Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Bannad pga olagligt windows media player 11/XP

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    19

    Bannad pga olagligt windows media player 11/XP

    Jo, jag har en toshiba laptop med äkta xp plus alla skitprogram man får med av toshiba när man köpte datorn.
    Ville köra dualboot nu när det nya ubuntu kommit ut och för att lyckas partionera hårddisken, var jag tvungen att göra det med en orginal XP skiva som jag laddade hem.

    Hade innan dess testat med både Norton partition magic samt med live cd direkt utan framgång.

    Nu till det väsentliga, jag skulle precis få igång streamningen av musik till 360 då tanken slog mig att tänk om man kan bli bannad för att man har en olaglig version av XP eller windows media player 11 men då hade jag redan kopplat upp xboxet mot datorn så i så fall kan dem väl se det.

    Någon som vet något mer om detta? Kan det vara så illa att jag blir bannad för detta nu?

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Först o främst, för att partisionera om så kör gparted istället http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

    funkar från cd eller usb sticka tex, oslagbart speciellt när man har skumma sata diskar som andra partisioneringsverktyg inte hittar...

    och som svar på ban av xboxen, så nej skulle inte tro det..

    och lite ot men ubuntu rules, har helt skippat windows som main maskin sen några år tillbaka, går alldeles utmärkt att bränna 360 isos osv direkt i linux.
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av s-p-d Visa Inlägg
    Först o främst, för att partisionera om så kör gparted istället http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

    funkar från cd eller usb sticka tex, oslagbart speciellt när man har skumma sata diskar som andra partisioneringsverktyg inte hittar...

    och som svar på ban av xboxen, så nej skulle inte tro det..

    och lite ot men ubuntu rules, har helt skippat windows som main maskin sen några år tillbaka, går alldeles utmärkt att bränna 360 isos osv direkt i linux.
    Kör du med imgbpatch och growisofs eller med imgburn under Wine?

    Jag körde det tidigare alternativet och det visade sig senare att alla dessa isos patchade med imgbpatch inte verifierade ordentligt med xdvdmulleter så nu har jag bytt till imgburn.

    Sen är det massa apps som saknas till GNU/Linux som fw toolbox, hdd hacker osv.

    Det är synd för jag gillar verkligen Ubuntu och har kört Linux sen 2002 nånting.
    Last edited by razor1394; 2008-11-03 at 23:26.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Jepp, kör med imgbpatch och growisofs.. har för mig ja testat några av skivorna i mulleter men kanske borde kolla igen, smidigt att ssh'a in på htpc'n o bränna ett spel medans man kollar på en film i xbmc linux tex .... möjligen gå över till imgburn då, iof är inte live någonting jag hinner med nu men är ju dumt att inte bränna rätt när det går.

    Man kan ju köra det mesta i vmware eller wine/crossover (var gratis häromdan) så känns skönt att slippa windows så långt det går.. I värsta fall koppla in en gammal hdd med win.
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Liknande diskussioner

  1. More programs i Windows Media Center menyn
    By Serran in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 16:53
  2. Inlägg: 67
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 09:36
  3. Windows MEdia Center
    By Chsandberg in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 22:42
  4. vilken media player är att föredra?
    By yelingba in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 15:31
  5. Windows Media Player
    By MaryJane in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-12, 18:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •