Visar resultat 1 till 25 av 25

Diskussion: spela divx i 360

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    0

spela divx i 360

Är det någon som vet hur man spela divx - avi mm i en Xbox360
    om det går
    förklara hur man gör

snälla

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Koppla upp boxen mot internet och logga in på xbox live.

Lägg en .avi på t.ex. ett USB minne och anslut till din 360.

Gå in i rätt menyer (menysystemet ändras ju då och då på 360 så det är ingen ide att jag beskriver exakt hur man gör) för att öppna filen för uppspelning.

Första gången du gör detta så laddar din 360 hem mpeg4-codecen via xbox live så du kan spela upp filen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    LÄS FAQ använd SÖKFUNKTIONEN!

I korta drag, lägg din Div-X kodade film på ett USB minne, stoppa i den i din 360, välj att spela upp media från minnet, din 360 vill ladda ned Codecs från Microsoft o se till att den har Internet när du gör det.
    Vänta, Boota om din 360 och Voila.

Samma förfarande med Gammelbox spel.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Hansi beskrev just det om du nu inte märkte det, men tack för upprepningen
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    0

Tackar

Vet du om det går se från en lös hård disk ?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Kör alla filmer från min WD Passportdisk på 120Gb funkar bra, den tar dock inte alla filmer, har ett par som inte funkar som förmodligen ligger i någon divx/xvid version som den inte har stöd för, sen funkar inte heller att köra med externa subfiler, vilket min sambo tycker är mycket frustrerande.

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    0

film

hur får du det att funka ?

det funkar inte för mej vad har du för disk

jag har .....

måste filmer ligga på någont specilt sätt

och när jag kör från usb så lagga de `?

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Måste man ha en flashad eller chippad enhet för att få det o funka?

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Kardanmannen Visa Inlägg
    Måste man ha en flashad eller chippad enhet för att få det o funka?
    Nix, funkar på samma sätt original såklart.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Så länge den har USB så är det bara koppla in den i din 360 o glo på filmerna eller titta på bilderna eller lyssna på musiken :d
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Nej tyvärr är det inte så enkelt att bara koppla in, disken måste vara formaterad i FAT32.
    Windows tycker inte om att formatera diskar större än 32Gb i FAT32 (rätt att det igentligen finns stöd för det upp till 2TB) så du behöver ett litet specialprogram för det, denna guide gick jag efter när jag gjorde det. Länk

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Då måste du köpa kissiga Exterdiskar
    Att formatera en USB disk är rätt lätt om man har en vettig dator, Dock borde alla diskar över 500Gb eller från 20Gb o upp köras med NTFS, levereras de med NTFS är det bara att formatera om dessa

Och Windows klarar vist att formatera 500Gb diskar i Fat32 dock klarar inte FAT32 filöverföringar med filer på +4Gb i stöten vilket är rätt korkat.

Men Tweekar man sinn Os är allt möjligt.
    / Pendragon

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    0
    men efter en stund så lagga de ... brännde samma film på disk men den lagga ochså
    sen vart jag less
    körde filmen på min kiss då gick de ????

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Okej, Men man måste köpa ett sånt där Live! för att kunna hämta codecs? eller är det bara spela över nätet som kostar??

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av artifaction Visa Inlägg
    Nej tyvärr är det inte så enkelt att bara koppla in, disken måste vara formaterad i FAT32.
    Windows tycker inte om att formatera diskar större än 32Gb i FAT32 (rätt att det igentligen finns stöd för det upp till 2TB) så du behöver ett litet specialprogram för det, denna guide gick jag efter när jag gjorde det. Länk
    Hade du läst på lite hade du sett att HFS+ som stödjer väldigt stora filer stöds av Xbox 360. Läsning och skrivning fungerar även både på OSX och Windows.

Okej, Men man måste köpa ett sånt där Live! för att kunna hämta codecs? eller är det bara spela över nätet som kostar??
    Silver räcker. Du behöver inte betala för guld.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Hade du läst på lite hade du sett att HFS+ som stödjer väldigt stora filer stöds av Xbox 360. Läsning och skrivning fungerar även både på OSX och Windows.
    Fast det sa jag väl inget om?

Nu utgick jag efter att han hade Windows och försökte förklara på lekmannanivå eftersom att jag förutsätter att han inte är någon haxxor eftersom han frågar. och i ett otweakat windows så går det bara att formatera FatX ell NTFS på större än 32Gb, beroende på vilket windows. Det konstiga är att det inte funkade med FatX heller (för mig iaf) trots att detta enl wikipedia ska vara ett format för just Xbox.

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    Fast du skrev att boxen måste ha FAT32, men vad razor1394 menar är att man kan köra HFS+ också. Klarar boxen av .mkv filer förresten?

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Okej, Jo, ja lyckades få ner codecsen förut, men ja antar att det inte går att ha srt eller subs till filmer? och att den inte stödjer mkv filer än??

Varför har MS nergraderat med 360? när den uråldriga xboxen klarar det?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Som sagt (skrivet) så utgick jag från att han hade Windows, och försökte förklara på enklast vis. Och vad jag vet så måste man installera någon form av drivrutin/program för att kunna se en HFS+ formaterad disk i windows, fast då jag inte har testat själv så håller jag mig lite reserverad till detta påstående.

Och eftersom disken skulle användas till XBox som inte kan spela upp mer än (något begränsat) DivX samt bilder och musik så finns ju heller inget behov av större filer än 4Gb (än).

Sen ska det på något sätt gå att formattera i fatx och xtaf och det ska även finnas stöd för UDFa (dock lyckades inte jag med fatx)

Ang matroska så tror jag inte det finns något stöd för det än, hoppas dock att det kommer snart.

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21
    Okej, Jo, ja lyckades få ner codecsen förut, men ja antar att det inte går att ha srt eller subs till filmer? och att den inte stödjer mkv filer än??

Varför har MS nergraderat med 360? när den uråldriga xboxen klarar det?
    Nej varken AVI med SRT, SUB eller .MKV fungerar.

MS har UPPGRADERAT 360'n. Nu har du möjlighet att se XVID, DivX, AVC/MP4 och WMV VC1. Den gamla boxen klarade inte ens XviD i standardutförande utan gjorde det först efter moddning.
    Last edited by razor1394; 2008-11-09 at 21:18.

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av artifaction Visa Inlägg
    Som sagt (skrivet) så utgick jag från att han hade Windows, och försökte förklara på enklast vis. Och vad jag vet så måste man installera någon form av drivrutin/program för att kunna se en HFS+ formaterad disk i windows, fast då jag inte har testat själv så håller jag mig lite reserverad till detta påstående.

Och eftersom disken skulle användas till XBox som inte kan spela upp mer än (något begränsat) DivX samt bilder och musik så finns ju heller inget behov av större filer än 4Gb (än).

Sen ska det på något sätt gå att formattera i fatx och xtaf och det ska även finnas stöd för UDFa (dock lyckades inte jag med fatx)

Ang matroska så tror jag inte det finns något stöd för det än, hoppas dock att det kommer snart.
    Ok, missuppfattade dig, sorry.

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    fan vad klockrent. det här visste jag inte. så med andra ord kan inte jag spela upp divx/xvid filmer för jag är live-bannad

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    V-FAT borde fungera det med som utökad FAT men med extra flaggor
    Skall enligt uppgift av min *nix nörd fungera på alla maskiner och FatX var väl för Gammelboxen *skratt*

Piggelin: KAn bli lite svårt att få ned de Codecsen om man är bannad ja.
    Därför gör man som jag att man ser till att dra ned den + gammelboxxpelstöd på sin 360 innan man börjar spela spel just in case.
    / Pendragon

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    haha, hur mkt man än sitter och läser missar man alltid något tur att man har en gammal xbox med xbmc som sköter de, men hade inte varit fel med lite bättre upplösning på saker och ting anyways, får väl inhandla mig en ny icke-bannad box. men nu har ju microsoft tydligen dragit på ban igen så. kanske lika bra köpa en med lite-on?

tänka sig, allt detta bara för att kunna använda codecs. usch.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Bättre köpa en Popcorn eller tVix för tv-tittande.
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. XBOX1 spel på xbox 360 Random Padding.
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 11:01
  2. Kunna spela upp avi och divx.
    By pelle_plutt in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 22:37
  3. spela avi mf på 360
    By ead in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 00:09
  4. Spela upp divX filmer?
    By Whyster in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 20:16
  5. Kommer 360 att kunna spela spel från HDD som XBOX!?
    By Xemaniac in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 00:57

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner