Sida 55 av 55 FörstaFörsta ... 545535455
Visar resultat 1 621 till 1 636 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #1621
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Zeepax Visa Inlägg

    Det då väl viktigaste i din guide har du inte sagt hur man gör. Ja menar hur om det går tömmer man NAND-Minnet??

    sorry on denna fråga redan e besvarat men vem orkar läsa igenom 54 sidor för det som verkar va viktigast i guiden. så snälla om nån kan svaret svara PLZ

    Ps: man kan ju oxå undra varför denna bannvåg slår till innan kvartalsredovisningen av hur mycket dom tjänat iår. kan kanske va så att 20-30% går direkt o köper en ny xbox360. Tänk på den
    banwaves har väl alltid kommit runt november. de säljer väl mer boxar vid jul kanske.. inget speciellt att den kom när den kom i år, den var väntad.

    visst att tömma nand-minnet är en ide, men problemet är väl vilken information som ska modifieras och sedan få boxen att starta när du flashat om den, folk har nog redan tänkt och arbetat på det..

    du kan tömma (eller skriva om) nandminnet med programmet nandpro, du måste dock löda och pilla lite med din box.

  2. #1622
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    köper ny box igen om jag kör i senaste flash startar med active iso och bara spelar offline.med kollade spel abgx360_1.0.2_R27

    blir jag då banad i alla fall sen när jag byter till LT ? eller är det grönt ?

  3. #1623
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av saxon29 Visa Inlägg
    köper ny box igen om jag kör i senaste flash startar med active iso och bara spelar offline.med kollade spel abgx360_1.0.2_R27

    blir jag då banad i alla fall sen när jag byter till LT ? eller är det grönt ?
    vart har du fått tag på abgx360_1.0.2_R27 ???? den senaste officiella heter abgx360 1.0.2

    vad gäller lira offline och sedan köra LT finns det ingen som vet... ingen här har en spåkula... men risken finns att du blir bannad senare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #1624
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vart har du fått tag på abgx360_1.0.2_R27 ???? den senaste officiella heter abgx360 1.0.2

    vad gäller lira offline och sedan köra LT finns det ingen som vet... ingen här har en spåkula... men risken finns att du blir bannad senare...
    tracker är det fel version borde jag byta ?


    Apps
    abgx360_v1.0.2_Only_Windows_Release_R27
    3 1 11-11 15:40 4.83 MB 53 0 RobyRoby27
    Apps
    abgx360 v1.0.1.WAVE.4-UNOFFiCALBUiLD *WINDOWS*
    0 1 11-09 21:02 5.48 MB 10 0 jimjones

  5. #1625
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ta hellre den direkt från ABGX360, då vet du att du har rätt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #1626
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    vafan ska det här betyda? Det kommer upp hela tiden när jag försöker bränna spelen, har inte kunnat bränt ett spel på säkert minst fem skivor. Jävligt irriterande!



    Vad ska jag göra??

  7. #1627
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova bränn dom i 4x
    Kolla firmwareversion för brännaren, 8x verbatim kanske är för nya för din firmware 1.08

    Hittade 1.09 här med en snabb google

    http://wwwbsc.pioneer.co.jp/product-...html#firmware1
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #1628
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Jag har hela tiden bränt dom i 2,4x och det har funkat varje gång tidigare.
    Sist det funkade att bränna var i slutet av maj, sen dess har jag inte försökt nåt mer tills för ett par veckor sen och nu funkar det som sagt inte.

    Märkte också att det fanns en nyare firmware men jag fattar verkligen ingenting av hur man ska installera den. Den vill att man ska lägga in programmet som uppdaterar i en mapp, frågan är då i vilken mapp ligger brännaren?

  9. #1629
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Hittade 1.09 här med en snabb google

    http://wwwbsc.pioneer.co.jp/product-...html#firmware1

    Eller direktlänk från europeiska sidan: http://www.pioneer.eu/files/support/...D_FW109EU2.zip

    Tack för infon om det hela iaf! Uppdaterade precis min från Pioneer 115D från 1.08 till 1.22

  10. #1630
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Eller direktlänk från europeiska sidan: http://www.pioneer.eu/files/support/...D_FW109EU2.zip

    Tack för infon om det hela iaf! Uppdaterade precis min från Pioneer 115D från 1.08 till 1.22
    Hur gjorde du när du uppdaterade?

  11. #1631
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av N1lle Visa Inlägg
    Hur gjorde du när du uppdaterade?
    Dra ner den filen jag länkade till. Packa upp filerna som ligger i. Dubbelklicka på DVR116D_FW109EU2.EXE och följ instruktionerna

  12. #1632
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Dra ner den filen jag länkade till. Packa upp filerna som ligger i. Dubbelklicka på DVR116D_FW109EU2.EXE och följ instruktionerna
    Gjorde exakt så förut men valde en annan mapp nu och nu funka det :P
    Ska försöka bränna nu! Tack ska ni ha för hjälpen!

  13. #1633
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    15
    En fråga. Spel som har varit "gröna" i abgx360 v1.0.1 är också "gröna" i abgx360 v1.0.2, dvs man behöver inte kolla om spel som man vet har varit "gröna" i v1.0.1 med v1.0.2 för att vara säker på att backupen är Live-safe, eller?
    Tänkte om det kanske är så att v1.0.2 innehåller någon ny funktion som kollar spelen ännu mer noggrant/bättre än v1.0.1 eller någonting sådant.

    Jag vet att man inte är säker på Live med någon backup just nu pga FW'n, men själva backupen kan fortfarande vara Live-safe om den är korrekt abgx-kollad, vad jag vet.
    Ville bara förtydliga detta för att undvika svar om att man inte kan vara Live-säker, trots abgx-checkad backup i nuläget osv.

    Hoppas frågan inte har varit uppe tidigare (har nämligen inte hunnit läsa igenom hela tråden). Skulle den ha varit det så ber jag om ursäkt, men hoppas på svar ändå.

    Tack på förhand.

  14. #1634
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av X360Spyder Visa Inlägg
    En fråga. Spel som har varit "gröna" i abgx360 v1.0.1 är också "gröna" i abgx360 v1.0.2, dvs man behöver inte kolla om spel som man vet har varit "gröna" i v1.0.1 med v1.0.2 för att vara säker på att backupen är Live-safe, eller?
    Tänkte om det kanske är så att v1.0.2 innehåller någon ny funktion som kollar spelen ännu mer noggrant/bättre än v1.0.1 eller någonting sådant.

    Jag vet att man inte är säker på Live med någon backup just nu pga FW'n, men själva backupen kan fortfarande vara Live-safe om den är korrekt abgx-kollad, vad jag vet.
    Ville bara förtydliga detta för att undvika svar om att man inte kan vara Live-säker, trots abgx-checkad backup i nuläget osv.

    Hoppas frågan inte har varit uppe tidigare (har nämligen inte hunnit läsa igenom hela tråden). Skulle den ha varit det så ber jag om ursäkt, men hoppas på svar ändå.

    Tack på förhand.
    Den är lika grön oavsett version, däremot måste du kolla SplitVid i framtiden, det klagar den inte på, någon version...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #1635
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Den är lika grön oavsett version, däremot måste du kolla SplitVid i framtiden, det klagar den inte på, någon version...
    Tackar för svaret.

    Just det, SplitVid-inställingen måste fixas till. Har läst dina inlägg i "Ny firmware på väg"-tråden angående SplitVid, så det är fixat. =)

  16. #1636
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tråden låst och borttagen från klistrade trådar. Just nu BLIR man bannad. Skapar ny tråd om/när iXtreme LT eller liknande släpps som löser problemet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 55 av 55 FörstaFörsta ... 545535455

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •