Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Grafikfel, håller min låda på att dö?

  1. #1
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Grafikfel, håller min låda på att dö?

    Hej Psxcare å alla andra!

    köpte min flashade krysslåda av er för snart 2år sedan (premium ej HDMI). Ert fakturanr 620053 med extra tillval SAMSUNG.

    Lådan har aldrig varit online (har aldrig ens kopplat i internetkabeln bak)

    Har aldrig gjort något med lådan annat en uppdaterat den när nya spel har sagt att det behövs.

    Har alltid fungerat perfekt (lådan har sedan ny stått på fyra dosor snus, en under varje tass), dvs jag har försökt att den inte ska gå varm.

    Har dock aldrig dammsugit lådan i ventilationsutblåsen/insugen vilket jag kommer göra når jag kommer hem (jag kan läsa och söka lite).

    Dock har det nu två dar i rad när jag har spelat Fable II blivit någon konstig blåskugga eller blåkant på föremålen på skärmen, trodde först det var "regn" med det är det inte utan ett grafikfel.
    Efter omstart så försvinner detta för att inte komma igen.

    Är detta ett begynnande rrod eller inget att bry sig om.

    Om det skulle vara ett begynnande rrod ska jag då skicka lådan till er för ett nytt klistermärke och ta mina chanser hos mr Gate och hoppas på att inte få en oflashbar dvd-spelare tillbaka eller ska jag köpa ett galet billigt Arcade på (billigaste stället?) och be er flasha det och flytta över dvd-spelaren och på så vis få en extra kontroll (har två) och HDMI utgång?
    Eller köpa ett färdigt Arcade hos er och flytta över godbitarna?
    Dvs vad skulle in göra i mina skor. Har en Samsung M46 full hd hemma, kör idag på komponent men är lite sugen på HDMI.

    Vänligen förklara så att ett barn skulle fatta och kom gärna igen med lite priser oxså.

    Mvh
    Erik

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Ny arcade: 1400
    Byte av läsare + flashning: 1400

    Så gör som du tycker är bäst, jag ska nog köpa en arcade (min HAR fått RROD) och byta läsare
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Köp denna: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=686&xSec=90
    Klicka på köpkorgen o skapa ett konto vänta på att en avi dimper ned i brevlådan, betala, packa upp o spela
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det går ju alltid att köpa en arcade och sno dvdläsaren från sin gamla box, vi tar 700:- för arbetet med det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av caprice Visa Inlägg
    Lådan har aldrig varit online (har aldrig ens kopplat i internetkabeln bak)

    Har aldrig gjort något med lådan annat en uppdaterat den när nya spel har sagt att det behövs.
    Nyfiken bara.. går det att uppdatera nya spel utan att ha internetkabeln i?

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Det är väl självklart att det inte går uppdatera utan uppkoppling om inte själva updaten ligger på skiva ... Internetkabel Låter så gulligt när folk säger så ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Det är väl självklart att det inte går uppdatera utan uppkoppling om inte själva updaten ligger på skiva ... Internetkabel Låter så gulligt när folk säger så ...
    ju längre internetkabel man har, desto mer internet rymmer den.

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Det är väl självklart att det inte går uppdatera utan uppkoppling om inte själva updaten ligger på skiva ... Internetkabel Låter så gulligt när folk säger så ...
    Vad säger du? Ifall det behövs en uppdatering för spelet så ligger de ju på skivan. Så ja larsah, det går bra.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Vad säger du? Ifall det behövs en uppdatering för spelet så ligger de ju på skivan. Så ja larsah, det går bra.
    det var ju det Begga skrev som jag uppfattade det.. att han måste ha uppdatering på skiva om han inte kommer åt live på något sätt.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Uppdateringar medföljer nyare spel på skivorna
    Lådornavill gärna uppgradera från dessa innan man kan börja spela spelet så det brukar lösa sig.
    Om inte sitter någon o skakar då de har abstinensångest för de inte vågar uppdatera med uppdateringarna på nyare skivor
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det går ju alltid att köpa en arcade och sno dvdläsaren från sin gamla box, vi tar 700:- för arbetet med det.
    Känns ju betydligt vettigare än de andra förslagen jag har fått, måste man fixa nya lådan eller blir den upplåst med hjälp av den gamla Samsungdriven som redan är fixad?

    Såg på tv att nya lådor är billigt, tror det var 1600 eller så plus en 700 för ert trixande e 2300:- och då får jag en med hdmi och kanske lite tystare? Verkar detta stämma?

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag hade samma problem och ett par dagar senare fick jag RROD

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av caprice Visa Inlägg
    Känns ju betydligt vettigare än de andra förslagen jag har fått, måste man fixa nya lådan eller blir den upplåst med hjälp av den gamla Samsungdriven som redan är fixad?

    Såg på tv att nya lådor är billigt, tror det var 1600 eller så plus en 700 för ert trixande e 2300:- och då får jag en med hdmi och kanske lite tystare? Verkar detta stämma?
    Japp, stämmer bra, och eftersom du köpte första boxen här så ordnar jag ett specialpris åt dig, säg till när du skickar in boxen bara.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Japp, stämmer bra, och eftersom du köpte första boxen här så ordnar jag ett specialpris åt dig, säg till när du skickar in boxen bara.
    Sweet, då ses vi ev igen snart då. Inne på 4järde konsollen av er (Ps2, Xbox, Xbox 360 å Wii)

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av caprice Visa Inlägg
    Sweet, då ses vi ev igen snart då. Inne på 4järde konsollen av er (Ps2, Xbox, Xbox 360 å Wii)
    Isåfall får du 100% rabatt på arbetskostnaden för att byta/flasha om drivarna om det blir aktuellt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det var ju det Begga skrev som jag uppfattade det.. att han måste ha uppdatering på skiva om han inte kommer åt live på något sätt.
    Hoppsan, missade några ord där! :P Sorry Begga!

  17. #17
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Isåfall får du 100% rabatt på arbetskostnaden för att byta/flasha om drivarna om det blir aktuellt :-)
    Nu hoppas jag att lådan dör snart så jag får anledning att skaffa en ny. var la jag handduken nu.

    Blir skönt att få lite plats bakom tv (är ju som sagt lite konsoler och skit där)

    Tacksam för hjälpen jag har fått.

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av caprice Visa Inlägg
    Nu hoppas jag att lådan dör snart så jag får anledning att skaffa en ny. var la jag handduken nu.
    Not Funny
    Skippa handduken, den idioten som började med det idiotiska trcket har sabbat för så många + att överhetta en maskin är inge vidare, allt i den överhettas ju.

    Skulle du dra en påse över ditt huvud o gaffatejpa runt halsen så syret inte kommer in/ut frivilligt med??
    Last edited by Pendragon; 2010-03-16 at 11:37.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #19
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    [QUOTE=Pendragon;196161]
    Citat Original inlägg av caprice Visa Inlägg
    Nu hoppas jag att lådan dör snart så jag får anledning att skaffa en ny. var la jag handduken nu.QUOTE]

    Not Funny
    Skippa handduken, den idioten som började med det idiotiska trcket har sabbat för så många + att överhetta en maskin är inge vidare, allt i den överhettas ju.

    Skulle du dra en påse över ditt huvud o gaffatejpa runt halsen så syret inte kommer in/ut frivilligt med??
    Men jag vill ju att den ska dö så jag får köpa en ny med HDMI, är ingen expert på konsoller med jobbar med industrielektronik till vardags så om jag drog en handuk runt min krysslåda så är det just för att ta död på den. Jag vill ju dock inte ta död på mig

  20. #20
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Here we go again!

    Notera gärna att det är ett tag mellan detta inlägg och det näst sista i tråden.

    Efter Fabel II så har den funkat bra och jag har inte använt det så mycket, varannan helg kanske.

    Satte igång med Call of Duty MW 2 och boxen går på rackarns så hög fläkthastighet hela tiden oc hi slutet av vissa banor så hänger sig lådan och jag är tvungen att starta om den, då funkar den perfekt.

    Antar att den går varm, lådan är dammsugen (så gott det går) och står på fyra snusdosor (en i varje hörn).

    Vad göra, är det bara att köra på och invänta RRoD.

    Garantin har ju gått ut om MS inte tar det på Goodwill vilket jag tvivlar på på en 3,5 år gammal låda. Fyllde 3 år i december.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det jag skulle föreslå att du gör är att byta ut X-Clampsen mot skruvar redan nu, innan den får en riktig RROD, chanserna är större att den håller längre om du byter nu när den börjar visa symtomen för RROD... det kan också hjälpa att byta fläktarna samt montera i extra fläktar (Core Cooler)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 flash+live
    By Legend13 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 06:25
  2. Problem med att ansluta Wii trådlöst
    By MoFa in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 09:15
  3. Problem med att få spel att fungera
    By Jstamm in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 17:04
  4. hur ska jag packar upp spelen?
    By devhook in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 48
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 19:57
  5. jag har problem att få kontakt mellan min xbox och datorn.
    By lattmjolk1 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 13:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •