Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Pioneer 116D eller Samsung SE-S204N??

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Pioneer 116D eller Samsung SE-S204N??

    Hej,
    Jag har lite fråger ang Pioneer 116D och Samsung SE-S204N

    1,Går det går att göra om en Pioneer 116D till en extern brännare,dvs stoppa in Pioneer 116D i ett chassi med usb port, för bränning av Xbox360 spel.
    Kommer kvaliten på bränningen påverkas? jag tänkte bränna med min laptop,har det någon betydelse.

    2, Spel som är brännda med Pioneer 116D,fungerar dessa med samtliga modeller av dvd-läsare som finns till de olika Xbox360:en.

    3, Siba säljer en Extern Samsung SE-S204N brännare.
    Passar den för bränning av Xbox360 spel och kommer sedan dessa brända spel att fungera med samtliga modeller av dvd-läsare som finns till Xbox360.


    Vilken extern brännare och dvd skivor rekomenderas för bränning med laptop.

    Hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig med dessa fråger.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    60
    Respekt
    18
    Tjena,

    Jag har en Pioneer DVR 116D som Extern via USB2.0 med min laptop och det funkar skitbra.
    Förutom dom gångerna jag råkat slå i bordet så att det skaka så bränningen blev misslyckat.

    Har en Samsung läsare i min 360.

    Inga problem bara skiv valen är mitt problem, men har beställt nu efter ett 20pack Verbatim.
    _________________________________________
    Biji Kurd & Kurdistan!
    ***********************
    Cleared Game:
    Army Of Two, Assassin's Creed, Battlefield Bad Company, Brother In Arms: Hells High Way, Conan, Dark Messiah Of Might And Magic - Elements, Dark Sector, Fight Night 3, Kane & Lynch: Dead Men, Lost Planet: Extreme Condition, Mirror's Edge, Prince Of Persia, Rayman Raving Rabbits, The Elder Scrolls IV Oblivion, Tom Clancy's EndWar


    Current Game:

    *Call Of Duty 5 - World At War*

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av GAME Visa Inlägg
    Hej,
    Jag har lite fråger ang Pioneer 116D och Samsung SE-S204N .
    Föregående skribent svarade men jag svarar jag med

    Citat Original inlägg av GAME Visa Inlägg
    1,Går det går att göra om en Pioneer 116D till en extern brännare,dvs stoppa in Pioneer 116D i ett chassi med usb port, för bränning av Xbox360 spel.
    Kommer kvaliten på bränningen påverkas? jag tänkte bränna med min laptop,har det någon betydelse..
    Inga problem alls, jag tror dock vi köpte det sista externa USB kabinettet från Kjelle för 1.500 kr och då ingick inte DVD brännaren Men då vi har så många här som vi säljer kastade vi in en Pioneer 116-D IDE brännare i det kabinettet som vi både Bootar på Laptopar och andra datorer samt prövat bränna både 360 o Wiispel med Imageburn utan problem.

    Citat Original inlägg av GAME Visa Inlägg
    2, Spel som är brännda med Pioneer 116D,fungerar dessa med samtliga modeller av dvd-läsare som finns till de olika Xbox360:en..
    Det handlar snarare om vilket media du bränner till och hur din laser klarar av att reflektera informationen från detta media.
    Kör man med Verbatim brukar dessa fungera i 95% av alla maskiner de stoppas i förutsatt att maskinen klarar av att läsa mediat
    Inga Ps2 spel i en 360 *skratt*

    Citat Original inlägg av GAME Visa Inlägg
    3, Siba säljer en Extern Samsung SE-S204N brännare.
    Passar den för bränning av Xbox360 spel och kommer sedan dessa brända spel att fungera med samtliga modeller av dvd-läsare som finns till Xbox360..
    Se föregående svar ang. kompabilitet, men Slamsung tycker jag är ett skitmärke Men köp den på Öppet köp, Prova o se

    Citat Original inlägg av GAME Visa Inlägg
    Vilken extern brännare och dvd skivor rekomenderas för bränning med laptop.

    Hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig med dessa fråger.
    Köp en ny Intern brännare till din Laptop istället, blir billigare o du slipper krångel, eller spara pengarna o köp en stationär dator
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Är en xbox låst till PAL eller NTSC (Svartvit bild problem)?
    By bills in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 10:51
  2. Ny DVD-brännare, samsung.
    By Catstyle in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 23:29
  3. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  4. Pioneer 535 eller Samsung 811
    By rikard1979 in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-02-04, 23:20
  5. Samsung 811/ Pioneer Nånting
    By [skyfox] in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-11-15, 18:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •