Om man har en repig skiva som blivit repad av sin xbox 360. Finns det då någon möjlighet till att få en ny? Den är förövrigt flashad och inga kvitton finns. Spelet är GH2
Om man har en repig skiva som blivit repad av sin xbox 360. Finns det då någon möjlighet till att få en ny? Den är förövrigt flashad och inga kvitton finns. Spelet är GH2
Har du inga kvitton så lär du inte hitta någon som tar emot den reklamationen... Xbox 360 repar skivor om den inte får ligga helt still när skivan snurrar. Lämna in skivan till någon som slipar skivor.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Repar en 360 skivor skulle jag rekommendera att man byter DVD läsare eller som hansi skriver inte flytta den medans den läser skivorna
Spelbutiken Game slipar skivor för 40kr styck har jag sett., annars kan du kika med ditt försäkringsbolag.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
när jag köpte den beg så fick jag skivan repig. Har därför ingen anning om det är hur den har blivit repad. Den ser iaf ut som en sådan xboxen själv har repat enligt mina kompisar. Gjorde inte så mycket egentligen, den var så pass billig ändå. Men det känns ju ändå lite surt då jag inte gillar gh och funderar på att sälja gitarren och skivan. Hrm. Bor lite offside närmsta största stad =(
Nu tror jag vi alla tolkade det som att Din 360 repade din skiva
Om du inte är 100% säker så tuta o kör, repar den en till skiva så låt bli att hoppa framför maskinen eller byt läsare om den är begagnad o du inte har garanti på den. *Om inköpsstället är snälla o byter, är den moddad så blir det nog lite tuffare men då spelar det nog ingen roll att den repar en skiva eller två då du kör backupper eller hurOm man har en repig skiva som blivit repad av sin xbox 360
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Hejsan.
Jag har det problemet att mitt xbox repar skivor som är ganska känt vad jag förstått, men om jag får gissa så är det inte själva xboxen i sig som repar dom utan själv läsaren som det är fel på.
Tänkte höra om det går att byta själva läsaren i den och i så fall vad det kan tänkas kosta om det är möjligt? Köpte xboxen här hos er på psxcare för drygt ett år sen tror jag.
ja, det är spelaren, det beror på att skivan vobblar för mycket och slår i lasern, alternativt att lasern ligger för nära skivan
du kan byta spelare självklart det kostar dock en slant... beroende på vad för spelare du vill byta till
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Okej, var kan man hitta sånna läsare? och ungefär vad kostar dom?
Är det svårt att byta eller kan man göra det själv? och vilka verktyg kan man tänkas behöva?
du hittar spelare här:
Samsung 500:- för bara spelaren
Hitachi 500:- för bara spelaren
BenQ 999:- för bara spelaren
för att du ska kunna byta spelare måste du först läsa ur nyckeln ur din spelare som du redan har, sedan måste du flasha in den i den nya spelaren, för att kunna göra detta hyffsat enkelt behöver du följande grejer:
CK3 Lite eller CK3 Pro eller Maximus Xtractor 360
har du en liteon behöver du även CK3 Probe (om du köper ett CK3, då är att föredra CK3 pro) eller Maximus Xtractor 360 Spear (om du köper Maximus Xtractor 360)
du behöver även ha VIA SATA VT6421A (om du inte har ett fungerande chipset)
ska du köra Hitachi rekomenderar jag att du använder dig av CK3 lite eller Pro i kombination med Xecuter 360 SATA -> USB Dongel
för att sedan öppna konsollen utan att lämna märken föreslår jag att du även köper ett Xecuter Unlock kit (även kallat Xbox 360 opening tool)
allt detta skulle kosta dig mycket mycket mer än att helt enkelt lämna in boxen och få den färdig monterad och klar, då finns det inte heller någon risk för att det blir fel, iaf inte från din sida... (det är lätt att göra fel om man inte vet vad man håller på med, speciellt i samband med hitachi's...)
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Tack för det utförligasvaret.
Nu återstår bara en fråga
Jag tänkte med tanken på det du sa lämna in boxen, var skulle du rekommendera? Bor i Norrtälje 7mil Norr om sthlm. Tänkte om det finns något bra ställe för detta i närheten.
Har ingen aning om vart som är "närmast" för dig, däremot vet jag att PSXCare gör ett utmärkt jobb, det går fort och det blir bra en annan bra sak att tänka på, fråga inte om andra ställen på ett företags forum där dom gör jobbet själva
Google is your friend!
Okej. Tack visste inte att dom gjorde det så då lär det bli här hos dom.
Ber om ursäkt för den frågan då, men den kom upp pga att jag inte visste det.
Tack för svaren.
Bookmarks