Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Repad skiva av boxen?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    16

    Repad skiva av boxen?

    Om man har en repig skiva som blivit repad av sin xbox 360. Finns det då någon möjlighet till att få en ny? Den är förövrigt flashad och inga kvitton finns. Spelet är GH2

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du inga kvitton så lär du inte hitta någon som tar emot den reklamationen... Xbox 360 repar skivor om den inte får ligga helt still när skivan snurrar. Lämna in skivan till någon som slipar skivor.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Repar en 360 skivor skulle jag rekommendera att man byter DVD läsare eller som hansi skriver inte flytta den medans den läser skivorna
    Spelbutiken Game slipar skivor för 40kr styck har jag sett., annars kan du kika med ditt försäkringsbolag.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    16
    när jag köpte den beg så fick jag skivan repig. Har därför ingen anning om det är hur den har blivit repad. Den ser iaf ut som en sådan xboxen själv har repat enligt mina kompisar. Gjorde inte så mycket egentligen, den var så pass billig ändå. Men det känns ju ändå lite surt då jag inte gillar gh och funderar på att sälja gitarren och skivan. Hrm. Bor lite offside närmsta största stad =(

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Nu tror jag vi alla tolkade det som att Din 360 repade din skiva
    Om man har en repig skiva som blivit repad av sin xbox 360
    Om du inte är 100% säker så tuta o kör, repar den en till skiva så låt bli att hoppa framför maskinen eller byt läsare om den är begagnad o du inte har garanti på den. *Om inköpsstället är snälla o byter, är den moddad så blir det nog lite tuffare men då spelar det nog ingen roll att den repar en skiva eller två då du kör backupper eller hur
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hejsan.
    Jag har det problemet att mitt xbox repar skivor som är ganska känt vad jag förstått, men om jag får gissa så är det inte själva xboxen i sig som repar dom utan själv läsaren som det är fel på.
    Tänkte höra om det går att byta själva läsaren i den och i så fall vad det kan tänkas kosta om det är möjligt? Köpte xboxen här hos er på psxcare för drygt ett år sen tror jag.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ja, det är spelaren, det beror på att skivan vobblar för mycket och slår i lasern, alternativt att lasern ligger för nära skivan

    du kan byta spelare självklart det kostar dock en slant... beroende på vad för spelare du vill byta till
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Spydron Visa Inlägg
    Hejsan.
    Jag har det problemet att mitt xbox repar skivor som är ganska känt vad jag förstått, men om jag får gissa så är det inte själva xboxen i sig som repar dom utan själv läsaren som det är fel på.
    Tänkte höra om det går att byta själva läsaren i den och i så fall vad det kan tänkas kosta om det är möjligt? Köpte xboxen här hos er på psxcare för drygt ett år sen tror jag.
    Jag hade åckså så med min Lite-on så har en kass Samsung nu..
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Okej, var kan man hitta sånna läsare? och ungefär vad kostar dom?
    Är det svårt att byta eller kan man göra det själv? och vilka verktyg kan man tänkas behöva?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Spydron Visa Inlägg
    Okej, var kan man hitta sånna läsare? och ungefär vad kostar dom?
    Är det svårt att byta eller kan man göra det själv? och vilka verktyg kan man tänkas behöva?
    du hittar spelare här:
    Samsung 500:- för bara spelaren
    Hitachi 500:- för bara spelaren
    BenQ 999:- för bara spelaren

    för att du ska kunna byta spelare måste du först läsa ur nyckeln ur din spelare som du redan har, sedan måste du flasha in den i den nya spelaren, för att kunna göra detta hyffsat enkelt behöver du följande grejer:

    CK3 Lite eller CK3 Pro eller Maximus Xtractor 360
    har du en liteon behöver du även CK3 Probe (om du köper ett CK3, då är att föredra CK3 pro) eller Maximus Xtractor 360 Spear (om du köper Maximus Xtractor 360)

    du behöver även ha VIA SATA VT6421A (om du inte har ett fungerande chipset)

    ska du köra Hitachi rekomenderar jag att du använder dig av CK3 lite eller Pro i kombination med Xecuter 360 SATA -> USB Dongel

    för att sedan öppna konsollen utan att lämna märken föreslår jag att du även köper ett Xecuter Unlock kit (även kallat Xbox 360 opening tool)

    allt detta skulle kosta dig mycket mycket mer än att helt enkelt lämna in boxen och få den färdig monterad och klar, då finns det inte heller någon risk för att det blir fel, iaf inte från din sida... (det är lätt att göra fel om man inte vet vad man håller på med, speciellt i samband med hitachi's...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Tack för det utförligasvaret.
    Nu återstår bara en fråga
    Jag tänkte med tanken på det du sa lämna in boxen, var skulle du rekommendera? Bor i Norrtälje 7mil Norr om sthlm. Tänkte om det finns något bra ställe för detta i närheten.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Har ingen aning om vart som är "närmast" för dig, däremot vet jag att PSXCare gör ett utmärkt jobb, det går fort och det blir bra en annan bra sak att tänka på, fråga inte om andra ställen på ett företags forum där dom gör jobbet själva
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Okej. Tack visste inte att dom gjorde det så då lär det bli här hos dom.
    Ber om ursäkt för den frågan då, men den kom upp pga att jag inte visste det.
    Tack för svaren.

Liknande diskussioner

  1. Spel demo på vanlig dvd skiva?
    By Daniel_25 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 21:51
  2. ny hd 120gb med fel skiva
    By hugo75 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 15:54
  3. Testa om boxen från Tyskland är flashad
    By Chsandberg in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 22:35
  4. Titta på brända filmer i boxen
    By Solros in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 15:16
  5. HJÄLP!! Boxen startar inte längre?
    By sandbergsomfan in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 18:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •