Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Krånglande box

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Krånglande box

    Har ett märkligt fel på min box. Skaffade den vintern 07 med senaste Xtreme firmwaren. Fungerat felfritt sen dess typ, fick panik tidigare i höst då den visade så som att det såg ut som den hade fått RROD.

    Hursom så efter lite pillande hit och dit. Så funka det fint dagen efter och fram till nu då. Nu i spelhöstens mörker så har det blivit en del spelande men i alla fall. En dag väsnas boxen förjävligt och går i gång som vanligt i alla fall till slut. Men kommer ganska snabbt till unreadable disc vilket hänt då och då innan också. Inte mer med det försöker igen blir klart sämre. Så nu är läget så att den startar vissa spel och fungerar i ngn minut (Midnight Club Los Angeles). För att sedan frysa vilket får mig att tvinga till startknappen vilket då fungerar fint och dashboarden. Kan köra samma procedur igen händer samma sak igen om och om igen. Kör jag ngt annat typ Fable 2 vägrar spelet starta men gjort så innan. Säger då snarare unrecognized disc tror ja men kanske är unreadable. Dock så sist jag prova i alla fall verkar det finnas fåtal spel som funkar perfekt fifa 09 t.ex. Alla spel är backups som jag pratar om.

    Testa idag också och köra en vanlig dvd och spola lite hit och dit osv och det verkade fungera fint. Så fundersam vad som egentligen är fel om det är ngt med boxen i sig dvd-läsaren eller flashningen. Mest jävligt märkligt och irriterande så funderar mest på vad den smartaste lösningen skulle vara. Vad tror ni ? Ngn som upplevt ngt liknande ?

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Pröva töm Chache minnet.

    Finns någon tråd om det som hjälper unreadable disc på NHL 09.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    är den NME chippad så kasta bort den o kasta in iXtreme 1.4
    NME + Fable 2 orginal = No go.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    är den NME chippad så kasta bort den o kasta in iXtreme 1.4
    NME + Fable 2 orginal = No go.
    Har xtreme flashat den ! fungerat felfritt innan ja det började krångla (fable 2). Helt plötsligt är det problem bara.

    Ska kika om jag hittar tråden om att tömma chache minnet.

    Testa att tömma cache minnet hjälpte inte.
    Last edited by benknackan; 2008-11-04 at 12:20.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    HAr för mig att Fable releasen kräver iXtreme 1.4+
    Många nya spel gör det desvärre.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Kanske var otydlig alla spel har fungerat fint en gång i tiden. Men helt plötsligt så kommer jag inte ens igång med t.ex fable 2. Och vissa kommer alltid igång men krashar alltid och fåtal fungerar osv.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    HAr för mig att Fable releasen kräver iXtreme 1.4+
    Många nya spel gör det desvärre.
    eh va? fable kräver inte alls ixtreme 1.4. ixtreme 1.4 rekommenderades bara för någon av releaserna hade 359 vinkeln och tidigare ixtreme kommer inte att fixa den, vilket betyder större risk att bli av med live. andra nya spel kräver inte heller ixtreme 1.4, det är dock rekommenderat för livespel. 359 vinkeln kan man fixa med abgx360 om man nu har äldre ixtreme firmware.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    eh va? fable kräver inte alls ixtreme 1.4. ixtreme 1.4 rekommenderades bara för någon av releaserna hade 359 vinkeln och tidigare ixtreme kommer inte att fixa den, vilket betyder större risk att bli av med live. andra nya spel kräver inte heller ixtreme 1.4, det är dock rekommenderat för livespel. 359 vinkeln kan man fixa med abgx360 om man nu har äldre ixtreme firmware.
    Åhå, så det är på det viset
    Såg en torrent med Viktig infotext om att den och framtida releaser krävde 1.4 eller högre...
    Men gott att man kan patcha om man har en äldre firmware, dock inget Johan 35 år kommer fatta när hans skrikiga ungar driver honom till vansinne för att spelen kraschar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Åhå, så det är på det viset
    Såg en torrent med Viktig infotext om att den och framtida releaser krävde 1.4 eller högre...
    Men gott att man kan patcha om man har en äldre firmware, dock inget Johan 35 år kommer fatta när hans skrikiga ungar driver honom till vansinne för att spelen kraschar
    ja, torrent kommentarer är roliga ibland, se bara på pirat bukten.. det räcker att en säger "behöver jag ixtreme 1.4 för att spela denna? nästa person svarar, ja! kort och gott.. sen är det igång med nästa person som säger.. du behöver ixtreme 1.4 för att spela... nästa, du behöver ixtreme för att det ska starta etc.. men allt på nätet är ju sant som tur är.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ja, torrent kommentarer är roliga ibland, se bara på pirat bukten.. det räcker att en säger "behöver jag ixtreme 1.4 för att spela denna? nästa person svarar, ja! kort och gott.. sen är det igång med nästa person som säger.. du behöver ixtreme 1.4 för att spela... nästa, du behöver ixtreme för att det ska starta etc.. men allt på nätet är ju sant som tur är.
    Jag gillar "Måste man ha en modifierad konsoll för att få igång denna??"
    *DUUUUH....
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Box tillbaka från service
    By Dragon in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-10, 12:36
  2. NTCS på pal box?
    By torva in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 21:39
  3. bannad box och nedladdingsbara exp.
    By zhilmoen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 22:01
  4. Frågor kring kraschad box
    By Nitwit in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 19:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •