Sida 53 av 55 FörstaFörsta ... 3435152535455 SistaSista
Visar resultat 1 561 till 1 590 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #1561
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tja!

    Jag är en av alla som också har blivit bannad och har en fråga ifall jag flyttar min hårddisk till en ny Xbox 360 och spelar, kan man bli bannad då ? ifall man bara kör orginal spel.

  2. #1562
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan inte bli bannad för att du flyttar hårddisken, det är ungefär som att banna alla som köper begagnat
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #1563
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Ok!

    Tack, då blir det en ny xbox snart då ^^.

  4. #1564
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ja, men välj sedan att bara bränna på första lagret när imgburn frågar.
    Tack så mycket. Det fungerade. Nu kan jag spela Dragon Age: Origins.

    Förresten, när behöver man använda activate.iso-skivan igen? När man stoppar in ett helt annat spel? När man tänder XBOX 360:n på nytt? Varje gång man öppnar skivluckan?

    ---

    PS. Hittade en video (med hög kvalité) angående activate.iso-filen:

    http://www.youtube.com/watch?v=KKS1j...eature=related
    Last edited by TKD_1337; 2009-11-10 at 21:18.

  5. #1565
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av doffexD Visa Inlägg
    Ok!

    Tack, då blir det en ny xbox snart då ^^.
    du rekomenderas dock att formatera hårddisken innan du börjar använda den på en ny Xbox 360
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #1566
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Då har man kollat om man vart bannad både genom att koppla upp sig mot live och begära reparation.

    Jag är inte bannad, kommer in på Xbox Live och kan beställa reparation.

    Har en Premium flashad med iXtreme 1.6, har dock inte spelat live sen i våras, då har jag kört med 1.4 tror jag.

    Har ALLTID varit väldigt noga med att checka spel med ABGX...
    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

  7. #1567
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Janols Visa Inlägg
    Då har man kollat om man vart bannad både genom att koppla upp sig mot live och begära reparation.

    Jag är inte bannad, kommer in på Xbox Live och kan beställa reparation.

    Har en Premium flashad med iXtreme 1.6, har dock inte spelat live sen i våras, då har jag kört med 1.4 tror jag.

    Har ALLTID varit väldigt noga med att checka spel med ABGX...
    koppla inte upp dig igen då förrän det är klart vad som orsaker bans. är det ixtreme så ligger du illa till om du fortsätter, oavsett hur bra backuper du har.

  8. #1568
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    koppla inte upp dig igen då förrän det är klart vad som orsaker bans. är det ixtreme så ligger du illa till om du fortsätter, oavsett hur bra backuper du har.
    Det är uppfattat!

    Hur är det med att lira offline då (utan kabel i) ?.
    Jag lirade förr alla möjliga releaser (ful-releaser etc) men när jag gick online körde jag endast verifierade, och som det ser ut verkar jag inte vara bannad.

    Vad tror ni om att köra CoD:Mw2 med activate.iso offline medans man väntar på nytt fw ?.

    Sen kanske rensa HDD, göra ny gamertag och endast spela verifierade releaser?
    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

  9. #1569
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    ABGX 1.0.2, stöd för wave 4.
    ABGX 1.0.2 Download
    Jag blir till rakblad, flytet som jag droppar fyller badkar.

  10. #1570
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av C-Baz Visa Inlägg
    ABGX 1.0.2, stöd för wave 4.
    ABGX 1.0.2 Download
    direkt tanka istället för via crappy vänta satlänge sidor (direktlänk) http://luma.homelinux.net/abgx360_v1.0.2_setup.exe

  11. #1571
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av C-Baz Visa Inlägg
    ABGX 1.0.2, stöd för wave 4.
    ABGX 1.0.2 Download
    äntligen har den kommit!

    nu väntar man bara på iXtreme LT
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #1572
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Der är rekomenderat att man inte spelar på sin XBOX förrens den nya firmwaredn kommer om man idag kör IXtream? Men då menar man online antar jag? De e väll ingen fara att spela offline?

  13. #1573
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Der är rekomenderat att man inte spelar på sin XBOX förrens den nya firmwaredn kommer om man idag kör IXtream? Men då menar man online antar jag? De e väll ingen fara att spela offline?
    Det är det nog ingen som vet helt 100.

  14. #1574
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    måste man skriva in kontakt uppgifter å sånt när man ska begära reparation. det kan itne bli nåt problem eftersom jag är bannad?

  15. #1575
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
    måste man skriva in kontakt uppgifter å sånt när man ska begära reparation. det kan itne bli nåt problem eftersom jag är bannad?
    du måste registrera konsollen först, ja, och när du registrerar den måste du skriva in kontakt uppgifter och vad för problem skulle det innebära? det är inte du som person som är bannad, utan din Xbox 360...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #1576
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    ok

  17. #1577
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
    direkt tanka istället för via crappy vänta satlänge sidor (direktlänk) http://luma.homelinux.net/abgx360_v1.0.2_setup.exe
    Förstår inte vad du skriver. Jag tror att det kanske är Svenska, men jag är inte säker.
    Jag blir till rakblad, flytet som jag droppar fyller badkar.

  18. #1578
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    jag var inne idag och flashade om min samsung till 1.61.
    spelen vill ändå inte starta. xboxen frågar efter uppdatering för att kunna spela spelen. vågar jag? eller nja, jag vågar inte, då hade jag ju redan gjort det, men snarare, är det normalt förfarande?

  19. #1579
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bena Visa Inlägg
    jag var inne idag och flashade om min samsung till 1.61.
    spelen vill ändå inte starta. xboxen frågar efter uppdatering för att kunna spela spelen. vågar jag? eller nja, jag vågar inte, då hade jag ju redan gjort det, men snarare, är det normalt förfarande?
    japp, det är fortfarande normalt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #1580
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av C-Baz Visa Inlägg
    Förstår inte vad du skriver. Jag tror att det kanske är Svenska, men jag är inte säker.
    det han skriver är: ladda hem från länken han gav istället för dom länkarna som finns på www.abgx360.net då den länken psytroll gett oss är mycket mycket snabbare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #1581
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    japp, det är fortfarande normalt

    misstänkte det. körde ju en uppdatering när wave3 kom.
    tack

  22. #1582
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Nu har det hänt, jag har blivit bannad.

    Haft mitt xbox i ca 2 år nu, och har iXtreme 1.51 (tror jag har Hitachi-läsare). Alltid varit extremt noggrann i att kolla mina spel innan jag har spelat dem.. innan bränning, efter bränning, aldrig innan release.

    Sen 1.51-uppdateringen har jag laddat ner Fifa 10, Nhl 10, Tekken 6, Dragon Age och Borderlands. Alla kollade och Tekken 6 spelat med offlinekonto utan att ha internetsladden ikopplad (mest av en slump snarare än att jag var orolig).

    Nu fick jag meddelandet att jag blivit bannad iaf, jättetråkigt, verkligen. Men nu till min huvudfråga:

    1. Kan jag köpa en ny Arcade och flytta över hårddisken och recover gamertag? Det borde väl inte innebära att den blir bannad?
    2. Jag behöver bara själva konsollen, eftersom jag redan har kontroller/headset/sladdar osv. Vart hittar jag det?

    Vill ju gärna ha mina saves och gamerscore på den nya konsollen

  23. #1583
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. ja det kan du, MEN dina gamesaves kommer med största sannolikhet vara låsta till den bannade konsollen

    2. diverse köp/sälj siter kan du hitta enbart konsollen på, annars kan du köpa en helt ny konsoll och sälja din bannade konsoll med tillbehören eller så, headset följer INTE med arcade...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #1584
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    sthlm
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Unhappy

    Jahopp.

    Då jag, och två kompisar blivit bannade samtidigt. Vi märkte det nu när vi alla försökte logga in hemifrån.

    På dessa boxar har vi kört iExtreme, och uppdaterat så fort det kommit nya waves etc.
    Alltid kontrollerat med xDvdmulleter, och när abGx kom så endast spela med verifierade spel. Det hjälpte inte ett dugg.

    Jag har varit försiktigast eftersom jag redan blivit bannad en gång, och jag har lirat bara runt 10 spel på denna box, alla ska ha varit säkra releaser och efter release-datum etc.

    Fuckin A
    Vine, Vi, Fue

  25. #1585
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av C-Baz Visa Inlägg
    Förstår inte vad du skriver. Jag tror att det kanske är Svenska, men jag är inte säker.

    vi korrigerar det då. "inofficiell avspegling av filen som finns på megaupload och rapidshare" utan väntetider och stabil lina.

  26. #1586
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Också bannad. Märkte det när jag skulle köpa den nya White Stripes-DLC:n till Rock Band 2.

    Har, precis som alla andra, sett till att bara spela verifierade backups. Det enda "annorlunda" jag gjort är att köra Tekken 6 (verifierat "manuellt" med de två checksumsen som postats här i forumet) genom activate.iso. Är det det som är orsaken blir jag nog lite sur, för Tekken 6 var fett sugigt. :P

    Jaha. Well, fuck you Microsoft. Ta inte (er del av) mina DLC-pengar då!

    *suck*

  27. #1587
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av CursedGroin Visa Inlägg
    Också bannad. Märkte det när jag skulle köpa den nya White Stripes-DLC:n till Rock Band 2.

    Har, precis som alla andra, sett till att bara spela verifierade backups. Det enda "annorlunda" jag gjort är att köra Tekken 6 (verifierat "manuellt" med de två checksumsen som postats här i forumet) genom activate.iso. Är det det som är orsaken blir jag nog lite sur, för Tekken 6 var fett sugigt. :P

    Jaha. Well, fuck you Microsoft. Ta inte (er del av) mina DLC-pengar då!

    *suck*
    tråkigt att höra.. speciellt när man är noga med verifiering och att problemet kanske inte låg i backuperna utan i firmware... svårt att skydda sig då.. hur som helst.. dina DLC är inte förlorade om du skulle köpa ny box, använda recover gamertag och ladda dem igen.

  28. #1588
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    21
    Vet inte om det är bättre att ta upp det här eller i en egen tråd men jag testar här

    Iaf, jag har en box som ursprungligen har en LiteOn 16D2S men då det var aktuellt för mig fanns ingen metod att flasha så den har en Samsung MS28 i nu. Jag spelar väldigt sällan så FW som ligger i nu är 1.4 tror jag...
    Tänkte iaf lira Assassins Creed 2 och började kolla upp senaste version av iExtreme och ja, det är en ännu större jungel nu än senast jag var i farten Ska sägas att min box inte har varit uppkopplad alls sen typ två år tillbaka (överhuvudtaget), vet inte om den blev bannad sen tidigare. Vad jag kan minnas dock så kunde jag logga in senast jag försökte. Men som ni förstår är jag inte beroende av live men vill undvika att bli bannad ändå...

    Så till mina funderingar...

    Jag har kommit fram till att jag ska köra 1.61 Wave 4, kanske e självklart men.
    Kan jag flasha min MS28 och köra AS2 offline utan att riskerna att bli bannad när jag senare kopplar upp mig? Finns ingen verifierad AS2 release (DNLs) på abgx så jag blir lite fundersam där...
    Alltså, kan jag spoofa MS28 och spela nu utan att riska att bli bannad senare. Eller är det garati att bli bannad på spoofad Liteon enhet?

    Följdfråga: Om det är lika bra att flasha Liteon driven direkt, eftersom de verkar som att man nuförtiden kan flasha den kan jag flasha den med samma utrustning som behövs för att dumpa key:n?
    Jag har alltså en com-ports adapter osv som jag använde för att dumpa nyckeln men jag lyckas inte läsa mig till om man kan använda det för att flasha också... Hittar bara guider med nått sorts kretskort som man trycker mot nån lödpunkt, verkar vara ungefär samma princip fast förenklat så jag tänkte kolla om jag klarar mig på det jag har...

    Så vad tror ni?

    Väldigt bra guide btw int21
    Last edited by ZitreXx; 2009-11-13 at 20:58.

  29. #1589
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det finns risk för att boxen lagrar info om spelen du lirar offline och bannar dig senare, men detta är bara rykten...

    vad gäller din samsung, jag skulle råda dig att sätta i din Liteon drive och flasha den istället, den är troligen redan lödd på, så det du behöver göra är att spotta ut trayen halvvägs ut, följa ngn av mina guider här på forumet eller på min hemsida, länk finns i signaturen

    det du skippar är då den biten med "sätt probe/spear" mot punkt......... alltså, du gör precis på samma sätt som man gör med probe/spear men du skruvar inte upp driven och du skiter i delen där jag refererar till Probe/spear

    om du inte förstår dig på hur detta ska gå till så kan jag försöka förklara med lite annat ordval...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #1590
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tja!

    Har en fråga om man kan bli bannad ifall man har en flashad offline konsol där man inte stealthar alls och flyttar den hårddisken emellan för att köra en orginal konsol på live ?

Sida 53 av 55 FörstaFörsta ... 3435152535455 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •