Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: wii uppdatering server

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Unhappy wii uppdatering server

    Hej nu är det så att jag köpte ett japansk Wii med USA region och vet inte om det är chipa eller inte men jag kunde spela alla spel oavset region och dvd-rw skivor mm utan att köra Wii homebrew channel. nu till problemet jag byte region till europa då gick ingeting att köra förutom om man startade i geckos i Wii homebrew channel så jag bytte fram och till backa till 3.3u och 3.3e. i 3.3u funkar alla spel som orginal men i 3.3e måste jag starta upp geckos så nu till problemet jag råkade formatera wii så homebrew channel försvan och hade glömt att bytta till 3.3u så jag var kvar i 3.3e och nu kan jag inte göra ett skit. så därför undra jag om man kan sätta upp en server och lura wii att man är nintendos updaterings server och bytta till baka till 3.3U så jag kan köra backup och få in homebrew channel igen för mitt orginal zelda ä ju paj!! hjälp! är mitt wii chipat med?
    Last edited by dpstudio; 2008-11-02 at 15:46.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    Vilket chip du har är inte lätt att säga,
    har inte hört talas om chip som ändrar hela maskinens region.

    Finns däremot homebrew som ändra hela maskinens region och de är ganska nytt homebrew.
    Finns inte en chans att köra in homebrew igen utan zelda spelet
    de är den enda kända tekniken änsålänge nintendo kan inte ha hur många buggar som helst i sin kodning de hade varit för enkelt.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    fixade det skruvad upp wii det vara ett d2d v2 chip vet inte vad det är men tror det är en clon av wiikey där fans det lödpunkter för EU US och US var lödt då jag löde om till EU och nu funkar allt

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    Det är wiikeyklon jämför med
    wiikey v.2 original på deras sida http://www.wiikey.cn jämför de med
    det kinatillverkade du har.

    Din maskin är rätt ny modell då eller när de funkar bra med de chipet?
    Var extra försiktig vid updateringar av chipet,
    verkar inte ha flashminne
    som original wiikey v.2,
    kan lätt slå ut chipet om skivan inte är exakt gjord för updatering eller om de hakar upp sig mitt i processen.
    Last edited by nimrath; 2008-11-10 at 11:38.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    japp tror den ä rätt ny sn LJF146 det är en japansk model köpt i malaysia med amerikanskt 3.2U så det är en lite mix haha nu har den 3.3v1 E och allting funar bra så det vart en europe av den med.

    jo det känns ju som jag vill updatera men vågra inte riktigt. jag får väll se

    men tack för info

    Citat Original inlägg av nimrath Visa Inlägg
    Det är wiikeyklon jämför med
    wiikey v.2 original på deras sida http://www.wiikey.cn jämför de med
    det kinatillverkade du har.

    Din maskin är rätt ny modell då eller när de funkar bra med de chipet?
    Var extra försiktig vid updateringar av chipet,
    verkar inte ha flashminne
    som original wiikey v.2,
    kan lätt slå ut chipet om skivan inte är exakt gjord för updatering eller om de hakar upp sig mitt i processen.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    Vad kul de verkar som de nya chipen som detta slår om hela wiit till att rapportera i konsollen att man har ver+u eller ver+e då.

    Eller har du använt homebrew
    för att ändra om hela wiits menyer och dvd:n till ver 3.3E
    var rädd om vad du stoppar i för region i spel annars och updateringarna i spelen så du inte blockar hela konsollen,
    man ska inte blanda regioner i spel utan att man blockat updateringarna/ patchat spelen eller att man kör dem genom geckoOS som hoppar över updateringarna och bootar skivan direkt.

    Citat Original inlägg av dpstudio Visa Inlägg
    japp tror den ä rätt ny sn LJF146 det är en japansk model köpt i malaysia med amerikanskt 3.2U så det är en lite mix haha nu har den 3.3v1 E och allting funar bra så det vart en europe av den med.

    jo det känns ju som jag vill updatera men vågra inte riktigt. jag får väll se

    men tack för info

Liknande diskussioner

  1. Hjälp med Uppdatering av Wii
    By Ajido in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 13:43
  2. Hur gör jag för att lyckas bricka mitt Wii?
    By PrinsBertil in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 13:00
  3. Uppdatering på wii - stannat.
    By Knegusen in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-28, 21:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •