Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: backupa ps3spel

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    backupa ps3spel

    Tjena,

    Var ett tag sen jag hade konsol och har inte orkat följa med utvecklingen av varken ps3an, xbox360in eller Wiien.

    På min gamla xbox med chip som jag inte ens kommer ihåg namnet på, mer än att jag bara tryckte dit det å slapp löda, så kunde jag enkelt kopiera spel direkt från skivan till hdn med hjälp av nåt käckt program som jag inte heller kommer ihåg namnet på. Eller så var det ju bara att *ho ho* hem spel från nätet och flytta dom till xboxens hd.

    Jag vet att det går att få hem xbox360spel från fula fiskar på nätet, så en moddad 360 vore ju inte fel. Dock har det väl inte kommit nån modifiering till PS3an, va?

    Går det att göra backuper på PS3spel och lägga dom på PS3ans hd? Isåfall skulle det ju va j*kligt fint att bara hyra spel och göra backup till hdn
    Men det låter bara för enkelt...

    Sen läste jag lite om att PS3(60gb) som e bakåtkompatibel för PS2 inte säljs längre i butikerna? Varför?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Shit! Den här tråden svämmar ju över av svar!

    Äh, men skärpning nu gubbar...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Ingen modifiering av PS3 ... Inga Backuper på HD ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Ja det kan ta lite tid att få svar på det här.

    Som jag vet så fins det inget sätt att lägga backup spel på Hd i ps3 än.

    Jag har letat och provat olika möjligheter men inget resultat.

    det enda som man kan göra är att installera linux på maskinen och ha det som en multimedia maskin fast lite krongligt.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Så då ere ju i princip menlöst att köpa en ps3 med stor hd. om man inte vill lägga in en miljon små gif:ar eller nåt hehehe

    tack för svaren iaf!

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    tycker det är j*vla konstigt att det inte kommer chip till ps3 bluray skivor och brännare är ju nere på bra pris nu o billigare kommer det att bli.

    och spelen går ju ladda hem med då många idag har bra fart på nätet.

    så vad är det som gör att det inte går att chippa ????

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av saxon29 Visa Inlägg
    tycker det är j*vla konstigt att det inte kommer chip till ps3 bluray skivor och brännare är ju nere på bra pris nu o billigare kommer det att bli.

    och spelen går ju ladda hem med då många idag har bra fart på nätet.

    så vad är det som gör att det inte går att chippa ????
    Min kristallkula är på Service så jag kan inte svara på den frågan
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    170
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av glomtlosen Visa Inlägg
    Så då ere ju i princip menlöst att köpa en ps3 med stor hd. om man inte vill lägga in en miljon små gif:ar eller nåt hehehe

    tack för svaren iaf!
    Långt ifrån! du kan ju ladda in filmer och musik. DivX med subs stöds. h264 hd material stöds oxå. Meningslöst är att vänta på chip. Ser mörkt ut, det finns inte ens en väg in i den.
    Playstation 3 60gb (PAL)
    XBOX +Duo-X2 +120GB
    GameCube (Indigo) +ViperGC +Big DVD Cover (Indigo)
    Game Boy Advanced (Black) +Flash2Advanced 256mb
    DS Lite (White) + CycloDS Evolution (2048mb)

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    filmer och skit kan ja ju köra med pcn eller 360n..köper ju ingen ps3 för att lägga in filmer.

    klart som fan de går att fixa ett chip eller ett sätt att köra spelen från hdd.


    vad är det föresten som gör ps3:an så omöjlig att köra backuper på ???

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=661892
    verkar iaf som dom har kommit nånstans nu och jobbar på det så det kan ju finnas lite hopp för er ps3 ägare !

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Hello!
    Kan ju testa: PS3.Exploit.Run.BluRay.Backups.via.Swap.PS3-H3R3T1C
    Spela ps2 spel på ps3 funkar bara på 20 & 60 gigan,lägger över spelen på hdd via usb.

    MVH
    Nemo

Liknande diskussioner

  1. hur Backupa upp sin hdd?
    By T2 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-22, 00:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •