Sida 6 av 55 FörstaFörsta ... 4567816 ... SistaSista
Visar resultat 151 till 180 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #151
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Nej, inte troligt.
    Förmodligen en liten ful, finnig snorvalp med flaskbottnar till brillor som inte vet hur man patchar images eller flashar fw o.s.v.
    Liraren är så avundsjuk för att han inte har råd med en xbox360, utan sitter hemma och spelar "finns i sjön" med sin morsa.

    jaja, skämt o sido

    Att ens tro att Microsoft ligger bakom detta är ju helt löjligt och orimligt.

    Det är ju inte MS som får betalt för ex. ACTIVISIONS m.fl sålda spel, så varför skulle dom då läcka rellar från All-Stars som releasar spel från olika utgivare. MS gör ju ingen förlust, snara tvärtom....pengarna från LIVE accounten går ju direkt ner i brallan på dem. oavsett om det är äkta eller rippad spel.

    /360RFUN

  2. #152
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Om du laddar hem denna rar-fil och lägger in ini-filen i stealth katalogen så kan du kolla om smash är ok, annars kan du patcha den manuellt, men har inte tid att beskriva det nu, lirar COD:WAW

    http://360patches.com/index.php?acti...=view;down=856
    Har laddat ner dessa filerna, vad skall jag göra med filerna sen? förklara ingående tack.

  3. #153
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Har laddat ner dessa filerna, vad skall jag göra med filerna sen? förklara ingående tack.
    packa upp dem, ladda image i ABGX360, gå till Manually Patch or Extract fliken och kryssa i Patch even if stealth passes och sedan navigerar du och lägger in filerna via Patch DMI, Patch SS, Patch PFI etc., tryck launch, därefter verifierar du enligt guiden i inlägg #2.

    *edit*
    får du problem med invalid stealth file eller liknande så prova att bara patcha in SS filen (istället för alla tre) och ställ in level 3 under autofix fliken och håll tummarna, ibland fungerar denna metoden bättre då den kan finna resten via online-db, då du har ändrat SS filen.
    Last edited by int21; 2008-11-15 at 15:05.

  4. #154
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    packa upp dem, ladda image i ABGX360, gå till Manually Patch or Extract fliken och kryssa i Patch even if stealth passes och sedan navigerar du och lägger in filerna via Patch DMI, Patch SS, Patch PFI etc., tryck launch, därefter verifierar du enligt guiden i inlägg #2.

    oki, tack.
    nu fick jag upp att DMI, SS och PFI patching successful men verification failed.

  5. #155
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    oki, tack.
    nu fick jag upp att DMI, SS och PFI patching successful men verification failed.
    läs min *edit* i förra inlägget.

    här är ett exempel.

    Last edited by int21; 2008-11-15 at 15:13.

  6. #156
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    läs min *edit* i förra inlägget.

    här är ett exempel.

    nu verkade det som om det fungerade om jag bara tog ss filen
    nu till nästa steg då, är allt detta sparat på spelet nu så det är bara att bränna ut det eller vad skall man göra nu?
    (sorry att jag är helt loooost på sånt här)

  7. #157
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    nu verkade det som om det fungerade om jag bara tog ss filen
    nu till nästa steg då, är allt detta sparat på spelet nu så det är bara att bränna ut det eller vad skall man göra nu?
    (sorry att jag är helt loooost på sånt här)
    japp, det är sparat om du gjort allt rätt. är du riktigt paranoid så kör du guiden i inlägg #2 i tråden, alltså autofix med AGBX360 på level 3 så ser du ju det själv.

    är du nyfiken så kan du ladda imagefilen i XDVDMulleter, gå till crc checken och kryssa i att den ska kolla gamedata och online-db, den kommer garanterat att gå igenom, för det gjorde den inte innan i XDVDMulleter som jag fattade det.

    bränn med imgburn eller clonecd som du brukar göra.
    Last edited by int21; 2008-11-15 at 15:45.

  8. #158
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    *felpost*

  9. #159
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    japp, det är sparat om du gjort allt rätt. är du riktigt paranoid så kör du guiden i inlägg #2 i tråden, alltså autofix med AGBX360 på level 3 så ser du ju det själv.

    är du nyfiken så kan du ladda imagefilen i XDVDMulleter, gå till crc checken och kryssa i att den ska kolla gamedata och online-db, den kommer garanterat att gå igenom, för det gjorde den inte innan i XDVDMulleter som jag fattade det.

    bränn med imgburn eller clonecd som du brukar göra.
    super, det fungerade, kollade i mulleter oxå och där var allt oki, synd man var så jäkla dum att inte fixade detta innan jag spelade min förra skiva. skall köra med denna istället och hoppas att ingen ban kommer.
    Tackar för hjälpen.
    lär återkomma senare

  10. #160
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    ja tänkte göra samma sak men dom tog mig nu dom jävlarna. får väl lägga ner de här me tv spel nu

  11. #161
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    super, det fungerade, kollade i mulleter oxå och där var allt oki, synd man var så jäkla dum att inte fixade detta innan jag spelade min förra skiva. skall köra med denna istället och hoppas att ingen ban kommer.
    Tackar för hjälpen.
    lär återkomma senare
    det var så lite.

    det är inte så svårt när man börjar pilla med det. ju, mer fel och försök man får göra, ju mer lär man sig. try and fail är den bästa formen av att lära sig nya saker.

  12. #162
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    ja tänkte göra samma sak men dom tog mig nu dom jävlarna. får väl lägga ner de här me tv spel nu
    och tv-spel handlar enbart om att spela multiplayer?

  13. #163
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Är det ungefär lika "riskfyllt" att spela brända spel när man är INLOGGAD på live men inte spelar på live, som att vara inloggad på live OCH spela spelet på live.

    Jag har min sladd i och automatisk inloggning på live PÅ, så är det som att jag "spelar spel på live" hela tiden då?

    Borde jag kanske dra ut min nätverksladd även fatst jag inte dirket spelar på Live så mycket men är inloggad hela tiden?

  14. #164
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Är det ungefär lika "riskfyllt" att spela brända spel när man är INLOGGAD på live men inte spelar på live, som att vara inloggad på live OCH spela spelet på live.

    Jag har min sladd i och automatisk inloggning på live PÅ, så är det som att jag "spelar spel på live" hela tiden då?

    Borde jag kanske dra ut min nätverksladd även fatst jag inte dirket spelar på Live så mycket men är inloggad hela tiden?
    är du inloggad på live så är du, live kan komma åt skivan som sitter i läsaren. logga ut från live när du ska spela overifierade backuper, om du nu måste spela dem.

  15. #165
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Jag verifierar alla, men det kan ha varit något som inte fanns i data basen trots att det var gammalt, typ som gears of war 1 som jag har klarat igenom 1 gång samtidigt som jag var inloggad på live.

    Fan igår så körde vi monopol hela natten hemma hos mig jag och ett par polare och min inloggning på live loggades ut och höll på att trixa lite. Vågar typ inte ens sätta på boxen nu och se hur det står till. Vet inte om det var live eller internettuppkopplingen som spökade igår... =(

  16. #166
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    int21: Jag håller på att verifiera alla min utbrända spel nu och när jag crc checkar mitt utbrända Gears.of.War.PAL.XBOX360-DNL (+Gears.of.War.PAL.FiX.XBOX360-DNL ) så står det att det inte hittades i databasen. Borde inte Gears of War 1 finnas? :S

  17. #167
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    int21: Jag håller på att verifiera alla min utbrända spel nu och när jag crc checkar mitt utbrända Gears.of.War.PAL.XBOX360-DNL (+Gears.of.War.PAL.FiX.XBOX360-DNL ) så står det att det inte hittades i databasen. Borde inte Gears of War 1 finnas? :S
    kör du xdvdmulleter? prova issåfall abgx360 och välj level 3 vid autofix fliken. posta sedan loggen om något går fel, lättare att lösa det då.

  18. #168
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    här kommer nog min sista fråga här på ett tag, om jag nu fattat allt detta rätt.
    Kollade igår en redan bränd fifa 09 backup mot abgx och den skivan gick inte igenom, är dock spelad på 360n.
    precis körde jag image filen från spelet min pc hd genom abgx och den gick igenom, är det då så att den lägger in alla stealth fix osv om det inte redan finns på skivan genom abgx? (känns som jag fattat allt detta rätt nu)

    kan man komma undan ban om man bränner ut igen och spelar med en "fixad" backup trots att man spelat med ofixad tidigare? Värt ett försök kanske?
    har aldrig varit upp mot live ännu med 360n.

  19. #169
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    här kommer nog min sista fråga här på ett tag, om jag nu fattat allt detta rätt.
    Kollade igår en redan bränd fifa 09 backup mot abgx och den skivan gick inte igenom, är dock spelad på 360n.
    precis körde jag image filen från spelet min pc hd genom abgx och den gick igenom, är det då så att den lägger in alla stealth fix osv om det inte redan finns på skivan genom abgx? (känns som jag fattat allt detta rätt nu)
    jag förstår inte vad du menar? lite rörig meningsuppbyggnad. hehe..

    det står vad som fixas när du kör via abgx360, om alla sektioner är ok, dvs. video, v0, v1, pfi, dmi, ss, xex och gamedata (de ska bli gröna "matches") så är allt ok. det är bara att bränna den fixade imagefilen så har du en bra backup sedan. kör den igen i abgx360 så ser du hur den är.

    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    kan man komma undan ban om man bränner ut igen och spelar med en "fixad" backup trots att man spelat med ofixad tidigare? Värt ett försök kanske?
    har aldrig varit upp mot live ännu med 360n.
    har du aldrig varit inloggad på live när du haft en backup i läsaren, så kommer det vara lugnt. det är när du är inloggad på live med dåliga backuper som det är farligt (verkar det som). hade du däremot varit inloggad på live med en skiva men dålig stealth (som den du beskrev). då hade det funnits risk för att bli bannad framöver, men i detta fallet behöver du inte oroa dig. bränn ut den fixade och om du är väldigt osäker så kollar du sedan skivan med xdvdmulleter (load dvdr) och crc kollar skivan den vägen.

  20. #170
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    satan vad dåligt man skriver när man är trött, sorry.
    menade att jag har redan spelat fifa 09 utan fix på 360n dock har den inte varit uppkopplad mot live ännu.
    nu tänkte jag bränna ut en skiva med rätt fix och börja spela istället och kanske koppla upp mot live senare, kanske den nya skivan körs över så den dåliga inte syns.
    Fan vad rörigt allt blir.
    Nu har jag iallfall fattat att jag skall kolla varenda image fil mot abgx innan jag bränner ut den.

  21. #171
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    satan vad dåligt man skriver när man är trött, sorry.
    menade att jag har redan spelat fifa 09 utan fix på 360n dock har den inte varit uppkopplad mot live ännu.
    nu tänkte jag bränna ut en skiva med rätt fix och börja spela istället och kanske koppla upp mot live senare, kanske den nya skivan körs över så den dåliga inte syns.
    Fan vad rörigt allt blir.
    Nu har jag iallfall fattat att jag skall kolla varenda image fil mot abgx innan jag bränner ut den.
    om du är orolig att info från den gamla sparats så kan du vara lugnare. detta är en teori som uppstod bland tidiga firmwares, det har inte kunnat bekräftats att spel med ok stealth sparas ner någonstans och sedan jämnförs när du går ut på live, men mycket tyder på att det faktiskt inte är någon fara om du har ny firmware. det verkar vara mycket osäkrare att vara ute på live med dålig stealth.

    i kort mening, spela endast verifierade på live alla andra kan du spela offline.

    har du installerat den "dåliga" backupen via nya dashboard så skulle jag ta bort det spelet och sedan installera den nya fixade versionen, för att vara på den säkra sidan.

  22. #172
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    sluta spela det online och köra autofix på den releasen eller ladda ner annan release. nästa sak du kan göra är att hålla tummarna att du inte blivit loggad, men ju mer du spelar live med den, ju större är ju chansen för tråkigheter.
    Ok , ja ha tagit ner allstars release och autofixat den i mulleter. Kan ja köra den online då tro?
    GoW 2 alltså.

  23. #173
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Morge Visa Inlägg
    Ok , ja ha tagit ner allstars release och autofixat den i mulleter. Kan ja köra den online då tro?
    GoW 2 alltså.
    eftersom xdvdmulleter fixade den så är den ok för live nu. själv fixade jag den i abgx360 med level 3 vid autofix fliken.

    körde den i xdvdmulleter nu och här är mina värden om du är nyfiken.

    GAME=FD3BCD49
    PFI=A4CFB59C
    SS=CB65A4D3
    Video=91410773
    DMI=7BD4829F
    Game=D8903C24

  24. #174
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Jag spelade Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT-releasen ca 40 min på Live runt 24.00-snåret samma fredag som orginalreleasen släpptes. Efter det har jag inte lirat det Live mer. Har nu laddat ner Allstar-releasen och fixat den med abgx360 och xmulleter. Vet att det är en sjukt svår fråga att svara på men vad är oddsen för ban tro? Loggar MS allt eller är dom korkade så att man kan komma undan med en sån här grej? I guess time will only tell... Hur som helst; vore klockrent om nån med mer erfarenhet och insikt skulle kunna uppskatta den personens gissning för hur stor banrisken är.

  25. #175
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Har funderat lite om framtiden för iXtreme.

    Det var vel en Banningsvåg i april förra året?.

    Slutade MS banna folk efter ett tag eller var det bara att iXtreme 1.4 gjorde så dom inte kunde se att man hade en flashad konsol.

    För när man läst på xbox-scene och osv forum så är de många med iXtreme 1.2 och 1.3 som inte har blivit bannade fören nu.

    Det jag funderar då är att kommer MS ge upp banvågen vi säger om 1-2 månader eller kommer den fortlöpa.

    Och är det verkligen 100% Säkert att spela med en BRA release idag som många säger fast banvågen är igång. Dom kan ju faktiskt ha kommit på nån superbra lösning för att se om konsolen är moddad

    Antar att iXtreme 1.5 ändå kommer ha svårt med att göra konsolen livesäker?

    För Hittils så har 1.4 varit rätt bra att att vara Live säker fast det har vart en del dåliga releaser före GoW2 och SoR2 och vilka med rellar som är misstänkta.

  26. #176
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Har funderat lite om framtiden för iXtreme.

    Det var vel en Banningsvåg i april förra året?.

    Slutade MS banna folk efter ett tag eller var det bara att iXtreme 1.4 gjorde så dom inte kunde se att man hade en flashad konsol.

    För när man läst på xbox-scene och osv forum så är de många med iXtreme 1.2 och 1.3 som inte har blivit bannade fören nu.

    Det jag funderar då är att kommer MS ge upp banvågen vi säger om 1-2 månader eller kommer den fortlöpa.

    Och är det verkligen 100% Säkert att spela med en BRA release idag som många säger fast banvågen är igång. Dom kan ju faktiskt ha kommit på nån superbra lösning för att se om konsolen är moddag
    du kommer bara få gissningar som svar. vem vet?! att de med tidiga releaser av ixtreme klarat sig är för att de kanske varit duktiga på att spela spel med fixat 359-vinkelvärde, de kanske också varit försiktiga men de åkte nu som alla andra på dålig stealth i gow 2 releaser mm. ms verkar inte se att du har flashad konsol idag heller, de kan dock upptäcka dåliga backuper.

  27. #177
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Jag spelade Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT-releasen ca 40 min på Live runt 24.00-snåret samma fredag som orginalreleasen släpptes. Efter det har jag inte lirat det Live mer. Har nu laddat ner Allstar-releasen och fixat den med abgx360 och xmulleter. Vet att det är en sjukt svår fråga att svara på men vad är oddsen för ban tro? Loggar MS allt eller är dom korkade så att man kan komma undan med en sån här grej? I guess time will only tell... Hur som helst; vore klockrent om nån med mer erfarenhet och insikt skulle kunna uppskatta den personens gissning för hur stor banrisken är.
    65/35 skämt åsido, den är större än om du inte spelat med den, är det svar nog?

  28. #178
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Hah, så mkt kunde jag nog listat ut själv! :P

  29. #179
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    jag har hittat en sak i den nya dashboarden som mycket möjligt skulle kunna ställa till det i framtiden. installerar du ett spel på hdd och sedan stoppar in en skiva med samma spel men annan utgåva, t.ex. regionfri ntsc istället för pal så kommer boxen registrera två versioner av samma spel, i mitt fall gow 2.

    jag hade installerat 360int versionen och sedan kastade den för att köra en fixad allstars release, nu dök alltså två stycken gow 2 ikoner upp i min box. man kan starta den installerade 360int versionen med allstars skivan och det är detta som kanske kan bli ett problem framöver, då installation och skiva borde skilja sig åt i media id. jag valde iaf att avinstallera den första 360int backupen för att sedan installera allstars, problem löst och bara en ikon kvar.

    det borde finnas något som boxen läser in och kanske tar med i installationen t.ex. media id eller stealth. så även om man spelar med ok backup så kanske installationen är felaktig, något att tänka på i framtiden... time will tell. nu vet ni iaf.

  30. #180
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    79
    Respekt
    18
    man får väl hålla sig undan från att lägga spelen på hårddisken tills allt är solklart har ju fungerat tidigare och jag har i alla fall inte dödsbrottom med att slippa höra dvd-läsaren jobba för fulla muggar :P

Sida 6 av 55 FörstaFörsta ... 4567816 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •