är online igen?

  18. #1128
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Hej!

    Jag håller på att gå igenom de bakcups som är utbrända men just nu verkar abgx360 vara nere. Detta repporterar abg360 v1.01 med :

    Error : Could not resolve host : www.abgx360.net; No data record of requested type

    There seems to be a problem with the db so online functions have been disabled, try again later...

    Om ändå abgx360 säger att backupen är vallid, vågar man då lita på detta eller bör man vänta tills abgx360 är online igen?
    säger abgx att den är ok så är den, om den kan säga att den är ok trots att DB'n är nere så betyder det att du har .ini filerna på datorn redan =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #1129
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    abgx360.net och databasen är nere för tillfället.

  20. #1130
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    De inställningarna som nämns här på abgx360 kan man anta att de är korrekta? Har för mig att jag snubblade över ett engelskt forum där man valde en väldig massa fler saker men det är kanske i äldre version av abgx360?

  21. #1131
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    De inställningarna som nämns här på abgx360 kan man anta att de är korrekta? Har för mig att jag snubblade över ett engelskt forum där man valde en väldig massa fler saker men det är kanske i äldre version av abgx360?
    Inställningarna vi skriver om här är dom som vi tycker man ska använda sig av, dom på det engelska forumet du var in på kanske tycker man ska ändra mycket mer saker... eller så är det så att deras handlar om en äldre version av ABGX360...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #1132
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    De inställningarna som nämns här på abgx360 kan man anta att de är korrekta? Har för mig att jag snubblade över ett engelskt forum där man valde en väldig massa fler saker men det är kanske i äldre version av abgx360?
    de uppgifterna som används i guiden är de som ger dig ett säkert och korrekt spel. självklart kan du lägga till fler funktioner om du vill, men det kommer inte få ditt spel säkrare på något vis. nyaste abgx360 kollar även vissa saker automatisk och behöver därför inte en extra inställning som tidigare versioner behövde.

  23. #1133
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Hur pass stor chans är det att man blir bannad om man kör ett spel innan release? har nämligen spelat Velvet_Assassin_USA_RF_XBOX360-PROTOCOL sen typ förra fredagen och såg nu att det släpps imorgon (8'e Maj) här.

    Man blir ju lite orolig, har en samsung med ixtreme 1.51

  24. #1134
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Chansen är väl 50% skulle jag tippa på om det äns är så högt, dom kan inte banna dig för att du kör spelet innan den har release i ditt land, jag har t.ex spelat Guitar Hero metallica som inte släpps förrns i slutet av månaden här i europa... det har jag spelat sedan några dagar efter releasen i USA...

    jag har inte blivit bannad för detta ännu, jag har också lirat Velvet Assassin samma som du har där sedan ett par dagar efter release datumet i usa...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #1135
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av britneyspears Visa Inlägg
    Hur pass stor chans är det att man blir bannad om man kör ett spel innan release? har nämligen spelat Velvet_Assassin_USA_RF_XBOX360-PROTOCOL sen typ förra fredagen och såg nu att det släpps imorgon (8'e Maj) här.

    Man blir ju lite orolig, har en samsung med ixtreme 1.51
    den är inte stor, men finns. det är väldigt många som spelar innan release och fåtalet av dem blir bannade, av dessa bannade så brukar det ligga annan grund för ban, tex bad stealth eller liknande. jag rekommenderar inte att spela innan release, men de som gör det behöver inte vara supernojiga att bli bannade.

  26. #1136
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Skönt att höra =)
    Trippel kollar alltid alla releaser innan bränning så alla är helt gröna där iaf =)

  27. #1137
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Tack för en bra guide.

    Jag har hittat en del spel som fått diverse fel när jag kollat dem i abgx360, som sedan programmet fixat på sitt magiska sätt.

    Jag bara undrar om det är större risk att att man blir bannad om man fixar det med abgx360 själv än om man laddar hem en scene-release som funkar från början? Det verkar ju lite onödigt att ha en lista på vilka som funkar, http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36570 om det är så enkelt att "fixa". Man kollar ju ändå för säkerhets skull innan man bränner.

  28. #1138
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av airosto Visa Inlägg
    Tack för en bra guide.

    Jag har hittat en del spel som fått diverse fel när jag kollat dem i abgx360, som sedan programmet fixat på sitt magiska sätt.

    Jag bara undrar om det är större risk att att man blir bannad om man fixar det med abgx360 själv än om man laddar hem en scene-release som funkar från början? Det verkar ju lite onödigt att ha en lista på vilka som funkar, http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36570 om det är så enkelt att "fixa". Man kollar ju ändå för säkerhets skull innan man bränner.
    den listan handlar inte om vilka som är färdiga, utan snarare vilka releaser som går igenom, oavsett om det är efter autofix eller inte... alla spelen på den listan SKALL man kolla själv innan man bränner ut, annars finns det risk för att man blir bannad...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #1139
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22

    "Använd default hastighet, 12x firmware. (iXtreme 1.4 stödjer 2x, 5x, 8x och 12x men

    Mors,

    läste i början av tråden i själva guiden följande...

    "Använd default hastighet, 12x firmware. (iXtreme 1.4 stödjer 2x, 5x, 8x och 12x men MS kan ev. upptäcka detta så 12x rekommenderas starkt!)
    "

    Vad menas med 12x firmware?
    Ska jag bränna i 12x eller vad?? (förmodligen inte... )

    Jag kör på 1.51 från PSXcare sedan två veckor tillbaka.

    GroGGen
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  30. #1140
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av GroGGmanneN.se Visa Inlägg
    Mors,

    läste i början av tråden i själva guiden följande...

    "Använd default hastighet, 12x firmware. (iXtreme 1.4 stödjer 2x, 5x, 8x och 12x men MS kan ev. upptäcka detta så 12x rekommenderas starkt!)
    "

    Vad menas med 12x firmware?
    Ska jag bränna i 12x eller vad?? (förmodligen inte... )

    Jag kör på 1.51 från PSXcare sedan två veckor tillbaka.

    GroGGen
    12x är standarhastigheten för läsning av skivor i xbox 360 firmwaren. vissa ixtreme firmwares kom i olika hastigher, men ms kan tydligen upptäcka om du ändrat den till tex 8x. att köra med 12x originalhastighet i firmware är att rekommendera alltså. 1.51 finns bara i 12x och senare versioner lär enbart ha den hastigheten med. du behöver inte oroa dig.

Sida 38 av 55 FörstaFörsta ... 28363738394048 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •