Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Lite hjälp här tack :)

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21

    Lite hjälp här tack :)

    Tjenare!

    Håller på att flasha min 0047DJ Hitachi har en X360 xtractor inkopplad och dvdläsaren är i modeB.

    Försöker köra in ixtreme 1.4REV1 men den klagar på att det inte är rätt DVD spelare jag har valt att flasha och avbryter.

    Men nu till min fråga datorn hittar spelaren som en TSSTcorp TS-943A och efter lite googel eftersökningar så verkar det vara Samsungs MS28 som heter så? Stämmer det? Verkar lite underligt


    Mvh Anders

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Titta på locket till DVD läsaren, där står det vad du har för läsare och om det är en ms 25-28

    Att din Hitatchi hittas som en Samsung verkar galet.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    Det värsta är ju att det står klart och tydligt på dvd spelare H-L GDR3120L.. Vad kan vara galet.. är den spoofad och flashad redan? Är ju en utbytes dvd spelare som microsoft satte i när min gamla samsung gick sönder.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    kanske ska tilläggas att driven hittas i bios som h-l gdr-3120l men inte i windows??? Väldigt underligt. Snart blir jag trött på det här och testar med en Samsung firmware istället..

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    Nu ska ni få höra nåt som är helt jäkla otroligt.. DET VISADE SIG ATT MIN DVD LÄSARE VAR FLASHAD UTAN ATT JAG VISSTE OM DET! nu har jag haft denna dvd spelaren i ca 1.5 år utan att veta att den var flashad. snacka om pissigt värre.. dock så misstänker jag ju att det är en extremt gammal version som ligger i den hur kan jag kolla exakt vilken firmware jag har?

    Mvh Anders som sitter och testar det nya Rainbow six på sin microsoft flashade XBOX360

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    67
    Respekt
    21
    Haha, så MS satte in en flashad spelare vid reparation!! då måste ju dom flashat den själva för att den skulle funka till boxen, eller så fick du en helt annan box en den du skickade?

    Undrar i så fall hur det skulle funka om du blir bannad från live???

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    haha jag vet inte hur det har gått till det enda jag vet är att jag inte klarat av att flasha den själv. börjar ana att dom blandat ihop dom på nåt vis. men jag fick ju RROD för ett tag sen och då var den iväg. hmm. hur som helst.. Kan jag på nåtvis kolla vad det är för firmware i boxen?? Vill inte bli bannad från live bara för jag spelar lite Rainbow six

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av anderzxb Visa Inlägg
    Nu ska ni få höra nåt som är helt jäkla otroligt.. DET VISADE SIG ATT MIN DVD LÄSARE VAR FLASHAD UTAN ATT JAG VISSTE OM DET! nu har jag haft denna dvd spelaren i ca 1.5 år utan att veta att den var flashad. snacka om pissigt värre.. dock så misstänker jag ju att det är en extremt gammal version som ligger i den hur kan jag kolla exakt vilken firmware jag har?

    Mvh Anders som sitter och testar det nya Rainbow six på sin microsoft flashade XBOX360
    Läd ut den i FW toolbox

    Citat Original inlägg av artifaction Visa Inlägg
    Haha, så MS satte in en flashad spelare vid reparation!! då måste ju dom flashat den själva för att den skulle funka till boxen, eller så fick du en helt annan box en den du skickade?

    Undrar i så fall hur det skulle funka om du blir bannad från live???
    Snarare så att folk skickar in maskiner som är moddade till dem, de tar o lägger moderkort på ett löpande band o läsare på ett annat och parar ihop ett redan lagat fd. annan kunds moderkort med din DVD läsare o slarvar de runt läsarna plockar de en ur högen o gifter med moderkortet.
    Är den flashad innan så är den garanterad flashad efter med.
    Inget MS trollat med.

    De trollar bara så nycklarna på Moderkort/DVD enheten paras ihop
    Och ligger det en Xtreme modifierting är den inte Livesäker.

    Kan man läsa mjukvara ur DVDn kan man se vad det är för flash, är det iXtreme 1.4 kan man lungt tuffa på.
    Allt annat skulle jag uppgradera från illa kvickt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    finns det risk att jag blivit bannad om jag kört lite brända spel nu med xtreme firmware?



    EDIT : Vart kan jag få tag på toolbox?

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ja. (Bajsar hajar i vattnet??)
    Det finns alltid en chand att bli utkastad om man kört Xtreme innan o sen uppgraderar till iXtreme 1.4+

    Vi lämnar Noll garanti på boxar vi flashar med den mjukvaran då våra kunder tigger, bönar o ber för att de vill få igång sina gamla ikke IXtreme patchade spel på.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Om du blir bannad så kan du säga till M$ att du inte gjort något xD
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    nåväl lär nog bli bannad hur jag än vänder och vrider på det.. har nog fått i min lilla log till microsoft att jag kört utan sata kablen till min DVD


    vilken version ska man använda av toolbox?
    Last edited by anderzxb; 2008-11-07 at 15:53.

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    okej nu har jag kört toolbox på min dvd följande har jag fått fram H_L 3120 spoofed as Samsung MS25 Ixtreme 1.4S12x.

    behöver jag oroa mig för live banning?

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    67
    Respekt
    21
    Knepigt, hur kan man förklara för MS att dom gjort fel (och att dom tror/erkänner saken) om du nu skulle bli bannad?

    Grejjen är ju den att dom kan ha loggat dig innan, så att du har bytt till senaste ixtreme gör dig bara säkrare framöver.

Liknande diskussioner

  1. Behöver hjälp med Baja.Edge.Of.Control.PAL.X360-Allstars tack!
    By Gatubarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 18:35
  2. Lite nybörjar hjälp
    By NintendoWii in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 13:15
  3. Hur få ja igång mina nerladdade spel? hjälp tack
    By davve1 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 11:51
  4. Blandad hjälp till Wii på n00b nivå tack.
    By pj87 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 23:39
  5. Skulle behöve lite hjälp Tack
    By P.Bateman in forum Emulatorer
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-11, 10:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •