Har ett märkligt fel på min box. Skaffade den vintern 07 med senaste Xtreme firmwaren. Fungerat felfritt sen dess typ, fick panik tidigare i höst då den visade så som att det såg ut som den hade fått RROD.
Hursom så efter lite pillande hit och dit. Så funka det fint dagen efter och fram till nu då. Nu i spelhöstens mörker så har det blivit en del spelande men i alla fall. En dag väsnas boxen förjävligt och går i gång som vanligt i alla fall till slut. Men kommer ganska snabbt till unreadable disc vilket hänt då och då innan också. Inte mer med det försöker igen blir klart sämre. Så nu är läget så att den startar vissa spel och fungerar i ngn minut (Midnight Club Los Angeles). För att sedan frysa vilket får mig att tvinga till startknappen vilket då fungerar fint och dashboarden. Kan köra samma procedur igen händer samma sak igen om och om igen. Kör jag ngt annat typ Fable 2 vägrar spelet starta men gjort så innan. Säger då snarare unrecognized disc tror ja men kanske är unreadable. Dock så sist jag prova i alla fall verkar det finnas fåtal spel som funkar perfekt fifa 09 t.ex. Alla spel är backups som jag pratar om.
Testa idag också och köra en vanlig dvd och spola lite hit och dit osv och det verkade fungera fint. Så fundersam vad som egentligen är fel om det är ngt med boxen i sig dvd-läsaren eller flashningen. Mest jävligt märkligt och irriterande så funderar mest på vad den smartaste lösningen skulle vara. Vad tror ni ? Ngn som upplevt ngt liknande ?
Bookmarks