Sida 2 av 55 FörstaFörsta 12341252 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    så det är egentligen inte säkert, vilket det aldrig är, att spela för än spelet verifieras i databasen?
    är du utloggad från live så är det lugnt att spela. du bör verifiera innan du spelar på live för att veta att din backup matchar originalet. många orkar inte vänta, men det är den rätta vägen att gå om man vill vara på den säkra sidan. oftast är det korrekt från början, men det är dumt att chansa...

  2. #32
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    16
    Finns det något sätt för att skicka in CRC-data från original eller är det bara vissa som kan det?

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Miessi Visa Inlägg
    Finns det något sätt för att skicka in CRC-data från original eller är det bara vissa som kan det?
    du använder dig av Stealth360Uploader v1.0.15. mer info här.

  4. #34
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Jag har en fråga; t.ex. nu när Gears of War 2 läckte så har jag ju börjat spela campaign och låst upp achivments, etc. Kan Xbox Live läsa och lista ut att jag har låst upp achivments i en singleplayer campaign innan spelet ens har släppts? Och vad blir isåfall effekten?

    Tack på förhand!

  5. #35
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Jag har en fråga; t.ex. nu när Gears of War 2 läckte så har jag ju börjat spela campaign och låst upp achivments, etc. Kan Xbox Live läsa och lista ut att jag har låst upp achivments i en singleplayer campaign innan spelet ens har släppts? Och vad blir isåfall effekten?

    Tack på förhand!
    Finns risk för det ja men inget jag känner till.
    Hade jag kodat för MS hade de nog kastat ut fler människor än de gör idag *skratt*

    Följ det enkla tipset att alltid kontrollera ISO filerna noga och ALDRIG spela dem innan release i det land boxen kommer från med iXtreme 1.4+ så är chansen mindre.

    Allt annat är en chansning.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #36
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Nope, finns ingen risk för achievments då xboxen inte kan veta vad klockan är om du inte är connectad till live.
    Min xbox tror (trodde) att det är 2005 xD
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  7. #37
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Alright, så mer eller mindre kan jag spela vilket spel jag vill innan det officiella releasedatumet, så länge jag inte är uppkopplad mot Live tills spelet är släppt? Stämmer det?

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Alright, så mer eller mindre kan jag spela vilket spel jag vill innan det officiella releasedatumet, så länge jag inte är uppkopplad mot Live tills spelet är släppt? Stämmer det?
    precis. gow 2 (pal) släpptes idag förövrigt.

  9. #39
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    I know! Har mer eller mindre klarat spelet iallafall. Men det lär ju bli fett att lira Live. Jag väntar andlöst på Call Of Duty 5 också!

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    I know! Har mer eller mindre klarat spelet iallafall. Men det lär ju bli fett att lira Live. Jag väntar andlöst på Call Of Duty 5 också!
    cod 5 är ute, men den har vinkel 359. det fixar ixtreme 1.4 automatiskt, men kan va bra att fixa den med abgx360 ifall någon vill köra det med tidigare ixtreme. fixa den med abgx360, vänta på ny release eller fixa den när info finns i online db (så vet du att stealth stämmer också).

    här är vad abgx360 och Call.Of.Duty.World.At.War.X360-Allstars visar för mig.

    Checking Game
    ISO: "D:\all-codwaw.iso"
    Size: 7835492352 bytes (SplitVid 2nd wave)
    Files in ISO: 16733, Folders in ISO: 286
    Total bytes used: 6800252952 (93.06%)
    ISO appears to have random padding
    XEX Media ID: 36B8BC5BEE2837ABA5B2D1A1-17723718
    XEX CRC = AD254612

    Region Code: 0xFFFFFFFF
    Region Free!

    Checking SS
    Timestamp of Authoring: 2008/09/30 00:00:00
    Timestamp of Mastering: 2008/10/11 18:03:50

    Caution: This SS contains a value (angle 359) that will cause older versions
    of iXtreme to return a detectable bad response! Make sure your drive is flashed
    with iXtreme version 1.4 or newer!

    SS CRC = 9C8430CC (RawSS = 43133552)
    SS Media ID: 36B8BC5BEE2837ABA5B2D1A1-17723718 (matches game)
    SS looks valid

    Checking DMI
    Timestamp of Authoring: 2008/09/30 00:00:00 (matches SS)
    DMI CRC = 8804AC42
    DMI Media ID: 36B8BC5BEE2837ABA5B2D1A1-17723718 (matches game)
    DMI looks valid

    Checking PFI
    PFI CRC = A4CFB59C
    PFI matches known data (2nd wave)

    Video partition found
    Checking Video padding... Video is zero padded
    Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
    Video partition matches known data (2nd wave)

    Stealth check passed!

    Verifying this game against the online database...
    Attempting to get '9C8430CCAD254612.ini' from the online verified database
    ERROR: The requested URL returned error: 404

    Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
    Verification failed

    Press any key to exit . . .

  11. #41
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    När det kommer till flashning och chipning måste jag erkänna att jag är långt ifrån ett geni. Jag köpte mitt 360 flashat och fixat av PSXCare I februari '08. Jag har för mej att jag har iXtreme 1.4, men jag är jävligt osäker. På kvittot står det bara "Xbox 360 Premium XTREME HDMI". Finns det någon uppdatering jag borde göra för att vara på säkra sidan?

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    När det kommer till flashning och chipning måste jag erkänna att jag är långt ifrån ett geni. Jag köpte mitt 360 flashat och fixat av PSXCare I februari '08. Jag har för mej att jag har iXtreme 1.4, men jag är jävligt osäker. På kvittot står det bara "Xbox 360 Premium XTREME HDMI". Finns det någon uppdatering jag borde göra för att vara på säkra sidan?
    du har garanterat ixtreme 1.4 i den, oroa dig inte. psxcare använder senaste ixtreme om du inte ber om något annat.

  13. #43
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Soft, tänkte om det hade hunnit komma nån uppdatering eftersom jag varit ute ur loopen lite nu. Men med andra ord så borde det bara vara att tuta och köra med COD 5 så länge man har iXtreme 1.4?

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Soft, tänkte om det hade hunnit komma nån uppdatering eftersom jag varit ute ur loopen lite nu. Men med andra ord så borde det bara vara att tuta och köra med COD 5 så länge man har iXtreme 1.4?
    japp, men var inte på live innan du verifierat det.

  15. #45
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    int21, om det kommet en fet uppdatering, t.ex som den där nya dashborad uppdateringen, är det säkert att ladda ner den eller är det banrisk på låg nivå?

  16. #46
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hejsan,
    detta är min första post/fråga men tänkte att jag behöver få den besvarad.
    Om jag hittar ett "säkert" spel innan release-datumet och lirar det offline, kan jag då få ban medans jag lirar ett annat spel online som redan är releasat?
    på grund av t.ex. achievements/save eller något
    min hjärna säger att jag borde inte spela något spel innan release om jag tänker använda live senare, men jag måste få veta =)
    tackar.

  17. #47
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Har flashat min Xbox 360 med 1.41 och dragit ur nätverkskontakten. Bannas man om man tar ut sin backup och försöker ladda ner demos eller bara spelar orginalspel medan man är uppkopplad?

    Är det osäkert sätter jag aldrig i kontakten igen föränn jag lagt tillbaka orgin.bin om jag tex får för mig att sälja den.

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Sampay Visa Inlägg
    int21, om det kommet en fet uppdatering, t.ex som den där nya dashborad uppdateringen, är det säkert att ladda ner den eller är det banrisk på låg nivå?
    vem vet, time will tell! nya dashboarden verkar inte ställa till det mer än den gamla. skulle den ha något otrevligt inbyggt så ge det 3-4 månader till. först ska den släppas officiellt, sedan ska ev. folk bannas, sedan är det säkert ev. delay på ban i några veckor (som vanligt). detta är vilda spekulationer OM sådan funktion skulle finnas. svårt att veta i förväg. vill du ha en chansning så säger jag 90% säkert och du blir nog tvungen att lägga in den om du vill spela på live i fortsättningen ska du se.

    Citat Original inlägg av Andrico Visa Inlägg
    Hejsan,
    detta är min första post/fråga men tänkte att jag behöver få den besvarad.
    Om jag hittar ett "säkert" spel innan release-datumet och lirar det offline, kan jag då få ban medans jag lirar ett annat spel online som redan är releasat?
    på grund av t.ex. achievements/save eller något
    min hjärna säger att jag borde inte spela något spel innan release om jag tänker använda live senare, men jag måste få veta =)
    tackar.
    jag antar att din poäng är att; den ev. tid som kanske är sparad med ett achivement inte är relevant för säkerheten MEN att live skulle kunna se att du har achivements innan släppt release pga. att live har aktuell tid. detta är faktiskt något jag funderat över men det låter långsökt att live ska kolla andra titlar än den du har i dvd'n eller är uppkopplad med på live. risken finns ju men jag tror den är väldigt liten. för det andra är det svårt att veta om det är "säkert" när det oftast inte går att verifiera mot original innan release, men eftersom du inte är på live med det så spelar det ingen roll i sammanhanget, makes sense?

    Citat Original inlägg av svendolph Visa Inlägg
    Har flashat min Xbox 360 med 1.41 och dragit ur nätverkskontakten. Bannas man om man tar ut sin backup och försöker ladda ner demos eller bara spelar orginalspel medan man är uppkopplad?

    Är det osäkert sätter jag aldrig i kontakten igen föränn jag lagt tillbaka orgin.bin om jag tex får för mig att sälja den.
    nej, det gör du inte om alla krav uppfylls. spela på som du gjort, annars får du läsa guiden igen.

  19. #49
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    spelar det någon roll om man spelar pal eller usa region spel på live?
    Någon som har lust att enkelt lära mig vad stealth betyder i 360 spel? eller länka till en sida eller något.
    Tack

  20. #50
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    japp, men var inte på live innan du verifierat det.
    du menar att man inte ska vara inne på live innan release dt? eller hur verifierar man annars?

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    spelar det någon roll om man spelar pal eller usa region spel på live?
    Någon som har lust att enkelt lära mig vad stealth betyder i 360 spel? eller länka till en sida eller något.
    Tack
    nej, region spelar ingen roll. du kan inte spela ntsc region på en pal maskin om inte pal regionen är upplåst i ntsc utgåvan och med detta sagt så spelar det alltså ingen roll. det kunde spelat roll om du hade haft möjligheten att göra spelet regionfritt själv från ntsc till även pal, men nu går inte det så jag förstår inte din fråga. om du menar om det är säkert att lira ntsc spel som är regionfri pal så är det ingen fara med sådana på live. om du läst guiden ang. stealth i första inlägget så hade du vetat detta, börja där.

  22. #52
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    du menar att man inte ska vara inne på live innan release dt? eller hur verifierar man annars?
    att verifiera det menas att du kollar din backup mot online-db med xdvdmulleter eller abgx360 så du vet att du har en identisk backup av ett original. du bör även inte spela spelet på live innan release i din region, detta är den absolut säkraste vägen att gå kombinerat med senaste ixtreme.

  23. #53
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Denna release Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT, finns inte i databasen i xdvdmulleter, kan det skilja på databaserna eller är releasen en nuke?
    Last edited by SuFFix; 2008-11-10 at 09:33.

  24. #54
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    Denna release Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT, finns inte i databasen i xdvdmulleter, kan det skilja på databaserna eller är releasen en nuke?
    Den borde finnas i databasen. det funkade för mig, däremot har jag inte kollat data partition än.

  25. #55
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    bara så att jag fattade det rätt, du menar väl att live bara kollar spelet som sitter i läsaren.
    till exempel
    om jag har två spel: spel(1) och spel(2), varav spel ett ännu inte är releasat och tvåan är det.
    då borde jag kunna spela utan live med spel(1) och sen spela på live med spel(2)?
    förlåt om jag e lite trög,

  26. #56
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vi blir bara kollriga i huvudet av Spel 1 och Spel 2 snack :d
    Säg hellre Kopia som inte haft Release o en annan som har haft release.

    Det finns alltid en chans att bli utkastad om man spelar spel innen de haft release i det land man köpt konsollen.
    Live som Offlive...

    Men risken ökar om du går ut med ett ikkereleasat live än om du håller dig offline eller väntar tills det släppts o spela överhuvud taget.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #57
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Andrico Visa Inlägg
    bara så att jag fattade det rätt, du menar väl att live bara kollar spelet som sitter i läsaren.
    till exempel
    om jag har två spel: spel(1) och spel(2), varav spel ett ännu inte är releasat och tvåan är det.
    då borde jag kunna spela utan live med spel(1) och sen spela på live med spel(2)?
    förlåt om jag e lite trög,
    svar ja, resten försökte jag förklara i det förra inlägget.

  28. #58
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    Denna release Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT, finns inte i databasen i xdvdmulleter, kan det skilja på databaserna eller är releasen en nuke?
    är inte värdena inlagda i databasen så finner du den heller inte, bara att prova senare i så fall. nuke eller releasenamn har inget att göra om du finner releasen i databasen eller inte, spelet söks via värden.

    prova autofix funktionen i xdvdmulleter istället för crc funktionen så kanske du har bättre lycka, den fixar inget om allt är ok.

  29. #59
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    16
    MS kör en ny "ban wave" nu! Använd inte live om ni kör med iXTREME 1.4 för att minska risken för att bli bannad i framtiden om du inte blir bannad nu.

    Mest troligt har MS samlat info om vilka som ska bli bannade ett tag nu och bannar alla på en gång nu.
    Last edited by Miessi; 2008-11-11 at 08:38.

  30. #60
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    gäller detta bara om man spelar via live eller åxå om man (utan att ha en skiva i läsaren) går ut på marketplace?

Sida 2 av 55 FörstaFörsta 12341252 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •