Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Nedladdade låtar (problem)

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    0

Unhappy Nedladdade låtar (problem)

Tjena! Är ny här på forumet och hoppas jag kan få lite svar på ngr problem som uppstått

Har fått en ny konsoll på garantin och nu när jag skall spela nedladdat material på GHII, GHIII & RockBand så måste jag signa in på den användare som laddat ner materialet.
    Till saken hör att vi gjorde lite fel när vi skaffade LiveAnvändare och laddade ner låtar så det är nedladdat med en användare och Gamerscore/achivements är spelat med en annan (samma hdd)
    Med den gamla konsollen var det dock inga problem att spela de nedladdade låtarna med vilken användare som helst men nu funkar det helt plötsligt inte

hur lösa detta?

mvh

bio

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Ring Microsoft eller e-posta spelets supportlinje

Klart att du måste återskapa ditt konto om du bytt Hårddisk ditt konto är knutet till det material du inhandlar på Internet. Sedan är material knutna till det användarkonto man signar in med och kan bara flyttas över med hjälp av Pyttemjuk "Micro Soft" om ens då.

Kan vara så att Ms måste knyta om kontona till din nya box men det låter långsökt.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    om du bytt Hårddisk
    har samma hdd som förut.

upptäckte idag att låtar som jag laddat ned sen jag fick den nya konsollen funkar med vilken användare jag än väljer men de gamla låtarna som jag blev tvungen att "re-downloada" funkar bara med den användaren som laddat ner.

en annan störande grej är att de "re-downloadade" låtarna går bara spela om jag har NV-kabeln inkopplad och jag måste downloada dem varje gång jag skall spela
    känns ju lite surt att det ska krångla när man har betalat för låtarna!

finns det inget sätt att radera fr. hdd och sedan downloada igen tro?
    de gamla låtarna är färdigladdade efter 1% och går bara spela med NV-sladden i (uppkopplad till Live)
    skumt

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Låter som en HDD med skadade sektorer eller något annat strul, ring MS o skriv sedan här hur "De" löste det
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    DRM-skadat material :-)

Sånt du köper från live är licensierat att fungera på A: Den xbox 360 som du laddade ner med och B: Det användarkonto du använde för att ladda ner även om du kör från en annan 360 för tillfället.

Kontakta supporten, dom borde ju kunna se till att det du köpt knyts till din nya hårdvara iställe.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    0

Question

Viktig information om nedladdat innehåll efter reparation/renovering av konsol

Meddelande till kunder som har fått service på sina Xbox 360-konsoler av Microsoft: Om du laddat ned innehåll från Xbox LIVE Marketplace före service på konsolen måste du ansluta till Xbox LIVE för att återställa licenserna för det innehållet på denna konsol. Om du inte gör det kan du bara använda det innehållet när du är inloggad på Xbox LIVE med den profil som ursprungligen laddade ned innehållet.

Så här återställer du dina licenser:

1. Anslut hårddisken eller minneskortet.
    2. Sätt på konsolen.
    3. Logga in på Xbox LIVE med den spelarprofil som ursprungligen laddade ned innehållet.
    4. Gå till Xbox LIVE Marketplace och välj Account Management (Kontohantering), Download History (Nedladdningshistorik).
    5. Välj ett objekt och välj sedan Download Again(Ladda ned igen).
    6. Upprepa steg 5 för varje objekt i din nedladdningshistorik.

När du har laddat ned innehållet igen kan alla på denna konsol använda det, oavsett om du är inloggad på Xbox LIVE eller inte.

Licensåterställningen fungerar endast på den konsol som returneras till dig från Microsofts servicecenter.

Kontakta kundsupport om du behöver mer hjälp.
    hmm...får ta å kolla upp att jag gjort rätt här annars e det väl bara att ringa supporten

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    0
    När du har laddat ned innehållet igen kan alla på denna konsol använda det, oavsett om du är inloggad på Xbox LIVE eller inte.
    jag tolkar det som att jag skall kunna lira låtarna oavsett vilken användare jag kör med...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av biomech Visa Inlägg
    jag tolkar det som att jag skall kunna lira låtarna oavsett vilken användare jag kör med...
    Japp, berätta hur det gick. Bra info att känna till när kunderna frågar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    0
    har inte vågat koppla upp mej mot live igen iom "bannvågen" :-/
    jag har dock aldrig spelat ett spel online förutom att jag laddat ned låtar via RockBand (bränt) Törs jag koppla upp mej mot Live Marketplace (utan skiva i då dvs)?

Liknande diskussioner

1. Köpa låtar till Rock Band och GH3
    By Corbendallas in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 21:35
  2. Wiimote känslighets problem
    By erariwn in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 18:48
  3. E65 Problem!
    By dbergstrand in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 09:00
  4. Problem med att få igång Rockstar Table Tennis
    By uberweiss in forum XBOX 360 - Allmänt